IS Timo Haapala ilkkuu ja ilkeilee TEHYn pj:lle kun suurimmat riskit kantavata ja ihmishenkiä pelastavat hoitajat jyrättiin palkkaneuvotteluiss jälleen kerran
Äijä saa nautintoa vallankäytöstä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006522713.html
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi yhdellä alalla olisi pitänyt olla yleistä linjaa suuremmat korotukset?
Osaako joku perustella?
Koska ala on ollut palkkakuopassa vuosikymmeniä.
No ei todellakaan ole ollut. Monilla aloilla tehdään töitä paljon pienemmällä palkalla.
Eli sun mielestä sairaanhoitajilla pitäis olla se ihan kaikkein pienin palkka?
Kehuu aivan aiheesta, koska sairaksien hoitelijat ovat Ahneita ja omahyväisiä pikkupaskoja. Leijuvat kuvitelluilla koulutuksillaan ja luulevat olevansa oikeutettuja enempään kun oikeasti on syytä tai tarvetta.
Niille maksetaan just sen verran kun kuulukin, ja jos sitä on johonkin suuntaan syytä tarkistaa, niin alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siitä vaan irtisanoutumaan. eikö ole kiveksiä mitä siihen vaaditaan? ja ei, ette pääse heittämällä sinne lentoemänniksikään, ettekä norjalaishoitajiksi. voimafantasioikaa lisää.
saitte sen parikymppiä lisää, mitä vielä itkette? perustakaa sillä kampaviineriosaamisellanne seuraava suomalainen Nokia tai Supercell? ai eikö ole vieläkään kiveksiä?
No tämäpäs sattui. Tein hoitajaurani välillä 7v lentoemännän työtä ja nyt olen Norjassa hoitajana. Ensi vuoden alusta lähden Saudi-Arabiaan hoitajaksi. USA lähettelee sähköpostia joissa luvataan työpaikkaa mistä päin USA haluan. Ja tänhetkistä tai tulevaa palkkaa en kehtaa edes kirjoittaa tähän. Huomattavasti enemmän kuin Suomessa.
Mutta ei mullakaan kyllä ole kiveksiä, en edes halua niitä :D
Huutista voimiksille. Luit siis meemiuutiset nykin hoitajien palkoista? Voi teitä reppanoita valheinenne.
Jos olisit noin kovin kysytty, niin et notkuisi av-palstalla.
Ja se lentoemännän työllistyminen ei kuule tule palautumaan ainakaan kahteen vuoteen.
Kerro lentoemäntänä mikä on gwdu tai "lift flap, pull the handle". osaat ihan varmasti vastata. ja mikä ero on on raftilla ja slidella?
Toinen on katossa oleva pelastuslautta ja toinen runkoon kiinnitettävä slaidi... tuo lift flap, pull the handle ei ihan auennut että mitä haet, mutta ihan kaikille matkustajillehan se on nähtävissä siinä emergency ohjeena ovenkahvassa. Ihan turhaan vingut, olen oikeasti ollut Finskillä lentoemäntänä ja cc:nä!!! Jos asiasta jotain tietäisit niin ymmärtäisit myös sen ettei lentotyöhön noin vain parin vuoden tauon jälkeen takaisin mennä, pelle. Siihen täytyy suorittaa koulutus uudelleen...
Notkun palstalla koska olen karanteenissa, altistuin hoitajan työssäni koronalle. Vaikka se sun mielestä tietysti onkin ihan tyhjänpäiväinen viinerinmussuttajan asia ilman kiveksiä.
USA palkkaa paljon hoitajia lähivuosina, viestejä saa kaikki jotka ovat ulkomaille uskaltautuneet töihin... juunou, firmat antaa osoitteita toisille firmoille... ei tarvii meemejä.
Lift flap, pull the handle ei ole tuttu matkustamon esimiehelle? Eikä raftin ja sliden ero?
Et ole nähnyt lentoemännän työtäkään kuin siellä Rodoksen lennolla.
Slide on ihan se hätäpoistumis-liukumäki. Jota ei kiinnitetä runkoon, koska se on siinä rakenteissaan kiinni. Raft on taas laajarunkokoneen hätäliukumäki, josta tulee veteen laskeutumisen seurauksena irti leikattuna kelluva lautta. Et olisi IKINÄ läpäissyt mitään Finnairin kurssia, koskaan. Hyvin teidän uhoajien valheet paljastuu ihan PERUSTIETOJA kyselemällä.
Ärsyttääkö sua noin kovin että oon ollut lentoemäntä? Raft on koneen katossa SÄILYTYKSESSÄ oleva pelastuslautta, sitä ei voi käyttää slaidina, se on lautta. Slaidi on koneen, sekä laaja- että kapearunkokoneen, runkoon kiinnitettävä pelastusliuku, slaideja on pelkkiä liukuja ja sitten lautaksi irtoavia. Siis kahdenlaisia. Olet varmaan ainakin telkkarista nähnyt että kun ovi avataan, mitään ei tapahdu, mutta jos on hätä, ovesta tulee slaidi, eli kun lähdetään matkaan, slaidi KIINNITETÄÄN...
Et oikeasti viitsis näyttää typeryyttäs enää enempää..
Ja kyllä, olen lentänyt sekä loma- että reittilentoja. Enimmäkseen kaukoreittejä.
Missähän kohtaa koneessa on nämä katossa säilytettävät katto-pelastuslautat? Osannet KOKO MATKUSTAMON TURVALLISUUDESTA vastanneena kertoa sen? Samoin alapeukuttaja-kaverisi
Joo, osaan. Boeing koneissa ihan takana. Airbusseissa ei ollenkaan. Miksi oot vihanen mulle työstä jota oon tehny?
Milloin Finnairilla on ollut Boeingin koneita käytössään? Airbus on Finnairin selkäranka, ja jo aikaa sitten matkustajaliikenteessä eläköityneet MD-11 koneetkin on MacDonnellDouglasin valmistamia. Kompuroi vielä vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas mennään. Hoitajat haukutaan pystyyn ja mouhotaan, että mihinkään ei hoitajia tarvita. Sitten kun itse sairastutaan niin yllättäen alkaakin hoito kelvata. Samaan aikaan huudetaan sitä, miten loisteliaat palkat meillä on siihen nähden, että mitään ei koskaan tehdä.
Miten olisi sellainen ratkaisu, että nämä hoitajista narisevat v*ttupäät allekirjoittaisivat jonkinlaisen dokumentin, että heihin ei tarvitsisi hoitoalan resursseja käyttää? Hoitoalan kuormitus vähenisi, ja heillehän ei tästä aiheutuisi mitään muutosta. Paitsi tietysti esim. lääkärissä käyminen saattaisi vaikeutua jonkin verran, kun toimenpiteissä ei kukaan olisi avustamassa lääkäriä, kaikenlaiset näytteet ja ekg:t jäisivät ottamatta ja lääkehoito toteuttamatta, mutta jos asiakas haluaa maksaa pelkästään lääkärin palveluista, pitää sitten pärjätä vain sillä, mitä se lääkäri pystyy yksinään tekemään.
Pystyyhän se lääkäri tekemään ihan mitä vaan. Toinen asia on haluaako.
Jokainen voi valita sellaisen koulutuksen ja työpaikan, jossa palkka on kohdallaan. Miten hoitajat kuvittelevat voivansa itse määritellä oman palkkatasonsa. Työnantaja tarjoaa työtä tietyllä palkalla; ota tai jätä. Vaihtakaa alaa, jos palkka ei miellytä.
Joo kiitos vaihdetaan. Voin vaan sanoa, että sitten vasta kalliiksi tulee, mutta aivan sama.
Kyllä se Haapala vaan ilkkuu meille kaikille hoitajille, olimme Rytkösen takana näissä vaatimuksissa, ei hän niitä omasta päästä keksinyt. Kentältä tuli aika kova paine joka jälleen kerran purkautuu pettymyksenä.
No mutta nyt ne KAIKKI hoitsut ovat saaneet mittansa täyteen ja lähtevät Norjaan ja Ruotsiin kuten täällä on jo vuosia jatkuvasti uhottu tai vähintään vaihtavat alaa - ilman todellisia teloja.... Joukkopaosta alalta on jauhettu jo vuosia, mutta aika hiljaista on.
Vierailija kirjoitti:
No mutta nyt ne KAIKKI hoitsut ovat saaneet mittansa täyteen ja lähtevät Norjaan ja Ruotsiin kuten täällä on jo vuosia jatkuvasti uhottu tai vähintään vaihtavat alaa - ilman todellisia teloja.... Joukkopaosta alalta on jauhettu jo vuosia, mutta aika hiljaista on.
Tämä. Joulukuussa palstalla oli miljoonasivuinen ketju ennen koronaa, jonka mukaan kaikki suomen pilleritiinat oli muuttamassa norjaan. eipä menneet. eikä irroittamaan entisinä lentoemäntinä lentokoneiden katoilta pelastuslauttoja
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi valita sellaisen koulutuksen ja työpaikan, jossa palkka on kohdallaan. Miten hoitajat kuvittelevat voivansa itse määritellä oman palkkatasonsa. Työnantaja tarjoaa työtä tietyllä palkalla; ota tai jätä. Vaihtakaa alaa, jos palkka ei miellytä.
Ei jokainen voi valita haluaamaansa koulutusta, työtä ja palkkaa. Se riippuu siitä, millaiset avut on syntymälahjana saanut. Se, ettei ole esim. matikka- tai kielipäätä, sosiaalisia taitoja jne. ei saa olla este hyvään elämään.
Onko Timolla korkki auki vai miksi sen jutut on niin väsyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jokainen voi valita haluaamaansa koulutusta, työtä ja palkkaa. Se riippuu siitä, millaiset avut on syntymälahjana saanut. Se, ettei ole esim. matikka- tai kielipäätä, sosiaalisia taitoja jne. ei saa olla este hyvään elämään.
Ai nytkö hoitajat ei teekään lääkäreidenkin töitä vaativine lääkelaskuineen? Ja vastaa niistä ihmishengistä kaikkine vaativine töineen?
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja palvelee lääkäriä, jotta lääkäri voi tehdä työnsä, aivan kuin tarjoilija. Ei sairaanhoitaja mitään tee ilman lääkärin siunausta. Kaikki hoito-ohjeet kirjoittaa lääkäri ja epäselvistä asioista pitää kysyä lääkäriltä, että siinä se osaaminen ja suuri vastuu.
Väärin, minä päätän saatko ajan lääkärin vastaanotolle kun soitat terveysaseman ajanvarausnumeroon, Olen se monesti tällä palstallakin mainittu portinvartija. En minä lääkärin siunausta siihen päätökseen tarvitse, ihan itse asian ratkaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi yhdellä alalla olisi pitänyt olla yleistä linjaa suuremmat korotukset?
Osaako joku perustella?
Koska ala on ollut palkkakuopassa vuosikymmeniä.
No ei todellakaan ole ollut. Monilla aloilla tehdään töitä paljon pienemmällä palkalla.
Eli sun mielestä sairaanhoitajilla pitäis olla se ihan kaikkein pienin palkka?
Sulla on kyllä hyvä luetunymmärtäminen. Hoitajillahan ei ole se kaikkein pieninen palkka eli voisivat vinkua vähemmän ja keskittyä töihinsä. Hoitajien työvaatteet kuluu vaan takamuksesta. Erikseen on se pieni osa hoitajista, jotka oikeasti tekee työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja palvelee lääkäriä, jotta lääkäri voi tehdä työnsä, aivan kuin tarjoilija. Ei sairaanhoitaja mitään tee ilman lääkärin siunausta. Kaikki hoito-ohjeet kirjoittaa lääkäri ja epäselvistä asioista pitää kysyä lääkäriltä, että siinä se osaaminen ja suuri vastuu.
Väärin, minä päätän saatko ajan lääkärin vastaanotolle kun soitat terveysaseman ajanvarausnumeroon, Olen se monesti tällä palstallakin mainittu portinvartija. En minä lääkärin siunausta siihen päätökseen tarvitse, ihan itse asian ratkaisen.
Ja huonoja päätöksiä teetkin. Moni jää ilman tarvitsemaansa apua vuoksesi.
Toivottavasti tuo oma sote-sopimus tuo enemmän keinoja palkita vastuu- ja erityisosaamistehtävistä. Hoitajilla isoin ongelma mielestäni on se, että vaikka kuinka kehittäisit osaamistasi ja ottaisit hoitaaksesi vastuutehtäviä, saat samaa taulukkopalkkaa kuin ihan helppoja perustehtäviä tekevä hoitaja. Tämä jos mikä ei kannusta pysymään alalla, kun etenemismahdollisuuksia paremmille tuloille ei vain ole. Itse en ainakaan ota enää mitään ylimääräistä hoitaakseni, koska siitä ei yksinkertaisesti palkita mitenkään. Ennen sentään opiskelijoiden opetuksen vastuuhoitajalle tai yksikön työsuojelusta vastaavalle hoitajalle annettiin joku pieni korvaus, nykyään ei sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Haapala vaan ilkkuu meille kaikille hoitajille, olimme Rytkösen takana näissä vaatimuksissa, ei hän niitä omasta päästä keksinyt. Kentältä tuli aika kova paine joka jälleen kerran purkautuu pettymyksenä.
Ei se ole muiden vika, että Tehyn puheenjohtaja ei kykene kuin rähjäämään. Neuvottelukyvyt on olemattomat. Maksatte jäsenmaksua Tehyyn ja tulos on tämä. Edes kriisin aikana ette saa mitään. Timoko on se pahis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siitä vaan irtisanoutumaan. eikö ole kiveksiä mitä siihen vaaditaan? ja ei, ette pääse heittämällä sinne lentoemänniksikään, ettekä norjalaishoitajiksi. voimafantasioikaa lisää.
saitte sen parikymppiä lisää, mitä vielä itkette? perustakaa sillä kampaviineriosaamisellanne seuraava suomalainen Nokia tai Supercell? ai eikö ole vieläkään kiveksiä?
No tämäpäs sattui. Tein hoitajaurani välillä 7v lentoemännän työtä ja nyt olen Norjassa hoitajana. Ensi vuoden alusta lähden Saudi-Arabiaan hoitajaksi. USA lähettelee sähköpostia joissa luvataan työpaikkaa mistä päin USA haluan. Ja tänhetkistä tai tulevaa palkkaa en kehtaa edes kirjoittaa tähän. Huomattavasti enemmän kuin Suomessa.
Mutta ei mullakaan kyllä ole kiveksiä, en edes halua niitä :D
Huutista voimiksille. Luit siis meemiuutiset nykin hoitajien palkoista? Voi teitä reppanoita valheinenne.
Jos olisit noin kovin kysytty, niin et notkuisi av-palstalla.
Ja se lentoemännän työllistyminen ei kuule tule palautumaan ainakaan kahteen vuoteen.
Kerro lentoemäntänä mikä on gwdu tai "lift flap, pull the handle". osaat ihan varmasti vastata. ja mikä ero on on raftilla ja slidella?
Toinen on katossa oleva pelastuslautta ja toinen runkoon kiinnitettävä slaidi... tuo lift flap, pull the handle ei ihan auennut että mitä haet, mutta ihan kaikille matkustajillehan se on nähtävissä siinä emergency ohjeena ovenkahvassa. Ihan turhaan vingut, olen oikeasti ollut Finskillä lentoemäntänä ja cc:nä!!! Jos asiasta jotain tietäisit niin ymmärtäisit myös sen ettei lentotyöhön noin vain parin vuoden tauon jälkeen takaisin mennä, pelle. Siihen täytyy suorittaa koulutus uudelleen...
Notkun palstalla koska olen karanteenissa, altistuin hoitajan työssäni koronalle. Vaikka se sun mielestä tietysti onkin ihan tyhjänpäiväinen viinerinmussuttajan asia ilman kiveksiä.
USA palkkaa paljon hoitajia lähivuosina, viestejä saa kaikki jotka ovat ulkomaille uskaltautuneet töihin... juunou, firmat antaa osoitteita toisille firmoille... ei tarvii meemejä.
Lift flap, pull the handle ei ole tuttu matkustamon esimiehelle? Eikä raftin ja sliden ero?
Et ole nähnyt lentoemännän työtäkään kuin siellä Rodoksen lennolla.
Slide on ihan se hätäpoistumis-liukumäki. Jota ei kiinnitetä runkoon, koska se on siinä rakenteissaan kiinni. Raft on taas laajarunkokoneen hätäliukumäki, josta tulee veteen laskeutumisen seurauksena irti leikattuna kelluva lautta. Et olisi IKINÄ läpäissyt mitään Finnairin kurssia, koskaan. Hyvin teidän uhoajien valheet paljastuu ihan PERUSTIETOJA kyselemällä.
Ärsyttääkö sua noin kovin että oon ollut lentoemäntä? Raft on koneen katossa SÄILYTYKSESSÄ oleva pelastuslautta, sitä ei voi käyttää slaidina, se on lautta. Slaidi on koneen, sekä laaja- että kapearunkokoneen, runkoon kiinnitettävä pelastusliuku, slaideja on pelkkiä liukuja ja sitten lautaksi irtoavia. Siis kahdenlaisia. Olet varmaan ainakin telkkarista nähnyt että kun ovi avataan, mitään ei tapahdu, mutta jos on hätä, ovesta tulee slaidi, eli kun lähdetään matkaan, slaidi KIINNITETÄÄN...
Et oikeasti viitsis näyttää typeryyttäs enää enempää..
Ja kyllä, olen lentänyt sekä loma- että reittilentoja. Enimmäkseen kaukoreittejä.
Missähän kohtaa koneessa on nämä katossa säilytettävät katto-pelastuslautat? Osannet KOKO MATKUSTAMON TURVALLISUUDESTA vastanneena kertoa sen? Samoin alapeukuttaja-kaverisi
Joo, osaan. Boeing koneissa ihan takana. Airbusseissa ei ollenkaan. Miksi oot vihanen mulle työstä jota oon tehny?
Milloin Finnairilla on ollut Boeingin koneita käytössään? Airbus on Finnairin selkäranka, ja jo aikaa sitten matkustajaliikenteessä eläköityneet MD-11 koneetkin on MacDonnellDouglasin valmistamia. Kompuroi vielä vähän lisää.
Jos tykkää päteä, pitää lukea viestit kunnolla. Jankuttamisesta tulee päänsärky.
Finnairin viimeinen Boeing 757-200 lento lennettiin tammikuussa 2014. Sitä ennen nuo ilmojen työjuhdat lensi lomalentoja iloisissa tunnelmissa. Aloitin urani nimenomaan lomalentojen miehistössä ja uutta oli että muutama kurssi aiemmin kuten myös me päästiin heti lentään pitkänmatkanlentoja. Noin vuoden jälkeen vaihdoin Bojon isoon Airbussiin ja aloin lentää myös kaukolentoja. Me kaikki jotka tässä keskustellaan, varmaan tiedetään että on rajoitus montaako konetyyppiä lentoemäntä saa lentää. Voisin sanoa että työurani kivoimmat 7 vuotta, mutta ei ole ikävä takaisin.
Olen siis aiemmin työskennellyt lentoemäntänä. Nykyään työskentelen Norjassa sairaanhoitajana (jo vuosia). Pian Saudi-Arabiassa sairaanhoitajana. Saudeissa olon jälkeen kaikki on auki... maailma on täynnä mahdollisuuksia, pitää vaan uskaltaa. Mun osalta tää keskustelu loppuu tähän!
Oikein mukavaa kesää kaikille, varsinkin meille hoitajille. Tämä oli raskas ja vähän pelottavakin kevät.
Onkohan Haapala kirjoittanut tai sanonut mistään tai kenestäkään ikinä mitään myönteistä? Tuntuu, että mies muuttuu sitä ilkeämmäksi ja omahyväisemmäksi mitä enemmän vuosia tulee mittariin.
Paljonkohan tuokin Haapalan oksennus saa palkkaa ihmisten haukkumisesta? Noo joku päivä hänkin on vanhus ja pas kat housuissa huutaa vanhainkodissa hoitajia mutta koska rahat laitetaan mieluummin pörssiyhtiöiden taskuun kuin hoitajille ei heitä näy missään, siinäpä sitten miettii mitä tuli aikanaan tehtyä.