Ystäväpariskunta pyysi esiintymään häissään, joten mitä pyytäisin korvaukseksi?
Olemme tunteneet vasta vähän aikaa ja pyysivät minua esiintymään häissään eli laulamaan ja soittamaan pianoa. Sain kutsun häihin vieraana mutta pyysivät voisinko myös esiintyä. Ei tullut puheeksi korvaus enkä yleensä esiinny huvikseni. Mitä kannattaisi pyytää korvaukseksi? En halua pelkkää hymyä ja kiitosta koska sehän olisi hyväksikäyttöä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä aika naurettavaa nillitystä alkaa tuollaisesta pyytämään rahaa. Tuollaisiin häihin tehdään kuitenkin aika paljon talkootunteja. Jos sä nyt vartin laulelet niin en kyllä ilkeis siitä rahaa pyytää.
Mitenkä niin? Heillä on hääsuunnittelija eikä kyseessä ole mitkään maalaistalkoohäät.
Paljonko muuten yleensä tuollaisesta keikasta maksetaan?
Normaalipalkkio tietenkin puolitutuilta. Ystävälle menisi lahjasta mutta ei puolitutulle.
kerro että korona iski ja ääni ei toimi ollenkaan. Tila jatkuu tietysti häiden yli..
Olisiko sinua kutsuttu ollenkaan, ellei olisi ajateltu sinun laulun lahjoja?
Tästä on hyvä alkaa ajattelu.
Minä olen laulanut siunauslauluja ja muuten yli kymmenessä kaverin hääjuhlassa, mutta kaikki olen ajatellut läheisiksi kavereiksi sillä hetkellä ainakin.
Jos sinua ei ehkä olisi muuten kutsuttu häihin, voisi olla hyvä ainakin rajoittaa biisit 1-2 ja antaa ne häälahjana.
Menisitkö, jos sua ei ois pyydetty esiintymään? Miten näet ystävyytenne kehittyvän häiden jälkeen? Jos tuntuu että kutsu on tullut vain esiintymistaitosi takia, ja tuttavuus tuskin syvenee tulevaisuudessa, niin jättäisin väliin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinua kutsuttu ollenkaan, ellei olisi ajateltu sinun laulun lahjoja?
Tästä on hyvä alkaa ajattelu.Minä olen laulanut siunauslauluja ja muuten yli kymmenessä kaverin hääjuhlassa, mutta kaikki olen ajatellut läheisiksi kavereiksi sillä hetkellä ainakin.
Jos sinua ei ehkä olisi muuten kutsuttu häihin, voisi olla hyvä ainakin rajoittaa biisit 1-2 ja antaa ne häälahjana.
Epäilen ettei minua olisi kutsuttu ellen olisi musikaalinen. Siksi yllätyin kutsusta niin paljon.
4 kappaletta on typerä määrä pianomusiikkia häihin. Vai olivatko kaavaillut biisit jotain taustamusiikiksi soveltuvaa?
1 kappale häälahjaksi oikeasti häihin muutenkin kutsuttavalta pianistilta olisi ok, puolitutun pyytäminen taustakilkuttelijaksi ei ole.
Kieltäytyisin itse koko hommasta, etäisten tuttavien häät ovat yleensäkin tuskastuttavan vaivalloisia pönötysjuhlia.
Kamalaa tärkeilyä nyt musiikin päälle. Ei kai siitä nyt voi sentään laskuttaa, että lurauttaa muutaman biisin. Jos haluat, voit nimetä sen lahjaksi, jos heillä on toivelaulut ja joudut ne harjoittelemaan. Olettaisin, että miltei ammattilaiselta harjoittelukin sujuu nopeasti.
Olen itse auttanut ihmisiä vuosien saatossa tavalla ja toisella, en koskaan pyydä palveluksia takaisin. Jaksaa ihmetyttää toisten askeleiden laskemiset silti.... eikö silläkin ole arvo, että voi omalla osaamisellaan auttaa kaveria. Esimerkiksi viimeksi opetin useamman tunnin lukiolaista pitkässä matikassa. Ei tullut mieleenkään ottaa kaveriperheeltä siitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
4 kappaletta on typerä määrä pianomusiikkia häihin. Vai olivatko kaavaillut biisit jotain taustamusiikiksi soveltuvaa?
1 kappale häälahjaksi oikeasti häihin muutenkin kutsuttavalta pianistilta olisi ok, puolitutun pyytäminen taustakilkuttelijaksi ei ole.
