Rippijuhlat! Toimiiko järjestäjänä ja projektipäällikkönä isä vai äiti?
Miten teillä toimitaan? Jos äiti järjestää, onko se sinulle asia, josta nautit ja olet ylpeä vai olisitko vain tyytyväinen jos mies hoitaisi kaiken (kutsut, vaatteet, kampaajat, ruusut, tarjottavat, valokuvaukset, koristelut, siivoukset ja kiitoskortit) ja itse menisit valmiiseen pöytään?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan vain pidetään rippijuhlat. Ilman projektipäällikköjä ja järjestäjiä. Tai saattaa se siskon mies kyllä olla nykyisin projektipäällikkö. Hänet toki kutsutaan mukaan.
Teillä kukaan ei ota vastuuta kutsujen tekemisestä, mieti aikataulua konfirmaatiopäivänä? Kuka tekee/tilaa ruoat?
Tietysti ottaa ja tekee. Mutta ei siihen projektipäällikön titteliä tarvita. Eikä myöskään järjestäjän. Ihan vain äiti ja isä olemme, vaikka ruokaa juhliin laitamme ja kutsuja lähetämme.
No mutta kumpi nämä tekee? Jos on erimielisyyttä ja rippilapsella ei väliä, kumpi päättää?
Äidin ilme oli näkemisen arvoinen, kun kysyin häneltä kuka oli minun rippijuhlieni projektipäällikkö :D Huvikseni soitin ihan tätä varten videopuhelun. Äiti valvoo puolille öin, joten ei ollut häiriöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan vain pidetään rippijuhlat. Ilman projektipäällikköjä ja järjestäjiä. Tai saattaa se siskon mies kyllä olla nykyisin projektipäällikkö. Hänet toki kutsutaan mukaan.
Teillä kukaan ei ota vastuuta kutsujen tekemisestä, mieti aikataulua konfirmaatiopäivänä? Kuka tekee/tilaa ruoat?
Tietysti ottaa ja tekee. Mutta ei siihen projektipäällikön titteliä tarvita. Eikä myöskään järjestäjän. Ihan vain äiti ja isä olemme, vaikka ruokaa juhliin laitamme ja kutsuja lähetämme.
No mutta kumpi nämä tekee? Jos on erimielisyyttä ja rippilapsella ei väliä, kumpi päättää?
Mitä väliä sillä on kumpi tekee? Eikö tärkeintä ole, että lapsi saa juhlat, jos sellaiset haluaa? Vai tehdäänkö teillä kaikesta muustakin kirjanpito ja sitten tapellaan, kun "minä tiskasin kaksi kertaa ja sinä vain kerran"?
Me tehtiin yhdessä. Onko se kiellettyä av-maassa? Mä siivosin, mies hoiti kutsut, mä hoidon pitopalvelun ja sovin menuun, mies hoiti juomat. Molemmat hoidettiin seurustelu vieraiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni hoitivat kumpainenkin vanhempi. - Jos kysyisin, etä kumpi oli rippijuhlieni tai vaikka muutama vuosi myöhemmin ylioppilasjuhlieni projektipäällikkö, niin tuskin ymmärtäisivät kysymystä; järjestäjinä luultavasti kokivat olevat kumpainenkin; niinkuin muissakin ns. perhejuhlissa tai ihan arkisemmissa askareissa, kuten siivoamisessa, ruuanlaitossa tai vaikka pyyknpesussa ja silittämisessä.
Vanhemmillasi on varmasti hyvä liitto! Harvads liitossa asiat hoituu noin hyvin että molemmilla on omat asiansa jotka hoitavat ja molemmat on tyytyväisiä.
Kiitos kaunis, olen samaa mieltä. - Heidän liitossaan toteutuu ja tai on toteutunut moni sellainen asia ja seikka, joiden toivoisin toteutuvan ja tapahtuvan samantapaisesti, vielä mahd. joskus myös omassa parisuhteessani. Mutta on siitä (/heistä) ollut malliksi ja avuksi yhdessä ja erikseen myös viime vuodet kun olen asunut ja elänyt yksin, kun opintojeni perässä muutin pois siaruksieni ja vanhempieni parista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konfirmaatio aikana x. Kyllä on kamalaa aikatauluttamista. Huhhuh. Miten av-mamma tästä selviää?
Saako kirkossa palstailla?
Meillä rippilapsi oli projektipäällikkö eli ei tehnyt juuri mitään, mutta päätökset kulkivat hänen kauttaan ja hän oli keskipiste. Yhdessä isän ja parin sukulaisavun kanssa toimimme järjestäjinä.
Puhutaanko aloituksessa siis eroperheistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konfirmaatio aikana x. Kyllä on kamalaa aikatauluttamista. Huhhuh. Miten av-mamma tästä selviää?
Saako kirkossa palstailla?
Meillä oli ainakin aikatauluttamista. Kuka hakee mummot, kuka vie rippilapsen kirkolle, kuka hakee ruusut jne.