Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen havahtunut äkisti siihen faktaan että vanhempani tulevat kuolemaan, meillä on hyvässä lykyssä 20 vuotta yhteistä aikaa ja ajatus täyttää minun suunnattomalla ahdistuksella

Vierailija
30.05.2020 |

Tekee mieli huutaa kuin pieni lapsi, jalkaa polkien "Ei äiti kuole! Ei ole mahdollista! En anna!"
Kauhea havahtua yhtäkkiä siihen, että vanhemmat eivät elä ikuisesti .( Enkä minäkään. Apua!
Äitini on siis 71, isä 76 ja minä itse 42.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika optimistinen arvio tuo 20 vuotta.

Vierailija
2/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Olen vasta 29 mutta varsinkin nyt kun eka lapsi syntyi olen tajunnut että kohta lähtee mummit, sitten äiti ja mä tuun kuol emaan myös. Ja nuoruus on mennyt ja nyt pitäisi olla järkevä aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnilleen saman ikänäinen kuin sinä, vanhempani hieman nuorempia. Mä tajusin tuon jo 15 vuotta sitten, kun isällä oli vaikeita leikkauksia. Jotenkin siihen loppui sellainen elämän huolettomuus. Isällä on paljon sairauksia. Äiti ei ole koskaan varmaan syönyt edes särkylääkettä ja juuri eläkkeelle päästyään sai aivoverenvuodon. Että ei näitä koskaan tiedä.

Vierailija
4/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei liene lapsia? Ajattele, mitä heillekin vielä joskus tapahtuu.

Vierailija
5/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on saman ikäinen ja tänä vuonna hänelle on tullut kaikenlaista krämppää. Kuolema nyt vaan on osa elämää. Siihen ei voi muuta kuin sopeutua, koska se tulee vaikket sopeutuisikaan.

Vierailija
6/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ahdistaa vanhemman jäljellä olevan eliniän pituus, mutta eri syystä. Vanhempi on sen verran hankala tapaus, että voisi kuolla pois vaikka heti. Elämä helpottuisi.

Vierailija
7/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kyse n. vuodesta tai korkeintaan parista. Se se vasta ahdistaakin. Elämästä mennyt kaikki ilo.

Vierailija
8/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Toinen vanhempi kuoli jo 80-luvun lopussa. Vaikka vanhempi eläisi 15-20 tai 30 vuotta, on jonkinlainen ajatusprosessi käynnissä aiheesta - sen eri puolista ja vaikutuksista.

Vierailija
9/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Kun  täytin 40  ja joimme  synttärikahveja isäni kanssa, tajusin isän harmaata päätä katsellessa että pian miun tytöiltä "lähtee" papat ja mummot. Ja sitten mie itse. Ja lopulta miun lapsetkin . Olinhan tuon tiennyt toki jo pitkään, mutta äkkiä siitä tuli  jotenkin konkreettista.

Vierailija
10/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kadehtinut niitä jotka suree vanhempiensa kuolemaa. Tiedätkö miksi?

Vierailija
11/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti, itselläni sairaus vei isän 65 vuotiaana ja samalla vei äitistä todella paljon elämäniloa

Vierailija
12/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä tapahtuu niin siitäkin selviää vaikka ajatus tuntuu pahalta. Äitini masentui ja alkoholisoitui oman isänsä kuoleman jälkeen ja se oli menoa sitten muutaman vuoden sisään. Absurdia, sillä sai pitää isänsä reilusti kauemmin kuin minä äitini, hänen isänsä oli siis reilu 90 kuollessaan eli ihan täyden elämän eli. 

Vierailija
13/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia mulla, se vaan että luulen vanhempieni kuolevan alle kymmenen vuoden sisään. Ikää heillä 71 ja 74 vuotta.

Vierailija
14/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet, että kuolette itse paljon ennen vanhempianne.

Vierailija
15/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ymmärrettävää, mutta en silti osaa samaistua. Olen reilusti nuorempi kuin sinä, äitiä minulla ei ole ollut 20 vuoteen. Isä on lähinnä nimi paperille. "Oikea" isä kuoli 10 vuotta sitten. Kyllä elämässä sopeutuu ja se on hienoa, jos pystyy etukäteen varautumaan.

Vierailija
16/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn läpi ihan samanlaisia tuntemuksia. Itse olen 28v ja isä täyttää tänä vuonna 60. Pitääkin soittaa isälle.

Vierailija
17/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn läpi ihan samanlaisia tuntemuksia. Itse olen 28v ja isä täyttää tänä vuonna 60. Pitääkin soittaa isälle.

Kun olin 28, niin isä täytti 47v.

Vierailija
18/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus oli kammottava, tiedän tunteen. Tänä aamuna olin torilla ostamassa ensimmäisen kerran syksyllä kuolleen isäni haudalle kesäkukkia. Kävellessäni kukkakassit kädessä autolle tunsin todella olevani aikuinen. Vakava ja murheita kantava aikuinen. Olen 39-vuotias.

Vierailija
19/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olet saanut vanhempasi kuitenkin pitää. Äiti kuoli ollessani 12-vuotias, isä ollessani 27, siinä välissä kuolivat sekä isoäiti että setä, sisar kuoli ollessani 28.

Pikkuserkkuja läheisempiä minulla ei ole koskaan ollutkaan.

Kaikkeen tottuu, kun on pakko.

Vierailija
20/97 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin sinua. Olen itse sinua vanhempi, äitini kuoli täysin yllättäen 10v. sitten. Isäni on yli 80, onneksi vielä hyväkuntoinen. Elämästä ei koskaan tiedä, täytyisi yrittää elää hetkessä ja nauttia siitä, mitä nyt on. Ei surra tulevaa, eikä mennyttä. Kumpaankaan emme voi vaikuttaa. Rauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi