Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
41/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailkaa minkä tyylisiä tätejä teistä on tullut? Itse olen sellanen Sharon Stone -tyylinen rouva, lyhyet hiukset, yksinkertaiset vaatteet, ei koruja paljon. Satsaan laadukkaisiin vaatteisiin ja hoidan itseäni. Eräs nuori mies kehui juuri elegantiksi leidiksi, tuli hyvä mieli. Tajusin, että oon nyt siirtynyt ihan eri sarjaan.

Vierailija
42/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän 10-15 v ikäistäni nuoremmalta, ei tätiytymisen merkkejä.

N47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä edelleen tykkään korkkareista mutta käytän niitä eri tavoin kuin ennen.

Tytär osti mulle huikean korkeat muotikorkkarit, ei niillä oikeasti pysty kävelemään mutta tykkään käyttää niitä kotikenkinä. Kätevät vaikka keittiössä, ylettyy paremmin yläkaapeihin.

Vierailija
44/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pehtoorinna yritti käynnistää kepeää ja hauskaa keskustelua, mutta muut tätit ryhtyivät heti moralisoimaan ja riitelemään. 😄

Ja kertomaan omasta nuorekkuudestaan ja timmiydestään. Olisi kiva kerrankin tehdä humoristinen vertaistukiketju vanhenemisesta, mutta eikös nää timmit "kukaan ei ikinä uskoisi ikääni"-tyypit hyökkää heti paikalle.

Tää on niin totta ja päälle vielä vaativat muita näkemättä dietille. Erikoisin ketjussa on kyllä aiheen vahvasti henkilökohtaisena loukkauksena kokenut.

Vierailija
45/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailkaa minkä tyylisiä tätejä teistä on tullut? Itse olen sellanen Sharon Stone -tyylinen rouva, lyhyet hiukset, yksinkertaiset vaatteet, ei koruja paljon. Satsaan laadukkaisiin vaatteisiin ja hoidan itseäni. Eräs nuori mies kehui juuri elegantiksi leidiksi, tuli hyvä mieli. Tajusin, että oon nyt siirtynyt ihan eri sarjaan.

Minä olen juuri sellainen nolo täti, joka ei tajua muuttaa tyyliään. Ehei, paljon hienompaa kulkea samanlaisissa vetimissä kuin 90-luvulla. Mitä siitä, jos kiloja on tullut 20 lisää? Hiustyyliä on myös ihan turha muuttaa, koska hapsottavan pitkän moppini kanssa voin uskotella olevani vielä ihan soiva peli.

Olen välillä yrittänyt muuttaa itseäni tyylikkääksi leidiksi, mutta en pysty olemaan leidityylissä. Olen mauton ja tyylitön versio Riitta Väisäsestä.

Ei ihme, että aikuinen tytärkin koettaa välillä stailata minua.

Vierailija
46/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tiettyjä merkkejä, joista voi päätellä tätiytyneensä. Kaikki merkit eivät koske kaikkia naisia, mutta näitä olen eri ihmisillä huomannut:

- kevyt tikattu takki (ei siis urheilullinen)

- järkevät mukavat matalat leveälestiset kengät (merkki Pomar, Gabor, Rieker, Högl, Sievi tai vast.) tai lenkkitossut (mahdollisesti tukipohjallisella tai silikonituilla)

- silmälasit ovat aika must, tätiyden myötä ne ovat monitehot, ja niin viilattu ja tuunattu joka tarpeeseen että maksavat vähintään alessakin 500 euroa

- pitkähihaiset yläosat, joissa ei liian avara kaulus, miel. tunikat

- mukavat joustavat housut, jotka eivät kiristä mistään lounaan jälkeenkään

- käytännöllinen käsilaukku, jonka sisällä kokoon taitettu ostoskassi (kangasta tai eko muuten)

- kotiinmatkalla nyssyköiden määrä on kasvanut eksponentiaalisesti

- puheenaiheissa alkaa vilistä vauvat, joku on aina tullut just mummoksi, etikettiin kuuluu kysellä kuinka tätiytynyt ystäväsi voi ja myös kuulustella lastenlasten kuulumiset ja katsella uusimmat kuvat tai videot älypuhelimesta (tätä varten annetaan etukäteishälytys että kaikki ehtivät laittaa silmälasit nenälle, joillakin on useammat lasit tai vain lukulasit edelleen)

- puhutaan myös paljon siitä asiat on nykyään hoidettu huonosti (siis viranomaisten, poliitikkojen, yms. osalta). Itsekin toistaa fraasia "Mun aikana...." "Kun me oltiin nuoria..."

- kaikilla on joku kremppa tai useampi. Nivelrikko, selkävaiva, yms.

- mysteerinen ilmiö asunnossa: vaikka muutat uuteen isompaan asuntoon tai konmaritat nykyisessä asunnossa rutkasti, kaappitilaa ei ole koskaan tarpeeksi.

- alkoholi ei maistu enää hyvältä, vain jotkut tädit jäävät salaa koukkuun ja lipittävät yksin viiniä tai olutta, monet siirtyvät juomaan teetä (etenkin vihreä tee, rooibos ja yrttitee)

- aletaan kiinnittää huomiota paljon enemmän luontoon ("taas ne syreenit kukkii...") ja eläimiin (etenkin linnut ovat tätien suosiossa).

- sauvakävely ja vesijuoksu, siinä tätien yleisimmät liikuntamuodot. Sähköpyörä nousussa.

- rintaliivit alkavat tuntua epämukavilta, monet vaihtavat kaarituettomiin tai muuten erityisen pehmeisiin.

- joku voi alkaa harkita kansallispuvun käyttämistä juhlapukuna

-

Vierailija
47/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N47

In deep denial

Vierailija
48/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla osuu tosta loistavasta tätilistasta joustohousut, oon myös siirtynyt toppimallisiin liiveihin ja eilen ihastelin tulppaaneja puistossa, oikein kiertelin niitä. 30v kävelykaveri ootteli kauempana kun täti tutki tulppaaneja.

Vierailija
49/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduin, kun tajusin että Nansolla ja Marimekolla on tosi ihania vaatteita, ennen ne oli ihan kauheita tätikaapuja. Sitten tajusin että ei perhana, eihän ne vaatteet ole muuttuneet mihinkään, musta on tullut tantta :D Nyt liehun kaavuissani onnellisena kananpyllytukassani ja on oikein mukavaa :)

Tätienergiaa kaikille!

Vierailija
50/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

In deep denial

Joillakin menee aikaa hyväksyä tosiasiat. Muut tätit hiljaa tukee.

Vierailija
51/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N47

Niin mäkin, kunnes sitten satun näkemään itseni valokuvissa.

No, oikeasti olen liian kirveellä veistetty, pitkä ja kolho ollakseni varsinaisesti tätiytynyt miten se ehkä yleensä mielletään. Tarkemmin ajateltuna olen vanha kotka.

N47

Vierailija
52/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mukavat vaatteet. Vähän liian isot aina. Housut pussittavat ja lököttävät peffasta. Paitakin on reilun kokoinen, samoin aina niin ihanan lämmittävä neuletakki. Kengät on tukevat. Pääasia on tosiaan mukavuus ja käytännöllisyys. Kunhan on puhtaat.

Vierailija
53/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tätilistaan

- siinä missä ennen mentiin pää paljaan hiukset hulmuten, nyt pitää olla hattu, huivi, tai huppu

-huiveja ei ole koskaan liikaa

- käsineiden määrä lisääntyy huimasti, pitää olla puutarhanskat, tiskihanskat, kuivien käsien voitelun jälkeen laitettavat pumpulikäsineet, sormikkaita pitää olla joka lähtöön, koska kädet voivat palella kesälläkin

- legginsejä tai villahousuja on pakko käyttää pitkien housujen tai hameiden alla, ettei "paikat" palellu

- vessassa saa ravata usein

- karvaa alkaa kasvaa paikkoihin jossa ennen ei ole kasvanut se sijaan siellä missä ennen on kasvanut karvaa, alkaa näkyä kaljua

- hiukset joko ohenevat tai sitten muuttuvat säkkäröiksi

- sinusta tulee elävä ilmapuntari: "Ai, nyt kolottaa polvea, kohta varmaan alkaa sataa..."

