Katkeroitunut ystävä vie energiat
En jaksa ystävääni, joka on katkeroitunut ja negatiivinen. Katkeroitunut epäonnesta ja vaikeuksista, jota hän on kohdannut elämässään. Suurin osa niistä on ollut hänestä itsestä riippumattomia ja olosuhteista johtuvia, osa on hänen itsensä aiheuttamia.
Kommentit (3)
Mulla oli sama tilanne. Jossain kohtaa vaan tuli oman jaksamisen raja vastaan ja suljin tuon ihmisen pois elämästäni.
Päätökseen vaikutti myös se, että kun minulle läheinen ihminen kuoli ja kerroin siitä hänelle, hän vain katsoa möllötti ja sanoi "ai jaa" ja alkoi puhua jostain muusta. Edes kahta pientä sanaa, "otan osaa", ei saanut ulos suustaan.
Mä jaksoin tuollaista ihmistä viisi vuotta. Kun tutustuttiin, oletin hänen katkeruutensa aiheuttaneen asian tapahtuneen varsin hiljattain. Tunsin aidosti myötätuntoa ja yritin olla tukena. Vasta myöhemmin selvisi, että asia oli tapahtunut jo viisi vuotta ennenkuin tutustuimme. Lopulta totesin, että jos ei kymmenessä vuodessa pääse asiasta yli, ei tule pääsemään koskaan. En jaksanut enää käyttää aikaani ja energiaani häneen.
Et ole velvollinen viettämään aikaa ystävän kanssa oman jaksamisen kustannuksella. Blokkaa, älä vastaa, älä tapaa...