Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Tädit rulaa!
Niin se vaan on, että naisen paras ikä alkaa vaihtareiden jälkeen.
Mutta ylipainoa ei sais päästää paljon tulemaan. Se tekee väsyneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tädit rulaa!
Mutta ylipainoa ei sais päästää paljon tulemaan. Se tekee väsyneeksi.
Näin on! Tykkään myös kun mua tätiyden myötä kohdellaan ulkomailla aiempaa kohteliaammin. Oon sellanen arvokas sportti-rouva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa kun denial-vaiheessa olevat tätit antaa muille syyllistäviä ohjeita täällä. Kyllä se 'oon täti!' -hetki teillekin vielä koittaa, vaikka kuinka treenaatte ja laihdutatte ja pidätte pitkää tukkaa.
Sinä tässä sääliksi käyt. Eikö sulla oikeasti ole elämässäs parempaa tekemistä kuin lällätellä täällä? Yritä nyt edes.
Mitä ihmettä? Mistä oot nyt loukkaantunut?
Kaikki kosmetiikkatuotteet joihin olen tottunut, on lopetettu. En tajua tuon taivaallista "concealereista" ja "foundationeista".
Läskipohjakengät on oikein mukavat.
Lukunuttu lämmittää käsivarsia illalla sängyssä lukiessa. Kuumavesipullo on luksusta.
Kristallilasit käyvät hyvin arkikattaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tädit rulaa!
Mutta ylipainoa ei sais päästää paljon tulemaan. Se tekee väsyneeksi.Näin on! Tykkään myös kun mua tätiyden myötä kohdellaan ulkomailla aiempaa kohteliaammin. Oon sellanen arvokas sportti-rouva.
Jeps. Mäkään en vierasta rouvittelua. Se on vaan kivaa!
Se tapahtui todella nopeasti. Hetki vielä olin nuorekas vielä, tukka oli tumma, suhasin metrolla keskustaan jalassa pillifarkut, selässä trendikäs reppu kuunnelleen jotain rankkaa musaa korvalapuista, sitten lyhyen ajan päästä tukka oli ihan harmaa, päällä oli sellaiset mukavat vaatteet ja ergonomiset kengät (joita käyttävät lähinnä yli 80-vuotiaat), korvalapuilla kuuntelin radio-ohjelmia kuten Luontoilta tai Aristoteleen kantapää ja mukana oli tätimäisesti kymmenen muovikassia tai muuta nyssykkää.
En tiedä mitä tapahtui ja milloin. Täysi mysteeri.
En edes ulkonäköä ole ajatellut.
Huomasin tässä miettiväni, mitä pihalla vois kasvattaa. Ehkä ihan kukkiakin, muiden hyötyjuttujen lisäksi. (en ole koskaan tykännyt pihalla kuopisesta, mitä helppohoitosempi piha sen parempi.
Leopardipöksyjen ostamista ja niiden kanssa tuollainen kimalletunika toimis täydellisesti. Siitä tuli mieleen, että kun oltiin parikymppisiä ja kaverin äiti pukeutui rimpsalle. Hän kertoi, että viisissäkymmenissä kaikki kimaltava alkaa kiinnostaa ja KYLLÄ. Voi helvata, että onkin moista vaatetta ilmaantunut vaatekaappiin kuin itsestään.
Ehdottelin miehelle ruusutapetin laittoa olkkarin seinälle, siinä vaiheessa hän kysyi: "tämäkö oli se asia, josta sut sai ampua, jos näin teet?" Siinä vaiheessa tajusin, että olen jo tätiytynyt.
Näitä on paljon enemmänkin tässä viime kuukausina mietitty, tässä vaan muutama omasta mielestä tädin merkki.
N48 kaikella rakkaudella ja huumorilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Se tapahtui todella nopeasti. Hetki vielä olin nuorekas vielä, tukka oli tumma, suhasin metrolla keskustaan jalassa pillifarkut, selässä trendikäs reppu kuunnelleen jotain rankkaa musaa korvalapuista, sitten lyhyen ajan päästä tukka oli ihan harmaa, päällä oli sellaiset mukavat vaatteet ja ergonomiset kengät (joita käyttävät lähinnä yli 80-vuotiaat), korvalapuilla kuuntelin radio-ohjelmia kuten Luontoilta tai Aristoteleen kantapää ja mukana oli tätimäisesti kymmenen muovikassia tai muuta nyssykkää.
Kuulostaa kyllä tosi pahalle ... ja hämärälle.
Vierailija kirjoitti:
Aivan nuo kassit! Mistä hitossa niitä tulee? Kuljen tuolla kuin varsinainen kassi-alma. Mulla on kyllä kangaskasseja, että olen silleen vielä nuorekas, ilmastotietoinen nääs. ;)
Itse olen lopettanut kokonaan julkisesti kuulokkeilla kuuntelun, että kuulen liikenteen paremmin. - NIINPÄ! Ehkä se olisi ollut ekoja merkkejä, jos olisin tajunnut.
N48
Voi ei, mäkin ostin jo isokukkakuvioiset verhot vaikka muuten vielä pörrään pillifarkuissa.
En vaan kestä epämukavia kenkiä enää. Enkä jaksa välittää miltä kulmakarvat näyttää. Välillä näytän itseltäni, välillä mummoltani. Omituista.
Paras keskustelu vähään aikaan! :D
Ostin viime keväänä kivat niken lenkkarit ja siitä asti olen tassutellut niissä. Onneksi sporttisuus on nyt muotia.
Olen samalla tavalla pukeutunut kuin 30 vuotta nuoremmat fitnesspimut. Se huvittaa mua. Mutta kun urheiluvaatteet on niin mukavia pitää.
Kun on täyttänyt 50, voi alkaa käyttämään taas vaaleanpunaista.
Oman ikääntymisidolini näin Milanossa kauan sitten: vanhempi lady, jolla oli erittäin lyhyet hopeanharmaat hiukset, paksusankaiset silmälasit ja voimakas musta silmämeikki sekä hulmuava neuleviitta, alta pilkotti kapeat housunlahkeet ja tyylikkäät kengät. Noh, oma versioni on likaisenharmaat lyhyet hiukset, silmälasit +5:n vahvuudella, toppatakki, joustofarkut ja eccot. Ei mennyt niinkuin haaveilin 😂
Vierailija kirjoitti:
Kun on täyttänyt 50, voi alkaa käyttämään taas vaaleanpunaista.
Oman ikääntymisidolini näin Milanossa kauan sitten: vanhempi lady, jolla oli erittäin lyhyet hopeanharmaat hiukset, paksusankaiset silmälasit ja voimakas musta silmämeikki sekä hulmuava neuleviitta, alta pilkotti kapeat housunlahkeet ja tyylikkäät kengät. Noh, oma versioni on likaisenharmaat lyhyet hiukset, silmälasit +5:n vahvuudella, toppatakki, joustofarkut ja eccot. Ei mennyt niinkuin haaveilin 😂
Kuulostaa just joltain sellaiselta tyyliltä, johon mäkin olisin ihastunut, mutta saatana kun näytän itse ihan karjakolta, niin olisin tuollaisessa upeassa viitassa varmasti ennemmin Muumilaakson mörön näköinen.
En enää jaksa välittää miltä näytän ja onko tukka/meikki hyvin kun menen kauppaan.
Tätiytymiseni konkretisoitui siinä vaiheessa, kun tajusin omistavani Artekin tuolin ja aalto-maljakon.
Olen näihin päiviin saakka kuvitellut olevani itseäni huomattavasti nuoremman näköinen ja oloinen 45+.
Tänä keväänä huomasin valokuvista ja videoista, että olen plösähtänyt ja kömpelösti etenevä täti. Suurin kriisi tuli tajutessani, että olen helvetin tylsä ihminen. Tykkään kaikesta tylsästä. Päiväunet ja hyvät yöunet menevät aina kaikenlaisten riehakkaiden, spontaanien tapahtumien ohi. Lueskelen, kuuntelen musiikkia ja lyllerrän pururadalla. Suustani pääsee pelkkiä latteuksia ja päivittelyjä sekä erilaisia ”kylläpä koskee niskaan, varmaan on ollut taas vetoa” -huudahduksia.
Viime lauantaina vetäisin korkkarit jalkaan. 15 minuuttia jaksoin korkkareilla, joissa ennen liikuin kokonaisia työpäiviä. Olen työpaikkani vanhin yksilö. Voi helvetti, ei pitänyt tapahtua mulle.
Vierailija kirjoitti:
Pehtoorinna yritti käynnistää kepeää ja hauskaa keskustelua, mutta muut tätit ryhtyivät heti moralisoimaan ja riitelemään. 😄
Ja kertomaan omasta nuorekkuudestaan ja timmiydestään. Olisi kiva kerrankin tehdä humoristinen vertaistukiketju vanhenemisesta, mutta eikös nää timmit "kukaan ei ikinä uskoisi ikääni"-tyypit hyökkää heti paikalle.
Millä tavalla? Missä kohdassa? Vai halusitko vain päästä käyttelemään jotain kulunutta somelausahdusta?