Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiston muutto: kuka kantaa tavarat?

Vieras
01.06.2020 |

Pomolta tuli ilmoitus, että minun työpisteeni siirtyy kesälomani aikana toiseen rakennukseen. Kaikki toimistossaan olevat tavarat ja huonekalut täytyy siirtää uuteen toimistoon, ja se olisi kuulemma minun tehtäväni. Minun täytyisi siis itse järjestää tavaroiden kuljetus tai kantaa tavarat itse toiseen rakennukseen. Korvausta tai palkkaa en kuulemma saa. Mitä kommentoisit pomollesi, jos olisit minun sijassani?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin pomolta muuttofirman tai muutosta huolehtivan huoltofirman numeron.

Vierailija
2/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että työpaikan vakuutus ei korvaa jos sun selkä menee hommissa paskaksi ja firma maksaa sulle loppuelämän haittakorvauksia omasta pussista.

Muuttofirma kantaa kamat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeissa firmoissa muuttomiehet tekee ton.

Vierailija
4/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen sälän siirto käsittääkseni kuuluu kyllä työntekijälle, mutta ei kai ketään voi palkatta vaatia toimistokalusteita roudaamaan?

Vierailija
5/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että työpaikan vakuutus ei korvaa jos sun selkä menee hommissa paskaksi ja firma maksaa sulle loppuelämän haittakorvauksia omasta pussista.

Muuttofirma kantaa kamat.

Vakuutuskohta ei pidä paikkansa.

Kyllä korvaa.

Vierailija
6/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin vieväni omat, henkilökohtaiset tavarani kotiin loman ajaksi. Jos sulle kuuluu sihteeri/organisointitehtävät, kilpailuttaisin pari muuttofirmaa ja ostaisin täyden palvelun niiltä.

Vierailija
7/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kantoi muuttofirma, toki ihmiset itse kuljettelivat jonkun verran kamojaan.

Vierailija
8/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, miten avuton olet ap.

Meidän firmassa on ollut noita muuttoja remonttien takia, ja itse on pitänyt oman työhuoneen tavarat järkätä toiseen paikkaan. Työtoverit ovat auttaneet toisiaan.

Vaikutat tosi avuttomalta kun et osaa tarttua hommiin ja järkätä muuttoa.

Miten ne muut työntekijät asian hoitavat? Ja jos olet noin helvetin tyhmä, niin kysy neuvoa pomoltasi, äläkä seiso sormi suussa ja vingu av-palstalla.

Vierailija
9/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt ole kyse siitä, että olisin avuton, vaan siitä, että asiasta on nyt keskusteltu työnantajan, pomon ja luottamusmiehen kanssa useampi viikko. Muuttomiehet olisi helppo ja luonnollinen ratkaisu, mutta minun täytyisi maksaa muutto itse. En saisi korvausta työnantajalta. Itse en saa kannettua kaikkia kaapistoja ja pöytiä uuteen paikkaan. Pomo saa määrätä minut tekemään tämän muuton ilman korvausta, koska sopimuksessa lukee työhön kuuluvien tavallisten hommieni lisäksi ”muut esimiehen määräämät tehtävät”. Muutto täytyy myös tehdä lomani aikana, ja työaikaa en muuttoon saa käyttää.

Saan homman hoitumaan, mutta mietin vain, mitä muut tekisivät ja mitä argumentteja muut henkilöt tilanteessani käyttäisivät

-ap

Vierailija
10/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, miten avuton olet ap.

Meidän firmassa on ollut noita muuttoja remonttien takia, ja itse on pitänyt oman työhuoneen tavarat järkätä toiseen paikkaan. Työtoverit ovat auttaneet toisiaan.

Vaikutat tosi avuttomalta kun et osaa tarttua hommiin ja järkätä muuttoa.

Miten ne muut työntekijät asian hoitavat? Ja jos olet noin helvetin tyhmä, niin kysy neuvoa pomoltasi, äläkä seiso sormi suussa ja vingu av-palstalla.

Vaikutat itse tyhmältä kun innoissasi teet töitä jotka eivät kuulu sinulle. Idiootti.

Vierailija
11/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa sanoin että voin työajalla pakata mutten osallistu tavaroiden kantamiseen. Ja että voin firman piikkiin tilata muuttopalvelun. Eivät halunneet tilata ”ku on niin kallista ja pakuovellecom on halpa ja hyvä ja kato viikonloppuna voi pakata ja sit vaan skanneria kantamaan nuori ihminen jne” niin sanoin vaan että selvä, en osallistu tähän.

