En ymmärrä mökkeilyä
Kommentit (97)
Verenpaine laskee..
Tehdään kun ehditään ja ehtiihän sitä myöhemminkin.
Ymmärrän kyllä jos se on paikka jossa kaikki toimii, voi ottaa iisisti eikä tarvi koko ajan jotain "pikku" juttua olla korjaamassa, laittamassa, uusimassa jne. Mutta sellaista työleiri-mökkeilyä en kyllä ymmärrä, siis toki jos henkilö siitä itse nauttii mutta minua itseä ei sellaiselle saa kyllä mistään hinnasta. Joskus ollut ja sitten pitäisi olla jossain ikuisessa kiitollisuudenvelassa kun on päässyt niinkin "mahtavaan" paikkaan koko viikonlopuksi tekemään ns. tavallisia kodintöitä (mutta heikommissa olosuhteissa) ja siihen kaupan päälle vielä rehkinyt, niin ja pitää toki samalla huolen että lapset pysyy hengissä. Tästä sitten jauhetaan kuinka ihanaa oli ja kun itse et asiasta ole innostunut, niin olet kiittämätön. Oma arki on jo ihan tarpeeksi raskasta, en siitä syystä jaksa lomallakin huhkia ja rehkiä.
Vierailija kirjoitti:
Idea on maata riippumatossa viinilasin ja hyvän kirjan kanssa samalla kun taustalla kuuluu ainoastaan lintujen laulu.
Tai maata laiturilla löhötuolissa viinilasin ja hyvän kirjan kanssa ja katsoa kun laine lyö.
Hyttyset, paarmat, ampiaisen. Sisällä homeelta haisevat lakanat ja yöllä rapistelevat hiiret. Päivällä hämähäkit. Ulkona palaa tai paleltuu, vedestä et sinne painunutta lasta löydä kun on niin sameaa. Vessassa kuset paskakasan päälle.
Pienen hetken ehdin jo miettimään tänä kesänä mökille kun ei ulkomaille pääse, mutta sitten muistinkin millaista mökillä oikeasti oli.
Vierailija kirjoitti:
Istuin yöllä pimeässä ulkovessassa hyttysten syötävänä kun karhu tuli heiluttamaan koppia. Silloin päätin että olen helsinki city boy enkä mikään maalaispoika
Mistäs tiiät että oli karhu eikä tyttö/poikaystävä?
Vierailija kirjoitti:
Hyttyset, paarmat, ampiaisen. Sisällä homeelta haisevat lakanat ja yöllä rapistelevat hiiret. Päivällä hämähäkit. Ulkona palaa tai paleltuu, vedestä et sinne painunutta lasta löydä kun on niin sameaa. Vessassa kuset paskakasan päälle.
Pienen hetken ehdin jo miettimään tänä kesänä mökille kun ei ulkomaille pääse, mutta sitten muistinkin millaista mökillä oikeasti oli.
Meillä on huvila kaikilla mukavuuksilla
Olet siis tyhmä kaupunkilainen jonka elämänkokemus on tallustella asfalttia pitkin ostoskeskukseen tai juottolaan kun et ymmärrä muusta mitään.
