Mihin "turhaan" käytät rahaa?
Kommentit (36)
Jos ajattelee pelkkä hengissäpysymistä, niin lähes kaikki ostokseni ovat turhaa. Laadukkaampi ruoka, tyylikkäät vaatteet, harrastukset jne.
Herkkuihin menee ihan liikaa rahaa, täysin turhia kaloripommeja, mutta kun ei osaa olla ilmankaan montaa päivää. Olis aikamoinen summa säästössä tilillä jos niistä pääsis eroon.
Tänä keväänä kirjoihin (no, onko se turhaan käyttämistä, kun kirjastot ovat kiinni? ehkä sikäli, että kotonakin on hyllymetreittäin kirjoja, joita en itse ole lukenut tai olen lukenut vuosikymmeniä sitten), puutarhaan, moottoripyöräilyvarusteisiin ja retkeilykamppeisiin.
Säästynyt on matkustamisesta, ulkona syömisestä, leffoista ja konserteista, kun ei ole mihinkään päässyt.
Take away kahvi. Maksaa saman verran kuin paketti kahvia.
Meikki, noin 20€/vuosi.
Lapsi, noin 100€/kk. Hehehe en tarvi
Vaateostokset, noin 200€/vuosi
Matkat, noin 500€/vuosi
Varmaan turhimmista turhin tällä hetkellä on kivennäisvesi. Oiskohan aika hankkia sodastream tai ihan vain siirtyä hanaveteen? Kuulostaa aika mitättömältä, mutta olen alkanut havahtua, että juon nykyään suuria määriä tuota ylihintaista VETTÄ. Kyllä sen rahan voisi paremminkin käyttää.
Karkit läpi vuoden. Tosin olen nirso mitkä karkit käy. Jäätelö näin kesällä. Ennen etätyötä kahvilat.
Äitienpäivän kukat. Kyllä se vaimo tietää, että tykkään. Lupasin kertoa, jos tilanne muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Netflixiin, hyväntekeväisyyteen, noutoruokaan, elokuviin, konsertteihin, kylpylään...
En luokittelisi hyväntekeväisyyttä turhaksi menoksi. Se on järkevää rahankäyttöä, toki kohteesta riippuen...
Valtion velkaan, jota otetaan taas hieman lisää, että saimme kaadettua rahaa ji-ha-dis-ti-en Suomeen palauttamiseen ja koko maailman sosiaalitoimistona olemiseen.
Netflix, Spotify, Nextory, Pepsi Max ja herkkujakin menee ihan liikaa.
Lisäksi välillä ostan kirjoja vaikka kirjastostakin löytyisi ja nyt tosiaan on tuo sähköinenkin palvelu käytössä.
Näitähän riittää: Konsertteihin, festareihin, elokuvalippuihin, ravintoloihin, musiikkiin, kirjoihin jne.
sponsoroin kolmea parikymppistä opiskelijatyttöä. He maksavat palveluksilla takas.
Tuo läski vaimo ei varmaa tykkäis jos tietäs.
Kunhan ei elä yli varojensa, mielestäni rahankäyttö mihinkään, joka tekee onnelliseksi ei ole turhaa. Itsellä menee eniten rahaa ehdottomasti matkailuun, mutta elämä tuntuisi todella tyhjältä jos luopuisin tästä.
Kirjojen ostaminen ei ole koskaan turhaa. Muista vaan lukea niitä.