Nähtävyys, josta olit vaikuttunut
Toisen keskustelun vastapainoksi. Mikä nähtävyys ulkomailla tai suomessa on tehnyt sinuun vaikutuksen? Itse täytyy sanoa että Sydneyn oopperatalo oli vaikuttava. Sen juurella oli hienoa juoda lasi kuohuviiniä.
Kommentit (928)
Gorsabrua-vesiputous/kanjoni Pohjois-Norjassa. Ylipäätään liki kaikki maisemat sillä suunnalla oli uskomattoman upeita. Luonto tekee kauneimmat taideteokset.
Ruotsissa joku suomalainen tanssiravintola Tukholmassa . Oikeasti nähtävyys.
Suomen Joutsen kun käveltiin kannella oli hieno historiallinen fiilis . Sehän on vanha koulutuslaiva . Purjelaiva. Siitä tuli museofiilis. Historia.
Tuttavat kävi Brasiliassa Jeesus patsaalla niin sieltä on näkymät merelle .
Puolassa on Jeesus patsas sitä ei olla käyty vielä katsomassa.
Pääisispä Firenzeen
"Siellä, rukousjakkaran porrasaskelmalla istuen, pää takakenossa ja lukupulpettiin nojaten, jotta voisin katsella kattoa, Volterranon sibyllat antoivat minulle ehkä väkevimmän mielihyvän, minkä maalaus on minulle koskaan antanut, ylevän kauneuden mietiskelyyn syventyneenä, minä näin kauneuden läheltä, minä ikäänkuin kosketin sitä. Olin päässyt sille tunteiden tasolle, jolla kuvataiteen antamat taiteelliset tuntemukset kohtaavat intohimoiset tunteet. Kun tulin ulos Santa Crocesta, minulla oli sydämentykytystä, jota Berliinissä kutsutaan hermoiksi. Elinvoimani olivat uupuneet ja pelkäsin kaatuvani kävellessäni."
Stendhal 26.9.1811
Utön majakka . Paljon uponneita laivoja merellä kun karikkoa. Kovat merivirrat ja tuulet , syysmyrskyt. Ehkä Turkissa laivaretket on ollut kokemus . Ja Turkista Kreikkaan laivaretket. Kreikan saaristoon. Paholaisia ne arabit myös Kyproksella . Käytös.
Uuden testamentin ekat seurakunnat on nykyisen Turkin alueella museona .
Kuningas Davidin kuolleet luut hauta paikka ja Jeesuksen tyhjä hauta paikka. Hyvä fiilis .
Öljymäellä ylösnousemus paikka . Mistä nousi . Otettiin ylös . Ihan kivaa.
New York. Siellä soi Empire state of mind joka kulmassa ja käppäiltiin helteessä
No getsemanen puutarha ehkä . Historian havinaa.
Niagaran putoukset
York, kaupunki Yorkshiressä
New York yellow cap taksissa intialainen taksikuski evankeliumia gospel !!! Lento Tampaan sieltä.
Viipurin linnassa oli paikallisia prosti....mutta muuten ruotsisuomi tunnelmaa.
Orlandossa tuli yhtä äkkiä esiintyjä miesryhmä meksikolaisia musiikkivehkeineen ja sombrenot päässä ja niitti housut. Oltiin justiin käyty syömässä texmex. Pääsi koskettamaan niiden vaatteita.
No ehkä suomen Turussa merimuseo .