HS: 34% IHMISISTÄ ON JO VALMIIKSI KORONAIMMUUNEJA
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006513155.html
Aiemmin sairastettu tauti on synnyttänyt vastustuskyvyn myös uutta koronavirusta kohtaan. Tutkitussa ryhmässä kolmasosa oli immuuneja. Lapsilla immuniteetti on vielä yleisempää.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nää, jotka esittävät av:lla olevansa niin fiksuja ja tieteellisiä. Kopioivat katkelmia tieteellisistä julkaisuista, mutta eivät anna siitä mitään taustatietoja tai linkkiä.
Vinkki palikalle: kopioi teksti ja laita verkkohakuun.
Lainaus ilman lähdettä on arvoltaan nolla.
Pientä luetunymmärtämistä kiitos.
"VASTAAVANLAISIA tuloksia ovat saaneet Berliinin Charité-sairaalan immunologi Andreas Thiel ja hänen työtoverinsa, kun he tutkivat näytteitä 68 ihmiseltä, joilla ei ole ollut tartuntaa. Uutta koronavirusta vastaan kamppailevia puolustussoluja löytyi 34 prosentilta."
Ei todellakaan tarkoita että 34% kaikista ihmisistä olisi valmiiksi immuuneja! 68 ihmistä on todella pieni otanta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nää, jotka esittävät av:lla olevansa niin fiksuja ja tieteellisiä. Kopioivat katkelmia tieteellisistä julkaisuista, mutta eivät anna siitä mitään taustatietoja tai linkkiä.
Vinkki palikalle: kopioi teksti ja laita verkkohakuun.
Lainaus ilman lähdettä on arvoltaan nolla.
Sen lähteen löytää kahdella klikkauksella....
Vierailija kirjoitti:
Mpr-rokite pitäisi siis antaa kaikille yli 50-vuotiaille.
Heillä onkin sellainen jo.
Mpr-rokotteessa oli katkos n 70-l vaihteessa muutaman vuoden.
Eipä ole estänyt sairastumisia ja kuolemia.
Vierailija kirjoitti:
Joo se raja menee jossain 70-luvun alussa syntyneissä. Itse sain yläasteella 80-luvulla, olen s. -74. Vain tytöt rokotettiin tuolloin, pojat ehkä armeijassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se suoja heikkenee, tajuatko? Myös sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään katkosta, ne aloitettiin vasta 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä katkos? Ei ennen 70-lukua annettu mpr-rokotteita. Tuhkarokon sairastaminen ei välttämättä anna mitään suojaa koronalle, olennaisempi on ehkä vihurirokkoviruksen samankaltaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tuosta MPR-rokotteesta koronaan erikoistuneelta lääkäriltä/professorilta. Hän sanoi, ettei siitä ole valitettavasti koronaan mitään hyötyä. Eli tuo on joku valeuutisen kaltainen tieto, joka kiertelee uutisissa. Vastaavia on ollut koronsn suhteen muitakin, kuten klorokiinin ja malarialääkkeiden piti olla ihmelääke jne.
Suomessa suurin osa koronavirukseen kuolleista on sairastanut lapsuudessaan niin vihurirokon, tuhkarokon kuin sikotaudinkin. En muista, milloin mpr-rokote tuli, mutta itse en ole sitä saanut vaan sairastin nuo kaikki nk lastentaudit 1960-luvulla.
Ilmeisesti sinäkin kuolit koronaan, kun oma sairaushistoriasi on todiste?
Valtaosa Suomen vanhuksista ei ole kuollut tähän tautiin. Paha siis ilman faktatietoa sanoa ovatko juuri ne kuolleet tai melkein kuolleet sairastaneet nuo lastentaudit tai saaneet myöhemmällä iällä rokotteen - aina kun löytyy joku jolle ei ole kohdalle osunut. Ja vaikka olisivatkin, mikään rokotteen tai aikaisemman taudin antama immuniteetti ei ole satavarma, ja vanhuksilla on muitakin tekijöitä jotka tekevät kaikista infektioista vaarallisempia kuin nuorilla perusterveillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo se raja menee jossain 70-luvun alussa syntyneissä. Itse sain yläasteella 80-luvulla, olen s. -74. Vain tytöt rokotettiin tuolloin, pojat ehkä armeijassa?
Tytöt rokotettiin siihen aikaan vihurirokkoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tuosta MPR-rokotteesta koronaan erikoistuneelta lääkäriltä/professorilta. Hän sanoi, ettei siitä ole valitettavasti koronaan mitään hyötyä. Eli tuo on joku valeuutisen kaltainen tieto, joka kiertelee uutisissa. Vastaavia on ollut koronsn suhteen muitakin, kuten klorokiinin ja malarialääkkeiden piti olla ihmelääke jne.
Cambridge ja Oxford ovat jo jonkin aikaa tehneet kansallista rokotetutkimusta miljoonien puntien rahoituksella. Kyllä sieltä luulisi jo jotain dataa tulevan kuten näyttää tulleen. Ei nyt varmaan mikään lääke ole ihmelääke tähän.
Oletko varma, että tuo on professori on ajan tasalla? Nämä Suomen viranomaiset kun tuppaavat olemaan jatkuvasti ihan pihalla tai jälkijunassa. Luulisi heidänkin olevan vain odottavalla kannalla tutkimustulosten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt rokotettiin siihen aikaan vihurirokkoa vastaan.
Joo mutta se rokote oli ainakin meillä nimenomaan mpr-rokote.
Oli mprllä vaikutusta Coronaan tai ei, niin tarkistimpa asian rokotekortistani ja minä en ole saaanut sitä. Olen syntynyt 74. Niin sitten hain piikin terveyskeskuksesta, koska en halua tuhkarokkoa.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-9545878
Pudokasikäluokka on 60-70- l vaihteessa syntyneet.
Koskee tuhkarokkosuojaa, EI mpr-rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole estänyt sairastumisia ja kuolemia.Mikä katkos? Ei ennen 70-lukua annettu mpr-rokotteita. Tuhkarokon sairastaminen ei välttämättä anna mitään suojaa koronalle, olennaisempi on ehkä vihurirokkoviruksen samankaltaisuus.
Katkoksella tarkoitetaan tässä varmaan sitä ikäluokkaa, jota itsekin olen. Eli minua vanhemmista käytännössä kaikki sairastivat nuo taudit, ja vasta meitä muutaman vuoden nuoremmat saivat rokotteen niitä vastaan.
"Jos rokotuksesta ei löydy tietoa eikä ole sairastanut tuhkarokkoa, rokotuksen voi käydä ottamassa terveysasemalla. Tuhkarokkorokotus kuuluu MPR-rokotteeseen, joka antaa suojan myös vihurirokkoa ja sikotautia vastaan.
– Se kuuluu kansalliseen rokotusohjelmaan kaikenikäisille. Jos asiasta on epäselvyyttä, niin omasta terveyskeskuksesta rokotteen saa ilmaiseksi"
Kannattaa hakea jos ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla immuniteetti. Kyllä muuten olisin tartunnan saanut. Asunhan Uudellamaalla ja kaupoilla on käyty 2-3 krt viikossa ja noutoruokaa haettu. Nyt kävin heti kirjastossa ja kahvilassa.
Uudellamaallakin vain alle prosentti on saanut tartunnan. Näistäkin suurin osa on pysynyt suurimman osan tartuttavasta ajasta kotona. Yksittäisen ihmisen riski saada korona kauppareissulla tai noutoruokaa hakiessa on minimaalinen. Sinun logiikallasi esimerkiksi suunnilleen kaikkien kauppojen ja ravintoloiden työntekijöiden olisi tullut jo sairastaa korona. Et oikein voi tuudittautua tuohon.
Kummasti noissa lähikaupoissa on edelleen ollut sama henkilökunta koko ajan töissä. Varmaan pleksilasit ja hanskat suojanneet, jep jep.