Mä en ymmärrä hyttysiä ja paarmoja. Hankkisivat parempaa tekemistä, niin ehkä voisin joskus edes kokeilla mökkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Empiiristen havaintojeni mukaan mökillä on kaksi (2) erilaista funktiota:
1. Chillata luonnon rauhassa ja juoda viiniä
2. Puuhastella, tuunata, nikkaroida ja juoda viiniäOlipa mökkeilijätyyppi siis kumpi tahansa, niin siihen liittyy se kun saa "hyvällä omallatunnolla" kippaa viiniä tönikästä pitkin päivää. Selitys on se, että ollaan mökillä ja lomalla. Tämä mökkeilijän prototyyppi ei taivu viinin lipittämiseen kotona. Tai taipuu ehkä lomalla iltaisin, mutta se ei ole sama asia kuin olla viikon verran päiväpöhinöissä aamusta iltaan mökillä. Mökillä on ikään kuin suojassa. Ei tarvitse olla ihmisten ilmoilla, ajaa autolla tai asioida missään. Mökillä voi aamulla kiskaista shortsit tai hellehameen päälle ja napsaista viinipönikän auki kaikessa rauhassa. Siellä aamuolut on ihan okei. Puolen päivän kuohari on tietenkin jees. Lounaalla ja sitä laittaessa voi tissuttaa puoli tönikkää punkkua, eikä siinä ole mitään erikoista. Saunapuita tehdessä pitää olla halonhakkuu-oluet. Tai jos ottaa aurinkoa riippumatossa, niin pitää olla hellepäivän juoma. Saunan lämmittämiseen tarvitaan tietenkin jotain juomaa, sillä eihän sitä muuten jaksa. Saunassa sitten saunasiiderit tai -oluet. Sen jälkeen alkaakin illallisen valmistelu ja pitää kokille avata uusi viinitönikkä. Illan edetessä maistellaan ehkä isännän hankkimaa uutta giniä tai savuviskiä. Sitten käydäänkin jo nukkumaan ja aamupalan yhteydessähän aamuolut oli ihan okei, koska ollaan kuitenkin mökillä.
Kehen sopii ja kehen ei. Itse en käytä alkoholia, se on vihonviimeinen asia mitä mökille veisin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mökki syntymäpaikkakunnalla, jossa haluaisin asua, vaan ei ole töitä. Koen sen olevan mun oikea koti, Helsingissä mulla on vain paikka, jossa bunkkaan.
Tämmöset pitäis poistaa Helsingistä. Miksi tunkeudutte toisten ihmisten kotikaupunkiin ankeuttamaan? Perustakaa yrityksiä sinne kotikaupunkiinne, työllistäkää toisianne, yrittäkää edes !
Pääsy helsinkiläisten luo ei ole ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tyhmä kaupunkilainen jonka elämänkokemus on tallustella asfalttia pitkin ostoskeskukseen tai juottolaan kun et ymmärrä muusta mitään.
Et osaa lukea? Ap mökkeillyt. Eikä kaikki kaupunkilaiset käy ostoskeskuksissa tai juottoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla itekseen keskellä ei mitään. Ei tartte nähdä ketään eikä jutella kenenkään kanssa
Suomalainen käsitys hauskasta lomasta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mökki syntymäpaikkakunnalla, jossa haluaisin asua, vaan ei ole töitä. Koen sen olevan mun oikea koti, Helsingissä mulla on vain paikka, jossa bunkkaan.
Tämmöset pitäis poistaa Helsingistä. Miksi tunkeudutte toisten ihmisten kotikaupunkiin ankeuttamaan? Perustakaa yrityksiä sinne kotikaupunkiinne, työllistäkää toisianne, yrittäkää edes !
Pääsy helsinkiläisten luo ei ole ihmisoikeus.
Höpö höpö. Helsingin väkiluku laskisi merkittävästi, jos kaikki sieltä pois haluavat onnistuisivat yrityksissään päästä pois. Sori siitä. Sä tykkäät siitä kaupungista, kaikki ei. Maailma vain on sellainen paikka, etteivät kaikki ole niin etuoikeutettuja, että voisivat asua siellä missä haluavat.
Pitkiä listoja mitä mökkielämältä haluaa. Miksei ihmiset järjestä kotiolojaan sellaisiksi? Eikö se olisi kiva töiden jälkeen köllähtää siihen riippumattoon viinilasin kanssa ja ihastella luontoa? Näin mä ainakin relaan itse, vaikka täällä Helsingissä asunkin.
Olen saanut palan taivasta ostettua. Luontoa ympärillä ja rauhaa. Toki liikenteen ääni kumisee tuolla jossain, mutta niin pientä, että saa kumistakin. Linnut laulaa ja ötökät pörrää.
Eikä tarvii matkustellakaan yhtään mihinkään saadakseen tämän. Ei ruuhkaisilla teillä kuumassa köröttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä mieluummin laitan rahani matkusteluun eri paikkoihin kuin mökkiin jossa on aina samat maisemat ja Suomen kylmä ilmasto ja hyttyset ja mökin työleiri. Kyllä ulkomailla all inclusive hotelleissa on paljon kivempi lomailla. Kokemusta molemmista.
Tää onkin just parasta kun kaikki voivat viettää lomansa miten parhaiten tykkäävät. Mökillä tai all inclusivessa ja kaikkea siltä väliltä 🥰.
Vierailija kirjoitti:
Pitkiä listoja mitä mökkielämältä haluaa. Miksei ihmiset järjestä kotiolojaan sellaisiksi? Eikö se olisi kiva töiden jälkeen köllähtää siihen riippumattoon viinilasin kanssa ja ihastella luontoa? Näin mä ainakin relaan itse, vaikka täällä Helsingissä asunkin.
Olen saanut palan taivasta ostettua. Luontoa ympärillä ja rauhaa. Toki liikenteen ääni kumisee tuolla jossain, mutta niin pientä, että saa kumistakin. Linnut laulaa ja ötökät pörrää.
Eikä tarvii matkustellakaan yhtään mihinkään saadakseen tämän. Ei ruuhkaisilla teillä kuumassa köröttelyä.
Mä tykkään jo siitä mökille matkustamisestakin. Lähdetään jonnekin pois arkikuvioista. Siinä 1,5 tunnnin siirtymän aikana pääsee vaihtamaan vapaa-aikamoodiin ja rauhoittua.
Viihdyn kaupungissakin, mutta vaihtelu on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Empiiristen havaintojeni mukaan mökillä on kaksi (2) erilaista funktiota:
1. Chillata luonnon rauhassa ja juoda viiniä
2. Puuhastella, tuunata, nikkaroida ja juoda viiniäOlipa mökkeilijätyyppi siis kumpi tahansa, niin siihen liittyy se kun saa "hyvällä omallatunnolla" kippaa viiniä tönikästä pitkin päivää. Selitys on se, että ollaan mökillä ja lomalla. Tämä mökkeilijän prototyyppi ei taivu viinin lipittämiseen kotona. Tai taipuu ehkä lomalla iltaisin, mutta se ei ole sama asia kuin olla viikon verran päiväpöhinöissä aamusta iltaan mökillä. Mökillä on ikään kuin suojassa. Ei tarvitse olla ihmisten ilmoilla, ajaa autolla tai asioida missään. Mökillä voi aamulla kiskaista shortsit tai hellehameen päälle ja napsaista viinipönikän auki kaikessa rauhassa. Siellä aamuolut on ihan okei. Puolen päivän kuohari on tietenkin jees. Lounaalla ja sitä laittaessa voi tissuttaa puoli tönikkää punkkua, eikä siinä ole mitään erikoista. Saunapuita tehdessä pitää olla halonhakkuu-oluet. Tai jos ottaa aurinkoa riippumatossa, niin pitää olla hellepäivän juoma. Saunan lämmittämiseen tarvitaan tietenkin jotain juomaa, sillä eihän sitä muuten jaksa. Saunassa sitten saunasiiderit tai -oluet. Sen jälkeen alkaakin illallisen valmistelu ja pitää kokille avata uusi viinitönikkä. Illan edetessä maistellaan ehkä isännän hankkimaa uutta giniä tai savuviskiä. Sitten käydäänkin jo nukkumaan ja aamupalan yhteydessähän aamuolut oli ihan okei, koska ollaan kuitenkin mökillä.
:DDD
Tota mä olen usein arvellutkin, että juopottelu on se perimmäinen syy mökkeilyyn :) Saa rauhassa kusta lorottaa pihamaalla ja mölistä omiaan, eikä hyttysiäkään huomaa kun on riittävän päissään :)
Istuin yöllä pimeässä ulkovessassa hyttysten syötävänä kun karhu tuli heiluttamaan koppia. Silloin päätin että olen helsinki city boy enkä mikään maalaispoika