Sitä koronakirjettä ei sitten koskaan viitsitty jakaa, mitähän siitäkin maksettiin?
Semmoinen joka talouteen jaettava pandemiatiedotus siinä sitten. Toivottavasti eivät maksaneet koko summaa jakeluyhtiölle, kun sitä kirjettä ei viiitsitty jakaa lukuisista valituksista huolimatta. Ei auttanut useampi verkossa tehty palaute, eikä auttanut puhelu, koska siellä sanottiin että ihan väärä paikka soitella heille valituksia. Ottavat välitettäväksi sen tiedon, että voidaan tehdä uudelleenjakelu, mutta heille ei mitenkään kuulu se, jos sitä jakelua ei sitten tehdä, vaan olisi pitänyt soittaa paikalliseen firmaan ja kysellä miten heillä on homma hoitunut. Vaikka mitä hyötyä siitä olisi kun kyllähän sen itse näki että eihän se ole hoitunut vaikka on moneen kertaan patisteltu.
THL ei viitsinyt myöskään tiedotetta postittaa, vaan lopulta sanoivat etteivät enää suorita täydennysjakelua. Kaupunginosassa on todella moni sanonut ettei kirjettä tullut, vaikka jakelufirmaan valittivat. Osa sai sen THL:n kautta osoitteellisena valitettuaan sinne, osa ei.
Jostain syystä mm. Ylen uutiset edelleen kertovat miten THL suoritti urotyön ja lähetti kirjeen jokaiseen suomalaiseen kotitalouteen, mutta ovat hiljaa siitä osasta, ettei se monia silti saavuttanut. Jossain alkupään uutisessa sentään myönsivät että joku promille on jäänyt ilman kirjettä, mutta kun aiheesta valittaa, niin täydennysjakelu suoritetaan sen perusteella. Tämän jälkeen ei ole aihe enää kiinnostanut, vaan on siirrytty hehkuttamaan hienoa toimintaa. Jakelutavan valinta oli kuitenkin melkoinen virhearvio ja se pitäisi uskaltaa sanoa ääneen.
Joku voisi tehdä tutkivaa journalismia siitä miten paljon jakeluyhtiölle maksettiin ja saatiinko edes alennusta kun se posti ei kuitenkaan kulkenut sovitusti.
Kommentit (53)
No ei tullut meillekään edes mainosten seassa. Odotin sitä. Asun Kanta-Hämeessä.
Mitä väliä. Ei siinä kirjeessä mitään uutta ollut ja netistäkin sen voi lukea.
Meille ei tullut. En tosin edes tajunnut kaivata ennen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla jaettiin sekä koti- että työosoitteeseen.
Ei tullut kotiin eikä kyllä työpaikallekaan tuota kirjettä.
vantaalainen
Mä olin ihan unohtanut koko infokirjeen ja jota en minäkään saanut. Monikohan jäi ilman vaikka niin luvattiin lähettää jokaiseen kotitalouteen..
Espoossahan joku oli löytänyt ison pinon näitä kirjeitä ja muuta mainospostia, jonka joku oli dumpannut metsään.
Ei tullut meillekään Turussa. Kaikki mainospostitkin tässä lomautuksen ratoksi selaillut.
Meille tuli, asutaan Kajaanin seudulla.
Mulle tuli, asun maaseudulla Pohjanmaalla. Laitoin talteen muistoksi tästä ajasta.
Ei tosiaan koskaan tullut koko kirjettä, vaikka ihan turhahan se oli kaikille muille paitsi Pihtiputaan mummolle, jolla ei ole televisiota, sanomalehteä eikä nettiä.