Mitä kivaa niissä paljuissa ja poreammeissa on?
Vedessä lillumista muiden kanssa pienessä tilassa - yäks. Eikä niissä voi edes uida.
Kommentit (29)
Kai sellainen on varsinkin syksystä kevääseen kiva, kun ei tarkene uida luonnonvedessä. Ja totta kai iltaa vietetään usein paikoissa, joissa ei ole uintimahdollisuutta lähellä, joten palju tulee siihen tilalle. Tietysti kaikki ei tykkää, mutta mun mielestä ois kivaa ja varmasti rentouttavaa lillutella lämpimässä vedessä ja jutella kavereille. En kyllä ostaisi itselle, niissä on varmaan kauhea homma pitää puhtaana.
Primitiivisille ihmisille se tuo tunteen kuin lilluisi taas jossain alkuliemessä. Varsinkin kun on juonut viinaa pään turvoksiin niin ei paljoa jostain ameebasta eroakaan. Liittyy siis lajimuistiin.
Sen vielä voisin jotenkin ymmärtää, jos siellä oltaisiin yksi kerrallaan ja vesi vaihtuisi käyttäjien välillä, mutta kuka muka haluaa sulloutua toisten ihmisten kanssa marinoitumaan heistä tihkuviin eritteisiin?
Siellä on kivä levittää tipsui ja kupsui.
Olen kans aina ihmetelly näitä. Amerikasta tulleita kotkotuksia tämäkin. Siellä likavedessä sitten lillutaan kaikki sulassa sovussa. Hyi helv...Ja se vesi pitää lämmittää, käsittämätöntä energian tuhlausta. Ja veden tietysti kans. En ikinä huolisi.
Mun serkun perheellä on palju, ja se on ihana! Olin ekan kerran siellä talvella, ja oli niin hienoa lillua lämpimässä vedessä ja katsoa tähtiä.
Mä tykkäisin myös kylpyammeesta, mutta meille ei mahdu. Lapsuudenkodissani oli amme. Ehkä meillekin joskus hankitaan palju. Poreammeesta en tykkää, siinä on liian kova ääni.
Luulen, että ne, jotka ei tykkää ammeesta tai paljusta, eivät ymmärrä, vaikka miten selittäis.
No ei se vieraiden käyttöön ole tarkoitettu, vaan minulle ja miehelleni.
Mä menin kerran kaverin puljuun. Oli vielä menkatkin. :( Vesi muuttui pikkuhiljaa punaiseksi. Ihan kuin tappajahai olisi käynyt vedessä uhrinsa kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen kans aina ihmetelly näitä. Amerikasta tulleita kotkotuksia tämäkin. Siellä likavedessä sitten lillutaan kaikki sulassa sovussa. Hyi helv...Ja se vesi pitää lämmittää, käsittämätöntä energian tuhlausta. Ja veden tietysti kans. En ikinä huolisi.
Entä saunotko itse?
Vedessä on kiva hillua, kun vesi hivelee pill..polvia.
Sama juttu kuin saunassa, ei niin mitään järkeä!
Pelkkää ajan, rahan ja energian haaskausta!
Jos vietän aikaa ystävien kanssa, siihen ei liity paljaat vartalot lähekkäin. Sitä varten on seksikumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Sen vielä voisin jotenkin ymmärtää, jos siellä oltaisiin yksi kerrallaan ja vesi vaihtuisi käyttäjien välillä, mutta kuka muka haluaa sulloutua toisten ihmisten kanssa marinoitumaan heistä tihkuviin eritteisiin?
Suurin osa ihmisten toiminnasta on tavoittelua päästä marinoitumaan hiestä tihkuviin eritteisiin vastakkaisen sukupuolen kanssa. Paljut toimii siinä oikein hyvin, kukaan "ei huomaa" kun vähän alkaa sormet etsiytymään vierustoverin pimpsaan ja siitä sitten edelleen kukin kammareihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo yleensä puulla lämpene..
Mun mielestä oli ihan kiva käydä paljussa missä oli juuri vaihdettu vesi. Sitten seuraavalla kerralla sitä oli kerran käytetty ja huomasin vasta paljussa miten kuivunut iho täytti paljun. Ällötti eikä yhtään rentouttavaa.
Syy kännätä, kun menee paljuilee voi hyvällä syyllä kaataa koko illan. Samalla voi tsekata kavereiden paikat ja ketään ei mikään ällötä, kun ollaan humalassa ihanasti ihoihoavasten. On niin hauskaa. Ilman alkoa ei moni viitsisi
Vierailija kirjoitti:
Mä menin kerran kaverin puljuun. Oli vielä menkatkin. :( Vesi muuttui pikkuhiljaa punaiseksi. Ihan kuin tappajahai olisi käynyt vedessä uhrinsa kimppuun.
Mulla vähän samalla lailla, paitsi että mulla oli ripuli. Oli ihan kuin olisi viemäriputki posahtanut puljuun.
Ajatuskin oksettaa. Tosi mukava rypeä vedessä, johon liukenevat sujuvasti kaikkien persvako-, napa- ja varvasvälinöyhdät näin muutamia pikantteja mausteita mainitakseni.
En käy nykyisin enää edes uimahalleissa. Ällöttää se epähygienia. Suihku kotona on kuningas ja muuta ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ajatuskin oksettaa. Tosi mukava rypeä vedessä, johon liukenevat sujuvasti kaikkien persvako-, napa- ja varvasvälinöyhdät näin muutamia pikantteja mausteita mainitakseni.
En käy nykyisin enää edes uimahalleissa. Ällöttää se epähygienia. Suihku kotona on kuningas ja muuta ei tarvita.
Meillä pestään kylpyjen ohella myös pyykit, matot ja jauhenlihat puljussa.
Selvin päin esim. mökillä, kun järvivesi on vielä viileää, on ihana rentoutua paljussa yksin tai kaksin, lämpimässä vedessä ja kauniissa maisemassa.
Mihinkään bilepaljuihin en menisi. Yäk.
Meillä on palju ulkosaunan luona mutta eipä sitä juuri koskaan käytä muut kuin minä ja mies. Kiva siellä on tähtiä katsella ja niihin saa myös poreet / hierontatoiminnot joten rentouttavaa kuntoilun vastapainoksi lihaksille. Osataan myös siivota, kuten varmaan kylpyammeetkin siivotaan. Kylpeminen tekee hyvää myös japanilaisten mielestä, mutta pääasia on että on vaan kivaa joskus rentoutua tai joskus ottaa vaikka lasi skumppaa ja kuunnella luonnon ääniä, miksi nyt ihmiset saunoo jne. Ei kiinnosta yhteispaljut.
Tarkoitin siis niitä uloslaitettavia, joihin mahtuu useita. Ehkä poreamme yksih omassa käytössä sisällä voisi olla ok.