Kieltäytyisin itse koko hommasta, etäisten tuttavien häät ovat yleensäkin tuskastuttavan vaivalloisia pönötysjuhlia.
Käyt vain häissä joissa soi baarimusiikki?
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä aika naurettavaa nillitystä alkaa tuollaisesta pyytämään rahaa. Tuollaisiin häihin tehdään kuitenkin aika paljon talkootunteja. Jos sä nyt vartin laulelet niin en kyllä ilkeis siitä rahaa pyytää.
Mitä ovat nämä ihmiset, jotka olettavat että kaikki lähes vieraat ihmisetkin ovat valmiita osallistumaan joihinkin täysin random talkoisiin random tyyppien hyväksi? Usein ihmiset itse valitsevat vapaaehtoistöidensä kohteet ja näihin harvoin kuuluu jonkun kypsymättömän tyllerön prinsessapäivän toteutus. Lähipiirissä talkootoiminta toteutuu, koska on a) kaikkia hyödyttävää tai b) voi itse olettaa saavansa vastavuoroista apua kys. henkilöiltä. Ziisus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt vain häissä joissa soi baarimusiikki?
Ei kai kukaan nyt ylipäätään käy niin paljoa häissä, että voisit edes kysyä tuollaista kysymystä. Ihan kuin ihmiset juoksisivat niissä yhtenään, ja siten pystyisivät nimeämään jonkun häätyypin, "baarimusiikkihäät" tyyliin...
Itse olen käynyt tähän 40 ikävuoteen mennessä yksissä häissä aikuisena, ja nekin oli vain illallinen ravintolassa. Lapsena kaksissa eli 30+ vuotta sitten, ei mitään mielikuvaa musiikista.
Kuinka usein niitä häitä teillä oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä niin? Heillä on hääsuunnittelija eikä kyseessä ole mitkään maalaistalkoohäät.
mitä tuota miettii, ilmoita ettet mene ja sillä hyvä.
- vai oletko halukas menemään, tutustumaan ja siitä hyvästä heidän pitäisi maksaa?
kannattaa selvittää ensin itselle ovatko he tärkeitä elämääsi, ja jos ei, älä mene.
Neljä balladia pianosäestyksellä on kyllä silkkaa piinaa kuulijoille. Yksi menee, kaksi on ehdoton maksimi.
Jos kolmas alkaisi, lähtisin "vessaan".
Vierailija kirjoitti:
Minä olen opiskellut muutaman ammatin. Kun ystäväni menee naimisiin, olen aina tarjoutunut kampaajaksi.
Ollaan nähty ajoissa, suunniteltu hääkampaus ja jos on kelvannut, se on ollut häälahja.Olen nuoremapana ollut leipomossa töissä ja olen tehnyt tuhansia kakkuja. Olen antanut kakun lahjana esim ristiäisiin, 50 v synttäreihin jne.
Itse tykkään tälläisistä lahjoista.
Minä teen näin myös.
Meidän häissä serkkuni poikaystävä soittaa bändissä.
Serkkuni itse ehdotti heitä.
Soitin poikaystävälle, sanoi heti ei voi antaa ale, kun bändissä on muitakin. En ollut ikinä poikaystävää nähnyt.
Sovittiin liksa. Häät tuli, laskusta oli tippunut 1/6 pois, bändissä 6 jäsentä.
Jälkikäteen serkulta tuli viesti bändiltä kiitos. Kaikki oli hyvin, taukotilat, ruuat jne ja lasku maksettiin ajallaan.
En menisi ollenkaan, jos hääpari ei ole läheinen.
Varsinkaan, jos tuntuu että hyväksikäytetään.
4 kappaletta on liikaa.
Ystäviltä ei peritä. Hyi helkatti, että hävetti ex, joka vaati rahaa kaikesta ystäviltä.
Mihin kohtaan hääjuhlia esiintymisesi on ajateltu? Ruokailun ja kahvien taustamusiikiksi? Esiinnyt sen ajan kun muut syövät pöydän tyhjäksi?
Ei kiitos!
Kysy mihin voit laskuttaa ?
Jos on sinun ammatti ei tarvi soitta kappalettakaan maksutta.
Tarjosivat sinut /puolitutn vaan että saavat musiikkia ilmaiseksi.
Tarjoa lahjaksi 1-2 kappaletta. Elleivät ole tyytyväisiä, älä mene. Ja tietenkin kun ovat puolituttuja, niin jos sinulla on parempaa tekemistä, niin et mene ollenkaan.