Minkä maalaiset turistit ärsyttävät sinua eniten? Niin ulkomailla kuin asiakaspalvelussa
Kommentit (116)
Puolalaiset (varmaan keksitte paikkakunnan...). Alkuun kun niitä alkoi tänne tulla, niitä oli kaikenlaista hiihtäjää ja moni yritti iskeä. Kulkivat laumoina keskenään, molottivat puolaansa ja vilkuilivat meitä myyjätyttöjä. Hävyttömimmät kyselivät poikakavereista, tarjosivat suklaata tai kukkia, kerran yksi auttoi ostoskärryjen siirtämisessä ja alkoi sen jälkeen tivaamaan puhelinnumeroa. Kielsin alusta asti auttamasta, kun arvasin minne se johtaa. Silloin oikeasti pelotti, yksin parkkialueella viiden polakin seurassa...
Kiinalaiset. Ei minkäälaista käytöstapoja.
Venäläiset etuilevat jopa tullijonossa ja aina missä on jono
Eikö ruotsalaiset ärsytä ketään?
Espanjalaiset, joita on kovaäänisinä laumoina joka ikisessä museossa, linnassa, puistossa, patsaalla... Sitä kieltä ei vaan kestä kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset ylimielisyydellään, kiinalaiset ja japanilaiset kulkevat kuin tahdottomat muurahaiset laumoissaan.
Puhutko venäjän kieltä?
Ja minkä vtun takia Suomessa pitäisi puhua venäjän kieltä????
Minkä takia pitää kiroilla? Puhun venäjän, kiinan, japanin, korean, englannin sekä saksan kieliä eikä minulla ole ongelmaa ulkomaalaisten kanssa. Juuri oli esimiehen kanssa kehityskeskustelu ja minut siirrettiin täysin vastaamaan ulkomaalaisista asiakkaista, koska osaan arvioida heidän tarpeensa. Olen heidän kanssaan paljon luonnollisempi kuin suomalaisten. Oletko kuullut sanontaa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
Vierailija kirjoitti:
Voi kiitos. Tuossa vieressä istuu oma rakas kiinalainen aviomieheni eikä ole koskaan huutanut, etuillut eikä käyttäytynyt tökerösti. On kohtelias herrasmies mitä maa päällään kantaa. ;)
Puhun venäjää joten venäläiset ovat minulle aina ystävällisiä, sen sijaan työtovereitani he kohtelevat ylimielisesti. Se on inhottavaa.
Ulkomailla ja asiakaspalvelussa?
- Aiotko matkustaa tänä kesänä ulkomaille?
- En. Matkustan asiakaspalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset ylimielisyydellään, kiinalaiset ja japanilaiset kulkevat kuin tahdottomat muurahaiset laumoissaan.
Puhutko venäjän kieltä?
Ja minkä vtun takia Suomessa pitäisi puhua venäjän kieltä????
Sanoiko hän että pitäisi puhua? Ihan turha raivota turhasta. Venäläiset ovat kyllä niin juntteja, että käyttäytyvät normaalimmin, jos sanoo heille sanasenkin venäjäksi. Pinnallisia uusrikkaita.
Venäläisissä olen törmännyt sekä todella sivistyneisiin ihmisiin että umpiääliöihin. En yleistäisi heidän kohdallaan. Briteillä sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kiitos. Tuossa vieressä istuu oma rakas kiinalainen aviomieheni eikä ole koskaan huutanut, etuillut eikä käyttäytynyt tökerösti. On kohtelias herrasmies mitä maa päällään kantaa. ;)
Noh, stereotypioissa on kuitenkin totuuden jyvä. Tämän mieleen painuneen käsiäni läpsivivän kiinalaismiehen lisäksi olen tavannut useita kiinalaisryhmiä työssäni abc-liikennemyymälässä. Se on suorastaa yleishälytyksen paikka, kun huomataan bussista nousevan aasialaisryhmä. Aina pitää selittää, ja kielimuuri on korkea, että he eivät voi ottaa linjastosta kuumaa vettä ja mennä pöytään hauduttamaan omia eväitään.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset ja ruotsalaiset.
Oikeassa olet. Asiakaspalvelusta en osaa sanoa, mutta ulkomailla nämä tosiaan ovat pahimmat öykkärit. Britit pitää lukea tähän mukaan.
( Ruotsalaiset, nuo pohjan perukan saksalaiset)
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaiset, joita on kovaäänisinä laumoina joka ikisessä museossa, linnassa, puistossa, patsaalla... Sitä kieltä ei vaan kestä kuunnella.
Ja italialaiset! Se huuto on jotain infernaalista. Miksi niiden on pakko kailottaa kitapurjeet vavahdellen ihmisille, jotka seisoo metrin päässä... todellisia draamakuninkaallisia.
Kiinalaiset ehdottomasti ykkösenä. Ottavat brunsseilta mukaan kokonaisia leipiä, tiputtelevat ruokaa lattialle välittämättä tästä yhtään mitään. Epäkohteliaita ja siivottomia ihmisiä. Toinen lauma on britit, ei käytöstapoja, älöttävää örveltämistä. Sekä tietysti venäläiset, luulevat myöskin olevansa maailman lahja.
Siit on pitkä aika kun olen ollut asiakaspalvelutöissä. Ei mua minkäänmaalsiset ärsyttäneet. Olin hyvä työntekijä nääs.
Nyt varmaan ärsyttäis just ne jotka täällä ärsyttää kaikkia mut mitä ei saa sanoa.
Ja ruskiit myös.
Finländare. Jag bor i Nykarleby och särskilt på sommaren måste vi se berusad och illaluktande finska allmogen
Britit on kyllä olleet ihan omaa luokkaansa kun saaneet alkoholia.
Intialaiset miehet ja israelilaiset.