Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilitoimisto työpaikkana

Vierailija
02.06.2020 |

Onko täällä kirjanpitäjiä/palkanlaskijoita, jotka ovat tilitoimistossa töissä? Kertokaa työstänne! Mikä on koulutuksesi? Kuinka pitkä työkokemus? Palkkasi? Kannattaako edes harkita tilitoimistoa työpaikkana? Millaiselle ihmiselle sopii...?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään?

Vierailija
2/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä 

Huono palkka

paljon vastuuta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tilitoimistossa töissä ja viihtyminen riippuu paljon toimistosta. Onko paperinen/sähköinen, suuri/pieni ja onko avotoimisto/omat huoneet. Minä kyllästyin siihen, että joka kevät pitää painaa täyttä häkää, mutta rahallista korvausta ei ylitöistä saa. Usein kiitokset menivät vain toimitusjohtajalle, haukut minulle. Erään asiakkaan uhkailu oli minulle viimeinen niitti ja päätin vaihtaa alaa. Työhön sopii joustava ja tarkka ihminen, jota ei haittaa tehdä samanlaista työtä päivästä toiseen.

Vierailija
4/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä 

Huono palkka

paljon vastuuta 

Palkka on kyllä huono työn määrään ja vastuuseen nähden.

Vierailija
5/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tilitoimistossa töissä ja viihtyminen riippuu paljon toimistosta. Onko paperinen/sähköinen, suuri/pieni ja onko avotoimisto/omat huoneet. Minä kyllästyin siihen, että joka kevät pitää painaa täyttä häkää, mutta rahallista korvausta ei ylitöistä saa. Usein kiitokset menivät vain toimitusjohtajalle, haukut minulle. Erään asiakkaan uhkailu oli minulle viimeinen niitti ja päätin vaihtaa alaa. Työhön sopii joustava ja tarkka ihminen, jota ei haittaa tehdä samanlaista työtä päivästä toiseen.

Keväisin on kyllä hirveä kiire ja ylitöitä älyttömästi. Töitä on tosin muunakin aikana vähän liikaa. Mitään rahallista korvaustahan näistä ylitöistä ei saa. Onkohan olemassa tilitoimistoa, jossa töitä olisi järkevä määrä, eikä työntekijöistä yritetä ottaa irti ihan kaikkea ja vähän ylikin...

Vierailija
6/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
7/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin tilitoimistosta julkiselle puolelle taloushallinnon palvelukeskukseen. Palkka nousi tonnilla, töiden määrä väheni ja tilinpäätösaikaan ylitöistä maksetaan. Voin suositella.

Vierailija
8/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never again tilitoimistoon.

Vierailija
9/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin pari vuotta palkanlaskijan hommat sisäisestä palkkahallinnosta tilitoimistoon ja olen kyllä viihtynyt. Palkanlaskijan hommia olen tehnyt 7 vuotta ja tradenomin tutkinto löytyy. Nykyinen palkka myös ihan ok, 3000 e hujakoilla.

Nykyinen työnantaja on hyvin nykyaikainen ajatusmaailmaltaan ja toimintatavoiltaan. On sopivasti hommia ja oikeasti kiirettä vain muutamina päivinä kuukaudessa. Tiedän, että tämä ei tosiaan ole normaalitilanne näissä piireissä, moni on tullut kilpailijoilta meille hommiin. Olen ollut aikanaan kesähommissa toisessa isommassa tilitoimistossa ja siellä revittiin kyllä työntekijästä kaikki mehut irti.

Vierailija
10/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin tilitoimistosta julkiselle puolelle taloushallinnon palvelukeskukseen. Palkka nousi tonnilla, töiden määrä väheni ja tilinpäätösaikaan ylitöistä maksetaan. Voin suositella.

Tämä olisi tavoitteena itsellä, mutta keräillään nyt ensin jokunen vuosi kokemusta tilitoimistosta...

Vierailija
11/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi tavoitteena itsellä, mutta keräillään nyt ensin jokunen vuosi kokemusta tilitoimistosta...

Hae vaan rohkeasti heti, kun tulee joku kiinnostava paikka auki. Kokeneista kirjanpitäjistä on pulaa, vähäisestäkin kokemuksesta on hyötyä. Siis jo pelkkä harjoittelu tilitoimistossa on suuri etu niihin verrattuna, joilla ei ole sitäkään.

Vierailija
12/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikää ihme että porukka vaihtuu jatkuvasti kun vastuu ja palkka ei korreloi keskenään yhtään. Ei enää ikinä. Eikä kyllä mihinkään muuhunkaan toimistoon.

Vierailija
13/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tradenomin tutkintoon sisältyvässä harjoittelussa tilitoimistossa sekä toisessa tilitoimistossa määräaikaisena töissä, josta tosin lähdin koeajalla... Sen verran tympeä oli joidenkin työntekijöiden käytös minua kohtaan. En tiedä, johtuiko kiireestä vai mistä... Vai onko tämä normaali käytäntö alalla? Omasta mielestäni opin hyvin asiat, enkä ollut liikaa vaivaksi kenellekään. Uskon, että olisin niihin työehtäviin sopinutkin.

Onneksi nyt olen jo ihan toisaalla kolmatta vuotta vakituisena töissä.

Vierailija
14/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen ala, keski ikä konttoreissa alkaa olla reilusti yli 40, niin tietäähän sen, ettei siellä ole mikään hyvä yhteishenki.

Vierailija
15/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuosta ollut Kummeli-sketsejäkin, olisiko niissäkin todenmukaisuutta?

Vierailija
16/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalann tylsää ja puuduttavaa hommaa. Opiskeluaikana olin kesäduunissa erässä stadin keskustan tilitoimistossa. Valmistuttuani olisivat ottaneet vakituiseksi. En mennyt.

Elämää ei saa heittää hukkaan, eikä hautautua pölykasojen alle.

Vierailija
17/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutaman vuoden palkanlaskijana isossa tilitoimistossa, jossa työn määrä oli ihan järjetön. Asiakasyritysten palkanmaksupäiviä oli lähes viikon jokaiselle päivälle, ja jos tiimistä esim. yksi oli lomalla tai vaikka sairauslomalla, joutuivat muut tekemään pitkää päivää, jotta palkat saatiin ajoissa maksuun. Tuuraajia ei ollut, esim. pahimpina flunssakausina, ja kerran noroviirusaikaan jouduimme tekemään pitkän aikaa jopa 14-tuntisia päiviä, sillä se, että palkat menisivät myöhässä maksuun, ei ollut vaihtoehto. Ylitöistä ei maksettu.

Pahin oli kuitenkin se, että joka kuukausi tiimipalaverissa käytiin läpi, että kuka oli tehnyt eniten ja vähiten asiakaslaskutettavaa työtä. Seinälle heijastettiin lista palkanlaskijoiden nimistä, ja perässä oli euromäärä, jolla oli laskutettu. Tämä oli nöyryyttävää kaikille, ja ajatuksena oli motivoida työntekijöitä työskentelemään nopeammin ja tehokkaammin, sillä kukaan ei halunnut olla häntäpäässä. Tämä johti myös siihen, että kukaan ei halunnut tehdä sellaisia kuukausittaisia raportointitöitä, joista ei laskutettu ketään asiakasta.

Niin ja palkkakin oli kehno, bruttopalkka 2200 e/kk.

Vierailija
18/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutaman vuoden palkanlaskijana isossa tilitoimistossa, jossa työn määrä oli ihan järjetön. Asiakasyritysten palkanmaksupäiviä oli lähes viikon jokaiselle päivälle, ja jos tiimistä esim. yksi oli lomalla tai vaikka sairauslomalla, joutuivat muut tekemään pitkää päivää, jotta palkat saatiin ajoissa maksuun. Tuuraajia ei ollut, esim. pahimpina flunssakausina, ja kerran noroviirusaikaan jouduimme tekemään pitkän aikaa jopa 14-tuntisia päiviä, sillä se, että palkat menisivät myöhässä maksuun, ei ollut vaihtoehto. Ylitöistä ei maksettu.

Pahin oli kuitenkin se, että joka kuukausi tiimipalaverissa käytiin läpi, että kuka oli tehnyt eniten ja vähiten asiakaslaskutettavaa työtä. Seinälle heijastettiin lista palkanlaskijoiden nimistä, ja perässä oli euromäärä, jolla oli laskutettu. Tämä oli nöyryyttävää kaikille, ja ajatuksena oli motivoida työntekijöitä työskentelemään nopeammin ja tehokkaammin, sillä kukaan ei halunnut olla häntäpäässä. Tämä johti myös siihen, että kukaan ei halunnut tehdä sellaisia kuukausittaisia raportointitöitä, joista ei laskutettu ketään asiakasta.

Olen tainnut olla kirjanpitäjänä samaisessa isossa tilitoimistossa...

Vierailija
19/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin erittäin mukava tulla uutena työntekijänä lyhyellä työkokemuksella tälläiseen paikkaan töihin, kun tietää, että itse on aina siellä listan häntäpäässä.

Vierailija
20/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin masokistisille ihmisille ja työnarkomaaneille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme