Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian lihava leikkaukseen:D

Vierailija
30.05.2020 |

Millä mä saan itseni laihdutettua niin että leikkaa. Kiva taas menee varmaan vuosi saman tyhmän ongelman kanssa kun polvilumpio on löysä

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi, 16/8 paastoaminen ja alkoholittomuus tekee järjettömän nopeita tuloksia.

Vierailija
2/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sinusta hauskaa? Itse olisin hyvin huolissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tää ole mikään provo lääkäri sano suoraan että ei leikkaa ennenku painan reilusti alle 90

Vierailija
4/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinusta hauskaa? Itse olisin hyvin huolissani.

Vaikka hymiön laitoin niin en pidä sitä hyvänä vaan huonona.

Vierailija
5/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti edes tällainen asia motivoi sinua? Kaikenlaista.

Vierailija
6/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan sitten herkut pois, syöt lautasmallin mukaan pieniä annoksia 4 kertaa päivässä ja alat liikkua. Itse olen tällä tavalla juuri alkanut laihduttaa, on helppoa ja jo 4 kiloa pudonnut 3 viikon aikana. Kyllä se siitä :)

Vierailija
7/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko sitten painat? Ei mulla ainakaan vatsan alueen leikkauksessa yli 90 kiloa ollut mikään este, kukaan ei edes sanonut mitään painosta.

Vierailija
8/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paljonko sitten painat? Ei mulla ainakaan vatsan alueen leikkauksessa yli 90 kiloa ollut mikään este, kukaan ei edes sanonut mitään painosta.

En ole aloittaja, enkä lääkäri, mutta johtuisko siitä että kyse on polvivammasta. Jos polvi on paskana ylipainon takia, ymmärrän hyvin miksi lääkäri haluaa että aloittaja pudottaa painoa. Muuten menee vähintään se toinenkin.

Vierailija
9/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvilumpio-ongelmat pahenevat ylipainon vuoksi, koska polvinivelet ovat suurin kantava nivel. Sairastan polvien nivelrikkoa ja lumpio on huonokuntoinen. Aikanaan tulee tekonivel, sitä yritän pitkittää. 

Ap, painoa saa pudotettua, otat tiukan linjan. 

Vierailija
10/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toinen lääkäri.

Vierailija
11/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän makkaraa, sipsejä ja kaljaa

Vierailija
12/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin etten halua leikkaukseen. Eivät ne polvi operaatiot yleensä hyvin onnistu laihduttaminen on mukavampaa.

Vierailija
13/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo mielipide on yleinen ortopedeillä, ylipaino moninkertaistaa polville aiheutuvan kuormituksen.

Vierailija
14/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan oli tarkoitus kuitenkin, että se painonpudotus olisi pysyvä, ei siitä leikkauksesta muuten olisi pitkää hyötyä.

Luultavasti polvikipusi helpottaa ja laihdutuksella. Mutta tee se niin, että tulos on pysyvä, eli vaikka kilo kuukaudessa pienentämällä ruoka-annoksia ja jättämällä mahdollinen alkoholi käyttö kokonaan pois.

Vierailija
15/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ravitsemusterapeutille ja tehkää yhdessä suunnitelma laihduttamisesta.

Nää polvivammat on ikäviä, kun johtuvat usein osittain ylipainosta ja ylipaino vaikeuttaa merkittävästi kuntoutumista. Siksi painon pudotus ja kunnon kohotus ennen leikkausta kannattaa.

Vierailija
16/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi minulle samaa. Ovatkohan kriteerit tiukentuneet, koska olen 170 cm ja painan 61 kg. Toki on ylipainoa, mutta vielä vuosi sitten polvileikkaukseen pääsi, vaikka olisin painanut 70 kg.

Vierailija
17/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polvilumpio-ongelmat pahenevat ylipainon vuoksi, koska polvinivelet ovat suurin kantava nivel. Sairastan polvien nivelrikkoa ja lumpio on huonokuntoinen. Aikanaan tulee tekonivel, sitä yritän pitkittää. 

Ap, painoa saa pudotettua, otat tiukan linjan. 

Mulla on nivelrikkoa ja kulumia ainakin toisessa polvessa. Ortopedi sanoi, että aina kun polveen kajotaan, niin siitä seuraa vanhempana muita ongelmia. Mun polven nivelsiteitä operoitiin noin 30 vuotta sitten ja nyt sama polvi on pitkään oireillut kaikenlaista. Lääkärin mukaan ei kuitenkaan moneen vuoteen tarvetta tekonivelelle.

Vierailija
18/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanlaiset jalkineet on myös tärkeät. Jos lenkkareissa, joissa käyt juoksemassa tai vaikka vaan kävelyllä on liian leveä lesti eli jalkaterä pääsee liikkumaan sivusuunnassa, niin se voi aiheuttaa ajan myötä ongelmia polviin. Samoin oikea astumistapa on tärkeää ja oikeanlaiset pohjalliset voi auttaa asiaa. Pyydä lähete fysioterapeutille, joka ohjeistaa näissä asioissa.

Vierailija
19/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polviproteesissa painoraja 80kg, koska proteesi ei kestä ylipainoa

Vierailija
20/50 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset parhaiten alkuun tiukalla pussikeitto kuurilla ( esim Nutrilet). Älä syö mitään muuta kuin 5-6 pussia tasaisin välein ja juomaksi vettä.  Pääset edes alkuun ja siitä on helpompi siirtyä kevyempään ruokavalioon.

Kannattaa kokeilla, koska sitten ainakin liikunta on mahdotonta, jos polvet ovat mennet.

Itse olen onnistunut tuolla tavalla.