Kysykää Raamatusta, jos voitte
Älä lue, jos loukkaa.
Muista ilmoittaa myös se kohta Raamatusta.
Kommentit (81)
Tutkitaanko raamatun tekstejä tekoälyn/tmv avulla
Vierailija kirjoitti:
Lusiferin synti oli Ylpeys. Ja siihen ovat langenneet aika monet. Menkääpä peilin eteen ja katsokaa mitä näkyy? Oletteko omasta mielestänne "kaikkitietäviä"?
Jos olette, niin sama synti on teillä.
Koskee kaikkia ihmisiä, myös minua. Synti jota pitää varoa. Pahin synti.
Entä jos ei usko koko synnin konseptiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mut onko pirulla mahdolisuutta tehdä parannusta synneistään jos oikein katuu?.
Ongelma on se, että Saatana ei tunne katumusta, koska hän on läpeensä paha.
Ap
no mihin se perustuu? jos kuvitellaan et mä oon piru en ehkä saatana niin miks mä kaipaan jumalan luokse vaikka jumala tuomitsi mut piruks ja kadotukseen. mut silti mä kaipaan isän luokse. sorrun rööki syntiin ja kaljotteluun röökistä eroon huomenna koska niin lupasin mut oon luvannu niin monta kertaa ja valehdellut. mun sydän on tyhjä ja isompi pahuus kuiskuttelee eli en kuvittele olevani ihan saatana. koska esim olin menossa huoletta tekeen syntiä niin pahuus tuli voimakkaasti vierelleni sanomaan et nyt tulee pahuus. ja tuli käsky rukoilla. mä haluisin helvetti tuomiosta päästä ja päästä jumalan rakkauteen . enkä halua ketään saattaa valheen saastaan vaikka olenkin paha. Mut pelkään kuolemaa heti kun sain anteeks mun sydän ylpistyi ja kuvitteli ittensä suureksi. enkä mä koskaan halunnu mitään valtaa maailmassa halusin vaan että täällä tehdään oikein ja kaikilla ois hyvä olla. Mut mä sorruin himoihin valheelliseen kuvaan kun annoin itestäni väärän kuvan pelkäsin täydellistä rakkautta ja viime hetkellä kun ois pitäny tulla ikuinen rakkaus mä pelkäsin ja turvauduin vanhaan mun sokee usko meni murskaks. mä hitto rakastan jumalaa mut mä en saa enään täyttymystä kun mun tyhmä ppää heti ylpistyy ja ne hemmetin äänet murskaa mut. mut eiks jumala haluis et kaikki tekee parannuksen kai kaikessa on jotain hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oli 2. Mooseksen kirja faarao?
Minusta se taisi olla Ramses toinen.
Ap
The Prince of Egypt (1998) - The 10 Plagues Scene
Egyptin Prinssi - 10 vitsausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä olivat Jumalan pojat, jotka saivat lapsia ihmisnaisten kanssa, joista puhutaan vanhassa testamentissa?
Job 1:2-5 "Hänelle syntyi seitsemän poikaa ja kolme tytärtä. "
"Ja karjaa hänellä oli seitsemäntuhatta lammasta, kolmetuhatta kamelia, viisisataa härkäparia ja viisisataa aasintammaa sekä paljon palvelijoita. Tämä mies oli kaikista Idän miehistä mahtavin. "
"Hänen pojillansa oli tapana laittaa pitoja, kullakin oli pidot talossansa vuoropäivänänsä; he lähettivät silloin sanan ja kutsuivat kolme sisartansa syömään ja juomaan kanssansa."
"Mutta kun pitopäivät olivat kiertonsa kiertäneet, lähetti Job sanan ja pyhitti heidät; hän nousi varhain aamulla ja uhrasi polttouhreja, yhtä monta kuin heitä oli. Sillä Job ajatteli: "Ehkä poikani ovat tehneet syntiä ja sydämmessään luopuneet Jumalasta". Näin Job teki aina"
Job 1:6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa."Job pyhitti syntiset poikansa heidän puolestansa, joten heistä tuli "Jumalan pojat".
Tai kyseiset Jumalan pojat olivat enkeleitä, joiden joukossa Saatana tuli Herran eteen.
Ap
Siihen aikaan ja myöhemminkin maan päällä oli jättiläisiä, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Nämä olivat noita muinaisajan sankareita, kuuluisia miehiä.
1. Mooseksen kirja 6:4Eli Jumalan pojat olivat enkeleitä.
Käykö enkelit nykyäänkin harrastamassa seksiä maan päällä? Onko homo-enkeleitä ja lesbo-enkeleitä?
Osaat varmaan itsekin vastata kysymyksiisi, kun hetken ajattelet.
Onko nykyään jättiläisiä? Ja vastaus seuraavaan kysymykseen: Sanassa puhutaan nimenomaan ja vain ja ainoastaan Jumalan POJISTA, jotka yhtyivät ihmisten TYTTÄRIIN.
Ancient Aliens... dum-dum-dum-dum.....
