Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaiset turistit ärsyttävät sinua eniten? Niin ulkomailla kuin asiakaspalvelussa

Vierailija
30.05.2020 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että ne kiinalaiset ryhmät ovat usein suht. alhaisen koulutuksen omaavia maalaisia juttuja jotka ovat ehkä ensimmäistä kertaa ulkomailla. Olisi matkanjärjestäjän vastuulla huolehtia että he tietävät ja ymmärtävät maan tavat.

Omatoimimatkailijat yleensä ovat tottuneita reissaajia, jotka tuntevat länsimaiset tavat.

Vierailija
42/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finländare. Jag bor i Nykarleby och särskilt på sommaren måste vi se berusad och illaluktande finska allmogen

Håll käften. Du kan ju inte ens svenska.

-Stockholmaren

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset; epäkohteliaita ja epärehellisiä. Koulun laskettelureissulla eväät oli viety taukotupaan, jossa oppilaat saivat käydä ruokailemassa (sovittu etukäteen laskettelukeskusen kanssa). Paikalla olleet venäläiset kävivät härskisti ottamassa eväitä, vaikka koulun henkilökunta oli vieressä ja kielsi sekä suomeksi että englanniksi. Eivät yhtäkkiä "ymmärtäneet" kumpaakaan kieltä, vaikka eivät taatusti olleet ummikkoina Suomessa turisteina. 

Vierailija
44/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset ja venäläiset

Vierailija
45/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanialaiset. Kaupittelevat milloin mitäkin ja istuvat polvillaan kadulla.

Vierailija
46/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset ehdottomasti. Ylimielisiä ja epäkohteliaita.

Sama kokemus!

Vierailija
47/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muuten tiedätte onko ryhmänä parveileva itämaisten turistien joukko japanilaisia vai kiinalaisia? Minulle nuo ovat yksinkertaisesti kaikki japseja, ainakaan takavuosina kiinalaiset eivät edes päässeet matkustamaan.

Vierailija
48/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa matkoilla, kuten Levillä, olen tavannut ihan normaalisti käyttäytyviä venäläisiä, mutta muualla maailmassa lomakohteissa on sitten niitä etuilevia ja ylimielisiä. Kavahdan aina jos hotellin arvosteluissa mainitaan venäläiset. Ainakin kaikki rantakohteet ovat täynnä huonosti käyttäytyviä venäläisiä.

Kiinalaiset ovat kyllä myös ärsyttäviä. Lapset tykkäävät käydä laivalla mutta kiinalaisten ryntäyksen jälkeen vähensimme laivalla käyntiä. Toivottavasti koronan jälkeen voi käydä hetken ilman kiinalaisia.

Muuten ei voi kyllä yleistää mitään. Yksittäisiä öykkäröintiä löytyy kyllä joka kansakunnasta.

Vierailija
49/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset ehdottomasti. Ylimielisiä ja epäkohteliaita.

Sama kokemus!

Alkaisit ahkeruuttasi opiskelemaan venäjän kaunista kieltä ja lopettaisit laiskuuden, niin ei tulisi yhteentörmäyksiä.

Vierailija
50/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muuten tiedätte onko ryhmänä parveileva itämaisten turistien joukko japanilaisia vai kiinalaisia? Minulle nuo ovat yksinkertaisesti kaikki japseja, ainakaan takavuosina kiinalaiset eivät edes päässeet matkustamaan.

Aasialaiset turistit on helppo tunnistaa kun kuulee mitä kieltä puhuvat. Osaan japanin, korean ja kiinan kieliä ja olen myös tutustunut paikallisiin murteisiin. Simple as that.

Vierailija
51/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset. Kulkevat laumassa keskellä autotietä eivätkä tajua että pitää väistää. 

Vierailija
52/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset. Ei minkäälaista käytöstapoja.

Voi kiitos. Tuossa vieressä istuu oma rakas kiinalainen aviomieheni eikä ole koskaan huutanut, etuillut eikä käyttäytynyt tökerösti. On kohtelias herrasmies mitä maa päällään kantaa. ;)

Noh, stereotypioissa on kuitenkin totuuden jyvä. Tämän mieleen painuneen käsiäni läpsivivän kiinalaismiehen lisäksi olen tavannut useita kiinalaisryhmiä työssäni abc-liikennemyymälässä. Se on suorastaa yleishälytyksen paikka, kun huomataan bussista nousevan aasialaisryhmä. Aina pitää selittää, ja kielimuuri on korkea, että he eivät voi ottaa linjastosta kuumaa vettä ja mennä pöytään hauduttamaan omia eväitään.

Ei todellakaan ole totuutta stereotypioissa ellet sitten ole täysin typerä ja sivistymätön. Onko sinulla tapana lokeroida rasistisesti ja tuomita heti kaikki samanlaisiksi? Nuo kiinalaisryhmät eivät ole koko Manner-Kiina vaan nopeasti vaurastunutta keskiluokkaa. Ja mitä kiinalaiseen puolisooni tulee, hän on todella kohtelias ja sivistynyt.

Vierailija
53/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun venäjää joten venäläiset ovat minulle aina ystävällisiä, sen sijaan työtovereitani he kohtelevat ylimielisesti. Se on inhottavaa.

Tämä voi pitää paikkaansa. 

Itse puhun myös hyvin venäjää, joten ei mitään ongelmaa heidän kanssaan. Ovat todella ystävällisiä, siis minulle. Mutta jotenkin se heidän kansanluonteensa on edelleen "Äiti Venäjä, maailmanhallitsija", vaikkakaan itse en sitä joudu kokemaan, tiedostan asian.

Vierailija
54/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset turistit ovat parhaiten pukeutuvia kaikista. Luullakseni kasvon piirteissä on myös pieni ero. Tai sitten japanilaisilla on vain tyylikkäämpi hiustyyli.

Vierailija
55/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset turistit ovat parhaiten pukeutuvia kaikista. Luullakseni kasvon piirteissä on myös pieni ero. Tai sitten japanilaisilla on vain tyylikkäämpi hiustyyli.

Kyllä, japanilaiset pukeutuu siististi, ei lenkkareita tai tuulipukuja tai rumia väriyhdistelmiä, mitä kiinalaisilla näkee. Kiinalaisten puhe kuulostaa aina äkäiseltä ja valittavalta säksätykseltä, japanilaiset puhuu hillitysti ja enemmän ihastelevaan/ihmettelevään tapaan. Japsi ei koskaan tule iholle. Korealaiset lähellä japseja.

Vierailija
56/116 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset, etenkin ne jotka ovat kaukokohteissa. Röyhkeitä ja ylimielisiä, viimeksi ruokasotaa aamiaisbuffetissa.

Vierailija
57/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, japanilaiset pukeutuu siististi, ei lenkkareita tai tuulipukuja tai rumia väriyhdistelmiä, mitä kiinalaisilla näkee. Kiinalaisten puhe kuulostaa aina äkäiseltä ja valittavalta säksätykseltä, japanilaiset puhuu hillitysti ja enemmän ihastelevaan/ihmettelevään tapaan. Japsi ei koskaan tule iholle. Korealaiset lähellä japseja.

Hei finninaama! Älä käytä japsisanaa japanilaisista, se on äärimmäisen rasistista. Toivoisin enemmän kunnioitusta. Kiinan kieli saattaa kuulostaa osaamattomalle komentelulta muttei sitä ole. Japanin ja korean kielissä on erilaiset äänteet verrattaen kiinan kieleen.

Vierailija
58/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset. Tylyjä, ylimielisiä, ärsyttäviä

Venäläiset. Huonosti käyttäytyviä ja ylimielisiä

Tsekkiläiset. Ärsyttäviä ja ylimielisiä

Vierailija
59/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinalaisturistejahan suurempi osa nykyään on, etenkin isoissa laumoissa liikkuvat. Japanilaisia vähemmän ja ovat usein pienempinä ryhminä.

Vierailija
60/116 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaisen ja kiinalaisen erottaa kyllä helposti. Japanilainen on suomalaiseenkin verrattuna hillitty, etäinen ja kohtelias, kiinalainen tyypillisesti jotain ihan muuta. Käykää joskus vaikka Tokiossa niin ymmärrätte. Siellä tosiaankiin kuuluu käyttäytyä nätisti, olla hissuksiin ja häiritsemättä muita, siinä saa suomalainenkin olla kusi sukassa. Tokiosta paluun jälkeen Helsinki tuntui suorastaan rennolta ja meluisalta missä voi käyttäytyä kuinka vaan, vaikka väkeä on tosi paljon vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi