Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian lihava leikkaukseen:D

Vierailija
30.05.2020 |

Millä mä saan itseni laihdutettua niin että leikkaa. Kiva taas menee varmaan vuosi saman tyhmän ongelman kanssa kun polvilumpio on löysä

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset parhaiten alkuun tiukalla pussikeitto kuurilla ( esim Nutrilet). Älä syö mitään muuta kuin 5-6 pussia tasaisin välein ja juomaksi vettä.  Pääset edes alkuun ja siitä on helpompi siirtyä kevyempään ruokavalioon.

Kannattaa kokeilla, koska sitten ainakin liikunta on mahdotonta, jos polvet ovat mennet.

Itse olen onnistunut tuolla tavalla.

Älä suosittele tuollaista sairasta tapaa.

Miksi se on sairas tapa, käytetäänhän noita sairaaloissakin?

Ap:n kohdalla kuitenkin asia on jo kiireinen, koska kipeät polvet estävät liikunnan lisäämisen.

Ehdotinkin tuota pelkästään alkuun pääsemiseksi esim 2-3 viikoksi. Itse onnistuin tuolla, olin kuukauden pussikuurilla ja tein täydellisen ruokaremontin. Paino on pudonnut kahdessa vuodessa 30 kg. Itsellä oli myös polvikipuja, mutta ne ovat hävinneet painon pudotuksen myötä.

Se, että niitä käytetään sairaalassa, ei tee niistä hyviä.

Eikä se, että sinä valitsit ne pussit laihtuaksesi.

Tykkäät että "väärin sammutettu"!

Ap kyseli, että miten saisi painoa pois. Kerroin oman kokemukseni ja juuri siksi, että painonpudotuksessa alkuun pääseminen on vaikeaa. Kyllä minäkin aloitin laihdutuksen monia, monia kertoja, mutta paino ei lähtenyt laskemaan kyllin nopeasti ja palasin entisiin syömisiini. Mutta tuolla pussikuurilla paino alkoi pudota nopeasti, tuli kevyempi olo ja helpompi ajatella, että onnistun. 

Älä nyt vänkää! Uskottiin jo, että sinä suosit pussikuuria, mutta ei sun tarvitse sitä muille ehdottaa. Terveitäkin tapoja on painoa pudottaa.

Ai haluat tukkia minun suuni? Ovatko vain tietyt mielipiteet ja kokemukset sallittuja?

Totta kai se ruokavalion muutos ja liikunnan lisääminen ovat parhaat tavat, mutta monesti liian työläitä esim sairaalloisen ylipainoisille. Et varmaan itse taistele ylipainon kanssa, kun olet noin jyrkkä? Olen ollut lukemattomissa painonpudotus ryhmissä, painonvartijoissa jne. ja tavannut monia kohtalotovereita ts lihavia. Aika monella nimenomaan se alkuun pääseminen, edes se 5 kg:n pudotus on kovan työn takana.

Minä olen aiemmin ollut ehdottomasti noita pussikuureja vastaan, mutta nyt täytyy tunnustaa että olen itsekin harkinnut. Aiemmin ei ole ollut vaikeutta aloittaa laihdutusta, kun on vaan saanut sen motivaation. Mutta nyt tämä viimeinen lihominen oli sellainen että olin ihan herkkukierteessä, melkein joka päivä joku munkki tai pulla. Paino nousi 2kg/kk tahtia mikä on ihan järjetön vauhti. Vaikka olin koko ajan kartalla, koska käyn vaa'alla joka päivä, niin silti sitä kierrettä oli vaan tosi vaikea saada katkaistua. Tunnesyömistähän se oli, mutta silti.

Todellakin harkitsin vakavasti, että tähän täytyy saada stoppi ja käännettyä tämä kurssi vaikka pussikuurilla. En tietenkään ajatellut että laihduttaisin sillä kymmeniä kiloja, vaan että ottaisin alkuun vaikka viikon tai kahden kuurin, jonka jälkeen olisi helpompi aloittaa järkevä ruokavalio, kun se herkkukierre on katkaistu ja ehkä painoa saatu pari kiloa alaspäin.

Vierailija
42/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita läskejä olette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset parhaiten alkuun tiukalla pussikeitto kuurilla ( esim Nutrilet). Älä syö mitään muuta kuin 5-6 pussia tasaisin välein ja juomaksi vettä.  Pääset edes alkuun ja siitä on helpompi siirtyä kevyempään ruokavalioon.

Kannattaa kokeilla, koska sitten ainakin liikunta on mahdotonta, jos polvet ovat mennet.

Itse olen onnistunut tuolla tavalla.

Älä suosittele tuollaista sairasta tapaa.

Miksi se on sairas tapa, käytetäänhän noita sairaaloissakin?

Ap:n kohdalla kuitenkin asia on jo kiireinen, koska kipeät polvet estävät liikunnan lisäämisen.

Ehdotinkin tuota pelkästään alkuun pääsemiseksi esim 2-3 viikoksi. Itse onnistuin tuolla, olin kuukauden pussikuurilla ja tein täydellisen ruokaremontin. Paino on pudonnut kahdessa vuodessa 30 kg. Itsellä oli myös polvikipuja, mutta ne ovat hävinneet painon pudotuksen myötä.

Se, että niitä käytetään sairaalassa, ei tee niistä hyviä.

Eikä se, että sinä valitsit ne pussit laihtuaksesi.

Ei niitä ole varmaan käytetty sairaalassa vuosikymmeniin, silloin oltiin osastolla tiukassa valvonnassa tuon dieetin ajan, jos piti hengen pelastava leikkaus suorittaa mahdollisimman pian.

Nutrilett- ja muut vastaavien kuurien myynti olisi jo loppunut maailmasta, jos pienikään osa niillä pystyisi pysyvästi laihduttamaan. Aiheuttavat monia loppuiän kestäviä ongelmia eikä vähäisin ole, se että nälkää kertyy ja kuurin jälkeen ollaankin entistä lihavampia. Sitten syytetään siitä itseä  ja ostetaan toinen kuuri.

Ihminen ei tarvitse mitään kitukuuria aloittaakseen, aloittaa vain järkevästi vähentämään lihottavien ruokien ja juomien nauttimista. Punnitsee itsensä kerran kuukaudessa ja yrittää laihtua sen 10 kiloa vuodessa- kahden vuoden kuluttua on jo 20 kiloa hoikempi sen sijaan että senkin ajan laihtuu-lihoo-laihtuu ja on tyytymätön itseensä.

Vierailija
44/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen ruokarytmi 3-4 tunnin välein niin ei tule mielihaluja niille sokeriherkuille niin helposti. Itse olen laihduttanut nimenomaan ravintoterapeutin suosittelemalla ruokarytmillä, kohtuullisilla annoksilla ja monipuolisella kotiruoalla. Terapeutin mukaan lounaskin pitää olla lounas, jonka jälkeen ei jää nälkä eikä mikään kitusalaatti, jos siitä ei lähde nälkä. Itse aloin syödä terapeutin ohejiden mukaan aamupalan, jotta jaksan lounaaseen asti ja lounaalla söin monipuolisen aterian työpaikkaruokalassa. Kun söin aamupäivällä kunnolla, niin iltasella ei ollut nälkä vaan päivällinen oli sitten aika usein joku salaatti, jossa ruokaisa proteiini. -15 kg viidessä kuukaudessa, kuntoiluna sauvakävely.

Vierailija
45/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on arvioinu, että siitä leikkauksesta ei sillon ole sulle hyötyä, kun riskit uusiutumiselle suuret. Ei auta kun saikkua ottaa.

Vierailija
46/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polviproteesissa painoraja 80kg, koska proteesi ei kestä ylipainoa

:D :D juu. Siksi isoille ja pitkille miehille ei koskaan voida laittaa tekoniveliä. Mitäs painavat niin paljon.

Vierailija
47/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei lääkäri sitten kehottanut ap:tä laihduttamaan alle 80kg, vaan tekee leikkauksen liian painavalle?

Vierailija
48/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelu mukavempaa kuin käveleminen,voihan sitä maata jos haluaa.

Vierailija
49/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...onko tämä muka näin? Eli polvivaivoista kärsivä normaalipainoinen kaksimetrinen mieheni ei saisi koskaan proteesia?

Vierailija
50/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...onko tämä muka näin? Eli polvivaivoista kärsivä normaalipainoinen kaksimetrinen mieheni ei saisi koskaan proteesia?

Eiköhän se ole painoindeksi (BMI) kuitenkin, mitä katsotaan?