Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hehkuttamista siinä on, jos pariskunta 5v:n ja kahden lapsen jälkeen

Vierailija
06.07.2006 |

menevät kihloihin?

Miksei aiemmin, tai miksei suoraan naimisiin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä pariskunta halusi ensin saada lapset tehdyksi, ennen kuin menevät naimisiin. Ihan ok juttu, ja nykyaikana yleinenkin. Tuskin kyse on siitä, että olisivat olleet aiemmin avioliittoa kohtaan epävarmoja, jos kerran lapsetkin on tehty ja yhdessä vuosia oltu.

Vierailija
2/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu vaan huomionhaulta jos kovasti hehkuttaa :O)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät mene koskaan naimisiin, osa menee 6kk seurustelun jälkeen ja jotkut vasta 20v seurustelun jälkeen. Meitä on moneen junaan. Omituista vain jeesustella tuollaisella asialla.. Tottakai kihlat kuuluu asiaan, jos halutaan häitä suunnitella kunnolla eikä vain maistraattivihkimistä 2 todistajan läsnäollessa.

Vierailija
4/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on häät suunnitteilla ensi kesäksi, ollaan oltu yhdessä silloin jo yli kahdeksan vuotta. Halutaan juhlistaa meidän rakkautta joka kestää ja kestää. Meillä on myös kaksi lasta ja asuntolaina, paljon on koettu. Se on päivä sille rakkaudelle joka meillä on. kihlausta ei juhlittu, se oli vaan merkki siitä, että me ollaan me ja pysytään siihen saakka kun häät saadaan järjestettyä.

Vierailija
5/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni pariskunta on hypännyt kihlauksen ja naimisiinmenovaiheen ohitse kun on tehnyt heti ensimmäisenä lapsia.

Mun mielestäni kihlaus on tuollaiselle pariskunnalle hivenen huvittava. Kihlaushan tarkoittaa sitä että pariskunta on yhteistuumin aikeissa aloittaa yhteisen elämän ja samalla se on lupaus naimisiinmenosta. Tämä pariskunta on jo elänyt mitä ilmeisimmin yhteistä elämää pitkään, joten ei siinä tarvita enään mitään " julistuksia."

Vierailija
6/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollinen ihminenkö?

Vierailija
7/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että mitä järkeä on heittää hiivat uuniin jälkeenpäin jos pullataikina on siellä jo paistumassa eikä hiivaa viitsitty laittaa aikanaan taikinaan. Jos ymmärrät tämän vertaukseni.

t:10

Vierailija
8/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus ja naimisiinmeno eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä, ei edes pariskunnalle jolla on lapsia. Vastaavasti minä voisin arvostella sitä, miksi pariskunta meni niin nopeasti naimisiin, mutta lapsia ei tehty kuitenkaan välittömästi (kuuluvathan avioliitto ja lapset mielestäsi yhteen, mmh?). Noin ei kuitenkaan ole korrektia tehdä, koska pari voi kärsiä lapsettomuudesta.

Aivan kuin ei mielestäni ole korrektia arvostella avioliiton solmimista vasta lasten jälkeen, sillä voihan hyvin olla, että pari on halunnut tietynlaiset häät ja vasta tässä vaiheessa heillä on varaa toteuttaa suunnitelmansa. Pointsit ap:n kuvaamalle pariskunnalle siitä, etteivät paukaisseet kihloihin ensimmäisen seurusteluvuoden aikana, ja olleet kihloissa useampaa vuotta ennen häitä... Häät järjestetään tavan mukaan 1,5v sisään kihlauksesta.

Vierailija
9/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Häät järjestetään tavan mukaan 1,5v sisään kihlauksesta.

Eihän kaikki edes mene naimisiin vaikka kihlautuvat.

Vierailija
10/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkeaksi luisunut suhde. Hämätään itseä sillä, että tehdään suhteen eteen jotain toimenpiteitä. Minulle kävi näin, mentiin exän kanssa naimisiin vaikka olisi pitänyt kävellä eri suuntiin. Tosin olin silloin hyvin nuori, kokematon ja tyhmä. Ero tuli pari vuotta naimisiin menon jälkeen.

Vierailija
11/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani tapasivat 15-vuotiaana ja nyt 30-vuotiaana menevät naimisiin. Heillä on 3 lastakin. He siis tekivät kaiken väärin päin. Hankkivat lapset, upean kodin + haaveammattinsa jne. Heidän naimisiin menoa ihmetellään kovasti, kun ovat niin kauan jo olleet yhdessä ja aiemmin eivät menneet. Kateellista sakkia varmaan, koska onnellisempaa ja upeampaa (niin sisältä kuin ulkoa) paria en ole ikinä nähnyt:)

Vierailija
12/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on iloinen asia! Moukkia olette jos ette ymmärrä onnitella siitä hyvästä. Myös naimisiinmeno on onnittelun ja muistamisen arvoinen asia, vaikka se tapahtuisi 10 vuotta kihlojen jälkeen. Lasten saaminenkin on onnittelun arvoinen asia, tulivatpa ne missä vaiheessa tahansa. Jo on kivikautista porukkaa täällä, jos vaaditaan tiettyä aikajärjestystä että voidaan onnitella.

Vierailija
13/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jaksatte aina naurattaa, kiitos taas aamunauruista :)

Miltä vuosituhannelta te olette?

Ihan tiedoksi, nyt eletään 2000-lukua, ja jokainen saa tehdä asiat siinä järjestyksessä kuin hyvältä tuntuu.

Me aloimme seurustella, asuttiin mun luona lähes alusta asti. Ostettiin yhteinen asunto puolen vuoden päästä ja nyt kolme vuotta myöhemmin meillä on 1-vuotias vesseli, ja yksi keskenmeno takana. Ja asunnon vaihto isompaan. Meille naimisiinmeno ei ole iso asia, se merkitsee lähinnä isoja juhlia sitten joskus kun ne on varaa kustantaa.

Meille iso asia oli yhteinen laina ja lapsi. Me olemme jo niin sitoutuneet toisiimme, että sitä ei avioliitto muuta miksikään.

Vierailija
14/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sitoudutaan toisiin puolisoina, päätetään, että tämän ihmisen kanssa olen loppu elämäni. Sitten vasta " tehdään" lapset. Minusta on vain ja ainoastaan surullista, että joku pariskunta ei ole ennen lasten saamista tehneet tätä päätöstä, vaan yhteiselämään ja perhe-elämään on vain ajauduttu... Ei noin isoja asioita voi vain antaa tapahtua!

Eli jos joku mun tuntema pariskunta kihlautuisi 2 lapsen jälkeen, niin en kyllä noteeraisi mitenkään. Häätkin olisi vähän, no, naurettavaa pelleilyä. Miksei voi tehdä asioita aikanaan?

Ja sille joka sanoi, että ei kaikki lapsia yhdessä saavat rakasta toisiaan ja halua viettää elämää yhdessä... KYLLÄ PITÄISI!!! Ei niitä lapsia tarvitse tehdä suhteeseen, jossa ei ole rakkautta ja sitoutuneisuutta. Ja turha puhua mistään vahingoista! Seksiä EI OLE PAKKO harrastaa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole halukas lapsia saamaan. Omia valintoja nämä on!

Vierailija
15/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan olisi mennyt naimisiin, ellei olisi yhteistä omaisuutta, jota suojella. Meillä on uusperhe. Olen tehnyt esikoiseni tietäen, että juttu ei kestä ja jään yh:ksi. Elämä kuitenkin muutti suuntaansa, löysin miehen, rakastuin ja saimme lapsen. Yhdessä ollaan päätetty olla ikuisesti, mutta naimisiin menimme VAIN JA AINOASTAAN sen takia, että jos minä kuolen, miehelle jää asumisoikeus taloomme ja esikoisen isällä tai esikoisella itsellään ei ole siihen mitään sanomista. Kihloilla ja vihkimisellä ei ole minun silmissäni mitään rakkauteen tai romantiikkaan liittyvää merkitystä.

Vierailija
16/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän tarvitse muille todistella, että yhdessä haluamme elää. Tavattiin reilu 10 vuotta sitten ja molemmilla oli ottajia enemmän kuin tarpeeksi. Että ensimmäistä vastaantulijaa ei tarvinnut ottaa vaan ihan rakastuimme toisiimme. Opiskelimme, muutimme yhteen, hankittiin asunto ja lapsetkin saimme. Kihloissa olemme olleet jo peräti 5-vuotta. Naimisiin mennään jossain vaiheessa, mutta ei muiden painostuksesta...kyselyjä tulee nimittäin liikaakin. Ollaan juteltu jo vuosia sitten, että naimisiin mennään. Ei meidän lapsilla ole sen huonompi perhe kuin naimisissa olevilla. Ei naimisiin meno ole tae ikuisesta rakkaudesta...

Vierailija
17/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensin sitoudutaan toisiin puolisoina, päätetään, että tämän ihmisen kanssa olen loppu elämäni. Sitten vasta " tehdään" lapset. Minusta on vain ja ainoastaan surullista, että joku pariskunta ei ole ennen lasten saamista tehneet tätä päätöstä, vaan yhteiselämään ja perhe-elämään on vain ajauduttu... Ei noin isoja asioita voi vain antaa tapahtua!

Ei me ajauduttu mihinkään, me tehtiin ihan tietoinen päätös että me olemme onnellisia yhdessä ja haluamme perustaa perheen. Sitten " teimme" lapsen.

Eli jos joku mun tuntema pariskunta kihlautuisi 2 lapsen jälkeen, niin en kyllä noteeraisi mitenkään. Häätkin olisi vähän, no, naurettavaa pelleilyä. Miksei voi tehdä asioita aikanaan?

Mikä sinä olet sanomaan mikä on oikea aika?

Ja turha puhua mistään vahingoista! Seksiä EI OLE PAKKO harrastaa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole halukas lapsia saamaan. Omia valintoja nämä on!

Voi pyhä Sylvi. Voiko joku ajatella vielä nykyään näin että seksi on vain lastentekoa varten. Useat meistä kuule, ovat harrastaneet seksiä ihan muuten vain, ei lapsenteko mielessä.

Vierailija
18/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minä sanoin, että pariskunnan pitää sitoutua toisiinsa ennen lapsia. Päättää, että tämä on minun puolisoni loppuelämäksi. Joku tekee sen solmimalla avioliiton, jotkut vain juttelevat yhdessä ja toteavat: tässä tämä on, tähän rakennetaam yhteinen tulevaisuus.

Mutta jos tuo päätös on tehty, niin ei sitä sitten 5 yhteisen vuoden ja 2 lapsen jälkeen enää tarvitse kihlautua. Naurettavaa pelleilyä. Sillähän vain todistaa, ettei tosiaan ollut aikaisemmin sitoutunut.

Jos ei ole mennyt kihloihin/naimisiin ennen lapsia, niin sitten ei tarvitse mennä ollenkaan. Ellei tosiaan halua antaa koko maailmalle sitä kuvaa, että tein lapset tämän ihmisen kanssa, vaikken ollut todellakaan varma meidän suhteesta ja sen kestävyydestä... Että meidän piti ensin testata ja nyt ollaan sitten todettu, että kai tää on sitten tässä.

t. 20

Vierailija:

Ei meidän tarvitse muille todistella, että yhdessä haluamme elää. Tavattiin reilu 10 vuotta sitten ja molemmilla oli ottajia enemmän kuin tarpeeksi. Että ensimmäistä vastaantulijaa ei tarvinnut ottaa vaan ihan rakastuimme toisiimme. Opiskelimme, muutimme yhteen, hankittiin asunto ja lapsetkin saimme. Kihloissa olemme olleet jo peräti 5-vuotta. Naimisiin mennään jossain vaiheessa, mutta ei muiden painostuksesta...kyselyjä tulee nimittäin liikaakin. Ollaan juteltu jo vuosia sitten, että naimisiin mennään. Ei meidän lapsilla ole sen huonompi perhe kuin naimisissa olevilla. Ei naimisiin meno ole tae ikuisesta rakkaudesta...

Vierailija
19/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitat, että me emme ole sitoutuneet nyt, koska naimisiin menosta on vaan puhuttu, että ehkä joskus sitten...Olet kivikaudelta. (21)

Vierailija
20/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menimme 23v. naimisiin, mieheni 3 opiskelukaveria totesi, että sen täytyy olla tosirakkautta. Emme me voisi kuvitellakaan menevämme naimisiin. (Kaikki em. olivat asuneet jo 3-4 v. tyttöystäviensä kanssa). Asuivat siis paremman puutteesta ko. tyttöjen kanssa. Avioituvat sitten 30v. näiden " tosirakkautta odotellessa" -kumppaniensa kanssa