Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riskiryhmään kuuluminen + yksinäisyys

Vierailija
30.05.2020 |

Mitenkäs te muut riskiryhmäläiset, miten olette pärjänneet viime kuukausina? Itse olen nähnyt vain joitain kavereita ulkona, en ole vieraillut kenenkään luona eikä kukaan myöskään luonani. Olen sinkku, ei ole lapsia, ei ole lemmikkejä. Olen ulkoillut tosi paljon, liikkunut luonnossa, yrittänyt harrastaa kaikenlaista. Mutta voi olla mieliala aika surkea jos tämä vuosikausiksi pitkittyy, varsinkin kun koen eristyväni monista porukoista, sillä monet muut näkevät nyt jo normaalisti.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette hyödyntäneet tätä ylimääräistä aikaa? 

Minä en ole hyödyntänyt mitenkään. Tuntuu ihan kummalliselta, kun jo maaliskuussa sai lukea ja kuulla (esim. mediasta) kuinka ihmiset olivat heti alkaneet siivota kaappejaan ja harrastamaan vaikka mitä.

Yli kaksi kuukautta on jo mennyt ja minä roikun vain netissä.

Vierailija
22/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette hyödyntäneet tätä ylimääräistä aikaa? 

Minä en ole hyödyntänyt mitenkään. Tuntuu ihan kummalliselta, kun jo maaliskuussa sai lukea ja kuulla (esim. mediasta) kuinka ihmiset olivat heti alkaneet siivota kaappejaan ja harrastamaan vaikka mitä.

Yli kaksi kuukautta on jo mennyt ja minä roikun vain netissä.

Vielä ehtii! On tämä niin kummallista aikaa, että myöhemmin voi olla ihan kivakin muistella aloittaneensa vaikka jonkun uuden harrastuksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tulppariskiä aiheutava verisuoninisairaus, eikä sitä voi edes sivuvaikutusten vuoksi hoitaa. En halua tätä Koronaa, jossa on todettu olevan yhteys suureen kuolemanriskiin juurikin veritulppien muodostumisella.

Vierailija
24/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kolmeen kuukauteen nähnyt tai tavannut ketään kaveria, tuttuja tai sukulaisia. Naapureita ajoittain tutvavälin päästä. Hieman tavallista yksinäisemmältä tuntuu.

Vierailija
25/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tulppariskiä aiheutava verisuoninisairaus, eikä sitä voi edes sivuvaikutusten vuoksi hoitaa. En halua tätä Koronaa, jossa on todettu olevan yhteys suureen kuolemanriskiin juurikin veritulppien muodostumisella.

Kuulostaa raskaalta, voimia! Toivottavasti korona jättää sinut rauhaan. 

Vierailija
26/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan perseestä olla sinkku nyt. Ei voi muuta sanoa. 

Vierailija
27/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläinen, sairaslomalla, ystäviä, joihin puhelimitse yhteydessä ja lemmikki.

Tätä kun lukee, niin taitaa minulla olla asiat paremmin, kuin monella muulla.

Vii kun voitaisi perustaa FB-ryhmä ja pitää sitä kautta yhteyttä!!!!

Löysin Facebookista tällaisen ryhmän:

https://www.facebook.com/groups/koronavirus.fi/

Vierailija
28/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa on korona-ajan sinkuille ainakin ryhmä. 

Vierailija
29/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkia ilmaisia/halpoja harrasteita voisi tehdä yksin kotona, muuta kuin lukeminen, piirtely jne? 

Vierailija
30/34 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku iso palapeli voisi olla kiva. Sitten netissä voi tehdä ilmaiseksi virtuaalikierroksia moniin museoihin. Yle Areesta näkee ilmaiseksi ohjelmaa. Opiskele uutta kieltä.

Vierailija
31/34 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt lähes normaalia elämää jo noin kuukauden. Tällä alueella ollut sinä aikana alle 5 todettua tartuntaa, joten en koe tarvetta eristykselle. Käsihygieniasta kyllä huolehdin. 

Vierailija
32/34 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkia ilmaisia/halpoja harrasteita voisi tehdä yksin kotona, muuta kuin lukeminen, piirtely jne? 

Netti on tekemistä pullollaan. On liikuntaa, opiskelua jne. Oikeastaan mitä vain haluat oppia/tehdä. Aloita etsiminen vaikka YouTubesta. 

Vierailija
33/34 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt lähes normaalia elämää jo noin kuukauden. Tällä alueella ollut sinä aikana alle 5 todettua tartuntaa, joten en koe tarvetta eristykselle. Käsihygieniasta kyllä huolehdin. 

Ah, olisipa mökki tai joku muu mahdollisuus päästä täältä helsingin kantakaupungista väljemmille vesille... 

Vierailija
34/34 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt pahasti pariin ihmiseen, joita luulin ystäväkseni. Olen kertonut yksinäisyydestäni, eikä heillä ole kuukausiin edes aikaa ( lue halua) keskustella kanssani puhelimessa. Ilmeisesti minulla ei ystäviä ollutkaan ja olen todella yksinäinen