IS Timo Haapala ilkkuu ja ilkeilee TEHYn pj:lle kun suurimmat riskit kantavata ja ihmishenkiä pelastavat hoitajat jyrättiin palkkaneuvotteluiss jälleen kerran
Äijä saa nautintoa vallankäytöstä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006522713.html
Kommentit (328)
Miksi toimittajaa tylytetään, heti ekalla rivillä lukee jutussa että ei koske sairaanhoitajia tms ja SILTIKIN löytyy väärinymmärtäjiä. Lukekaa edes se juttu mitä siinä kritisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Haapalan jutut on niin katkeria ja väsyneitä. Ikää tule, eikä ura etene.
Niinpä. Tuleehan siitä pahamieli ja milläs sitä sitten lievittää..,
Vierailija kirjoitti:
Haistan tässä ketjussa homeista täti-energiaa.
Haistan viestissäsi homeista persu-energiaa....Haapalahan on toiminut makaaja-putkosen puudelina jo pidemmän aikaa, jutut suoraan putkosen kynästä ja palkan maksaa Pietarin trollitehdas, mikäs sen mukavampaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaisi Haapalalla ääni muuttua kellossa jos itse sairastuisi koronaan ja näkisi ihan omin silmin mitä ne hoitsut siellä tekee. Kyllä muuttui nimittäin Boris Johnsonillakin ääni kellossa totaalisesti sen jälkeen kun joutui itse sairaalaan.
Edelleenkin, yli 80 000 suomalaista hoitajaa hoitaa 200 sairaaloiden koronapotilasta ja 20 tehokoronapotilasta?
Really? Really?
No kai ne muutkin sairaudet on hoidettava? Vai sunko mielestä vain koronapotilaiden hoidosta pitää maksaa palkkaa?
ELI PARISATAA koronahoitajaa on kymmenet tuhannet hoitajat? really?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siitä vaan irtisanoutumaan. eikö ole kiveksiä mitä siihen vaaditaan? ja ei, ette pääse heittämällä sinne lentoemänniksikään, ettekä norjalaishoitajiksi. voimafantasioikaa lisää.
saitte sen parikymppiä lisää, mitä vielä itkette? perustakaa sillä kampaviineriosaamisellanne seuraava suomalainen Nokia tai Supercell? ai eikö ole vieläkään kiveksiä?
No tämäpäs sattui. Tein hoitajaurani välillä 7v lentoemännän työtä ja nyt olen Norjassa hoitajana. Ensi vuoden alusta lähden Saudi-Arabiaan hoitajaksi. USA lähettelee sähköpostia joissa luvataan työpaikkaa mistä päin USA haluan. Ja tänhetkistä tai tulevaa palkkaa en kehtaa edes kirjoittaa tähän. Huomattavasti enemmän kuin Suomessa.
Mutta ei mullakaan kyllä ole kiveksiä, en edes halua niitä :D
Huutista voimiksille. Luit siis meemiuutiset nykin hoitajien palkoista? Voi teitä reppanoita valheinenne.
Jos olisit noin kovin kysytty, niin et notkuisi av-palstalla.
Ja se lentoemännän työllistyminen ei kuule tule palautumaan ainakaan kahteen vuoteen.
Kerro lentoemäntänä mikä on gwdu tai "lift flap, pull the handle". osaat ihan varmasti vastata. ja mikä ero on on raftilla ja slidella?
Toinen on katossa oleva pelastuslautta ja toinen runkoon kiinnitettävä slaidi... tuo lift flap, pull the handle ei ihan auennut että mitä haet, mutta ihan kaikille matkustajillehan se on nähtävissä siinä emergency ohjeena ovenkahvassa. Ihan turhaan vingut, olen oikeasti ollut Finskillä lentoemäntänä ja cc:nä!!! Jos asiasta jotain tietäisit niin ymmärtäisit myös sen ettei lentotyöhön noin vain parin vuoden tauon jälkeen takaisin mennä, pelle. Siihen täytyy suorittaa koulutus uudelleen...
Notkun palstalla koska olen karanteenissa, altistuin hoitajan työssäni koronalle. Vaikka se sun mielestä tietysti onkin ihan tyhjänpäiväinen viinerinmussuttajan asia ilman kiveksiä.
USA palkkaa paljon hoitajia lähivuosina, viestejä saa kaikki jotka ovat ulkomaille uskaltautuneet töihin... juunou, firmat antaa osoitteita toisille firmoille... ei tarvii meemejä.
Lift flap, pull the handle ei ole tuttu matkustamon esimiehelle? Eikä raftin ja sliden ero?
Et ole nähnyt lentoemännän työtäkään kuin siellä Rodoksen lennolla.
Slide on ihan se hätäpoistumis-liukumäki. Jota ei kiinnitetä runkoon, koska se on siinä rakenteissaan kiinni. Raft on taas laajarunkokoneen hätäliukumäki, josta tulee veteen laskeutumisen seurauksena irti leikattuna kelluva lautta. Et olisi IKINÄ läpäissyt mitään Finnairin kurssia, koskaan. Hyvin teidän uhoajien valheet paljastuu ihan PERUSTIETOJA kyselemällä.
Ärsyttääkö sua noin kovin että oon ollut lentoemäntä? Raft on koneen katossa SÄILYTYKSESSÄ oleva pelastuslautta, sitä ei voi käyttää slaidina, se on lautta. Slaidi on koneen, sekä laaja- että kapearunkokoneen, runkoon kiinnitettävä pelastusliuku, slaideja on pelkkiä liukuja ja sitten lautaksi irtoavia. Siis kahdenlaisia. Olet varmaan ainakin telkkarista nähnyt että kun ovi avataan, mitään ei tapahdu, mutta jos on hätä, ovesta tulee slaidi, eli kun lähdetään matkaan, slaidi KIINNITETÄÄN...
Et oikeasti viitsis näyttää typeryyttäs enää enempää..
Ja kyllä, olen lentänyt sekä loma- että reittilentoja. Enimmäkseen kaukoreittejä.
Missähän kohtaa koneessa on nämä katossa säilytettävät katto-pelastuslautat? Osannet KOKO MATKUSTAMON TURVALLISUUDESTA vastanneena kertoa sen? Samoin alapeukuttaja-kaverisi
Joo, osaan. Boeing koneissa ihan takana. Airbusseissa ei ollenkaan. Miksi oot vihanen mulle työstä jota oon tehny?
Mitä pidemmälle tää keskustelu jatkuu, sitä enemmän alkaa vitutuksen sijaan vaan naurattaa, kun kampaviinerikilarin jutut menee koko ajan surkeammaksi. Sanoo, että hoitajan työ ei vaadi minkäänlaista osaamista -> ei tiedä että lääkäri ei itse toteuta sitä henkeäpelastavaa työtään -> ei tiedä että kroonisia haavoja on olemassa -> luulee että magneettikuvauslaitteen käyttämiseen riittää kun painaa nappia jne. jne. Ei jumalauta :D Jos aikoo päteä hoitajille hoitotyöstä, avuksi olisi jos olisi itse edes joskus käynyt sairaalassa muuten kuin tuomassa kukkia omaiselle. Pelle.
Haapala on kokenut erikoistoimittaja ja lisäksi kirjailija. Toimittajat tekevät tärkeää työtä kertoessaan yhteiskunnan epäkohdista. AY-liikkeen yhteiskuntaa nakertava toiminta on yksi epäkohdista. Haapala on mies paikallaan omassa työssään, kirjoitukset ovat napakoita ja asiantuntevia, luen Haapalan kolumneista joka sanan. Suosittelen muillekin. Tämä noussut älämölö kertoo Haapalan osuneen todella oikeaan kohtaan.
Nuo AY-liikettä mollaavat kirjoittelevat voisivat aina kertoa, missä työssä itse ovat.
Sanonta "laiska töitänsä luettelee" pätee hoitajiin varsin hyvin. Eivät insinöörit luettele joka nippeliä ja nappelia mitä tekevät, vaikka työnsä onkin arvostettua ja merkityksellistä. Lääkäreistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuo AY-liikettä mollaavat kirjoittelevat voisivat aina kertoa, missä työssä itse ovat.
Ovat jotain hikisiä ja katkeroituneita pienyrittäjiä tai Kokoomuksen puoluetoimiston työntekijöitä, joille palkka kuitenkin tulee työnantajaliitoilta.
Kenties insinöörikin tuntisi houkutusta luetella muutaman asian, mitä yleensä tekee töissä, jos joku talipalloämpäri tulisi siihen viereen huutamaan, että insinöörin työ se ei kyllä vaadi mitään osaamista ja kahvia vaan ryystävät kaikki päivät, että kyllä minäkin tästä voisin insinööriksi ruveta vaikka heti ilman koulutusta.
Mutta kas, en ole niin juntti että moista väittäisin. En mä insinöörinä pärjäisi pystymetsästä, eikä insinööri sairaanhoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Sanonta "laiska töitänsä luettelee" pätee hoitajiin varsin hyvin. Eivät insinöörit luettele joka nippeliä ja nappelia mitä tekevät, vaikka työnsä onkin arvostettua ja merkityksellistä. Lääkäreistä puhumattakaan.
Samaa mieltä vaikka hoitaja olenkin.
Toinen juttu on uhriutuminen. Kun meidän pitäis lyödä nyrkkiä pöytään tai edes esittää yhtä rintamaa, aletaan laulaa itkuvirsiä." Aamupäivällä oli tällaista sankarillista työtä, iltapäivällä toisenlaista sankaruutta, en ehtinyt syödä enkä käydä pissalla. Oli myös henkisesti kovaa, kun pääsin pukkariin aloin itkeä"
Mä en tykkää noista itkuvirsistä, ne ei johda mihinkään. Tekee meistä uhreja ja ylitunteellisia. Ei kivikovia ammattilaisia jotka ansaitsee lisää palkkaa.
Neuvottelut on nyt olleet ja menneet. Lopputulos ei täällä ruikuttamalla muuksi muutu.
Tekin hoitsut maksatte 100 euroa/kk Rytkösen puljuun jäsenmaksua siitä kuuluisasta pienestä palkastanne.
On ihan oikea arvio, että Rytkösellä ei ole rahkeita SAK:n johtopalleille. Ei muut palkansaajat halua teidän Rytköstä eikä enää ketään tehyläisiäkään.
Ottakaa Maisa Torppa Tehyn puheenjohtajaksi. Varmasti pärjäis paremmin neuvottelupöydässä kuin Tehyn nykyjohto.
Vierailija kirjoitti:
Kenties insinöörikin tuntisi houkutusta luetella muutaman asian, mitä yleensä tekee töissä, jos joku talipalloämpäri tulisi siihen viereen huutamaan, että insinöörin työ se ei kyllä vaadi mitään osaamista ja kahvia vaan ryystävät kaikki päivät, että kyllä minäkin tästä voisin insinööriksi ruveta vaikka heti ilman koulutusta.
Mutta kas, en ole niin juntti että moista väittäisin. En mä insinöörinä pärjäisi pystymetsästä, eikä insinööri sairaanhoitajana.[/
Insinööriliitossa saa jäsenmaksulle vastinetta.
Vierailija kirjoitti:
Neuvottelut on nyt olleet ja menneet. Lopputulos ei täällä ruikuttamalla muuksi muutu.
Tekin hoitsut maksatte 100 euroa/kk Rytkösen puljuun jäsenmaksua siitä kuuluisasta pienestä palkastanne.
On ihan oikea arvio, että Rytkösellä ei ole rahkeita SAK:n johtopalleille. Ei muut palkansaajat halua teidän Rytköstä eikä enää ketään tehyläisiäkään.
Mää en oo hoitsu, oon hoitaja enkä maksa Rytkösen puljuun mittää. Jos joku Rytkösen tahtoo, viekööt, jos ei, olkoot siinä missä o ollukki.
Vierailija kirjoitti:
Insinööriliitossa saa jäsenmaksulle vastinetta.
Siitähän tässä olikin puhe.
Vierailija kirjoitti:
Tekin hoitsut maksatte 100 euroa/kk Rytkösen puljuun jäsenmaksua siitä kuuluisasta pienestä palkastanne
Tehyn jäsenmaksu on tällä palkalla muuten n. 25 euroa kuussa.
Haapala tekee taas sen mihin kyvyt riittävät; räksyttämiseen. Säälittävä toimittaja, jos edes toimittajaksi voi luonnehtia.
On se hienoa aina vauvaa lukiessa huomata, kuinka tyhmiä ihmisiä tähän maailmaan mahtuu. Siis niin tyhmiä ja tietämättömiä kommentteja, että v*tuttaa jo oma olemassa olo. Lukekaa ja ottakaa edes asioista selvää, ennen kuin suollatte tota shaibaa ympäriinsä. Ja tarkoitan ihan palstan ulkopuolisia lähteitä, tämän palstan sisältö EI TODELLAKAAN kuvaa keskivertoihmisen ajatusmaailmaa. Ei vaan voi.