Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväpariskunta pyysi esiintymään häissään, joten mitä pyytäisin korvaukseksi?

Vierailija
30.05.2020 |

Olemme tunteneet vasta vähän aikaa ja pyysivät minua esiintymään häissään eli laulamaan ja soittamaan pianoa. Sain kutsun häihin vieraana mutta pyysivät voisinko myös esiintyä. Ei tullut puheeksi korvaus enkä yleensä esiinny huvikseni. Mitä kannattaisi pyytää korvaukseksi? En halua pelkkää hymyä ja kiitosta koska sehän olisi hyväksikäyttöä.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häälahjana menisi. 

Vierailija
62/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vastenmielistä, että haluat tuollaisesta korvauksen. Pitääkö aina hyötyä toisten kustannuksella, jos kerran olette ystäviä ja tämä on asia jonka teet hyvin ja osaat, niin anna vaikka häälahjana? Ehkä hekin ovat valmiita joskus auttamaan sinua jossain? Hemmetin itsekästä kun kaikesta pitää aina saada jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa kuunnella neljä kappalatetta jotain pianonpimputusta. Eiköhän yksi kappale tai ehdottomasti max kaksi riitä häälahjana.

Vierailija
64/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Kiität kutsusta mutta kerrot ettet valitettavasti voi osallistua tai sitten esiinnyt ja ja se on sinun häälahjasi. Ihan turhaa alkaa vääntämään mitään muuta. Jälkimmäinen vaihtoehto käy siinä tapauksessa että välttämättä haluat osallistua puolituttujen häihin.

Vierailija
65/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappaleeksi ehdotan Ed Sheeranin Perfect tai Thinking Out Loud. 

3

Tai Rick Astley - Never Gonna Give You Up

Vierailija
66/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaverien häissä ei esiintyjät pidä palkkaa.

Esitykset olivat: tanssiesitys, pianokappaleita, 2 laulua. Kaikki sen alan harrastajia, ei ammattilaisia

Vierailija
67/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa tärkeilyä nyt musiikin päälle. Ei kai siitä nyt voi sentään laskuttaa, että lurauttaa muutaman biisin. Jos haluat, voit nimetä sen lahjaksi, jos heillä on toivelaulut ja joudut ne harjoittelemaan. Olettaisin, että miltei ammattilaiselta harjoittelukin sujuu nopeasti.

Olen itse auttanut ihmisiä vuosien saatossa tavalla ja toisella, en koskaan pyydä palveluksia takaisin. Jaksaa ihmetyttää toisten askeleiden laskemiset silti.... eikö silläkin ole arvo, että voi omalla osaamisellaan auttaa kaveria. Esimerkiksi viimeksi opetin useamman tunnin lukiolaista pitkässä matikassa. Ei tullut mieleenkään ottaa kaveriperheeltä siitä rahaa.

En ole muusikko, mutta kaverini on. Tiedän, millaisia ennakkovalmisteluja se "muutaman biisin lurauttaminen" edellyttää. Matkakulut päälle.- Kaikille ei ole pelkkä suuri ilo antaa tuntikausia omaa aikaa lahjaksi. Kun esiintyy tilaisuudessa, on siellä töissä eikä vieraana.

Vierailija
68/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä on paljon muusikoita. En ole koskaan kuullut, että kukaan esiintyjä pyytäisi ystävien häissä parista biisistä rahaa. Monet eivät halua esiintyä vapaa-ajallaan, silloin he kieltäytyvät mutta eivät pyydä rahaa. Eli mikset yksinkertaisesti kieltäydy, jos et halua esiintyä?

Itse laulan ja soitan kaverien häissä ja muissa juhlissa mielelläni biisin pari. En yleensä vie muuta lahjaa. Neljä biisiä on aivan liikaa, sanoisin kyllä siitä koska en todellakaan tahdo esiintyä sellaisissa olosuhteissa, joissa kuulijat eivät tahdo musiikkia kuulla. 

Eli joko 1-2 kappaletta lahjana tai ei esiintymistä ollenkaan.

Vierailija
69/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuollainen pyyntö voi myös ärsyttää. Varmasti jokainen "kampaaja, muusikko, valokuvaaja" haluaisi myös joskus olla vain vieraana. Tiettyjä ammattikuntia kohtaan kohdistuu aina vaateita, mikä itseä ärsyttää. Itse olen ollut kaasona ja sen lisäksi on "pitänyt" valokuvata, järjestää ohjelmaa, hoitaa koristelut yms koska olen ammatiltani tapahtumaorganisaattori joka osaa valokuvata. Lähinnä itseä vitutti koko homma, koska en voinut kieltäytyäkkään. Mitään ei morsian maininnut että nämä menee lahjasta. 

Sellaista se on, kun et osaa avata suutasi. Oma moka. 

Vierailija
70/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita yllärinä maailma palaa tuhkaksi ja kaikki kuolee -lauluja.

Vierailija
71/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko häälahjana tai sit 200€ , ei häät ole mikään syy tehdä ilmaista työtä varsinkin jos ammattilainen kyseessä. Jos kyseessä "satuhäät" tyyppinen show jossa suvun "paras" laulaja laulaa niin sit voi mennä ilmaiseksi

Vierailija
72/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä harrastelijamuusikko. Riippuu myös siitä, pyydetäänkö ohjelmistoa, jonka jo osaat ja joka on sinulla hyvässä kunnossa. Vai pitääkö alkaa nollasta opettelemaan, haalimaan nuotteja, mahdollisesti itse sovittaa uusille instrumenteille… se on tietenkin monen tunnin etukäteistyö.

Vierailija
73/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat vaan puolituttuja, en menisi. Kiittäisi kutsusta ja sanoisin, että on muuta menoa.

Vierailija
74/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä on jo kommentoitu, sinä voit esiintyä ja se esiintyminen on häälahja. Sen kummempaa korvausta et tarvitse. Vaikka toki kuvittelet olevasi joku uusi Barbra Streisand, et sinä NIIN kummoinen esiintyjä ole että jotain erityistä palkkiota tarvitsisit :D

Vierailija
75/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esiinnyin ystäväni häissä ja se oli mun häälahja.

Esityksen arvo ois ollut enemmän kuin häälahja olisi maksanut, mutta kyseessä oli hyvä ystävä.

Yleensä pyydän 300-500e esiintymisestä.

Vierailija
76/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vastenmielistä, että haluat tuollaisesta korvauksen. Pitääkö aina hyötyä toisten kustannuksella, jos kerran olette ystäviä ja tämä on asia jonka teet hyvin ja osaat, niin anna vaikka häälahjana? Ehkä hekin ovat valmiita joskus auttamaan sinua jossain? Hemmetin itsekästä kun kaikesta pitää aina saada jotain.

Käännetäänpä näin päin, että sinä olet leipuri ja puolituttusi pyytää sinulta neljä kerroksista kakkua ilmaiseksi. Suostutko? Olet kampaaja ja puolituttusi pyytää sinulta ilmaiseksi kampausta morsiamelle, kaasolle sekä kolmelle aikuiselle morsiusneidolle sekä meikkaukset päälle. Suostutko? Ei ole kyse mistään 5 minuutin pikakampauksista eikä pikameikistä. Kyllä ammattitaitoa täytyy kunnioittaa ja maksaa sen mukaisesti.

Vierailija
77/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävältä ei odoteta eikä pyydetä korvausta tai mitään maksua. Selvä asia.

Vierailija
78/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Kiität kutsusta mutta kerrot ettet valitettavasti voi osallistua tai sitten esiinnyt ja ja se on sinun häälahjasi. Ihan turhaa alkaa vääntämään mitään muuta. Jälkimmäinen vaihtoehto käy siinä tapauksessa että välttämättä haluat osallistua puolituttujen häihin.

Kolmas vaihtoehto, että osallistuu, mutta kertoo, että ei halua esiintyä, kun ei kerran halua esiintyä ilman palkkiota. 

Vierailija
79/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käkikello on hyvä palkkio.

Vierailija
80/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappaleeksi ehdotan Ed Sheeranin Perfect tai Thinking Out Loud. 

3

Tai Rick Astley - Never Gonna Give You Up

Hanna Pakarisen Leave Me Alone räjäyttäisi pankin. :D