Jeesuksen ihmeistä puheen ollen, niin miksi juuri Jeesus sai tehdä ihmeitä? Herättää ihmisiä henkiin, parantaa ihmisiä sairauksista mihin ei ollut lääkkeitä tai hoitoja, mutta sitten taas jos joku toinen teki tälläisiä ihmeitä niin heitä pidettiin pahoina? Tarkoitan vaan, että monessa kirjallisuudessa kuolleista herääminen tai herättämistä pidetään epäpyhänä ja pahan merkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että Saatana ei tunne katumusta, koska hän on läpeensä paha.
Ap
no mihin se perustuu? jos kuvitellaan et mä oon piru en ehkä saatana niin miks mä kaipaan jumalan luokse vaikka jumala tuomitsi mut piruks ja kadotukseen. mut silti mä kaipaan isän luokse. sorrun rööki syntiin ja kaljotteluun röökistä eroon huomenna koska niin lupasin mut oon luvannu niin monta kertaa ja valehdellut. mun sydän on tyhjä ja isompi pahuus kuiskuttelee eli en kuvittele olevani ihan saatana. koska esim olin menossa huoletta tekeen syntiä niin pahuus tuli voimakkaasti vierelleni sanomaan et nyt tulee pahuus. ja tuli käsky rukoilla. mä haluisin helvetti tuomiosta päästä ja päästä jumalan rakkauteen . enkä halua ketään saattaa valheen saastaan vaikka olenkin paha. Mut pelkään kuolemaa heti kun sain anteeks mun sydän ylpistyi ja kuvitteli ittensä suureksi. enkä mä koskaan halunnu mitään valtaa maailmassa halusin vaan että täällä tehdään oikein ja kaikilla ois hyvä olla. Mut mä sorruin himoihin valheelliseen kuvaan kun annoin itestäni väärän kuvan pelkäsin täydellistä rakkautta ja viime hetkellä kun ois pitäny tulla ikuinen rakkaus mä pelkäsin ja turvauduin vanhaan mun sokee usko meni murskaks. mä hitto rakastan jumalaa mut mä en saa enään täyttymystä kun mun tyhmä ppää heti ylpistyy ja ne hemmetin äänet murskaa mut. mut eiks jumala haluis et kaikki tekee parannuksen kai kaikessa on jotain hyvää?
Hei, Sinun kannattaisi pikimmiten hakeutua saamaan hoitoa skitsofreniaasi. Kun lääkitys on kohdallaan, sinulla on parempi olo ja pystyt luottamaan Jumalaan.
Vanhan testamentin asiat herättää aina eniten kysymyksiä, vaikka Vanhan testamentin tarkoitus on lähinnä taustoittaa sitä, miksi Jeesuksen piti tulla maailmaan.
Lähdetään nyt kuitenkin vastaamaan: Kainin vaimo oli joku hänen sisaruksiensa jälkeläisistä, siis sisaren- tai veljentytär, tyttärentytär jne. Aatami ja Eevahan saivat Kainin ja Aabelin tragedian jälkeen lisää lapsia. Aatamihan eli satoja vuosia, Eevan iästä ei mainita, joten ei ne sadat vuodet varmasti mitään raihnaista vanhuutta ollut vaan sukukypsää elämää.
Aatami ja Eevahan luotiin täydellisiksi Jumalan kuviksi, ilman geenivirheitä. Joten geneettisiä sairauksiakaan ei ollut, ja sukulaisavioliitot eivät olleet ongelma. Toki myöhemmin samaisessa Vanhassa testamentissa sukulaisavioliitot kielletään ja niistä tulee tabu, kuten hyvä onkin, koska nykyään tuo geneettinen ongelma on. Toki jotkut panseksuaalit haluaisi jo luopua tuostakin tabusta.
Kannattaa lukea esim. Arthur C. Clarken Rama-sarja, siinä hyvin pureudutaan siihen dilemmaan, että mitä tehdä, jos on hyvin rajoitettu ihmispopulaatio matkalla tähtienvälisessä avaruusaluksessa matkalla, joka kestää mahdollisesti satoja vuosia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan lääkäreitä, kun:
Jaak. 5:14-15 "Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä. Ja uskon rukous pelastaa sairaan."
Jos uskot johonkin todella syvällisesti, se luultavasti tapahtuu. Tämän mukaan, ei tarvita lääkäreitä. Lääkärit tekevät työtänsä, seurakunta myös.
Kaikkea kannattaa kokeilla, seurakuntaankin menemistä parantuakseen, niin on monesti käynyt. Kuitenkin jos olet sellaisella asenteella, että "hehhe, tuskimpa mitään käy, koska ei mitään käy" niin mitään ei käy.
Ap
Menipä vastauksesi liukkaasti ojan kautta ohi asian. Miksi kukaan edes kokeilisi lääkäriä, kun kerran porukkarukous takaa parantumisen? Miksi lääkäreitä koulutetaan, kun voitaisin panna seurakuntien vanhimmat kolmeen vuoroon rukoilemaan?
Ap, tämä jäi nyt kokonaan vastaamatta. Sairaudet jäisivät menneisyyteen ja terveydenhoidon vaatimat miljardit voitaisiin suunnata vaikka ruoantuotantoon ja koulutukseen, kun vain seurakuntien vanhimmat viitsisivät käyttää valtaansa. Mutta eivät käytä. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vanhassa testamentissa ei mainita Ramsesta. Eli kuka se faarao oli?
Tuleeko raamatun sivuista hyvää sätkäpaperia?
Kärsiikö takamus, jos raamatun sivuja käyttää vessapaperina? Sehän ei ole mitään erityisen pehmoista? Meneekö viemäri tukkoon?
Kuinka iso raamattu pitää olla, jotta sillä olisi hyvä hutkia hippejä ja hihhuleita? Vihkiraamattu tuntuu hieman köykäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy raamatusta. Älä odota saavasi vastauksia.
Tämä. Sama kuin "kysy uskovalta"-aloitukset.
Olen itsekin pesunkestävä, pitkän linjan uskis ja Raamatun sisältö on tuttu.
Silti en tiedä vastauksia moniin konkreettisiinkaan kysymyksiin.
Juutalaisilla oppineilla on selitys lähes kaikkeen, mitä Vanhassa Testamentissa lukee.
En silti ottaisi niitäkään välttämättä totuutena.
No, ilmankin olen pärjännyt reilun 30 v uskontiellä.
Ei ihmisen tarvi kaikkea tietää, ylpistyy vain. ;-)
Olennaiset asiat ja ymmärrys niistä riittävät.
Vierailija kirjoitti:
No jos työntää porkkanan perziiseen ja jodlaa jooli jaali jaaata ..
Zinc
Sitten paranee !
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala on niin hyvä kuin väitetään, niin miksi Hän sallii Opelini rattilukon olla menemättä lukkoon silloin kun radio on auki auton olessa sammuksissa ja poistat avaimen virtalukosta...?
Jumala on hyvä ja kaikkivaltias, saksalainen autoinsinööri ei kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vanhassa testamentissa ei mainita Ramsesta. Eli kuka se faarao oli?
Ramseksen kaupunki mainitaan, mutta tuota Mooseksen ajan faaraota ei mainita nimeltä. Yleensä kuitenkin tapahtuma sijoitetaan Ramses II aikaan. Jonkinlaisia aihetodisteita tästä on (kuten Ramseksen kaupunki).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi evankeliumeissa Jeesus niin usein kieltää parantamiaan ihmisiä kertomasta kenellekään?
Niin, olen itsekin uskossa. Mutta tätä en ole kehdannut kysyä uskovaisten piireissä vaikka se on aina mietityttänyt.
Siksi, ettei kaikki olisi rynnänneet hänen luokseen ja olisi huomattu ettei hän osaakkaan kaikkia parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Raamattu on transsukupuolisista?
Raamattu ei tunne termiä transukupuolisuus. Jumala loi ihmiset mieheksi ja naiseksi.
Ei tosiaan mainitse. Mainitsee ihmisen itsessään olevan Jumalan kuva, ja ihmisessä on kaksi sukupuolta. Näin se täydellisessä maailmassa luomisessa olikin.
Kauas on tultu tuosta täydellisestä ihmisestä. On paljon perinnöllisiä sairauksia. Syntyy myös intersukupuolisia, joiden sukupuoli on epäselvä. Sitten on tietenkin myös transsukupuolisia. Tätä aihetta ei kuitenkaan Raamatussa käsitellä oikein millään tavalla. Ihminen on muuttunut noista ajoista monellakin tavalla. Eri rodut ovat lähtöisin samasta ihmisparista. Jumala on kaikenrotuisten ja -sukupuolisten Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko raamatun sivuista hyvää sätkäpaperia?
Kärsiikö takamus, jos raamatun sivuja käyttää vessapaperina? Sehän ei ole mitään erityisen pehmoista? Meneekö viemäri tukkoon?
Kuinka iso raamattu pitää olla, jotta sillä olisi hyvä hutkia hippejä ja hihhuleita? Vihkiraamattu tuntuu hieman köykäiseltä.
1: Kyllä.
2a: Kyllä, 2b: eipä niin, 2c: kyllä, hyvin todennäköisesti.
3: Kirjakaupoissa löytyy eri kokoisia ja -painoisia. Eiköhän sieltä löydy sopiva. Sopiva on se, mikä tuntuu kädessäsi parhaalta.
Pisteet siitä, että Raamattu on kerrankin kirjoitettu oikein.
Raamatussa ei puhuta lapsikasteista vaan kaste on Raamatussa aina tietoinen valinta ihmisille sen jälkeen, kun ovat tulleet synnin tuntoon ja haluavat ja ovat päättäneet tehdä parannuksen synneistään ja kääntyä.
Joissain kohdin Jeesus on kyllä siunannut lapsia, mutta kastettu heitä ei ole. Eli lapsikaste ei ole raamatullinen asia, vaan vain ihmisten perinnäisoppia.