Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korona ja puolison kyllästyminen parisuhteessa

Vierailija
03.06.2020 |

Ollaan oltu aika paljon kahdestaan kotona nyt koronan takia ja mies on alkanut vähän tiuskimaan välillä ja ärsyyntymään minusta. Itsellä on ollut nyt vähän rankkaa mm.työasioiden takia, ja ehkä olen vähän liikaa tuonut ahdistustani esille. Mutta ihan tavalliset juttelunaiheetkin tuntuvat välillä ärsyttävän. Ei myöskään halaa enää spontaanisti kauheasti tai muista kysyä miten päiväni on mennyt. Pahoitin mieleni parista kommentista ja sitten asia käsiteltiin ja mies pahoitteli aidosti.

Mutta miten tästä eteenpäin? Pitäisikö minun antaa hänelle enemmän tilaa? Pitää ahdistukset työn menettämisestä vain itselläni? Hyväksyä ettei parin vuoden jälkeen enää tulee hellyyttä samalla lailla kuin ennen?
Vaikka mies pahoitteli käytöstään en oikein enää itse osaa olla tosi rennosti kuten ennen, höpötellä ja halailla. Miten toimia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja?

Vierailija
2/6 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa saa yleensä sitä mitä myös itse antaa. Jos haluaa enemmän hellyyttä ja läheisyyttä tai ymmärtämystä, sitä pitää myös itse antaa toiselle.

Noista tulee helposti sellainen kierre jossa kumpikin ärsyyntyy siitä mitä toinen tekee ja kaipaa jotain mitä toinen ei tee. Ja sitten odottaa että sen toisen olisi tehtävä ensimmäinen siirto ennen kuin itse tekee mitään. Ja sitten molemmat jäävät odottamaan ja tuskastuvat entistä enemmän siihen kun mitään ei tapahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähääkään introvertti ja hiljaisuudesta pitävä mies, niin voi kokea pelkästään paljon puhumisen ahdistavana. Ja jos itse pääset normaalisti työympyröissä keskustelemaan ja sosiaalisiin ympyröihin niin nyt saatat huomaamatta höpötellä miehelle enemmän kuin normaalisti. 

Itse ärsyynnyn siitä, jos puoliso kertoo laveasti, selittäen ja kiertäen asiaa ja puoliso sitten ärsyyntyy siitä kun keskeytän ja kysyn, että tarkoitatko tätä.

Soittele tai skypetä enemmän kavereiden kanssa ja anna miehelle tilaa. Ja käykää välillä erikseen lenkillä tms. Tekee hyvää molemmille. Ei toisen kanssa jaksa koko aikaa olla, vaikka tykkäisi ja välittäisi kuten ennen.

Vierailija
4/6 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona paljastaa senkin että maailmanloppu ei ole huono vaihtoehto kun vaakakupissa on pitkä ja tuskainen monogaaminen tylsääkin tylsempi digihulluuden pilaama "parisuhde".

Ennen oli paremmin. Naiset oli siellä missä piti, eli keittiössä ja kotona ilman äänioikeutta. Miehillä taas oli naisia niin paljon kuin sai. Se oli sitä hyvää aikaa ennen kuin liiallinen tiede ja teknologia ja rahauskovaisuus pilasi kaiken luonnosta parisuhteisiin.

Vierailija
5/6 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhuuma on ohi ja suhteessa alkaa arki. Se arki on ihan normaalia mutta jos se ukkosi ei sitä arkea kestä vaan on kuvitellut , että onni ja autuus on pysyvä olotila niin kannattaa ihan vakavasti keskustella sen miehen kanssa.

Mikään suhde ei ole pelkkää vieressänyhjäämistä ja ruusuilla tanssimista pidemmän päälle.

Vierailija
6/6 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuhuuma on ohi ja suhteessa alkaa arki. Se arki on ihan normaalia mutta jos se ukkosi ei sitä arkea kestä vaan on kuvitellut , että onni ja autuus on pysyvä olotila niin kannattaa ihan vakavasti keskustella sen miehen kanssa.

Mikään suhde ei ole pelkkää vieressänyhjäämistä ja ruusuilla tanssimista pidemmän päälle.

Ostaa tarpeeksi ruusuja ja tanssii niiden päällä :)

Mutta kaipa sitä tajuaa ihmiset että alkuhuuman jälkeen miehen kuuluu pölyttää toinen kukka jne...

Monogaamisuus on simpansseille ja ihmisapina on lähempänä bonoboa. Teknologia vaan hämää.