Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sitä koronakirjettä ei sitten koskaan viitsitty jakaa, mitähän siitäkin maksettiin?

Vierailija
30.05.2020 |

Semmoinen joka talouteen jaettava pandemiatiedotus siinä sitten. Toivottavasti eivät maksaneet koko summaa jakeluyhtiölle, kun sitä kirjettä ei viiitsitty jakaa lukuisista valituksista huolimatta. Ei auttanut useampi verkossa tehty palaute, eikä auttanut puhelu, koska siellä sanottiin että ihan väärä paikka soitella heille valituksia. Ottavat välitettäväksi sen tiedon, että voidaan tehdä uudelleenjakelu, mutta heille ei mitenkään kuulu se, jos sitä jakelua ei sitten tehdä, vaan olisi pitänyt soittaa paikalliseen firmaan ja kysellä miten heillä on homma hoitunut. Vaikka mitä hyötyä siitä olisi kun kyllähän sen itse näki että eihän se ole hoitunut vaikka on moneen kertaan patisteltu.
THL ei viitsinyt myöskään tiedotetta postittaa, vaan lopulta sanoivat etteivät enää suorita täydennysjakelua. Kaupunginosassa on todella moni sanonut ettei kirjettä tullut, vaikka jakelufirmaan valittivat. Osa sai sen THL:n kautta osoitteellisena valitettuaan sinne, osa ei.
Jostain syystä mm. Ylen uutiset edelleen kertovat miten THL suoritti urotyön ja lähetti kirjeen jokaiseen suomalaiseen kotitalouteen, mutta ovat hiljaa siitä osasta, ettei se monia silti saavuttanut. Jossain alkupään uutisessa sentään myönsivät että joku promille on jäänyt ilman kirjettä, mutta kun aiheesta valittaa, niin täydennysjakelu suoritetaan sen perusteella. Tämän jälkeen ei ole aihe enää kiinnostanut, vaan on siirrytty hehkuttamaan hienoa toimintaa. Jakelutavan valinta oli kuitenkin melkoinen virhearvio ja se pitäisi uskaltaa sanoa ääneen.
Joku voisi tehdä tutkivaa journalismia siitä miten paljon jakeluyhtiölle maksettiin ja saatiinko edes alennusta kun se posti ei kuitenkaan kulkenut sovitusti.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli, asun Turussa.

En kyllä lukenut sitä, eli turhaan tuli tähän talouteen.

Mulle ei tullut, asun myöskin Turussa.

Vierailija
22/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeskamandeera, että jotkut on sekaisin. Ihan oikeastiko AP on kulkenut naapurustossa kyselemässä että tuliko joku kuppanen kirje?

Siis nyt kannattaa mennä kyllä ihan paikan päälle kyselemään tätä asiaa, muista olla pesemättä käsiä ja yskiskele varalta kun ei muutakaan ohjeistusta ole tullut kirjallisena kotiin kannettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa meille löysi tiensä tänne Ahvenanmaalle saakka koronakirje.

Vierailija
24/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekään ei tullut. En nyt varsinaisesti juuri tästä kirjeestä ollut kiinnostunut, koska kaiken tarvittavan tiedon olen saanut mm. netistä ja telkasta, mutta on tämä jatkoa ajatellen huono esimerkki siitä, miten koko kansaa koskevaa viestintää hoidetaan.

Vierailija
25/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut ensin, sitten reklamoin ja tuli kaksi kappaletta samana päivänä postiluukusta.

Reklamoin vain vttumaisuuttani, en edes lukenut niitä kirjeitä. Pitää se silti joka talouteen jakaa, kun kerran luvattin.

Mielestäni hallitus on kyllä hassannut rahaa ja aikaa aivan turhiin asioihin ja nyt on sitten saatu Suomi taantumaan. Kiitos tästä! Kyllä ne eläkeläiset joita tässä suojellaan, varmaan Suomen tästä ylös nostaa.

Vierailija
26/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka kertovat, että eivät saaneet, kuten ap, ovat mahdollisesti laittaneet sen vahingossa paperinkeräykseen, koska se tuli mainospostin seassa. Kirjettä ei siis jaettu normi kirjepostin mukana, vaan esim. mulle tuli eräänä lauantaina sekalaisten mainosten välissä. Meinas mullakin mennä suoraan paperinkeräykseen, mutta sattui tippumaan sieltä mainoksien seasta lattialle.

Avasin, vilkaisin nopeasti läpi ja heitin pois. Ei siinä mitään uutta ja ihmeellistä ollut.

Kirje tuli valkoisessa kirjekuoressa, eikä tietenkään ollut asukkaan nimeä päällä, koska yleinen jako.

Asun Vantaalla.

Vierailija
27/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein koronakirjeestäni lennokin ja heitin sen taloni rappukäytävään. Luon siivoojille työtä.

Vierailija
28/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kyllä tuli.

Vierailija
29/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli, asun Turussa.

En kyllä lukenut sitä, eli turhaan tuli tähän talouteen.

Mulle ei tullut, asun myöskin Turussa.

Mulle ei tullut ja Kaarinassa asun.

Vierailija
30/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko tuo niinku nimellä ja osoitteella?

Meillä tullaan vienosti ynähtäen.

Vierailija
31/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se kilpailutus teettää. Halvin jakelija on pakko valita ja laatu ei silloin ehkä ole paras. Ehkä joku jakelija ei tajunnut laittaa sitä niihin, missä lukee "ei mainoksia".

Vierailija
32/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut tänne Helsinkiin.

Vierailija
33/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekään ei tullut, ovessa ”ei mainoksia”. Ehkä jakelija ei ollut kaikista terävin.

Suurimmalle osalle varmaan turha, mutta kyllä niitäkin on yllättävän paljon jotka ei juurikaan uutisia seuraa, saati nettiä. Tietysti sellaista tiedotustapaa ei olekaan, jonka 100% ymmärtäisi

Vierailija
34/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeskamandeera, että jotkut on sekaisin. Ihan oikeastiko AP on kulkenut naapurustossa kyselemässä että tuliko joku kuppanen kirje?

Siis nyt kannattaa mennä kyllä ihan paikan päälle kyselemään tätä asiaa, muista olla pesemättä käsiä ja yskiskele varalta kun ei muutakaan ohjeistusta ole tullut kirjallisena kotiin kannettuna.

Ei ole kulkenut naapurustossa, vaan lukenut paikallista keskustelupalstaa, jossa aika moni sanoi soitelleensa kirjeen perään tuloksetta. Tästä on maksettu ihan meidän jokaisen verovaroilla ja minusta ei pitäis maksaa, jos tilattua palvelua ei ole saatu.

Vierailija
35/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka kertovat, että eivät saaneet, kuten ap, ovat mahdollisesti laittaneet sen vahingossa paperinkeräykseen, koska se tuli mainospostin seassa. Kirjettä ei siis jaettu normi kirjepostin mukana, vaan esim. mulle tuli eräänä lauantaina sekalaisten mainosten välissä. Meinas mullakin mennä suoraan paperinkeräykseen, mutta sattui tippumaan sieltä mainoksien seasta lattialle.

Avasin, vilkaisin nopeasti läpi ja heitin pois. Ei siinä mitään uutta ja ihmeellistä ollut.

Kirje tuli valkoisessa kirjekuoressa, eikä tietenkään ollut asukkaan nimeä päällä, koska yleinen jako.

Asun Vantaalla.

Ei ole ollut mainospostin seassa, kun mainoksia ei tule. Jakelijoita on kuulemma opastettu jakamaan myös mainoskieltotalouksiin.

Ongelmanahan ei ole että juuri minä en sitä saanut, vaan ne joilla ei ole nettiä, tai eivät vaan seuraa uutisia. Ainakin meidän talossa nimittäin on henkilöitä, jotka ovat jotenkin onnistuneet välttämään kaiken mahdollisen tiedotuksen ja olleet ällistyneitä siitä ettei heitä yhtäkkiä tahdota kylään, tai naapurit ei tahdo halata.

Vierailija
36/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko ap on oikein soitellut ympäriinsä moisen lappusen perään? :D

Kyllä minua kiinnostaa miten meidän verorahoja käytetään, saadaanko tilattua palvelua, vai eikö saada. Tässä tapauksessa ei ole saatu ja siitä ei myöskään silloin pitäisi maksaa.

Vierailija
37/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko tuo niinku nimellä ja osoitteella?

Meillä tullaan vienosti ynähtäen.

Voi se postikin tulla. Olis edes kerrottu kuka jakaa (tai jättää jakamatta) tuon kirjeen. Postin lisäksi on kymmenkunta muutakin jakofirmaa.

Vierailija
38/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillekään ei tullut. En nyt varsinaisesti juuri tästä kirjeestä ollut kiinnostunut, koska kaiken tarvittavan tiedon olen saanut mm. netistä ja telkasta, mutta on tämä jatkoa ajatellen huono esimerkki siitä, miten koko kansaa koskevaa viestintää hoidetaan.

Tämä. Kirjeen info oli kyllä tullut jo monesti joka tuutista kirjeitten jakoaikaan, mutta tulevaisuudessa voi tulla muuta viranomaistahon tiedotettavaa koko kansalle, niin siihen nähden huolestuttavan moni jäänyt ilman. Raisioon ei siis meille tullut, eikä usealle työkaverillekaan.

Vierailija
39/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirje on luettavissa verkkoversiona thl:n sivuilla. Monella kielellä. Tietysti harmi, jos ei ole tullut postissa.

Vierailija
40/53 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillekin tuli kotiin se. Mitä ap horisee?

Ei tullut meillekään ja asun Helsingissä!