Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kerrostalossa on jatkuva meteli johon pitäisi vain tottua, niin miten saisin levättyä?

Vierailija
01.06.2020 |

Onko kellään vinkkejä? Meillä on kaikuva rappu ja se on yhtä pauketta ja jyskettä. Ihmiset vielä kun eivät osaa varoa eivätkä käyttäytyä.

Minulle on alkanut tästä asiasta ihan selkeästi kehittyä stressi ja uupumusta, olen yrittänyt toiseen huoneeseen tehdä sängyn jotta voisin sinne siirtyä nukkumaan mutta ei auta. Korvatulpat eivät suodata ääntä tarpeeksi!
Kerrostalo on yhtä pommitusta, todella harvoin hiljaista. Isännöitsijä ei valitettavasti voi muuta kuin muistuttaa ihmisiä järjestysäännöistä.

En missään nimessä haluais muuttaa pois omasta kodistani. Mutta jotain pitäisi tehdä? Täytyy nyt omassa kodissa viihtyä ja saada nukuttua! Öisin siirrellään huonekaluja ja juostaan ympäri asuntoa, naapurit käyttävät öisin autoa ja rapussa yhtä ravaamista.
Ihan järkyttävää herätä aina johonkin.

Mulla on aivan sama vaikka ihmiset t appais toisinsa tai meteroriitti tippuisi KUNHAN SAISIN LEVÄTTYÄ!
Onko kellään vinkkejä? Saisko jostain hyviä korvatulppia?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta rauhalliseen yhtiöön.

Asun kerrostalossa, joka on vanha 50-luvun kivitalo. Ei kuulu möykkää mistään.

Vesi joskus kohisee, kun joku naapuri käy yöllä suihkussa. Tai lorottaa korkealta pönttöön. Muuten saa olla omassa kuplassaan.

Vierailija
2/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävä tilanne. Kun ei nykyään edes uskalla mennä sanomaan suoraan kun ei tiedä minkälaisia hulluja vastaansa saa. Meillä taas omakotialueella sama tilanne. Naapurin koirat haukkuu päivät pihalla eikä niitä kielletä ja viikonloppuisin musiikki pauhaa. Kyllä ei lapset meinaa saada unta iltaisin ja itse teen vuorotyötä. Luulisi että omassa talossa saa nukkua rauhassa mutta ei. Ei puhettakaan että kesällä ikkuna auki nukkuisi. Mutta miten saisi sanottua niin ettei naapurisopu mene?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan taloyhtiöstä kiinni ja sitten jos hissi talossa, niin ei niitä portaissa ramppaajia ole.

Vierailija
4/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi Suomessa hyväksytään huonoa käytöstä. Mistä tämä johtuu? Miksi aina se siisti ja asiallinen joutuu muuttaa pois?

Vierailija
5/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun vielä hyvällä alueella ja meidän taloyhtiö on vanha. Kaikki kaikuu.

Vierailija
6/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa ei onneksi ole jatkuva meteli, mutta ajoittain on. Kerran oli jopa koko yön ja koko seuraavan päivän kestävät bileet... Silloin ajattelin, että jos menisin pyöräkellariin nukkumaan, meteli ei nimittäin kuulunut sinne, kävin tarkistamassa. En vain keksinyt minkä päällä siellä nukkuisin.

Vierailija
7/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muuttamaan vaikka ei huvittaisi, koska ei siinä muu auta. 

Vierailija
8/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ulko-ovi tiivis? Auttaisiko desibeli-ovi sisemmäksi oveksi? Itselläkin se on harkinnassa.

Vierailija
9/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta rauhalliseen yhtiöön.

Asun kerrostalossa, joka on vanha 50-luvun kivitalo. Ei kuulu möykkää mistään.

Vesi joskus kohisee, kun joku naapuri käy yöllä suihkussa. Tai lorottaa korkealta pönttöön. Muuten saa olla omassa kuplassaan.

mistä mä tiedän mikä on rauhallinen taloyhtiö ettei muuta pahempaan?

Vierailija
10/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbnb:n kautta on hyvä testailla asuntoja sellaisissa taloissa, joihin olisi kiinnostunut muuttamaan pysyvästi.

Vierailija
11/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa miten vois eristää sen metelin?? Voinko tehdä asialle jotain?

Vierailija
12/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko korvakäytävän muotoon valetut korvatulpat?

Vierailija
13/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airbnb:n kautta on hyvä testailla asuntoja sellaisissa taloissa, joihin olisi kiinnostunut muuttamaan pysyvästi.

Talo missä on airbnb-asuntoja tuskin on rauhallinen. Meillä ei ainakaan. Jengiä tulee ja menee Suomesta ja ulkomailta. Luo rauhattomuutta.

Vierailija
14/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan taloyhtiöstä kiinni ja sitten jos hissi talossa, niin ei niitä portaissa ramppaajia ole.

Ei se hissi mitään auta. Meidän talossa on sellainen, ja siitä huolimatta ihanat pikku kullannuput tömistelevät rapuissa ja hakkaavat porraskaiteita.

Vierailija
15/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt samasta koko elämäni ajan, ei tunnu löytyvän rauhallista taloa.

Jos et halua muuttaa ja melu tulee rapusta, niin kokeile liimata välioveen rapun puolelle äänenvaimennuslevyä.

Joissain taloissa on rappukäytävien kattoon laitettukin sitä ja se auttaa. Omassa asunnossa se ei auta muualla todennäköisesti, dillä sepitäisi olla meluajan puolella.

Jos melu tulee rakenteista jostain katon tms kautta, on vaikeampi juttu.

Vierailija
16/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korvatulpat estävät tavallisen kerrostalometelin äänet. Meillä menee vierestä usein ambulansseja kun asutaan sairaalan lähellä ja toisessa kerroksessa kadun puolella, ja se on ainoa ääni joka tulee läpi.

No jos joku poraa seinää tai hakkaa vasaralla niin se toki kuuluu, mutta harvemmin sitä tapahtuu.

Clas Ohlsonilta saa ison purkin hyviä korvatulppia edullisesti. Ne on sitten vaan tosiaan työnnettävä sinne korvakäytävään oikein.

Ja vaikkutyypistä riippuen voi joutua käymään lääkärillä tai hoitajalla poistattamassa vaikkua tärykalvon vierestä kuukausien tai vuosien välein.

Vierailija
17/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisin melu, jota korvatulpat ei oikein suodata pois, on juuri toi huonekalujen siirtely samoin kuin tömistely; lattialaatta alkaa värähdellä matalalla taajuudella. Sen sijaan kaikki kaikua aiheuttavat äänet rappukäytävästä on juuri parasta herkkua tulpille.

Vierailija
18/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon korvasuojilla/tulpilla pitäisi pystyä nukkumaan kerrostalossa. Oletko kokeillut apteekin SILIKONISIA tulppia, jotka muotoutuvat tulppamaisesti oman korvan mukaan?

Vierailija
19/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina korvatulpat ja peltorit (jotka kyllä painaa ikävästi) päässä. Ja uusi asunto hakusessa...

Vierailija
20/99 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamauksiin ja huonekalujen siirtelyyn eivät korvatulpat teho. Yhtä tyhjän päälle. Onko olemassa korvatulppia jotka suodattavat nimenomaan pois nämä pamauksia ja terävät äänet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi