Voiko työterveydestä pyytää pillereitä kuukautisten siirtoon? Olen 39v, enkä ikinä siirtänyt kuukautisia.
Pitäisi siirtää kuukautisia, mutten ole tätä koskaan tehnyt. Tiedän, että niitä voi siirtää jollain keltarauhaspillereillä, mutta mistä niitä voi pyytää? Menenkö työterveyteen? Voiko niitä pyytää etävastaanotolla? Pitääkö mennä gynekologille?
Kommentit (13)
Ei kuulu työterveyden palveluihin.
No, jos ne kuukautiset jotekin häirii työntekoa...
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu työterveyden palveluihin.
Et voi yleispätevästi sanoa tätä, sillä tämä riippuu ihan siitä, mitä on kirjattu yrityksen ja työterveyden väliseen sopimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse. Vaan nyt kun on linnottauduttu kotiin perheen kanssa, eikä olla saatu miehen kanssa seitsemän lapsen taapero-teini-laumalta rauhaa, niin ei olla viime helmikuun jälkeen oltu yhdessä. Mies varasi meille kuukauden päähän viikonlopuksi mökin ja mullahan olisi juuri silloin kuukautiset.
Että ihan näin tärkeällä asialla ollaan :D
ap
Jos teillä kuuluu muut lääkäripalvelut (usein kuuluu yleislääkäri) niin joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse. Vaan nyt kun on linnottauduttu kotiin perheen kanssa, eikä olla saatu miehen kanssa seitsemän lapsen taapero-teini-laumalta rauhaa, niin ei olla viime helmikuun jälkeen oltu yhdessä. Mies varasi meille kuukauden päähän viikonlopuksi mökin ja mullahan olisi juuri silloin kuukautiset.
Että ihan näin tärkeällä asialla ollaan :D
ap
No, just...
Nooo muutaman vuoden päästä ne loppuu sulla kokonaan anyway.... Kuivuu kokooon niinsanotusti.
Vierailija kirjoitti:
Nooo muutaman vuoden päästä ne loppuu sulla kokonaan anyway.... Kuivuu kokooon niinsanotusti.
Juu no sitä odotellessa..
ap
Neuvolan puolelta ja saa ihan puhelinreseptinä, ei tarvii käydä lääkärissä (jos ei ole mitään estettä terveystiedoissa.
Sehän on toki yksilöllistä, mutta mä sen ainoan kerran kun siirsin, kärsin 2 viikon raivo-pms:n siinä tilanteessa. Onneksi oli aikaa ja pystyin siirtämään kuukautta ennen tarvittuja. Jos olisin siirtänyt just silloin kun se tarvittu hetki oli (reissu), olisin varmaan tappanut jonkun matkakumppaneista, sen verran paha oli. Normaalisti mun pms oireilee lievänä/keskivaikeana masennuksena -tai no alakulona- 1-2 päivänä ennen menkkoja, nyt se masennus oli raivoa, puhdasta raivoa ja kesti sen 2 viikkoa minkä siirtäminen kesti...
Oletko syönyt e-pillereitä jo aiemmin? En muista koskeeko tämä kaikkia valmisteita, mutta osaa tuotteista ei välttämättä anneta iäkkäämmille ensikäyttäjille kohonneen veritulppariskin takia.
Mutta lääkäri varmastikin osaa kertoa lisää ja kirjoittaa reseptin sopivaan tuotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko syönyt e-pillereitä jo aiemmin? En muista koskeeko tämä kaikkia valmisteita, mutta osaa tuotteista ei välttämättä anneta iäkkäämmille ensikäyttäjille kohonneen veritulppariskin takia.
Mutta lääkäri varmastikin osaa kertoa lisää ja kirjoittaa reseptin sopivaan tuotteeseen.
En ole koskaan käyttänyt e-pillereitä tai muitakaan hormonaalisia ehkäisytapoja. Tjaa. En tiedä, onko tämä nyt sitten sen arvoista, että kannattaa tässä iässä alkaa kokeilla yhden viikonlopun takia. Ehkä kysyn lääkäriltä.
ap
Meillä voi pyytää, mutta pitää maksaa itse erikoislääkärimaksu. Työnantaja ei maksa kuin työperäisten sairauksien tutkimuksen ja hoidon sekä terveystarkastuksia. Muut maksetaan itse.