Kun kerrostalossa on jatkuva meteli johon pitäisi vain tottua, niin miten saisin levättyä?
Onko kellään vinkkejä? Meillä on kaikuva rappu ja se on yhtä pauketta ja jyskettä. Ihmiset vielä kun eivät osaa varoa eivätkä käyttäytyä.
Minulle on alkanut tästä asiasta ihan selkeästi kehittyä stressi ja uupumusta, olen yrittänyt toiseen huoneeseen tehdä sängyn jotta voisin sinne siirtyä nukkumaan mutta ei auta. Korvatulpat eivät suodata ääntä tarpeeksi!
Kerrostalo on yhtä pommitusta, todella harvoin hiljaista. Isännöitsijä ei valitettavasti voi muuta kuin muistuttaa ihmisiä järjestysäännöistä.
En missään nimessä haluais muuttaa pois omasta kodistani. Mutta jotain pitäisi tehdä? Täytyy nyt omassa kodissa viihtyä ja saada nukuttua! Öisin siirrellään huonekaluja ja juostaan ympäri asuntoa, naapurit käyttävät öisin autoa ja rapussa yhtä ravaamista.
Ihan järkyttävää herätä aina johonkin.
Mulla on aivan sama vaikka ihmiset t appais toisinsa tai meteroriitti tippuisi KUNHAN SAISIN LEVÄTTYÄ!
Onko kellään vinkkejä? Saisko jostain hyviä korvatulppia?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus käyttänyt tavallisia korvatulppia ja sitten päällä musiikkikuulokkeita. Yksi ystäväni piti sellaisia rakennuksilla pidettäviä kuulosuojaimia. Silloin pitää vain nukkua selällään.
Se, että aina sanotaan, että muuta metsään, on todella tyhmää. Kyllähän se tietää miten meteli vaikuttaa ihmiseen. Jos yläkerrassa joku kolaa ihan jatkuvasti, niin varmasti stressaa, joka johtaa sairauksiin. Kaikki eivät osaa ajatella muita ihmisiä, ei ole vain sosiaalista älykkyyttä.
Stressaa sekin jos ei uskalla liikkua ettei vaan häiritsisi.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisin melu, jota korvatulpat ei oikein suodata pois, on juuri toi huonekalujen siirtely samoin kuin tömistely; lattialaatta alkaa värähdellä matalalla taajuudella. Sen sijaan kaikki kaikua aiheuttavat äänet rappukäytävästä on juuri parasta herkkua tulpille.
Tämähän se on itelläkin vaivana, huonekalujen siirtely ja tömistely. Lasten pitää saada leikkiä, sanotaan. Ja leikkihän kestää koko illan ja klo 23 asti tai myöhemminkin. Huutoa tömistelyjen päälle. Sitten pitäis jaksaa herätä töihin, kun on valvonut puoleen yöhön.
Meidän yhtiöön muutti ekat ei-kantasuomalaiset pari vuotta sitten. Kivaa porukkaa mutta se perheen sisäinen huutaminen on niiden tapa kommunikoida. Ja vaikka hiljaisuus on klo 22 niin tenavat on hereillä vielä keskiyöllä ja terassin ovet auki niin kuuluu viereisen talon eli meidän makkariin. Sääliksi käy seinänaapuria, hän totesikin että luuli talossa olleen hyvä äänieristys.
OKT ostettu ja muutto edessä.
Vaikka ei kuulemma saisi pakottaa ihmisiä muuttamaan metsään niin kyllä oli itselle oikea ratkaisu. Surkeasti eristetty 87 rakennettu kerrostalo vaihtui perämetsän pieneen omakotitaloon. Ennen kuului ihan normaalit elämisen äänet ylhäältä ja sivusta (naapurin herätyskello, telkkarin mainoskatkot, suihkut, jääkaapin avaukset, iltauutiset, yölliset vessareissut.. ), nykyisin käki kukkuu alkukesästä viikon tai kaksi ja palokärki ja tikat joskus pärryyttää sähkötolppaa. Itselleni oli ainoa oikea vaihtoehto, nyt saa itse päättää milloin ja millaista meteliä kuuluu. Olen paljon leppoisampi kun saan nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus käyttänyt tavallisia korvatulppia ja sitten päällä musiikkikuulokkeita. Yksi ystäväni piti sellaisia rakennuksilla pidettäviä kuulosuojaimia. Silloin pitää vain nukkua selällään.
Se, että aina sanotaan, että muuta metsään, on todella tyhmää. Kyllähän se tietää miten meteli vaikuttaa ihmiseen. Jos yläkerrassa joku kolaa ihan jatkuvasti, niin varmasti stressaa, joka johtaa sairauksiin. Kaikki eivät osaa ajatella muita ihmisiä, ei ole vain sosiaalista älykkyyttä.
Ei tavallinen rauhallinen elämä ketään häiritse. Häiriötä aiheuttavat tekijät on yllä kuvattu. Niiden välttäminen ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä. Päivällä voi lyhytaikaisesti ilman lupia kyselemättä porata vaikka taulun seinään. Iltamyöhällä ja aamuvarhaisella voisi antaa naapureille rauhan, niin saa itsekin rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei kuulemma saisi pakottaa ihmisiä muuttamaan metsään niin kyllä oli itselle oikea ratkaisu. Surkeasti eristetty 87 rakennettu kerrostalo vaihtui perämetsän pieneen omakotitaloon. Ennen kuului ihan normaalit elämisen äänet ylhäältä ja sivusta (naapurin herätyskello, telkkarin mainoskatkot, suihkut, jääkaapin avaukset, iltauutiset, yölliset vessareissut.. ), nykyisin käki kukkuu alkukesästä viikon tai kaksi ja palokärki ja tikat joskus pärryyttää sähkötolppaa. Itselleni oli ainoa oikea vaihtoehto, nyt saa itse päättää milloin ja millaista meteliä kuuluu. Olen paljon leppoisampi kun saan nukuttua.
Aahhh, haaveilen samasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta taloon missä on mahdollisimman vähän suomalaisia. Minä asun sellaisessa ja tässä portaassa olen vaimoni kanssa ainoa suomalainen perhe. Missään, koskaan, ei aiemmin ole ollut näin rauhallisia, sivistyneitä, kohteliaita ja hyvin käyttäytyviä ihmisiä. Täällä kuuluu ainoastaan lasten ääniä päivällä, illalla ja yöllä ei mitään. Tästä asunnosta en muuta koskaan pois.
Miksi alapeukku? Oletko ras is ti? Etkö kestä totuutta?
Olen samaa mieltä siitä, että yleensä pahimman häiriön aiheuttavat juuri suomalaiset asukkaat, mutta alapeukutin sitä alkuperäistä viestiäsikin tämän ulinaviestin takia.
Yläkerran kanta-astuja on siitä kiva, että jos se riitelee puolisonsa kanssa tai tulee myöhään yöllä kotiin jostain, se alkaa paiskomaan asioita. Siis selkeästi sulkee ovet voimalla, tiputtelee ja paiskoo tavaroita.. Onneksi tätä ei tapahdu viikottain, mutta tietää aina, jos henkilö on huonolla päällä.
Siriina kirjoitti:
Yölliseen meteliin löytyy apu numerosta 112.
Edellyttää bileitä? Ei ne lasten juoksemisten ja kiljumisten vuoksi tule. Tulee kuitenkin mieleen, voisiko soittaa lastensuojeluun? Kymmenen törkyturpaa juoksee pitkin yötä ja huutaa mennessään.
Sen jälkeen kun muutin pikkupaikkakunnalta isompaan kaupunkiin en ole asunut yhtään kerrostalossa missä ei joku kuspää valvoisi yöt ja riehuisi ja nukkuisi päivät kun itse joutunut menemään väsyneenä töihin:/,ja mun huonoa tuuria että monet näistä on just mun yläpuolella asujia... olen muuttanut aina joka vuosi kun huomaa ettei isännöitsijä piittaa tai saa kuriin näitä oman elämänsä sankareita....suurimpia melunaiheuttajia on nuoret 18-30 ikähaarukalla,pahimpia 2000 luvulla syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta taloon missä on mahdollisimman vähän suomalaisia. Minä asun sellaisessa ja tässä portaassa olen vaimoni kanssa ainoa suomalainen perhe. Missään, koskaan, ei aiemmin ole ollut näin rauhallisia, sivistyneitä, kohteliaita ja hyvin käyttäytyviä ihmisiä. Täällä kuuluu ainoastaan lasten ääniä päivällä, illalla ja yöllä ei mitään. Tästä asunnosta en muuta koskaan pois.
Olen samaa mieltä siitä, että yleensä pahimman häiriön aiheuttavat juuri suomalaiset asukkaat, mutta alapeukutin sitä alkuperäistä viestiäsikin tämän ulinaviestin takia.
Ei aiheuta. Mutta saa toki kokeilla. Muutat pääkaupunkiseudulle kunnan vuokra-asuntoon. Siellä on verovaroin kustannettua vuohipaimenten ja heidän lapsikatraidensa elämää.
Käske talonmiestä laittamaan ovenkarmeihin pienet kuminpalaset. En ymmärrä miten jengi voi oikeesti asua tuommosessa paukutuksessa. Ellei ne syntyneet sen paukkeen keskelle.
Asun melko uudessa Hekan vuokrakerrostalossa jossa äänieristys on todella huono. Yläkerrassa asuu kolmilapsinen suomalaisperhe jossa lapsilla ei ole ilmeisesti mitään kuria. Sisällä juostaan aamusta alkaen ympyrää, kiljutaan, huudetaan, hakataan pattereita, pompitaan trampoliinilta (sellainen pieni jumppatrampoliini, oma lapseni käynyt heillä kylässä ja keskellä olkkaria kuulemma on tuollainen trampoliini) jne. Vanhemmat huutavat välillä lapsille mutta meno on ja pysyy. Eipä tällaiseen voi mitenkään puuttua esim. tekemällä valitusta koska "normaaleja elämisen ääniä" ja "lapset". Peltoreita käytän melkein koko ajan ja vastamelukuulokkeita, öisin korvatulppia.
Tähän taloon muutti jonkin aikaa sitten monilapsinen somaliperhe jossa meininki on vielä eläimellisempää kuin tuolla yläkerran lapsiperheellä: parvekkeella huudetaan, pihalla huudetaan, ylipäätään koko ajan huudetaan. Meno alkaa aamusta ja kestää myöhään iltaan. Lapset heittelevät ikkunoista tavaroita pihalle, mm. laseja. Kiva kun ei tiedä koska saa lasin niskaan kun kävelee ko. asunnon ikkunan alta kadulla. Mitään korvauksia tuskin saisi koska edelleen: "lapset".
Oma asunto on ostettu ja odotellaan kovasti sen valmistumista ja muuttoa ensi vuonna...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta. Mutta saa toki kokeilla. Muutat pääkaupunkiseudulle kunnan vuokra-asuntoon. Siellä on verovaroin kustannettua vuohipaimenten ja heidän lapsikatraidensa elämää.
Asun Turussa talossa, jossa ei ole lisäkseni kuin muutama suomalainen, enkä ole ikinä asunut näin rauhallisessa paikassa. Pahin kerrostalohäirikkö on yksin asuva 20-35-vuotias suomalainen mies.
Kylläpä täällä on paljon ääniherkkää porukkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa kyllä nimet rappukäytävästä. Yleensä ulkkisten nimet kertoo häiriöistä, valtavista suomalaisten verovaroilla kustannettujen lapsilaumojen olemassaolosta, äänekkäistä puheluista keskellä yötä kotimaahan, pedofiiliprofeetan musiikin renkutuksesta jne.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuo ei pidä paikkaansa. Näitä asioita ei voi yleistää. Minä olen erittäin tyytyväinen, kun saan asua näin rauhallisessa talossa. Minun kokemukseni "ulkkiksista" naapureina ovat erittäin positiivisia ja asun mieluummin hiljaisessa talossa, missä ei ole suomalaisia juoppoja räyhäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin nukun Peltorit päässä. Kannattaa ostaa kerralla ainakin optime 2 taso. Vaatii totuttelua, jotta näillä saa nukuttua. Pehmeä ja muhkea tyyny auttaa sankoja pehmentämään. Satunaisesti saatan yhä herätä, kun peltorit jostain kohtaa painaa, mutta saan unen päästä uudelleen kiinni. Varsinkin nukahtamisessa auttavat, kun ei kuulu ääniä.
Kannatan! Myös vastamelukuulokkeet ovat hyvä vaihtoehto tietynlaisille meluille (esim. puheen sorina, pesukoneet, hissi) on myös pehmemmät ja mukavammat.
Olen itse harkinnut vastamelukuulokkeita, mutta en tiedä vaimentavatko ne esim. naapurin norsumaisia askelia tai karjahduksia. Ehkä niistä on apua vain tasaisesti kuuluvaan meteliin?
Mä käytän vastamelukuulokkeita monesti viikonloppuaamuisin tai näin lomalla, kun haluaisin viettää rauhallista aamupalahetkeä ja yläkerran kuriton penska juoksee rallia heidän kämpässään. Eli hyvät kuulokkeet auttaa kyllä myös tuollaiseen töminään jne. Itselläni on Bosen kuulokkeet. Oli kalliit n. 300), mutta hintansa väärtit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ymmärrä. Kai nyt jokainen normaali aikuinen ihminen tajuaa, minkälaisista asioista lähtee naapuriin ääntä?! Esimerkiksi nämä kantapäiden maahan hakkaajat, ovatko oikeasti niin tyhmiä, etteivät tajua tärisyttävänsä pahimmillaan koko naapurin kotia?! Tuskin, eivät vaan piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta rauhalliseen yhtiöön.
Asun kerrostalossa, joka on vanha 50-luvun kivitalo. Ei kuulu möykkää mistään.
Vesi joskus kohisee, kun joku naapuri käy yöllä suihkussa. Tai lorottaa korkealta pönttöön. Muuten saa olla omassa kuplassaan.
Niin ja mistäs tuonkin nyt voi tietää, onko rauhallinen yhtiö vai ei, ennenkuin on asunut ja todennut asian laidan.