En edes tiedä miten lopulta sen hoitivat, mutta muuttofirmaa ei saanut tilata ja tavarat löysivät tiensä uuteen toimistoon. Purin pahvilaatikot maanantaina ihan siinä työajalla. Oot just niin lapanen kuin miten annat itseäsi kohdella.ä, valitettavasti joiltain ihmisiltä puuttuu täysin asettuminen toisen ihmisen asemaan tai taju siitä mikä on soveliasta pyytää työntekijältä. Jos tuosta jotain urputusta olis tullut jälkeenpäin niin onhan noita avin työsuojeluvaltuutettuja ja vaikka mitä mihin voi yhteyttä ottaa.

Vierailija
12/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää menee kategoriaan ”muut esimiehen määräämät tehtävät” niin sitten se tehdään palkallisena ja työaikana. Eli sanot että et hoida tätä vapaa-ajalla.

Vierailija
13/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei nyt ole kyse siitä, että olisin avuton, vaan siitä, että asiasta on nyt keskusteltu työnantajan, pomon ja luottamusmiehen kanssa useampi viikko. Muuttomiehet olisi helppo ja luonnollinen ratkaisu, mutta minun täytyisi maksaa muutto itse. En saisi korvausta työnantajalta. Itse en saa kannettua kaikkia kaapistoja ja pöytiä uuteen paikkaan. Pomo saa määrätä minut tekemään tämän muuton ilman korvausta, koska sopimuksessa lukee työhön kuuluvien tavallisten hommieni lisäksi ”muut esimiehen määräämät tehtävät”. Muutto täytyy myös tehdä lomani aikana, ja työaikaa en muuttoon saa käyttää.

Saan homman hoitumaan, mutta mietin vain, mitä muut tekisivät ja mitä argumentteja muut henkilöt tilanteessani käyttäisivät

-ap

Millainen puusilmä siellä huseeraa luottamusmiehenä? "Muut esimiehen määräämät tehtävät" ei tarkoita sitä, että esimies voi vaatia sua suorittamaan ne tehtävät palkatta vapaa-ajalla.

Vierailija
14/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuulostaa jo niin tolkuttomalta että pyrkisin vaihtamaan työpaikkaa välittömästi. Miten yksittäisen työntekijän voi kohtuudella odottaa siirtävän kaapit ja pöydän yksin?

Siis mitä helevettiä? Onko toi jokin viiden hengen perheyritys?

Vierailija
15/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pomo pyytää sua muuttamaan sun tavarat, niin sit muutat ne. Teet sen työajalla. Jos ei millään onnistu siten, että pakkaat ja siirrät ne ennen lomaasu tai heti sen jälkeen, niin sit tuut päiväksi lomalta töihin tekemään sen.

Pomolla on oikeus määrätä sinulle työtehtäviä, ja nyt muutto kuuluu tehtäviisi. Työnantaja saa myös määrätä lomasi ajankohdan. Näistä kannattaa aina keskustella ja yleensä fiksu työnantaja joustaa ja pyrkii löytämään molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. Mutta viimekädessä pomo päättää.

Vierailija
16/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Millainen puusilmä siellä huseeraa luottamusmiehenä? "Muut esimiehen määräämät tehtävät" ei tarkoita sitä, että esimies voi vaatia sua suorittamaan ne tehtävät palkatta vapaa-ajalla.

Luottamusmies on tässä ehdottomasti minun puolellani! Se minun olisi ollut hyvä mainita. Työnantaja tässä nyt jankkaa vastaan.

-Ap

Vierailija
17/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Nyt vähän ryhtiä näihin provoihin! Ei se esimies voi määrätä tekemään töitä vapaa-ajallasi.

Vierailija
18/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Siis luottamusmies on samaa mieltä, niinkö? MInä esittäisin argumentin, että vien kyllä omat henk. koht. tavarani, mutta mitään kaapistoja enkä pöytiä ala siirtämään, voimat ei riitä ja jollain ihmeen vipujutuilla menisi huonekalut rikki. Enkä myöskään käyttäisi lomaa tuollaiseen. Millä perusteella luottamusmies hyväksyy tämän?

Vierailija
19/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuulostaa jo niin tolkuttomalta että pyrkisin vaihtamaan työpaikkaa välittömästi. Miten yksittäisen työntekijän voi kohtuudella odottaa siirtävän kaapit ja pöydän yksin?

Siis mitä helevettiä? Onko toi jokin viiden hengen perheyritys?

Työnantaja on kunta/kaupunki. Täällä osataan kyllä kaikki kepulikonstit ja viivyttelykeinot, että kunta saisi säästettyä edes euron.

-Ap

Vierailija
20/27 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”muut esimiehen määräämät tehtävät” tapahtuvat myös työajalla.

Saahan he teettää noita muitakin töitä mutta ei maksullisen työajan ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän