Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies muuttunut vihaiseksi, mitä teen?

Vierailija
03.06.2020 |

Olemme uusperhe. Sekä minulla että miehellä yhdet isommat lapset ja yhteinen taapero. Oma isompi lapseni asuu kanssamme koko ajan. Miehen lapsi vain joka toinen vkloppu. Mielestäni olemme olleet onnellinen ja ihan tavallinen perhe.

Miehellä ja lapsellani on ns. kaverivälit, miehellä ei kasvatusvastuuta ja tämä ollut kaikille OK. Lapsellani on tavanomaista teini-ikään liittyvää kapinaa johon toki puutun. Meillä on hyvät, rakastavat välit noin yleisesti. Mies on kuitenkin ottanut viime aikoina asiakseen huomautella kaikista lapseni tekemisistä ja valittaa minullekin joka asiasta. Mielestäni tämä vain ruokkii lapsen ärtymystä ja kierre on valmis. Mies puuttuu pieniin asioihin kuten tavaroiden paikkaan.

Tilanne kotona on yhtäkkiä hyvin tulehtunut. Mies ei puhu, kommunikoi kanssani vain vihaisin viestein joita laittaa puhelimeeni tyyliin: "kakarasi lainasi kuulokkeitani ja etsin niitä tunnin". Yritin kysyä, mikä on ja vastaukseksi saan että perheen perustaminen kanssani kaduttaa. Mies on muuttunut kuin toiseksi ihmiseksi. Tottakai olemme aiemminkin riidelleet välillä kuten varmaan kaikki, mutta nyt miehen koko olemus on muuttunut stressaantuneeksi ja hän puhuu erosta jatkuvasti ilmoitusluontoisesti tyyliin: "Alan etsiä uutta asuntoa". Jos yritän avata keskustelun, saan vastaukseksi keskisormen tai muuta yhtä rakentavaa.

Tätä on jatkunut nyt pari viikkoa. Yritän itse olla tasapainoinen ja hyvä äiti lapsille kun toinen huutaa ja paiskoo tavaroita. Varon jättämästä mitään levälleen, jotta hän ei ärsyynny. Kehotin käymään lääkärissä, vastaukseksi sain haistattelua. Suurimman osan ajasta on vain hiljaa jos ei ole töissä. On kuin tuntemani ihminen olisi vaihtunut johonkin toiseen. Hän on kuin vieras ihminen ja pelkään, onko hänellä jokin persoonallisuushäiriö tai muu.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää.

Aivosyöpä.

Muu sairaus.

Potkut tullu mut peittelee sitä sulta.

Emt.

Sanot että ok, etsi uusi asunto, en olisi jaksanutkaan miesvauvaa täällä.

Vierailija
2/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus.

Alkoholi.

Miesvaihdevuodet.

Pettää.

Mikään ei ole sinun vallassa, sano että ole hyvä sitten ja hanki asunto, minun lapselleni/lapsestani et puhu tuolla lailla.

Mies"kaverin" kanssa joka ei ota aikuisen vastuuta ja käyttäytyy itse kuin iso kiukkuinen teini, voi seurustella, ei asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti toivon, että tähän olisi joku ulkopuolinen syy. Hirveältä tuntuu että vihaisi meitä noin paljon.

-aloittaja

Vierailija
4/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ukon mennä. Eipä luulisi tuollaista ikävä tulevan. Miksi haluat vapaaehtoisesti olla moisen kanssa?

Mieti sitä oikein kunnolla. Jos ukko muuttaa, kaikki voittavat. Miksi roikut suhteessa, joka on onneton?

Vierailija
5/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole aina ollut tuollainen. Ja kai sitä haluaisi pelastaa perheensä ja liittonsa... Mutta tottahan tuo on. Ei tuollaista kauaa voi katsella.

Vierailija
6/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi ärsyttää miestäsi ja se purkaa sitä suhun.

Vierailija
7/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen äijä, jota minä en katsoisi yhtään. Jos joku mies näyttäisi minulle keskaria taibhaistattelisi, niin se olisi siinä. Jos hän vielä asuisi kanssani ja sanoisi etsivänsä asunnon itselleen, niin sanoisin, että anna mennä vain, mutta tee se todella pikaisesti.

En asettaisi lapsiani tuollaisen lapsimiehen vaikutuspiiriin, vaan olisin äiti, joka menee lasteni puolelle. Mies on ventovieras ja on jo aikaisemminkin epäonnistunut liitossaan, joten tuo tuskin tuli yllätyksenä kenellekään.

Vierailija
8/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole persoonallisuushäiriötä, hän ei vain tahdo olla kanssasi. Usko kun suoraan sanotaan. Vellihousulla ei vain itsellään ole kanttia oikeasti erota, niin yrittää käyttäytyä niin hirveästi, että sinä teet sen. Nyt teet oikein ja eroat etkä laita lapsiasi asumaan tuollaisen kanssa! Kenenkään lapsen ei pitäisi joutua asumaan paikassa, jossa aikuinen käyttäytyy noin.

Vierailija
9/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai poika. Kumpi sulla nyt onkaan.

Vierailija
10/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin pojaksi. Kukkotappelu.

Vierailija
11/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies näyttää keskisormea, konkreettisesti? Vai oliko tuo kielikuva?

Itse en jaksaisi katsoa hetkeäkään aikuista, joka käyttäytyy kuin murrosikäinen.

Vierailija
12/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo käytös on alkanut yhtäkkisesti, on mahdollista, että taustalla on jokin aivosairaus. Tai sitten on ihastunut johonkin toiseen.

Vierailija
13/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asettaisi lapsiani tuollaisen lapsimiehen vaikutuspiiriin, vaan olisin äiti, joka menee lasteni puolelle.

Tässäpä se tuli. Muista: Miehesi kusinen arki on sun lapsesi lapsuus.

Vierailija
14/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen. Se, että mies sanoisi, että perheen perustaminen kanssani kaduttaa, olisi kuin märkä rätti päin naamaa. Ihmettelen sinun reaktiotasi.

Vierailija
15/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi olla totta tuo että odottaa että minä tekisin lopullisen eropäätöksen. Mutta miten voi lapsi ärsyttää noin paljon, varsinkin kun kyseessä ei ole todellakaan mikään kauhuteini, ihan tavallinen hän on. Ja keskisormi ei ollut kielikuva.

Tãytyy sanoa että etsii sen asunnon pian. Ehdotin. jos menisi kaverilleen ensialkuun ja saisi siellä miettiä rauhassa. Koska tottahan tuo on. Lapset huomaavat oudon ilmapiirin ja kärsivät.

aloittaja

Vierailija
16/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa käyttäytynyt huonommin kuin teini-ikäinen?

Kuka on se toinen nainen?

Vierailija
17/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voi olla totta tuo että odottaa että minä tekisin lopullisen eropäätöksen. Mutta miten voi lapsi ärsyttää noin paljon, varsinkin kun kyseessä ei ole todellakaan mikään kauhuteini, ihan tavallinen hän on. Ja keskisormi ei ollut kielikuva.

Tãytyy sanoa että etsii sen asunnon pian. Ehdotin. jos menisi kaverilleen ensialkuun ja saisi siellä miettiä rauhassa. Koska tottahan tuo on. Lapset huomaavat oudon ilmapiirin ja kärsivät.

aloittaja

Ei se ärsytäkään. Jos on aikaisemmin kyennyt käyttäytymään kuin normaali ihminen, niin kykenisi siihen nytkin. Hän vain jostain syystä valitsee käyttäytyä tuolla tavalla. Muakin joskus ärsyttää asiat, mutta siitä huolimatta en nimittele ketään rumasti kakaraksi tms., näytä keskisormea tai haistattele. Hyvä idea tuo, että mies menisi kaverilleen miettimään asioita.

Vierailija
18/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans uus perhe jossa isommat 2lasta minulta sekä yhteinen taapero. Meilläkin mies jaksaa natkuttaa ja natkuttaa jos mistäkin. Ollaankin sovittu lasten kanssa et toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos,ovst sen verran isoja et osaavat tuon taidon.

Ja kyllä mä meillä puutun asioihin ja sanonko miehelle monesti asiasta ja et jos tuo natkuytaminen ei lopu eikä osaa rakentavasti/järkevästi puhua niin se on pian heippa.

Mut sillä sun miehellä on joku kriisi päällä tai oikeesti toinen nainen

Vierailija
19/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herännyt todellisuuteen ettei uusonnelaan olis pitäny lähtee ollenkaan? Taaperon halusit varmaan sinä?

Vierailija
20/35 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiosi on outo! Mies sanoi suoraan että haluaa erota. Eikö se ole sillä selvä?