Missä voi tutustua fiksuihin ja kunnollisiin miehiin, jotka eivät käytä Tinderiä?
Monet miehet täällä ovat sanoneet, etteivät käytä Tinderiä, koska Tinderiä käyttävillä naisilla on liian erilainen ajatusmaailma heidän kanssaan. Missä tällaisiin miehiin voi sitten tutustua?
Etsinnässä siis noin 30-40-vuotias mies, joka on fiksu, kunnollinen, lapseton, ei ylipainoinen ja on omaa silmääni miellyttävä, ei siis tarvitse olla mikään dressman-malli mutta parisuhteen kannalta on kuitenkin tunnettava jonkinlaista fyysistä vetoa. Fiksuudessa tärkeintä ei ole kouluttautuneisuus tai nippelitieto vaan rationaalinen ja looginen ajattelutapa, fiksu duunarikin siis kelpaisi. Kunnollisuudella tarkoitan ettei ole mitään pahoja päihde-, mt- tai elämänhallintaongelmia ja että haluaa sitoutua ja panostaa parisuhteeseen (kokemusta miehistä, joille "parisuhde" on tuntunut merkitsevän vain sitä, että nähdään ja pannaan kerran viikonssa).
Kommentit (99)
Jaahas, hetken aikaa olin poissa niin joku tylsistynyt ehtinyt jo trollailemaan minua. Olen siis oikea AP enkä ole kertaakaan aiemmin tähän ketjuun vastannut.
Ei minulla itselläni ole siis mitään Tinderiä vastaan, kyselin siis vain siksi, kun täällä tosiaan on monet miehet sanoneet etteivät käytä Tinderiä. Kokemukseni on tosin samankaltainen kuin heillä, eli tuntuu että hakemastani miestyypistä enemmistö ei syystä taikka toisesta Tinderiä käytä - tätä kokemustani tukee, että kun joskus kokeilin kyseistä sovellusta niin ei sieltä tosiaan oikein tuntunut kiinnostavia miehiä löytyvän, samoin ne miehet joista olen ollut kiinnostunut eivät myöskään ole Tinderiä käyttäneet.
Ja en maininnut mitään itsestäni, koska en ajatellut tätä deitti-ilmoitukseksi. En vain jaksaisi tehdä kymmentä eri profiilia kymmenelle eri deittisivustolle, joten ajattelin että jos vaikka hakemani miestyyppi käyttäisi selvästi eniten jotain tiettyä deittisivustoa. No, ehkei näin ole. Olen aika arka ihminen, joten en oikein uskalla mennä juttelemaan miehille kadulla ja jotenkin muutenkin vaikea kiinnostua pelkästä ulkonäöstä, kun ajatusmaailma on itselleni niin tärkeä. Helpottaisi suuresti jos olisi jokin yksi sovellus josta kaikki parisuhdetta etsivät löytyisivät, niin ei olisi näin suurta kohtaanto-ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö ap itse Tinderiä?
Joo, mutta nyt on juoksut juostu ja haluan löytää kunnollisen miehen.
- ap
Jonne esiintyy ap:na. Mutta kysyn: mitä pahaa siinä on, että "juoksut on juostu"? Kun aikoinani nettideittailua harrastin, niin tuo oli vain positiivinen asia, jos mies kertoi että juoksut on juostu ja nyt on haussa vakavampaa.
Tuo juoksujen juokseminen tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että tyyppi on ollut hyvin "avoin ja eläväinen" joka suhteen. Hänellä on kokemuksia enemmän kuin kehtaa sanoa ja kattava tautitestaus on ihan pakollinen ennen kuin ihmiseen uskaltaa edes hipaista. Se kertoo, että menneisyydestä löytyy törkyä ja tulet mahdollisena kumppanina saamaan tyypin kavereilta aika sääliviä katseita, sillä et tiedäkään missä kaikkialla tyyppi on liehunut ja kuinka monen kanssa.
Sinulla on oikeus tuohon tulkintaan. Minulle se tarkoitti, että on eletty ihan normaalia sinkkuelämää tai eron jälkeistä elämää ja nyt on toiveissa löytää jo jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään missään muualla kuin netissä. Kukaan ei tule jutuille missään bussipysäkillä tai kaupan jonossa muualla kuin elokuvissa.
Joten Tinderi on ainoa paikka. Tai joku OkCupid.
Kesällä ravintolatkin menevät jo klo 23 kiinni joten niissäkään tuskin uskalletaan pokata koska keskimäärin suomalainen lähestyy naista jurrissa klo 3.30.
Niin ja tuollaista miestä etsii noin joka toinen muukin nainen eli kyllä sun nyt pitää olla jossain esillä.
Ellei duunissa/harrastuksissa natsaa.
Ja mikä estää naista lähestymästä?
Aivan, unohdin, ei ole teidän homma. Teidän homma on valittaa että miehet lähestyy vain jurrissa 3.30
Jo on taas vaatimukset ladattu! Ei ihme, että naiset on yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse miehenä voisin esittää ihan saman kysymyksen. Ikää 40 vuotta ja koska ei muutakaan vaihtoehtoa juuri ollut, laitoin profiilin Tinderiin. Tavannut parin vuoden aikana tasan 0 henkilöä, koska kilpailu tuntuu olevan sen verran kovaa "saman tasoisista" naisista tai lähinnä etsin itseni näköistä naista. Ei tarvitse olla korkeasti koulutettu, mutta fiksu kuitenkin. Itse korkeasti koulutettu, hyvät harrastukset, pitkä, ihan hyvännäköinen ja kuulemma sivistinyt/fiksu henkilö selvästi. Saan kyllä mätsejä, mutta keskustelut loppuvat jossakin välissä ja en viitsi tavata henkilöitä, joista en oikeasti ole kiinnostunut. Tuntuu, että ihan ajan hukkaa koko touhu. En vaan oikein tiedä muitakaan paikkoja tavata ihmisiä ja jos vaikka käyn museossa, en todellakaan lähesty jotain tuntematonta naista ja pyytele ulos - ei vaan riitä rohkeus, joten ehkä pitää olla sit yksin.
Miksi et voisi aloittaa juttua jonkun mukavan oloisen naisen kanssa vaikka museossa? Sanot, että rohkeus ei muka riitä, mutta höpöhöpö, olet vain niin kranttu ja itserakas, että et huoli ketään. Juuri sen takia olet katkera sinkku, että et arvosta ketään. Et vaivaudu tekemään mitään ellet itse siitä hyödy ja tuskinpa silloinkaan. Ei siis auta muu kuin olla yksin. Voit hankkia vaikka pari peiliä lisää ja seurustella itsesi kanssa.
Siis häh, ok. Juttelen kyllä ihmisten kanssa, mutten varta vasten mene juttelemaan jonkun tuntemattoman kanssa. Sitä lähinnä tarkoitin. Vai että itserakas. Tuota noin, minusta on sanottu, että fiksu, miellyttävä ja todella kiltti, joten en nyt välttämättä sanoisi, että itserakas. Hyvä itsetunto kai kuitenkin, vaikka ujo lähestymään tuntemattomia henkilöitä, jos olen tai voisin olla kiinnostunut. En ole katkera ja arvostan ihmisiä sen mukaan, miten he käyttäytyvät toisia ihmisiä kohtaan. Voit siis päätellä tuosta, kuinka paljon arvostan sinua. Voisit hankkia peilin ja miettiä asioita hetken - ehkä jokin päivä voin sitten arvostaa myös sinua.
Täällä nyt jokainen voi kirjoitella mitä itse haluaa vaikka fiksuudestaan, mutta tosi on, että jos et ole naista löytänyt vielä tuon ikäisenä, niin et ole kovin kummoinen vaihtoehto.
Kun taas nainen joka etsii miestä tuon ikäisenä on laadukas saalis :D
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö ap itse Tinderiä?
Joo, mutta nyt on juoksut juostu ja haluan löytää kunnollisen miehen.
- ap
😄 Hieno alku suhteelle kun heti aluksi joudut valehtelemaan ettet ole Tinderiä käyttänyt.
"Juoksut juostu" ja odottaa, että irtopanoja harrastamaton mies kiinnostuu?
Kyllä. Näin on. Minun parisuhdehistoria ei sitten kellekään kuulu.
- ap
Eli sinun parisuhdehistoriasi on hyvin hyvin likainen ja nolo.
Ei se nyt välttämättä tarvi olla. Tinderissä en ole, enkä ole koskaan ollut, mutta olen tavannut livenä sellaisen "helmen" joka ei uskonut että olin teinistä pitkälle aikuisuuteen saakka ollut vain sen yhden kumppanin kanssa. Eikä siinä mitään jos kyseisestä tyypistä olisi nopeasti selvinnyt että näin ajatteli mutta kun asia tuli ilmi vasta siinä vaiheessa kun olimme tapailleet jonkun aikaa. Kun olin ilmeisesti sen näköinen nainen että lähes kaikki miehet halusivat lähestyä (not) ja rivien välistä minun piti ymmärtää että tietysti olin myös harrastanut irtosuhteita. Raivosi sitten kun en kertonut mitään.
Silloin päätin etten puhu suhdehistoriastani kellekkään koska minua ei uskota. Joo, minulla ei ollut aikaisempaa kokemusta tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jo on taas vaatimukset ladattu! Ei ihme, että naiset on yksin.
Joku prinssi on haussa taas. Pitää olla oikein rationaalinen ajattelutapakin. Ja vetävyyttä pitää olla. Ei niitä brad pitteja kaikille riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään missään muualla kuin netissä. Kukaan ei tule jutuille missään bussipysäkillä tai kaupan jonossa muualla kuin elokuvissa.
Joten Tinderi on ainoa paikka. Tai joku OkCupid.
Kesällä ravintolatkin menevät jo klo 23 kiinni joten niissäkään tuskin uskalletaan pokata koska keskimäärin suomalainen lähestyy naista jurrissa klo 3.30.
Niin ja tuollaista miestä etsii noin joka toinen muukin nainen eli kyllä sun nyt pitää olla jossain esillä.
Ellei duunissa/harrastuksissa natsaa.
Kyllä mulle on tultu juttelemaan ihan kadulla ja julkisissa...
Näissä on ihan häviävän pieni todennäköisyys että toinen kiinnostuu takasin. Mullekin on tultu monta kertaa höpöttelemään mutta vain yhden kerran mies on ollut jokseenkin mun tyylinen ja kiinnostava. Yhdessä tapahtumassa vuosi takaperin, mutta silloinkin ajankohta oli vähän huono...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ne ovat ulkomailla hakemassa naisia koska kuten olemme saaneet täältä lukea suominaisen lähestyminen missä tahansa paikassa on kiellettyä. Tulee heti vaan iso liuta saastaa naisen suusta jos se on näitä av foorumin katkeria ämm iä.
Mitä hienoa siinä on et antaudutaan muutaman viestin jälkeen? Veli kokeili tapailla muutamaa ulkomaalaista. Ainoastaan yksi vaikutti järkevältä joskin molemmat jätti jutun siihen johtuen välimatkasta.
Kysyn suoraan, olisitko valmis sanomaan tahdon yhden videopuhelun aikana? Tuota meinaa tivattiin ettei mies vaan tee ohareita.
Taitaisivat olla. Hetkeäkään epäröimättä sanovat tahdon rahanmenolle, perheelle ja lainanotolle. Joku vieläkin luulee ettei nykyään enää langeta hunaja-ansoihin 🙄
Rationaalisesti ajattelevat miehet on jättäneet nettideittailuviritykset taakseen ja ovat tyytyneet elämään omaa elämäänsä. Miksi roikkua jossain deittipaskoissa vuodesta toiseen saamatta niistä mitään positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Tinderiä en käytä muuta kuin huvikseni selailuun millaisia naisia siellä on. Yhtäkään en ole vetänyt oikealle, koska näkemykseni on, että koko appsi on rakennettu niin paskasti että ei sieltä juurikaan voi muualle päästä kuin panosuhteeseen. Ja itseäni ei panosuhteet kiinnosta.
Muita deittisivustoja olen joskus käyttänyt treffailuun, ehkä pitäisi palata nyt kun korona saattaa jatkua vielä kuinka kauan, ja baareissa ainakaan ei kovin luonnollisesti pääse naisiin tutustumaan.
Muita paikkoja, mihin minuun olisi voinut törmätä: pelitapahtumat, joskus jotkut katuruokatapahtumat tai olutfestari, ja myös jotkut satunnaiset kansanopiston kurssit. Kansanopistolla olisi itseasiassa ihan mahtava tutustua johonkin naiseen, mutta en ole ikinä tutustunut. Ihmiset tulevat tunnille viimetingassa, ja säntäävät ulos siinä vaiheessa kun opettaja on sanonut puoleenväliin lausetta "lopetellaan tältä kertaa...". Lisäksi kurssilla on yleensä joku suulas kuusikymppinen täti, joka ahdistelee sekä opettajaa että kurssilaisia jutuillaan ja vetää sellaista suulaan tädin roolia. Siksi tunnilla kaikuu opettajan ääni, suulaan tädin ääni, ja muut ovatkin sitten hiljaa eikä luonnollisia keskustelutilanteita pääse syntymään. Sitten kurssilla ollaan vaan opettelemassa eikä kukaan tiedä kenenkään nimeä, paitsi suulaan tädin.
M/40
Aika ennakkoluuloinen asenne, ettei Tinderistä voisi löytyä myös parisuhdetta etsiviä sitoutumishaluisia naisia. Olen kuullut, että moni on tavannut kumppaninsa nimenomaan Tinderissä ja enemmistö naisista etsii muutenkin ensisijaisesti parisuhdetta. Eikö siis kuitenkin kannattaisi yrittää vai mitä siinä häviää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse miehenä voisin esittää ihan saman kysymyksen. Ikää 40 vuotta ja koska ei muutakaan vaihtoehtoa juuri ollut, laitoin profiilin Tinderiin. Tavannut parin vuoden aikana tasan 0 henkilöä, koska kilpailu tuntuu olevan sen verran kovaa "saman tasoisista" naisista tai lähinnä etsin itseni näköistä naista. Ei tarvitse olla korkeasti koulutettu, mutta fiksu kuitenkin. Itse korkeasti koulutettu, hyvät harrastukset, pitkä, ihan hyvännäköinen ja kuulemma sivistinyt/fiksu henkilö selvästi. Saan kyllä mätsejä, mutta keskustelut loppuvat jossakin välissä ja en viitsi tavata henkilöitä, joista en oikeasti ole kiinnostunut. Tuntuu, että ihan ajan hukkaa koko touhu. En vaan oikein tiedä muitakaan paikkoja tavata ihmisiä ja jos vaikka käyn museossa, en todellakaan lähesty jotain tuntematonta naista ja pyytele ulos - ei vaan riitä rohkeus, joten ehkä pitää olla sit yksin.
Miksi et voisi aloittaa juttua jonkun mukavan oloisen naisen kanssa vaikka museossa? Sanot, että rohkeus ei muka riitä, mutta höpöhöpö, olet vain niin kranttu ja itserakas, että et huoli ketään. Juuri sen takia olet katkera sinkku, että et arvosta ketään. Et vaivaudu tekemään mitään ellet itse siitä hyödy ja tuskinpa silloinkaan. Ei siis auta muu kuin olla yksin. Voit hankkia vaikka pari peiliä lisää ja seurustella itsesi kanssa.
Siis häh, ok. Juttelen kyllä ihmisten kanssa, mutten varta vasten mene juttelemaan jonkun tuntemattoman kanssa. Sitä lähinnä tarkoitin. Vai että itserakas. Tuota noin, minusta on sanottu, että fiksu, miellyttävä ja todella kiltti, joten en nyt välttämättä sanoisi, että itserakas. Hyvä itsetunto kai kuitenkin, vaikka ujo lähestymään tuntemattomia henkilöitä, jos olen tai voisin olla kiinnostunut. En ole katkera ja arvostan ihmisiä sen mukaan, miten he käyttäytyvät toisia ihmisiä kohtaan. Voit siis päätellä tuosta, kuinka paljon arvostan sinua. Voisit hankkia peilin ja miettiä asioita hetken - ehkä jokin päivä voin sitten arvostaa myös sinua.
Täällä nyt jokainen voi kirjoitella mitä itse haluaa vaikka fiksuudestaan, mutta tosi on, että jos et ole naista löytänyt vielä tuon ikäisenä, niin et ole kovin kummoinen vaihtoehto.
Selvä juttu, en ole kovin kummoinen vaihtoehto. Toivottavasti helpotti. Mitäköhän lisäarvoa nuo kommenttisi tuovat tähän keskusteluun. Pitäisikö ottaa joku vaan ja olla tyytyväinen, vasta sen jälkeen voin olla ok tapaus ja fiksu. Olen seurustellut ja eksien kanssa hyvissä väleissä. Joku on jopa mun hyvä ystävä edelleen. Joo siitä olen samaa mieltä, että täällä jokainen voi kirjoitella, mitä itse haluaa. Eli kaikenlaista kuraa, jos ei muutakaan sanottavaa. En oikein ymmärrä, ehkä tuo sit helpottaa omaa pahaa oloa tai jotain.
Mitäs ap tarjoat noille miehille?
NIin...
Itse tapasin juuri kuvauksen kaltaisen tyypin ihan baarissa. Ehdin jo innostua, mutta en sitten itse kelvannutkaan hänelle, joten se siitä. Enkä siis ole mikään ylipainoinen, ruma tai tatuoitu, mutta niin vaan jätti vastaamatta viesteihin toisen näkemisen jälkeen.
Eli ei se löytäminenkään vielä, mutta milläs sitoutat sen itseesi?
Vierailija kirjoitti:
Rationaalisesti ajattelevat miehet on jättäneet nettideittailuviritykset taakseen ja ovat tyytyneet elämään omaa elämäänsä. Miksi roikkua jossain deittipaskoissa vuodesta toiseen saamatta niistä mitään positiivista.
Onko luovuttaminen rationaalista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin niin, että onko pään seinään hakkaaminen rationaalista? Miksi jatkaa sellaista, joka ei tuota positiivisia kokemuksia?
Juu onhan tuo sosiaalisen kriisin alku kun ihmiset ei enää tapaa toisiaan tai puhu.
Eikä kirjoittaminen ole mikään korvike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovuttaminen?
Jos nainen saa parisuhteessa turpiinsa väkivaltaiselta mieheltä ja hän lähtee, onko se luovuttamista?
-eri
N29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderiä en käytä muuta kuin huvikseni selailuun millaisia naisia siellä on. Yhtäkään en ole vetänyt oikealle, koska näkemykseni on, että koko appsi on rakennettu niin paskasti että ei sieltä juurikaan voi muualle päästä kuin panosuhteeseen. Ja itseäni ei panosuhteet kiinnosta.
Muita deittisivustoja olen joskus käyttänyt treffailuun, ehkä pitäisi palata nyt kun korona saattaa jatkua vielä kuinka kauan, ja baareissa ainakaan ei kovin luonnollisesti pääse naisiin tutustumaan.
Muita paikkoja, mihin minuun olisi voinut törmätä: pelitapahtumat, joskus jotkut katuruokatapahtumat tai olutfestari, ja myös jotkut satunnaiset kansanopiston kurssit. Kansanopistolla olisi itseasiassa ihan mahtava tutustua johonkin naiseen, mutta en ole ikinä tutustunut. Ihmiset tulevat tunnille viimetingassa, ja säntäävät ulos siinä vaiheessa kun opettaja on sanonut puoleenväliin lausetta "lopetellaan tältä kertaa...". Lisäksi kurssilla on yleensä joku suulas kuusikymppinen täti, joka ahdistelee sekä opettajaa että kurssilaisia jutuillaan ja vetää sellaista suulaan tädin roolia. Siksi tunnilla kaikuu opettajan ääni, suulaan tädin ääni, ja muut ovatkin sitten hiljaa eikä luonnollisia keskustelutilanteita pääse syntymään. Sitten kurssilla ollaan vaan opettelemassa eikä kukaan tiedä kenenkään nimeä, paitsi suulaan tädin.
M/40
Mitä harrastat siellä kansanopistolla? Millaisissa museoissa tykkäät käydä? Itse tulee eniten käytyä katsomassa nykytaidetta, toisaalta eri aikakausien historia meiltä ja maailmalta kiinnostaa myös.
En oikein uskalla sanoa kauhean tarkkaan mitä olen harrastanut kansanopistolla, ettei tule paljastettua liikaa ja sitten anonymiteetti vaarantuu. Tällä hetkellä en harrasta mitään kansanopistolla, sen voin ainakin sanoa.
Monenlaiset museot on kivoja. Aika samantyyppisesti kuin sinullakin, historialliset museot kiinnostavat ja toisaalta nykytaide. Varsinkin erilaiset installaatiot ja mediataide ovat hienoja, tosin Suomessa harvoin on Kiasman ulkopuolella mitään hienoja installaatioita tai mediataidetta. Kai ne on niin kalliita teoksia siirrellä/ rakentaa, en tiedä. Amos Rex on myös hyvä, mutta sekin on Helsingissä. Muualla Suomessa on heikosti paikkoja missä olisi esillä tuontyyppistä.
M/40