Miehet hermostuvat syvällisissä keskusteluissa
Kuka on törmännyt tähän samaan ilmiöön? Yrität keskustella miehen kanssa rauhallisesti ja heti kun et puhu pinnallisista asioista esim. säästä niin mies provosoituu jostain. Vaikka olisit jonkun asian asiantuntijakin ja lukenut alueen tutkimukset ja uutiset niin mies vaan lyttää, että näin ei voi olla, koska hän on eri mieltä. Yleensä mies on ottanut asiasta yleisen pureksimattoman mustavalkoisen mielipiteen ja asiaa sen kummemmin tuntematta heittää vahvan mielipiteen asiasta. Kaverit ovat samaa mieltä ja siksi hänkin on tätä mieltä. Naisten kanssa en ole tähän törmännyt, naiset osaavat olla joustavampia, osaavat kuunnella paremmin ja sanovat helposti jos eivät tunne asiaa. Uskomattominta tässä on, että mies on se, joka vetää herneen aina nenään, kun oikeastaan itseni pitäisi loukkaantua siitä, että minun mielipidettäni ei kunnioiteta lainkaan. Kuuntelutaito pitäisi olla jokaisella, vaikka olisikin eri mieltä.
Miehillä tämä inttäminen nostaa vaan päätään. Onko tarve voittaa nainen keskustelussa vai mikä tässä on, että peruskeskustelu saa miehen käämit palamaan?
Kommentit (65)
Eksäni alkoi aina pölistä kaikkea turhaa kuin minua ei olisikaan jos puhuin jostain tärkeästä tai syvällisemmästä. "Katso, puu, pensas, ruoho on muuten virheää, lammikko, muuuuuu!!!!!" Lopulta aina luovutin ja sitten ukko jatkoi omien juttujensa loputonta selittämistä ja itsensä ihailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä on sitä syvällistä keskustelua? Maailmanpoliittiset aiheet? Tunteista keskusteleminen? Urheilu? Astrofysiikka?
Nämä "voisit joskus kertoa mitä mietit"-jutut jossain muualla. Miehenä voin sanoa, että 99% ajasta mies ei todellakaan mieti mitään avioliiton suuntaa, tunteiden tilaa tai sanojen merkitystä. Herkät runoilijapojat erikseen, mutta usein ei tule mietittyä yhtään mitään syvällistä vaan normaaleja jokapäiväisiä asioita.
Tunteet, sitähän se on. Ja pikemminkin astrologia kuin astrofysiikka.
Niin, naiset hakevat jotain valideettia mieheltä. "Rakastatko minua oikeasti? Mitkä ovat parhaat puoleni? Mitä mietit kun näet sormuksen sormessa? Mitä se merkitsee sinulle?"
Yleensä tämä tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta kun mies miettii esim. seuraavan päivän ruokia tai vaikka HIFK:n eilistä peliä. Mutta nehän eivät sillä hetkellä saa olla niitä tärkeitä asioita.
Veljeni (DI) on jatkuvasti kipeänä. Nuuskaa kuluu kyllä.
Otin jossain vaiheessa esille sen, että kun muuttaa limakalvojen tilaa altistamalla ne erilaisille kemikaaleille, limakalvot eivät pysty suojaamaan meitä samalla tavalla bakteereilta tai viruksilta.
Veli veti herneen nenään, ettei kuulemma kannata leikkiä lääkäriä kun ei sellainen ole.
Edellä mainittu asia kuitenkin on minusta ihan yleistietoa. Kuten vaikkapa haavan puhdistus tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, sitä kutsutaan miesselittämiseksi. Suurin osa miehistä tekee sitä. Eräskin mies selitti minulle mitä feminismi on aivan kuin hän tietäisi paremmin tämänkin :)
Miksi joku mies ei voisi tietää jotakin naista paremmin, mitä feminismi on? Vai oletko niitä feministejä, jotka uskovat väitteen totuuden riippuvan väitteen esittäjästä?
Tiedän aivan varmasti paremmin mitä feminismi on. Mulla on tutkimus naistutkimuksesta sekä gradu tehtynä feministisistä teorioista. Ja lisäksi enemmän kokemusperäistä tietoa. Mutta ei, kyllä mies tietää silti paremmin esim. miltä tuntuu olla nainen :)
Feminismi on Dworkin, Marilyn French, Mary Daly, Mary Koss, ja liuta muita järjettömiä miesvihaajia, akateemisia, professoreita, jotka ovat luoneet perustan, jolle tämänkin päivän feminismi on rakennettu, vaikka tämän päivän feministi ei välttämättä edes tunnista heidän nimiään. Feminismi on edelleen vihan uskonto, ja on lähes käsittämätöntä, että sen edessä lähes kaikki länsimaailman johtajat joutuvat nöyristelemään, ja toistelemaan sen valheita. Noh, paitsi nyt tuo yksi Orangutangi ihan viime vuosina, hän sanoo ihan mitä lystää. Varmaan koska tarpeeksi moni on saanut teistä pyimyksen vaatteisiin pukeutuvien vihan lähettiläistä tarpeekseen. Äänestää jopa semmoista, teidän vastapainoksi, ennen kuin onnistutte tuhoamaan länsimaisen yhteiskunnan kokonaan.
Tunteet, sitähän se on. Ja pikemminkin astrologia kuin astrofysiikka.