Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaiset turistit ärsyttävät sinua eniten? Niin ulkomailla kuin asiakaspalvelussa

Vierailija
30.05.2020 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinalaiset.  ne  jaksaa ärsyttää.

Ja ihan samanlain ne sikailee omassa maassaan ja käyttäytyy muita kohtaan.

ja olen asunut kiinassa 6v ja puhun kiinaa, eli tiedän miten ne juttelee muunmaalaisista.

Vierailija
62/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisillä on omituinen suhtautuminen suomalaisiin, katsellaan nenänvartta pitkin ja kohdellaan kuin koiraa. Asiat koitetaan hoitaa venäjäksi ja sitten kimpaannutaan kun vastapuoli ei ymmärrä.

Muistan joskus teininä olleeni kesätöissä etenkin turistien suosimassa kahvilassa. Kenenkään muun kanssa ei ollut ongelmaa paitsi venäläisten. Kerran eräs eukko vetäisi avarilla naamalle kun en ymmärtänyt hänen kysymystään (venäjäksi tietenkin) olin niin järkyttynyt että lopetin työt tuon jälkeen, hävetti ja luulin että olin käyttäytynyt jotenkin sopimattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäyksenä, harva on niin rasisti kuin kiinalainen.  suomen rasistit on ihan pyhäkoulun tasoa heihin verrattuna.

Vierailija
64/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että ne kiinalaiset ryhmät ovat usein suht. alhaisen koulutuksen omaavia maalaisia juttuja jotka ovat ehkä ensimmäistä kertaa ulkomailla. Olisi matkanjärjestäjän vastuulla huolehtia että he tietävät ja ymmärtävät maan tavat.

Omatoimimatkailijat yleensä ovat tottuneita reissaajia, jotka tuntevat länsimaiset tavat.

Nope, nämä ryhmämatkailijat ovat rikkaita snobeja ja käytös on juuri sellaista että koko muu maailma on heidän alapuolellaan. Suomi on matkakohteena varsin eksoottinen, etenkin aasialaisille joten suurin osa sieltä tulevista turisteista on joko varakkaita urpoja, jotka ovat tottuneet palvelijoihin tai sitten nuoria elämysmatkailijoita (tämä jälkimmäinen porukka osaa käyttäytyä)

Vierailija
65/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että ne kiinalaiset ryhmät ovat usein suht. alhaisen koulutuksen omaavia maalaisia juttuja jotka ovat ehkä ensimmäistä kertaa ulkomailla. Olisi matkanjärjestäjän vastuulla huolehtia että he tietävät ja ymmärtävät maan tavat.

Omatoimimatkailijat yleensä ovat tottuneita reissaajia, jotka tuntevat länsimaiset tavat.

Nope, nämä ryhmämatkailijat ovat rikkaita snobeja ja käytös on juuri sellaista että koko muu maailma on heidän alapuolellaan. Suomi on matkakohteena varsin eksoottinen, etenkin aasialaisille joten suurin osa sieltä tulevista turisteista on joko varakkaita urpoja, jotka ovat tottuneet palvelijoihin tai sitten nuoria elämysmatkailijoita (tämä jälkimmäinen porukka osaa käyttäytyä)

Ikävä sanoa mutta kiinalaiset varakkaat eivät kyllä matkaile ryhmäbusseissa ja syö perusbuffassa. Ne ovat siellä Vuittonin jonossa.

Vierailija
66/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaisen ja kiinalaisen erottaa kyllä helposti. Japanilainen on suomalaiseenkin verrattuna hillitty, etäinen ja kohtelias, kiinalainen tyypillisesti jotain ihan muuta. Käykää joskus vaikka Tokiossa niin ymmärrätte. Siellä tosiaankiin kuuluu käyttäytyä nätisti, olla hissuksiin ja häiritsemättä muita, siinä saa suomalainenkin olla kusi sukassa. Tokiosta paluun jälkeen Helsinki tuntui suorastaan rennolta ja meluisalta missä voi käyttäytyä kuinka vaan, vaikka väkeä on tosi paljon vähemmän.

Japanin reissujen jälkeen Suomi tuntuu laiskojen, töykeiden ja epäkohteliaiden ihmisten maalta. Ei täällä ole muuta hyvää kuin Muumit ja puhdas luonto. Japanissa toimi kaikki, aivan kaikki ja ihmiset ovat kohteliaita.

Vierailija
67/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläisillä on omituinen suhtautuminen suomalaisiin, katsellaan nenänvartta pitkin ja kohdellaan kuin koiraa. Asiat koitetaan hoitaa venäjäksi ja sitten kimpaannutaan kun vastapuoli ei ymmärrä.

Muistan joskus teininä olleeni kesätöissä etenkin turistien suosimassa kahvilassa. Kenenkään muun kanssa ei ollut ongelmaa paitsi venäläisten. Kerran eräs eukko vetäisi avarilla naamalle kun en ymmärtänyt hänen kysymystään (venäjäksi tietenkin) olin niin järkyttynyt että lopetin työt tuon jälkeen, hävetti ja luulin että olin käyttäytynyt jotenkin sopimattomasti.

Harmi kun jouduit tuollaiseen tilanteeseen, mutta et kai näyttänyt hapanta naamaa? Mikä on avari? Ennen kuin opiskelin venäjän kieltä, oli minullakin palvelutilanteessa kielimuuri venäläisen asiakkaan kanssa mutta rouva käyttäytyi hyvin, elekielen avulla pärjäsimme ja jotenkin osasin lukea häntä. Sain hoidettua asiakkaan tyytyväisenä ja tuon jälkeen aloinkin urakalla opiskelemaan venäjän kieltä ja kulttuuria. Kannattaa olla hyvällä tavalla utelias ja lukea tilannetta.

Vierailija
68/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiset ei näe muita, eivät väistä kadulla vaan kulkevat monta henkilöä rinnakkain koko kadun leveydeltä.

Vierailija
69/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusmaalaiset.

Vierailija
70/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset murteella puhuvat juntit. Voi jee jos et heti ymmärrä mitä haluavat alkaa kiroilu, valitus ja mäkätys. Ei hyvää päivää!

Vierailija
71/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset. Ei edes alkeellisia käytöstapoja. Japanilaiset taas ovat hyvin kohteliaita ja hyvät käytöstavat on heille kunnia-asia.

Vierailija
72/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset

Vierailija
73/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisuudesta riippumatta sellaiset, jotka jäävät jankuttamaan asiaansa omalla kielellään asiakaspalvelutilanteessa vaikka on käynyt selväksi, etten sitä ymmärrä. Tämmöisiä on olleet venäläiset ja eteläeurooppalaiset.

Noin 15 vuotta sitten, kun palvelin venäläisiä, olin myös aivan kypsänä heihin, olivat mielestäni töykeitä ja puhuivat hymyttömillä kasvoilla venäjää..Toisaalta sitten opin  vähitellen ymmärtämään, mitä halusivat kielimuurista huolimatta ja tilanteet sujuivat aina vaan paremmin ja paremmin.

Nykyään taas jos tapaan venäläisiä, niin ehkä se oma asiakaspalvelutaito on kehittynyt ja en ota sitä venäläistä hymyttömyyttä niin itseeni. Ja olen sellaisiinkin turisteihin törmännyt, jotka ovat jo länsimaalaistuneet ja ovat ystävällisiä aspallekin.

Vierailija
74/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muuten tiedätte onko ryhmänä parveileva itämaisten turistien joukko japanilaisia vai kiinalaisia? Minulle nuo ovat yksinkertaisesti kaikki japseja, ainakaan takavuosina kiinalaiset eivät edes päässeet matkustamaan.

Minä erotan kiinalaiset, japanilaiset, korealaiset ja muutkin itä-aasialaiset ihan kielestä. En siis osaa sanaakaan kiinaa ja japaniksi ihan muutaman sanan mutta kyllä ne kielet kuulostavat ihan erilaisilta.

Vierailija
75/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset ja venäläiset, ei tarvinnu miettiä, sen verran niitä tavannu niin itse turistina kuin asiakaspalvelijana turisteille. En mene ollenkaan kohteisiin joissa suurin osa väestä ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
76/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansallisuudesta riippumatta sellaiset, jotka jäävät jankuttamaan asiaansa omalla kielellään asiakaspalvelutilanteessa vaikka on käynyt selväksi, etten sitä ymmärrä. Tämmöisiä on olleet venäläiset ja eteläeurooppalaiset.

Noin 15 vuotta sitten, kun palvelin venäläisiä, olin myös aivan kypsänä heihin, olivat mielestäni töykeitä ja puhuivat hymyttömillä kasvoilla venäjää..Toisaalta sitten opin  vähitellen ymmärtämään, mitä halusivat kielimuurista huolimatta ja tilanteet sujuivat aina vaan paremmin ja paremmin.

Nykyään taas jos tapaan venäläisiä, niin ehkä se oma asiakaspalvelutaito on kehittynyt ja en ota sitä venäläistä hymyttömyyttä niin itseeni. Ja olen sellaisiinkin turisteihin törmännyt, jotka ovat jo länsimaalaistuneet ja ovat ystävällisiä aspallekin.

Olisin esimiehenäsi antanut sinulle palautetta ja käskenyt opiskella venäjän kieltä ja kulttuuria. Olisi luullut että olisit sen vertaa tutustunut venäläisiin tapoihin jos kerta työssäsi heitä kohtasit.

Vierailija
77/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiinalaisturistejahan suurempi osa nykyään on, etenkin isoissa laumoissa liikkuvat. Japanilaisia vähemmän ja ovat usein pienempinä ryhminä.

Kiinalaisturistit on aina niin vttuuntuneen näköisiä, japanilaiset on taas positiivisia ja innokkaita pienistäkin asioista.

Vierailija
78/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaiset

But why?

Vierailija
79/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset.

Vierailija
80/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin esimiehenäsi antanut sinulle palautetta ja käskenyt opiskella venäjän kieltä ja kulttuuria. Olisi luullut että olisit sen vertaa tutustunut venäläisiin tapoihin jos kerta työssäsi heitä kohtasit.

Ja olisit myös laittanut firman maksamaan sen opiskelun ja opiskelu olisi tietysti tapahtunut työaikana. Ja sitten tietysti palkkaan olisi tullut kielilisä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi