Kun kerrostalossa on jatkuva meteli johon pitäisi vain tottua, niin miten saisin levättyä?
Onko kellään vinkkejä? Meillä on kaikuva rappu ja se on yhtä pauketta ja jyskettä. Ihmiset vielä kun eivät osaa varoa eivätkä käyttäytyä.
Minulle on alkanut tästä asiasta ihan selkeästi kehittyä stressi ja uupumusta, olen yrittänyt toiseen huoneeseen tehdä sängyn jotta voisin sinne siirtyä nukkumaan mutta ei auta. Korvatulpat eivät suodata ääntä tarpeeksi!
Kerrostalo on yhtä pommitusta, todella harvoin hiljaista. Isännöitsijä ei valitettavasti voi muuta kuin muistuttaa ihmisiä järjestysäännöistä.
En missään nimessä haluais muuttaa pois omasta kodistani. Mutta jotain pitäisi tehdä? Täytyy nyt omassa kodissa viihtyä ja saada nukuttua! Öisin siirrellään huonekaluja ja juostaan ympäri asuntoa, naapurit käyttävät öisin autoa ja rapussa yhtä ravaamista.
Ihan järkyttävää herätä aina johonkin.
Mulla on aivan sama vaikka ihmiset t appais toisinsa tai meteroriitti tippuisi KUNHAN SAISIN LEVÄTTYÄ!
Onko kellään vinkkejä? Saisko jostain hyviä korvatulppia?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Muuta rauhalliseen yhtiöön.
Asun kerrostalossa, joka on vanha 50-luvun kivitalo. Ei kuulu möykkää mistään.
Vesi joskus kohisee, kun joku naapuri käy yöllä suihkussa. Tai lorottaa korkealta pönttöön. Muuten saa olla omassa kuplassaan.
Minullakin pääosin rauhallinen naapurusto ja 50-luvun vanha kerrostalo. Kaikki nuo vesiäänet eivät haittaa yhtään vaikka yöllä tapahtuisi, mutta yönaikaista tiskaamista ja kolinaa en vain ymmärrä tai sitä on välillä hankalahko sietää (jos tapahtuisi ennen klo23 niin ei paljoa haittaisi, mutta se tapahtuu juuri klo 01-03 ja siihen herää). Päivällä ei haittaa yhtään. Sänkyäni en voi siirtää (makuuhuoneeni on naapurin keittiön ns. takana), sittenhän sänkyni valtaisi koko keittiön :D
Minäkin nukun Peltorit päässä. Kannattaa ostaa kerralla ainakin optime 2 taso. Vaatii totuttelua, jotta näillä saa nukuttua. Pehmeä ja muhkea tyyny auttaa sankoja pehmentämään. Satunaisesti saatan yhä herätä, kun peltorit jostain kohtaa painaa, mutta saan unen päästä uudelleen kiinni. Varsinkin nukahtamisessa auttavat, kun ei kuulu ääniä.
Jos kyse on omistusasunnosta, ap:n kannattaisi kysellä muilta asukkailta/osakkailta, häiritseekö heitä huono äänieristys. Jos näin, sitten taloyhtiön hallitukselle ja yhtiökokoukseen esitys äänieristyksen parantamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi joskus kohisee, kun joku naapuri käy yöllä suihkussa. Tai lorottaa korkealta pönttöön. Muuten saa olla omassa kuplassaan.Minullakin pääosin rauhallinen naapurusto ja 50-luvun vanha kerrostalo. Kaikki nuo vesiäänet eivät haittaa yhtään vaikka yöllä tapahtuisi, mutta yönaikaista tiskaamista ja kolinaa en vain ymmärrä tai sitä on välillä hankalahko sietää (jos tapahtuisi ennen klo23 niin ei paljoa haittaisi, mutta se tapahtuu juuri klo 01-03 ja siihen herää). Päivällä ei haittaa yhtään. Sänkyäni en voi siirtää (makuuhuoneeni on naapurin keittiön ns. takana), sittenhän sänkyni valtaisi koko keittiön :D
Opetus: tutustu talon piirustuksista huonejärjestykseen.
Omassa talossa vastakkaiset asunnot toista peilikuvia, eli keittiöt ja kylppärit vastakkain, makuuhuoneet ulkoseinällä.
Minä vaihdoin rauhallisempaan taloon. Asuin siinä nelisen vuotta ja sitten muutti yläkertaan joku metelöijä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi joskus kohisee, kun joku naapuri käy yöllä suihkussa. Tai lorottaa korkealta pönttöön. Muuten saa olla omassa kuplassaan.Minullakin pääosin rauhallinen naapurusto ja 50-luvun vanha kerrostalo. Kaikki nuo vesiäänet eivät haittaa yhtään vaikka yöllä tapahtuisi, mutta yönaikaista tiskaamista ja kolinaa en vain ymmärrä tai sitä on välillä hankalahko sietää (jos tapahtuisi ennen klo23 niin ei paljoa haittaisi, mutta se tapahtuu juuri klo 01-03 ja siihen herää). Päivällä ei haittaa yhtään. Sänkyäni en voi siirtää (makuuhuoneeni on naapurin keittiön ns. takana), sittenhän sänkyni valtaisi koko keittiön :D
Etkö voisi joskus nukkua keittiössä patjalla? Aamulla taas ottaisit patjan pois lattialta.
Juuri tuosta syystä muutin yksin pieneen omakotitaloon. Ei mellasta kukaan naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin nukun Peltorit päässä. Kannattaa ostaa kerralla ainakin optime 2 taso. Vaatii totuttelua, jotta näillä saa nukuttua. Pehmeä ja muhkea tyyny auttaa sankoja pehmentämään. Satunaisesti saatan yhä herätä, kun peltorit jostain kohtaa painaa, mutta saan unen päästä uudelleen kiinni. Varsinkin nukahtamisessa auttavat, kun ei kuulu ääniä.
Kannatan! Myös vastamelukuulokkeet ovat hyvä vaihtoehto tietynlaisille meluille (esim. puheen sorina, pesukoneet, hissi) on myös pehmemmät ja mukavammat.
Vierailija kirjoitti:
Airbnb:n kautta on hyvä testailla asuntoja sellaisissa taloissa, joihin olisi kiinnostunut muuttamaan pysyvästi.
Muutenkin vois olla ihan hyvä käytäntö että myytävässä olevassa asunnossa saisi yöpyä pari yötä "vuokralla". Ja rahat saisi sitten takas jos ostaa asunnon, tms. Tämänkin systeemin jotkut idiootit kyllä taas onnistuisivat pilaamaan.
Mun mies kuorsaa jumalattoman kovaa, oikeasti kovaa.
Parhaat tulpat on ollut fenderin tekemät tulpat keikkaileville muusikoille, tais vaimentaa lupausten mukaan 32db. Ne vaan tuppaavat kulumaan ja pitkässä juoksussa kalliita. Yleensä nukun silikonisilla pyramidin muotoisilla tulpilla.
Tulpat ja peltorit on aika takuuvarmat, itse en vaan pysty nukkumaan peltorit päässä kun en saa unta muuten kun kyljellään tai vatsallaan.
Vielä en ole kokeillut apteekin malleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Airbnb:n kautta on hyvä testailla asuntoja sellaisissa taloissa, joihin olisi kiinnostunut muuttamaan pysyvästi.
Muutenkin vois olla ihan hyvä käytäntö että myytävässä olevassa asunnossa saisi yöpyä pari yötä "vuokralla". Ja rahat saisi sitten takas jos ostaa asunnon, tms. Tämänkin systeemin jotkut idiootit kyllä taas onnistuisivat pilaamaan.
Vuokrakämppienkin näyttöjen pitäisi sisältää yksi testiyö.
Miksi heippalaput inhotaan? Vaikka niihin kirjoitetaan ystävällisesti? Meidän taloyhtiössä niitä revitään samantien pois.
Minä olen joskus käyttänyt tavallisia korvatulppia ja sitten päällä musiikkikuulokkeita. Yksi ystäväni piti sellaisia rakennuksilla pidettäviä kuulosuojaimia. Silloin pitää vain nukkua selällään.
Se, että aina sanotaan, että muuta metsään, on todella tyhmää. Kyllähän se tietää miten meteli vaikuttaa ihmiseen. Jos yläkerrassa joku kolaa ihan jatkuvasti, niin varmasti stressaa, joka johtaa sairauksiin. Kaikki eivät osaa ajatella muita ihmisiä, ei ole vain sosiaalista älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrakämppienkin näyttöjen pitäisi sisältää yksi testiyö.
Mutta ei sekään riittäisi välttämättä. Minun asunnossani on yleensä paljon meteliä, mutta joskus voi olla viikkokausia hiljaista, kun naapurit ovat matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan! Myös vastamelukuulokkeet ovat hyvä vaihtoehto tietynlaisille meluille (esim. puheen sorina, pesukoneet, hissi) on myös pehmemmät ja mukavammat.
Olen itse harkinnut vastamelukuulokkeita, mutta en tiedä vaimentavatko ne esim. naapurin norsumaisia askelia tai karjahduksia. Ehkä niistä on apua vain tasaisesti kuuluvaan meteliin?
Meillä on suht rauhallinen kerrostalo, mutta olen silti joskus ajatellut, että pojalle voisi ostaa sellaisen äänieristetyn neukkarikuution kun pelaa joskus myöhään illalla. Noita on monenkokoisia, ja huonouniselle riittäisi varmaan sellainen, johon sänky mahtuisi mukavasti. Noissa ilmeisesti myös hepa-ilmanpuhdistus, joten siitepölytkin jäisivät siihen.
Ihmiset on itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa napaa.
Ei ole mahdollista suodattaa matalimpia taajuuksia korvatulpilla.