Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten kalliit merkkivaatteet

Vierailija
29.05.2020 |

Mitä mieltä siitä, että lapsille ja pienille vauvoille ostetaan kalliita merkkivaatteita, mutta itse äiti pukeutuu reikäisiin kulahtaneisiin vaatteisiin? Eikö olisi kivempi, jos koko perheelle hankittaisiin hyvälaatuiset, normaalihintaiset siistit vaatteet, jotka eivät nyt satu olemaan mitään pinnalla olevaa merkkiä? Näyttää jotenkin tosi hassulle kun lapsen asukokonaisuus maksaa 200e ja äipällä on päällä verkkarit kirpputorilta hintaan 1e. Miksi? Eikö naisia enää lasten saannin jälkeen kiinnosta oma ulkonäkö vai onko lapset nykyään pakko pukea kalliisti, jotta välttyy kiusaamiselta?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se asia sinua kiinnostaa? Jokainen taaplatkoon tyylillään.

Vierailija
2/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuore äiti on näillä merkkivaatteilla saanut itsensä aika syvään taloudelliseen ahdinkoon. Säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kulunut aihe. Lapsille merkkivaatteita ostaa kaikenlaiset ihmisestä. Minäkin ostin, kun olin kotiäiti. Oli kivaa ajanvietettä selailla kauppoja ja miettiä asuja. Tykkään panostaa omaankin pukeutumiseen ja asukokonaisuuksien suunnitteluun.

Nyt jo vuosia takaisin töissä ja vaativassa asiantuntijatyössä olleena en jaksa enää samalla tavalla panostaa. Merkkivaatteet lapsella on edelleen, mutta ei trendien aallonharjalta vaan niitä, joista itse tykkää. Ostetaan isompi satsi 2-4krt vuodessa tarpeesta riippuen. Enää ei ehdi eikä jaksa kytätä ”droppeja”.

Vierailija
4/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tuore äiti on näillä merkkivaatteilla saanut itsensä aika syvään taloudelliseen ahdinkoon. Säälittävää.

Tätä oon kuullut paljon ja juurikin tuo kuvailemani näky kertoo varmaan aika usein siitä, että ostetaan lapsille kallista vaikka ei olisi varaa ja itse kuljetaan rikkinäisissä vaatteissa. Pahimmillaan menee koko talous kuralle. Kiinnostaisi vaan tietää, että miksi? En usko, että 6kk vauva tietää minkä merkin vaatteet hällä on päällä eikä häntä myöskään kiinnosta.

Vierailija
5/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle. Suosittelen, että sinäkin jätät muiden ihmisten asioiden vatvomisen vähemmälle.

Vierailija
6/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä oon kuullut paljon ja juurikin tuo kuvailemani näky kertoo varmaan aika usein siitä, että ostetaan lapsille kallista vaikka ei olisi varaa ja itse kuljetaan rikkinäisissä vaatteissa. Pahimmillaan menee koko talous kuralle. Kiinnostaisi vaan tietää, että miksi? En usko, että 6kk vauva tietää minkä merkin vaatteet hällä on päällä eikä häntä myöskään kiinnosta.

Eiköhän tuo ole aika marginaalinen ilmiö. Epäilen, että et ole kuullut "paljon".

Vierailija
7/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole urbaani legenda. Missä tällaisia äitejä lapsineen näkee? Tuntemani merkkivaatteita lapsille ostavat äidit ovat keski- ja hyvätuloisia.

Vierailija
8/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kulunut aihe. Lapsille merkkivaatteita ostaa kaikenlaiset ihmisestä. Minäkin ostin, kun olin kotiäiti. Oli kivaa ajanvietettä selailla kauppoja ja miettiä asuja. Tykkään panostaa omaankin pukeutumiseen ja asukokonaisuuksien suunnitteluun.

Nyt jo vuosia takaisin töissä ja vaativassa asiantuntijatyössä olleena en jaksa enää samalla tavalla panostaa. Merkkivaatteet lapsella on edelleen, mutta ei trendien aallonharjalta vaan niitä, joista itse tykkää. Ostetaan isompi satsi 2-4krt vuodessa tarpeesta riippuen. Enää ei ehdi eikä jaksa kytätä ”droppeja”.

Tässä sinun tilanteessa on erona tuohon aloitukseen yksi asiaa; sinua kiinnostaa myös oma pukeutumisesi eli et kulje reikäisissä verkkareissa. Kun olet hyväpalkkainen voit ostaa itsellesi ja lapsille mitä haluat. Aloittaja kysyi miksi lapsiin panostetaan niin kovasti ja samalla itse kuljetaan ryysyissä.

Vierailija
9/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ihmisten elää. Mistä tiedät onko äidin vaatteet 1e ostos kirpparilta ja lapsen kalliita? Kirpparilta kun ostaa merkkivaatetta, niistä maksaa n. 4-15e per vaate. Eli edullisemmin kun uutena marketeista. Eikö äiti saa ostaa lapselleen kauniita vaatteita jos ei osta itselleenkin. Ja kuka määrittää mikä on kaunista. Ehkä äiti ei niin välitä pukeutumisesta, mutta tykkää panostaa lastenvaatteisiin. Oikeestikko ihmiset pohtii tämmöstä?

Vierailija
10/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tällaisia äitejä joiden lapsilla kalliit merkkivaatteet ja itsellä kulahtaneet vaatteet näkee leikkipuistoissa, kaupungilla, kerhoissa ja ihan kaikkialla, missä lapsia ja äitejä ylipäänsä näkee. Olen vaan ihmetellyt, että miksi. Että onko kyse siitä, että lapsia kuisataan jos ei ole tietyn merkin vaatteet eli tajuaako nykyisin jo pienet lapset tällaisia asioita? Itse en ainakaan ymmärtänyt merkkivaatteista mitään ennen teini-ikää. Vai onko tämä jotain äitien kilpavarustelua? Ap.

Vierailija
11/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen vaatealan ammatilainen ja työskentelen muodin parissa. Lapsillani on merkkiä ja merkitöntä. Näytän kaupungilla ja töissä huolitellulta, mutta puistossa välillä suunnilleen kodittomalta (heh) . En ole ajatellut että joku arvostelee pukeutumistani. Itselleni ei tulisi mieleenkään, vaikka alalla työskenteleenkin. Jokainen olkoon miten hyvältä tuntuu, liika täydellisyyden tavoittelu on raskasta.

Vierailija
12/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tällaisia äitejä joiden lapsilla kalliit merkkivaatteet ja itsellä kulahtaneet vaatteet näkee leikkipuistoissa, kaupungilla, kerhoissa ja ihan kaikkialla, missä lapsia ja äitejä ylipäänsä näkee. Olen vaan ihmetellyt, että miksi. Että onko kyse siitä, että lapsia kuisataan jos ei ole tietyn merkin vaatteet eli tajuaako nykyisin jo pienet lapset tällaisia asioita? Itse en ainakaan ymmärtänyt merkkivaatteista mitään ennen teini-ikää. Vai onko tämä jotain äitien kilpavarustelua? Ap.

Monet tykkäävät ostaa tiettyjen merkkien vaatteita. Ei siitä tarvitse mitään elämää suurempaa päätellä.

Vierailija
13/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sinun tilanteessa on erona tuohon aloitukseen yksi asiaa; sinua kiinnostaa myös oma pukeutumisesi eli et kulje reikäisissä verkkareissa. Kun olet hyväpalkkainen voit ostaa itsellesi ja lapsille mitä haluat. Aloittaja kysyi miksi lapsiin panostetaan niin kovasti ja samalla itse kuljetaan ryysyissä.

Fyi: ei hyvätuloisetkaan voi ostaa mitä vain sattuvat haluamaan.

Vierailija
14/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen vaatealan ammatilainen ja työskentelen muodin parissa. Lapsillani on merkkiä ja merkitöntä. Näytän kaupungilla ja töissä huolitellulta, mutta puistossa välillä suunnilleen kodittomalta (heh) . En ole ajatellut että joku arvostelee pukeutumistani. Itselleni ei tulisi mieleenkään, vaikka alalla työskenteleenkin. Jokainen olkoon miten hyvältä tuntuu, liika täydellisyyden tavoittelu on raskasta.

Jos mietitään sitä miltä näyttää silloin, kun ulkoilee lapsen kanssa, voi minustakin saada Ap:n kuvaileman vaikutelman. Ulkoillessa käytän vanhoja vaatteita. Ehjiä, mutta kulahtaneita. Pitää nekin käyttää loppuun ja puisto ei ole Fashion show.

-3

Vierailija
15/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyi: ei hyvätuloisetkaan voi ostaa mitä vain sattuvat haluamaan.

Mikäli ei ole kyseessä platinasta valmistetut timantein koristellut biksut hyvin toimeentuleva voi ostaa ne kympin liiterin biksujen sijaan 150 e merkkibikinit ja talous ei siihen kaadu.

Vierailija
16/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaatetta saa myös käytettynä ja alesta. Oma lapseni pukeutuu sekaisin merkkivaatteisiin, kirppishankintoihin ja alelöytöihin. Ainuttakaan merkkivaatetta en ole ostanut normaalihinnalla.

Vierailija
17/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäs sitten jos lapsella on ne reikäiset euron kirppisvaatteet ja äiti patsastelee merkkivaatteissa? Sekään ei ole hyvä vaan sitten äiti on itsekäs ja laiminlyö lasta?

Vierailija
18/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mietitään sitä miltä näyttää silloin, kun ulkoilee lapsen kanssa, voi minustakin saada Ap:n kuvaileman vaikutelman. Ulkoillessa käytän vanhoja vaatteita. Ehjiä, mutta kulahtaneita. Pitää nekin käyttää loppuun ja puisto ei ole Fashion show.

-3

Okeo, mut lapsille puet silti kalliit vaatteet ulkoiluun? Tarkoitan nyt kalliilla näitä n. 40-50e hintaisia bodyja ym. En mitään oikeesti kalliita guccin vaatteita tai vastaavia. Tuntuu että tässä menee pointti ohi monella. Kysyn siis kerran vielä, miksi lapsella on 200e vaatteet esim. leikkipuistossa kun samaan aikaan aikuinen käyttää ulkoiluun jotain jo huonossa kunnossa olevaa vaatetta?

Ap

Vierailija
19/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäs sitten jos lapsella on ne reikäiset euron kirppisvaatteet ja äiti patsastelee merkkivaatteissa? Sekään ei ole hyvä vaan sitten äiti on itsekäs ja laiminlyö lasta?

Tän ymmärrän ennemmin koska ainakin mun lapsi ryömii, möyrii ja konttailee pihalla siihen malliin, että jokainen vaate menee karseeseen kuntoon. Ja se ei haitta, lapsi saa touhuta just niiku tykkää ja vaatteita ei tartte suojella koska ne on edullisia. Reikäiset tosin meillä laitetaan pois. Itse äitinä en kuitenkaan pihaleikeissä oo vatsallaan mudassa. Ap.

Vierailija
20/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-3

Okeo, mut lapsille puet silti kalliit vaatteet ulkoiluun? Tarkoitan nyt kalliilla näitä n. 40-50e hintaisia bodyja ym. En mitään oikeesti kalliita guccin vaatteita tai vastaavia. Tuntuu että tässä menee pointti ohi monella. Kysyn siis kerran vielä, miksi lapsella on 200e vaatteet esim. leikkipuistossa kun samaan aikaan aikuinen käyttää ulkoiluun jotain jo huonossa kunnossa olevaa vaatetta?

Ap

Mun mielestä tää on ihan tosi kummallinen kysymys. Aikuisen vaatteet eivät jää pieniksi niin helposti kuin lapsen vaatteet. Aikuisen vaatteen käyttöikä on pidempi.

Mä en usko, että sä niinkään kysyt tätä asiaa, vaan sulla on joku mielipide ÄIDEISTÄ, jotka ostavat lapsilleen tietynmerkkisiä vaatteita. Anna olla. Anna toisten käyttää rahansa mihin haluavat, ole sä yhtä nukkavieru tai yhtä huoliteltu kuin lapsesi, jos niin haluat.