Vierailija
54/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkimatkat paikkoihin joissa on kiinnostavia museoita on alkaneet kiinnostaa. Mietin uskallanko ostaa seuraavan asunnon korkeelta hissittömästä talosta. 51 v.

Vierailija
55/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä edes 40 mutta byPiasin pellavakoltut alkaa näyttää jo oikein hyvältä 😁 Välillä aamyisin peilistä katsoo oman äidin naama...puheisiin opettajana on alkanut ilmaantua sanonta: silloin kun minä olin nuori...

Vierailija
56/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miten ennen ihan solakat säärenikin ovat muuttuneet kahdeksi pölkyksi. Tämä kaikkinainen rotevoituminen tuntuu kovin merkilliseltä, koska ihan äsken vuonna 2000 olin kuitenkin solakka ja siro. Minne se siro ja söpö ihminen hävisi, ja kuka on tämä kaakattava pullukka minun sieluni ympärillä?

Vierailija
57/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Niin mäkin, kunnes sitten satun näkemään itseni valokuvissa.

No, oikeasti olen liian kirveellä veistetty, pitkä ja kolho ollakseni varsinaisesti tätiytynyt miten se ehkä yleensä mielletään. Tarkemmin ajateltuna olen vanha kotka.

N47

Mä taas vanhenen kaalimaan kakaraksi, vai mitä ne oli ne hirveet pallopäänuket.

Vierailija
58/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tapahtui todella nopeasti. Hetki vielä olin nuorekas vielä, tukka oli tumma, suhasin metrolla keskustaan jalassa pillifarkut, selässä trendikäs reppu kuunnelleen jotain rankkaa musaa korvalapuista, sitten lyhyen ajan päästä tukka oli ihan harmaa, päällä oli sellaiset mukavat vaatteet ja ergonomiset kengät (joita käyttävät lähinnä yli 80-vuotiaat), korvalapuilla kuuntelin radio-ohjelmia kuten Luontoilta tai Aristoteleen kantapää ja mukana oli tätimäisesti kymmenen muovikassia tai muuta nyssykkää.

En tiedä mitä tapahtui ja milloin. Täysi mysteeri.

Hei toi radio-ohjelmajuttu kävi mullekin! Yhtäkkiä ei jaksanut enää yhtään räimettä tai varsinkaan kaupallisten radioiden levotonta äänvirtaa. Nyt kuuntelen Politiikkaradiota, jazzia ja klassista musaa. Eli olen kuin isäni, jolle pyörittelin alle kolmekymppisenä vielä silmiä, että miten joku JAKSAA kuunnella noin tylsää jaaritusta ja jotain iänikuista klasaria. Hupsista vaan.

Vierailija
59/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri mietin, että en edes muista, milloin olen viimeksi laittanut tukkaani edes sen vertaa että olisin sen föönannut. Eikä ole mikään luonnonkaunis paksu kuontalo, vaan ihan perus ohuehko maantienharmaa, jota pidän hapsottavalla nutturalla tai niskassa ponnarilla, että mahtuu pyöräilykypärän alle.

Käytän lenkkareita, sukkahousuja, kaapumallisia mekkoja, tuulitakkia... Meikkiä sen sijaan en, paitsi joskus juhlissa (joita nyt ei ole). Ennen meikkasin edes vähän joka päivä ja ainakin töihin. Enää en sinnekään.

Ostin parvekekukkia ja siemailen parvekkeella drinkkejä. Vielä hetki sitten join vain olutta ja viiniä, nykyään ostan Alkosta rommia ja giniä. Kohta varmaan sherryä...

Ikää ei ole vielä edes 30, mutta näytän vähintään 10v vanhemmalta, joten enköhän solahda sujuvasti tätikerhoon.

Vierailija
60/1764 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkimatkat paikkoihin joissa on kiinnostavia museoita on alkaneet kiinnostaa. Mietin uskallanko ostaa seuraavan asunnon korkeelta hissittömästä talosta. 51 v.

Vankan tätitieteen mukaan ei kannata missään nimessä ostaa asuntoa hissittömästä talosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi