Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeskelin työttömyyden varalta

Vierailija
31.05.2020 |

Minimityötyömyyskorvaus kuukaudessa on n. 800€
Siihen päälle saisin n. 600€ asumistukea
Lapsilisä on 150€
Minimielatustuki on 160€

Yhteensä rahaa 1710€

Kyllä me sillä lapsen kanssa pärjäisimme, jopa täällä Helsingissä. Toki tiukkaa olisi, mutta pärjäisimme.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmisten rahat menee? Jos vuokra on jopa 1000€, jää elämiseen 700€. Kyllähän sillä pärjää kun suunnittelee ruuat.

Jos tuo 700 pitäisi riittää vakuutuksiin, autoon, lapsen bussilippuihin ja laskuihin niin ei se kyllä pitkälle riitä. 

Vierailija
22/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimityöttömyyskorvauksen käteen jäävä osuus on nykyään 540 €. Ei 800 €.

Saisit 1450 euroa/kk.

Höpö höpö. Käytin näitä laskelmia varten kelan laskuria. Minulla on ihan oikeat summat. Ota huomioon, että työttömyyskorvaus on isompi jos taloudessa asuu lapsia.

Yhdestä lapsesta saat korotus 5.28€/pv eli n. 100€/kk ja siitä maksetaan lapsen vesimaksu 25-30€/kk, vaatteet, ruoka, lääkkeet jne.

Meillä työssäkäyvässä perheessä 5€/pv ei riitä edes lapsen välipaloihin päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työmarkkinatuki 800€ käteen vai meneekö tuosta siis verot vielä? Olen itse kuntoutustuella joka on 1100€ käteen. Juuri ja juuri pärjättäisiin jos tipun työmarkkinatuelle. Töitä en tule saamaan, on sen verran vaikeita fyysisiä vammoja jäänyt pahasta tapaturmasta.

Vierailija
24/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmisten rahat menee? Jos vuokra on jopa 1000€, jää elämiseen 700€. Kyllähän sillä pärjää kun suunnittelee ruuat.

Jos tuo 700 pitäisi riittää vakuutuksiin, autoon, lapsen bussilippuihin ja laskuihin niin ei se kyllä pitkälle riitä. 

Ei ole autoa, julkisiilla ja pyörällä pärjää mainiosti. Vakuutus on, enkä siitä aio luopua. Se on n. 40 euroa kuussa. Puhelinlasku 25 euroa, sähkölasku n. 50 e, nettilasku 10 e, opintolainan lyhennys _ johon voi hakea lyhennysvapaata - 90e. Yhteensä 125 e ilman opintolainanlyhennystä.

Vierailija
25/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Paitsi että työttömyyskorvausta ja muita tukia ei aina makseta niin kuin laskurilla laskemalla kuvittelisi. Verojakin tuista joutuu maksamaan.

Työttömänä yksinäisenä aikuisena ihmettelen ap:n laskelmia. On yksinkertaisesti väärin jos joku saa ilmaista rahaa enemmän kuin pienipslkkainen kokopäivätyöstä bruttona (ilman mitään tukia).

Vierailija
26/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuesta jää käteen vähän yli 500 euroa.

Vierailija
27/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuosta 700€ pidä maksaa muutakin kuin ruoka esim. vesimaksu, puhelin, kotivakuutus (pakollinen jos vuokra), sähkö, hygienia, vaatteet, huonekalut, matkat jne.

Vierailija
28/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeasti, tämä on vain pahin skenaario. Luulen, että löydän töitä ja jos en löydä, kehittelen itse jotain! Haen vaikka starttirahaa yrityksen perustamiseen.

Vierailija
29/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Paitsi että työttömyyskorvausta ja muita tukia ei aina makseta niin kuin laskurilla laskemalla kuvittelisi. Verojakin tuista joutuu maksamaan.

Työttömänä yksinäisenä aikuisena ihmettelen ap:n laskelmia. On yksinkertaisesti väärin jos joku saa ilmaista rahaa enemmän kuin pienipslkkainen kokopäivätyöstä bruttona (ilman mitään tukia).

Lapseen kyllä helposti hujahtaa muutamia satasia kuussa. Ei tarvitse olla yhtään kateellinen. Ei se meillä yh-äideillä ole aina niin helppoa...

Vierailija
30/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun myös yhdessä Suomen isoimmissa kaupungeissa (ei pk-seutu) ja stressaan jo etukäteen työttömäksi jäämistä koronan takia. Laskin että saisin ansiosidonnaista + asumistukea yhteensä 1300€/kk. Sillä pärjäisi ehkä muutaman kuukauden, mutta ei asumiskulujen, autolainan ja opintolainan jälkeen jää enää kuin n. 150€ ruokaan lemmikkien hoitoon ja omiin apteekki- ym. kuluihin. Tosi tiukat ajat tiedossa.

Vierailija
31/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää palkkasi. Asia on nimittäin niin, että pienituloiset saavat tässä maassa asumistukea. Mikäli asumistukea ei saa, silloin palkka ei ole pieni. 

Jos esim tienaa 1700 euroa kuussa, saa asumistukea n. 100 euroa.

Vierailija
32/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää palkkasi. Asia on nimittäin niin, että pienituloiset saavat tässä maassa asumistukea. Mikäli asumistukea ei saa, silloin palkka ei ole pieni. 

Jos esim tienaa 1700 euroa kuussa, saa asumistukea n. 100 euroa.

tämä on siis yksineläjän tuki. 

Vierailija
33/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka feikki oletkin niin silti laskit väärin.

Vierailija
34/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun myös yhdessä Suomen isoimmissa kaupungeissa (ei pk-seutu) ja stressaan jo etukäteen työttömäksi jäämistä koronan takia. Laskin että saisin ansiosidonnaista + asumistukea yhteensä 1300€/kk. Sillä pärjäisi ehkä muutaman kuukauden, mutta ei asumiskulujen, autolainan ja opintolainan jälkeen jää enää kuin n. 150€ ruokaan lemmikkien hoitoon ja omiin apteekki- ym. kuluihin. Tosi tiukat ajat tiedossa.

Ymmärrän. Itse ajattelen niin, että jos tilanne tulee, niin silloin pitää luopua joistakin asioista. Auto ei esimerkiksi ole välttämätön suuressa kaupungissa. 

Olen itse elänyt tiukkaa elämää jossain vaiheessa ja tiedän, että senttiä voi venyyttää yllättävän hyvin. Vaatii laskelmia ja viitseliäisyyttä - ja luksuksesta luopumista.

Vierailija
35/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 40h kokoaikatyön NETTOpalkka on 1740. Ihme kommunistijärjestelmä jos saman rahan saa sohvalla perseen kaivamisesta.

Vierailija
36/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Reko- kirjoitti:

En muuten laskenut. 

Vierailija
37/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseen kyllä helposti hujahtaa muutamia satasia kuussa. Ei tarvitse olla yhtään kateellinen. Ei se meillä yh-äideillä ole aina niin helppoa...

Oisko kannattanut miettiä lasta hankittaessa että pärjääkö vai oliko ihan puhdas vahingonlaukaus kun sait lapsen.

Vierailija
38/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Reko- kirjoitti:

En muuten laskenut. 

Mutta feikki kumminkin :)

Vierailija
39/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 40h kokoaikatyön NETTOpalkka on 1740. Ihme kommunistijärjestelmä jos saman rahan saa sohvalla perseen kaivamisesta.

Onko sinulla lapsia, miestä? Jos elät lasten kanssa, saat tuohon päälle vielä asumistukea. Jos taloudessa on mies, silloin teillä on kahden ihmisen tulot. Sinuna en valittaisi. Mikäli olet tyytymätön elämääsi, aina voi lähteä opiskelemaan ja hankkia toisen koulutuksen.

Ymmärrätkö, että työttömyys ei ole oma valinta? Tällä hetkellä ei yksinkertaisesti riitä töitä kaikille.  Koronan myötä asia tulee pahenemaan.

Se, että huolehditaan niistä, jotka eivät itse pärjää, ei varsinaisesti viittaa kommunismiin. 

Mikäli emme huolehtisi köyhistä, meillä olisi todennäköisesti samanlainen järjestelmä kuin jenkeissä. Siellä rikollisuutta on pilvin pimein, ei kunnollista terveydenhuoltojärjestelmää sinun kaltaisille pienituloisille. SItäkö haluaisit? Että sinä et saisi hoitoa jos vaikka sairastuisit syöpään? 

Vierailija
40/46 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja laski summaan mukaan elatustuen ja lapsilisän. Sinä et, miksi? Miten suuren perheen elätät tuloillasi?

Itse en pidä 1700 euron tuloja isoina, koska niistähän aloittajan täytyy vähentää vuokra. Mitä se voisi olla, 700-800 euroa kuukaudessa 600 euron asumistuella? Siitä jää alle tonni kahden hengen elämiseen kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi