Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertyykö muillakin tavaraa vatsaan? Niin että vatsasta tulee valtava?

Vierailija
02.06.2020 |

Minulla on äärimmäisen ikävä vaiva ollut jo vuosia. Vatsa yhtäkkiä alkaa kerää valtavia määriä nesteitä+ ummetusta. Näytän lihavalta kun tätä vaivaa on.

Sitten ykskaks kun tapahtuu jotain kivaa, niin vatsa sen jälkeen tyhjenee 2 päivää putkeen. Se määrä tavaraa mitä sieltä tulee on hurjaa, samoin pissan määrä.

Tämän jälkeen vatsamakkarat häviävät, jopa jenkkakahvat. Paino putoaa ja virkistyn.

Siis vatsasta tulee kun jätti tynnyri! Sit yhtäkkiä tyhjenee monella kilolla :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan keskustelua. Erikoislääkäri totesi että suoleni on vaa tällainen.

Miten jaksan loppuelämäni elää tämän vaivan kanssa? Jopa sairaslomaa olen joutunut ottaa, ei vaattet mee päälle. Hävettää mennä kesällä ulos tämän jättitynnyrin kanssa. Mun maha on oikeasti litteä.

Vierailija
2/14 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sä voit kokeilla monia keinoja tohon. Että saat sen toimimaan useammin. Lisää kuituja, suolihuuhtelua, maitohappobakteereja, kivennäisaineita, lakaatiiveja... En tiedä mikä on oikea vastaus, mutta kokeile jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko liittyä tiettyihin ruokiin tai esimerkiksi ilman kertymiseen, jos syöt hotkien? Itse olen suhteellisen hoikka ja vatsani turpoaa kanssa. Etenkin hiilihappojuomat ja tietyt ruoat turvottavat vatsaa. Koska olen hoikka, ruokailun jälkeen vatsa voi näyttää siltä kuin olisin raskaana... :D Kokeile jättää joksikin aikaa epäilemäsi ruoka-aine pois ja havainnoi tapahtuuko mitään. Itselleni eivät ainakaan hiilihappojuomat sovi.

Myös jotkut lääkkeet saattaa kerryttää nestettä vatsaan.

Vierailija
4/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS Googlaa! Mulla usein normaalina, mutta esim. juuri nyt 4 kokoa suuremmat housut jalassa. Turvottaa, kun en syönyt ruokavalion mukaan. FODMAP Googlaa myös.

Vierailija
5/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei auta tuohon muu kuin hiilarien ja suolan vähentäminen. En siis ole mikään karppaaja, vaan haluan litteämmän vatsan.

Sokeri ja suola kerää tolkuttomasti vettä kehoon. Jos esim. syön suolaista ruokaa ja suklaalevyn, paino on voinut nousta jopa 3kg seuraavana päivänä (vesipainoa) joka katoaa hyvin hitaasti seuraavan 5 päivän aikana.

Sitä odottaessa näytän naamasta ja vatsasta turvonneelta pallokalalta.

Vierailija
6/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin leipä on sokerin ja suolan ohella tuollainen turvottaja. Jos syön esim. 4-5 leipäviipaletta päivässä, turpoan yhtä paljon kuin olisi syönyt puoli kiloa sokeria.

Vierailija
7/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että olet allerginen tai herkkä jollekin ryualle. Kokeile eliminatio dietiä, siinä poistetaan kaikki ruoka-aineet mitkä voi aiheuttaa yliherkkkyyttä. Taisi tämä vaihe kestää n. Kuukauden ja sitten kokeillaan ottaa yksi kerrallaan ruokiaryhmiä takaisin ja katsotaan jos oireet palaa niin tietää mitä voi syödä ja mirä ei.

Vierailija
8/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttaa liikunta,jokapäivä ja kunnolla hikeen asti. juoksua tai kuntosali.

Vierailija
9/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa syömiset.

Vierailija
10/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Kärsinyt tästä jo vuosia, nyt vaa pahentunut iän kanssa. Kaikkea on kokeiltu. Se on ihan satunnaista. Jos mulla on jostain pahaamieltä niin se pahentaa oireet. Stressi pistää ihan tukkoon.

Mulla on jo mennyt syömättömyyden puolelle. Ylipäätän kun ei koskaan ole nälkä, eikä ruoka maistu, pelkään syödä yhtä mitään jos sattuu olemaan litteä vatsa, silloin olo on niin hyvä.

Olen valehtelematta laittanut varmaan satoja euroja kaikki valmisteisiin. Mikään ei auta. Edes voimakkammat ummetuslääkkeet.

Tämä vatsa aiheuttaa valtava väsymys.

Vierailija
11/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap. Kärsinyt tästä jo vuosia, nyt vaa pahentunut iän kanssa. Kaikkea on kokeiltu. Se on ihan satunnaista. Jos mulla on jostain pahaamieltä niin se pahentaa oireet. Stressi pistää ihan tukkoon.

Mulla on jo mennyt syömättömyyden puolelle. Ylipäätän kun ei koskaan ole nälkä, eikä ruoka maistu, pelkään syödä yhtä mitään jos sattuu olemaan litteä vatsa, silloin olo on niin hyvä.

Olen valehtelematta laittanut varmaan satoja euroja kaikki valmisteisiin. Mikään ei auta. Edes voimakkammat ummetuslääkkeet.

Tämä vatsa aiheuttaa valtava väsymys.

Korjaa syömiset ja unohda lääkkeet.

Vierailija
12/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myooma ja moni asia parani, kun se poistettiin. Näytin raskaanaolevalta, kun tuo kaveri oli niin iso ja painoi suolta ja siksi ei toiminut kunnolla.

Vierailija
13/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on IBS ja laktoosi-intoleranssi ja mahani on kuin olisin 8. kuulla raskaana aina, kun satun syömään jotain ei-siedettyä.

Oireeni pysyvät hallinnassa paleo-ruokavaliolla, jolla myös säätelen fodmap-hiilareita.

Vierailija
14/14 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa liikkua ,se auttaa suolen toiminnassa hyvin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän