Minkä ikäinen ihminen sinulle tulee mieleen nimestä Eila?
Mies haluaisi vauvalle, mutta tuleeko mieleen vaan 90v mummo?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Eila Marjatta 2 v <3
Ihana! Kunnon suomalainen nimi.
Suurten ikäluokkien nimi. Mutta toisaalta mun miehen siskon (alle 40) nimi on Eila.
Eila on kaunis nimi, samoin Anja. Molemmista tulee mieleen sekä vanhuksia että pikkulapsia, kuten Ainosta tai Ellistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nimien kiertokulku mene niin, mummujen nimet tulee sitten muotiin heidän lapsen lapsen lapsillee? Sitten kun minä olen 90, niin vauvoja nimetään taas Sariksi, Minnaksi, Mikaksi ja Jariksi...
Eila on kaunis nimi!
Näin (ylemmän) keskiluokan keskuudessa. Duunarit puolestaa antaa ”kansainvälisiä” (lue: itse keksittyjä) nimiä kuten Jadessa ja Melena.
Ihan hyvä rikkoa rajoja.
Mummonimet (Siiri, Tyyne, Helmi jne) olleet jo pitkään käytössä, otetaan nuo "välinimetkin" käyttöön, tyyliin Eila, Anja, Eeva, Helena, Seija jne
No kaikki vanhat nimethän on tulleet pikkuhiljaa muotiin.
Eila on kaunis nimi. Voisin hyvin laittaa pikku tytölle.
Eilat, ainakin kaikki tietämäni, on järjestäen 60+.
Eila oli vanhempien tätien nimi jo kun itse olin lapsi joskus 70-luvulla. Nuoria Eila-nimisiä ei ole näkynyt, jokohan alkaisi olla aika nimen uudelle tulemiselle.
Kyllä Eila ja Anja päihittää Janicat ja Jadet.
Aloittajan mies on aikaansa edellä. Nyt on alkamassa taas Eila-kausi. Nimet kulkevat n. 90 vuoden sykleissä, ja nyt kun Iidat ja Amandat ovat jo jonkin aikaa olleet muotia, on Eilan paluun vuoro. Eilan veljestä tulee sitten Kyösti. - Äänneasultaanhan Eila on ihan kaunis nimi.
Esimerkkinä tuosta nimikierrosta niin itse 57-vuotiaana olen sen ikäinen, että minulle juuri tuo nykyään niin muodikas Iida oli yleistyessään nimi, joka kuulostaa valmiiksi mummolta. Oma mummoni kun oli senniminen, ja tuli mieleen kaikki iso iita -pilkkalaulut ym. Tai sitten joku Eemeli, miten ihmeessä joku voi antaa lapselleen tuollaisen kurttuisen papparaisen nimen?
Hyvä nimi! Paljon parempi kuin nämä eevit, ennit jne joita on joka toisella tytöllä. Vanhat hyvä nimet kunniaan! Itse jos saisin vielä tytön voisin hyvinkin antaa nimeksi esim. Eila Malviina tai Eila Loviisa :)
Laita ennemmin Eija. Se on nuoremman polven nimi.
Väestörekisterikeskuksen etunimitilasto vahvistaa arvion, että nimi on ollut suosittu sekä 90+-ikäisten että suurten ikäluokkien parissa. https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1
Eila Loviisa tuolla edellä ollessa viestissä
Aika söpö 💖
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies haluaisi nimeksi Anja. Yhtä kamala minusta kuin Eila... Suvun pikkulapsilla on melkein kaikilla pitkähkö, uudenmukainen nimi, tyyliin Jasmiina, Jadette.
Kauniinpiahan nuo vanhat nimet ovat kuin nuo iänikuiset lutkanimet, mieti nyt helvetti itsekin.
Väestötietoviraston mukaan vv. 1920-1960 on annettu Eila-nimeä eniten (noin 35000).
Eila sopii mielestäni kaikenikäisenä. Eila, Aila
Tunsin Eilan, joka oli 12 v. Hyvin sopi nimi nuorelle tytöllekin.
Eila on hyvä nimi. Samantyyppinen, josta pidän myös on Laila.
Eila on ollut suositumpi nimi kuin Laila.
Eila Alisa
Laila Maria
Anette on leimallisesti tanskalainen nimi, vähän kuin Agneta ruotsalainen.