Mirtazapin univaikeuksiin?
Millä annoksella, onko ollut apua, oletko lihonut sen käytön myötä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta 15mg Mirtazapinista, olen käyttänyt sitä muutaman vuoden, pääasiassa juuri uniongelmiin. Reseptissä määrätty 1 tabletti iltaisin, mutta nykyään otan puolikkaan ja silti auttaa uniongelmiin. Toimii minulla hyvin, ei aiheuta minkäänlaista väsymyksen tunnetta aamuisin. Tasoittaa elämänlaatua, ei ole tuonut lisäkiloja. Nukun hyvin ja voin hyvin, vaikka töissä onkin kiirettä, mikä aiheuttaa stressiä.
Kiitos vastauksesta! Syötkö tuota säännöllisesti 15mg päivittäin vai tarvittaessa? Ap
Saattaa lihottaa aivan valtavasti, joten punnitse itseäsi ja lopeta ajoissa, jos näin käy!
Lisäksi voi alussa väsyttää valtavasti - nukkuminen vuorokauden putkeen, eikä meinaa pysyä hereilläkään muutamaan päivään - toki tottuu ajan myötä, mutta kannattaa kokeilla, kun ei ole pakko nousta mihinkään...
Vaikutukset vähän yksilöllisiä. Läheiselle määrättiin mutta ei kyllä oikein sopinut. Oli tokkurassa päivälläkin siitä lääkkeestä.
Puoli tablettia iltaisin ja toiminut jo pari vuotta. Ei lihota mutta voi lisätä ruokahaluja.
1/4 tabletti (15 mg).
Hyvin toimii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta 15mg Mirtazapinista, olen käyttänyt sitä muutaman vuoden, pääasiassa juuri uniongelmiin. Reseptissä määrätty 1 tabletti iltaisin, mutta nykyään otan puolikkaan ja silti auttaa uniongelmiin. Toimii minulla hyvin, ei aiheuta minkäänlaista väsymyksen tunnetta aamuisin. Tasoittaa elämänlaatua, ei ole tuonut lisäkiloja. Nukun hyvin ja voin hyvin, vaikka töissä onkin kiirettä, mikä aiheuttaa stressiä.
Kiitos vastauksesta! Syötkö tuota säännöllisesti 15mg päivittäin vai tarvittaessa? Ap
Aiemmin söin säännöllisesti. Nykyään en käytä sitä lomien aikana enkä aina viikonloppuisinkaan. Olen myös yrittänyt olla ilman niitä lomien ulkopuolellakin, mutta kun uneni on alkanut lyhentyä ja lyhentyä, niin olen huomannut, että minun on hyvä käyttää niitä työviikkojen aikana.
Minä käytän satunnaisesti. Riittää jo 1/8 tablettia, pilkon siitä veitsellä sopivan murun. Jos otan enemmän, olen tosi tokkurassa koko seuraavan aamupäivän.
Olin hoikka kun aloitin mirtatsapiinin, lääkityksen aloittamisen jälkeen meni suklaata joku 200-400g päivässä eikä pystynyt toimimaan kunnolla jos ei syönyt läpi päiväin kaikenlaista rasvaista ruokaa.
Mulla tuli kiloja ja jalat alkoivat turvota omituisesti. Paino putosi ja turvotus hävisi väjhitellen, kun lopetin Mirtazapinin käytön
Puolikas tabletti toimii hyvin. Joskus kokeillut ottaa kokonaisen, ja silloin menee seuraava päivä tokkurassa pitkälle iltapäivään asti
3,5 mg eli 1/4 tabletista toimii mulla, otan muutaman kerran viikossa. Alussa tuli väsymystä seuraavana päivänä, muttei enää oikeastaan pahemmin. Ihan hyvä lääke, en ole lihonut.
Hirveää myrkkyä, bentsoilla paljon vähäisemmät sivuvaikutukset. En suosittele millään annoksella.
Vierailija kirjoitti:
Olin hoikka kun aloitin mirtatsapiinin, lääkityksen aloittamisen jälkeen meni suklaata joku 200-400g päivässä eikä pystynyt toimimaan kunnolla jos ei syönyt läpi päiväin kaikenlaista rasvaista ruokaa.
Lihottaa, vaikka ei söisikään - muuttaa aineenvaihduntaa ja turvottaa - tosin paino useasti myös lähtee, kun lopettaa lääkkeen. Jossain Akuutissa tms. oli joku tapaus, kun joku oli lihonut nopeasti 50 kiloa...
Psyykelääkkeden huonoista vaikutuksista ei aina puhuta tarpeeksi - järjetön lihominenkin voi lisätä masennusta, sekä joillain todella sairailla se vie toimintakyvynkin.
Porukka vetää näitä pillereitä ku karkkia. Ei ihme että on ongelmia, tunteet latistavaa mielialalääkettä. Teillä on elämässä tod. näk. jotain vialla, kun on univaikeuksia. Hoitakaa ongelmaa älkää oiretta!
1/2 ottanut välillä, kun unettomuutta pidempään. Uni kyllä tulee, mutta muuten ei sovi minulle. En meinaa päästä aamulla ylös, koko päivä tokkurassa ja erittäin ärtynyt sekä voisin syödä hevosen. Harmi, kun unikin on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää myrkkyä, bentsoilla paljon vähäisemmät sivuvaikutukset. En suosittele millään annoksella.
Niinpä. Bentsoilla ei annos kasvanut, ei teho mennyt, en lihonut. Mirtatsapiinilla lihoin kymmeniä kiloja. Mutta onhan se ihan vaaraton sivuvaikutus se lihominen (mitäs nyt diabeteksesta yms) kun vertaa siihen hirrmuiseen bentsokoukkuun...
Vierailija kirjoitti:
Porukka vetää näitä pillereitä ku karkkia. Ei ihme että on ongelmia, tunteet latistavaa mielialalääkettä. Teillä on elämässä tod. näk. jotain vialla, kun on univaikeuksia. Hoitakaa ongelmaa älkää oiretta!
Näin - pitää poistaa esim. stressitekijöitä elämästä.
Ja saada keskusteluapua.
Opetella rentouttamaan itsensä.
Parasta; jättää murheet Jesselle!
Tosin voi olla hyvä, että on varalla joku lääke, jota ottaa - mutta ei pitkäaikaisesti ja jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Moni luulee, että tableteilla se masennus tai muu ongelmatiikka häviää. Ei ole motivaatiota selvittää terapiassa oireilun syytä.
Vierailija kirjoitti:
Puoli tablettia iltaisin ja toiminut jo pari vuotta. Ei lihota mutta voi lisätä ruokahaluja.
Ei lisää ruokahalua, vaan muuttaa aineenvaihduntaa ja lihottaa siksi.