Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halla-aho jyrähti: Rahaa lapioidaan maihin, joiden veroaste Suomea matalampi

Vierailija
29.05.2020 |

Valitettavasti on oikeassa

Kommentit (331)

Vierailija
181/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Pankin Olli Rehn kannattaa elpysmisrahastoa. Hänen mukaansa pitäisi keskittyä niihin merkittäviin myönteisiin vaikutuksiin, joita rahastolla on, eikä niinkään riskeihin ja vastuisiin.

Miten myönteiset vaikutukset todennetaan? Ranskan ja Saksan pankit eivät kaadu? Italian ei tarvitse kiristää verotusta? Italian ei tarvitse leikata menoja? Pääsemme paremmin EU:n ytimeen ja päätöspöytiin?

Vierailija
182/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ilmeistä, että jotkut kirjoittajat eivät pysty erottamaan omaa vastenmielisyyttään Halla-ahoa kohtaan tästä nimenomaisesta asiakysymyksestä, josta hän nyt puhuu. Ja puhuu täyttä asiaa.

Minusta nämä kaksi asiaa pitäisi pystyä erottamaan.  Tuollainen leimakirveen heiluttaminen ei mitenkään edistä keskustelua. jota Halla-aha yrittää virittää.

Viis siitä millä äänellä hän puhuu, mutta mitä mieltä olette asiasta? Itse olen yläkoulun opettaja, ja jo nyt me kamppailemme isojen luokkakokojen kanssa, joissa esim. koulukiusaaminen helposti leviää. Huonon kielitaidon omaavat maahanmuuttajaoppilaatkin tarvitsevat paljon tukea tunneilla., samoin monet uuslukutaidottomat ja keskittymiskyvyttömät diginatiivit . Alkaa olla mahdotonta ottaa huomioon kaikkia avuntarvitsijoita. Olen huolissani siitä,miten rahat riittää Suomessa turvalliseen ja toimivaan koulutukseen. 

Veikkaan että et tule saamaan asiallista vastausta kysymykseesi, koska mitä minä olen seuraillut eri ketjuja niin aihe ei ole tärkeä. Pääpaino on jossain ihan muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ilmeistä, että jotkut kirjoittajat eivät pysty erottamaan omaa vastenmielisyyttään Halla-ahoa kohtaan tästä nimenomaisesta asiakysymyksestä, josta hän nyt puhuu. Ja puhuu täyttä asiaa.

Minusta nämä kaksi asiaa pitäisi pystyä erottamaan.  Tuollainen leimakirveen heiluttaminen ei mitenkään edistä keskustelua. jota Halla-aha yrittää virittää.

Viis siitä millä äänellä hän puhuu, mutta mitä mieltä olette asiasta? Itse olen yläkoulun opettaja, ja jo nyt me kamppailemme isojen luokkakokojen kanssa, joissa esim. koulukiusaaminen helposti leviää. Huonon kielitaidon omaavat maahanmuuttajaoppilaatkin tarvitsevat paljon tukea tunneilla., samoin monet uuslukutaidottomat ja keskittymiskyvyttömät diginatiivit . Alkaa olla mahdotonta ottaa huomioon kaikkia avuntarvitsijoita. Olen huolissani siitä,miten rahat riittää Suomessa turvalliseen ja toimivaan koulutukseen. 

Etkö ole huolissasi siistä miten rahat riittää italiassa turvalliseen ja toimivaan koulutukseen?

Etkä sinäkään ole huolissasi Espanjan turvallisesta ja toimivasta koulutuksesta. Onko sinulla jotain siteitä sinne Italiaan vai periaatteestako vänkäät? Enemmistöllä suomalaisia ei ole siteitä Italiaan ja Espanjaan.

Vierailija
184/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahon on täysin turha huudella tästä yhtään mitään. Hallitus päättää asian ja hallitus kannattaa rahastoon mukaanmenoa!

Vierailija
185/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somalien karkoitus

Laadi kansalaisaloite

Vierailija
186/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole huolissasi siistä miten rahat riittää italiassa turvalliseen ja toimivaan koulutukseen?

Se on asia, josta italialaisten itsensä on oltava huolissaan ja tehtävä tarvittaessa korjaavia toimenpiteitä. Laajamittaisen veronkierron ja korruption suitsiminen voisi olla ensimmäinen toimenpide sen sijaan, että ollaan käsi ojossa vastuullisten ja korkeita veroja maksavien suomalaisten suuntaan.

Vierailija
187/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-ahon on täysin turha huudella tästä yhtään mitään. Hallitus päättää asian ja hallitus kannattaa rahastoon mukaanmenoa!

Oppositiolla on tärkeä rooli kyseenalaistaa hallituksen surkeaa ja äärimmäisen kalliiksi koituvaa päätöksentekoa.

Vierailija
188/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Pankin Olli Rehn kannattaa elpysmisrahastoa. Hänen mukaansa pitäisi keskittyä niihin merkittäviin myönteisiin vaikutuksiin, joita rahastolla on, eikä niinkään riskeihin ja vastuisiin.

Jos rikas pankkiiri kannattaa "elpymisrahastoa" niin tottakai persaukisen työläisenkin on suotavaa sitä kannattaa.     LOL. 

Vierailija
189/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että rahasto ei tuollaisenaan mene edes läpi. Ilmeisesti Etelä-Euroopan maissa, etenkin Italiassa, ollaan yleisesti sitä mieltä, että rahasto on kooltaan liian pieni, ja muutakin tukea tarvittaisiin tai sitten selvästi suurempi rahasto.

Vierailija
190/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän nämä myönteiset asiat ovat? Kulmunikin eilen sanoi, että EUsta pyritään nyt tekemään niin vahva, että se pystyy kilpailemaan suurvaltojen Kiinan ja USAn kanssa. Niiden maiden tapa toimia on jotain sellaista, mihin Euroopan aristokraattinen älymystö ei koskaan alennu. Hyvä esimerkki esim. Kiinan toiminnasta oli tämän viruksen vapaa levittäminen ihmisiin jopa omiinsa, ennen kuin oli pakko ilmoittaa asiasta kansainvälisesti.

Samalla tavalla tolmivat kauppasodassa. Ei EU pysty vastaamaan tällaiseen kaupankäyntiin. Nytkin ostetaan jo Kiinan markiinoilta epäeettistä tavaraa kun on niin halpaa. Jos heidän kanssaan aletaan tosissaan kilpailemaan se tarkoittaa samanlaisia työoloja työntekijöille. Tästä esimerkki Saksan teurastamot, joissa ahtaasti asuva halpa ulkomainen siirtotyövoima levittää tautia.

Vierailija
191/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että rahasto ei tuollaisenaan mene edes läpi. Ilmeisesti Etelä-Euroopan maissa, etenkin Italiassa, ollaan yleisesti sitä mieltä, että rahasto on kooltaan liian pieni, ja muutakin tukea tarvittaisiin tai sitten selvästi suurempi rahasto.

Rahasto onkin aivan olematon. 750 miljardia ei riitä edes Italialle yksinään kuukautta kauempaa.

Vierailija
192/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eikä asia kiinnosta minua tippaakaan. Kysy mieluummin milloin suomalaiset ovat saaneet mitään ilmaiseksi muilta mailta? Kuinka paljon Suomi sai avustusrahaa 90-luvun alun laman aikana vaikka Suomi oli yksi Länsi-Euroopan pahiten kärsineitä maita. Suomen talouden näkymät olivat pikimustat jo ilman koronaakin. Nyt sosialistit ovat lupaamassa suunnattomia summia ulkomaalaisille.

Vierailija
193/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahasto onkin aivan olematon. 750 miljardia ei riitä edes Italialle yksinään kuukautta kauempaa.

Tässä alkaa jo toivomaan että se toinen aalto tulisi nopeasti, loppuisi tämä kuin seinään. Onneksi byrokraattinen koneisto on aika hidas niin näin voi käydä, ellei sitten keksitä ohituskaista ja saada nopeasti voimaan. Sitten voidaan toisessa aallossa jo suoraan heittää että meillähän on tämmöinen valmis rahasto olemassa, mitä jos käytettäisiin sitä.

Vierailija
194/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän häiritsee se, että rahaa lapioidaan veroja vältteleville yrittäjille.

Mutta siihen ei Mestari puutu, kun omassa äänestäjäkunnassa on näitä pikkukylien pisnismiehiä.

kaikkihan yrittävät vältellä veroja. Varsinkin jos rahat lapioidaan karvakäsille.

Rasismi tekee ruman Suominaisen/miehen entistäkin rumemmaksi.

Johan sen Halla-Ahosta näkee. 😁

Entä rasismi ja suvaitsemattomuus näitä rumia suomalaisia kohtaan, tekeekö ne sinusta kauniin?

Vierailija
195/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, Italian valtionvelka huitelehti viime vuonna 2400 miljardissa ja oli yli 132% bkt:stä, niin mitäköhän se on nyt. Asennekin on sellainen että ihmettelen ihmisten solidaarisuutta. Tämän takia varmaan se velan osuus on niin pieni kun tiedetään että eivät aikoisi maksaa niitä pois.

Italian hallituksen pitäisi purkaa maan velkataakkaa, mutta se näyttää toimivan päinvastoin. Hallitus on lisäämässä menoja ja laskemassa veroja.

Maan hallituksella ei ainakaan sisäministeri, varapääministeri Matteo Salvinin mukaan ole aikomustakaan luopua veronkevennyksistä.

– Kukaan ei voi estää meitä alentamasta italialaisten verotusta. Jos se sopii Brysselille, olen tyytyväinen. Jos se ei sovi Brysselille, heidän on syytä ottaa huomioon, että italialaisten rahoista päättää Italian hallitus, Salvini sanoi

Vierailija
196/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäs länkyttää kun ei itse tarvi kantaa vastuuta.

En ikinä unohda 2015 vaalilupausten pettämistä. 

Halla-aho oli ainoita, joilta kuultiin järkipuhetta jo tilanteen ollessa päällä 2015. Leimattiin rasissmukseksi ja fasissmukseksi, vaikka hänen tuolloin ehdottamiaan toimenpiteitä on sittemmin otettu käyttöön useammassakin Euroopan valtiossa.

Vaikka häneltä tulisi joissakin asioissa "järkipuhetta", se ei silti poista monia rasistia ja ahtaita näkemyksiä joita hänellä valitettavasti on. Hitto kun ärsyttääkin tämä ihmisten mustavalkoinen maailma. Tämä Halla-ahokin on useimmille joku pyhimys tai sitten joku suuri vihollinen. Ja samat ihmiset ovat olevinaan "järkeviä".

Vierailija
197/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maihin, joissa on halvemmat elinkustannukset, halvempi ruoka, enemmän työvoimaa, joissa käytetään lait tomia siirt olaisia lähes orjuu den kaltaisissa olosuhteissa työntekijöinä. Italiaan, josta koronakriisi Euroopassa alkoi hikipajassa työskentelevien kiinalaisten siirto työläisten vuoksi. Maissa, joissa veronkiertoa ei syynätä kuten Suomessa.

Ihan oikeasti, jos nuo maat alkaisi toimia kuten Suomi, niiden julkinen talous olisi paremmassa kunnossa kuin meillä. Miten voidaan lähteä siitä, että 6 miljoonan ihmisen maa pelastaa valtioita, joissa on kymmeniä miljoonia ihmisiä?

niin totta. Ei ole kyse mistään ylhäältä annetusta pysyvästä "statusquosta" noiden maiden heikon taloustilanteen suhteen. On kulttuureja, joissa ei vain toimita yhtä vastuullisesti kuin Suomessa ja heitä sitten meidän kuuliaisten autettava.

Vahva kansa - heikko valtio. Sellainen on vahvoilla valtioliitoissa joissa yksittäisen valtion rooli kutistuu. Vahva valtio - heikko kansa hännystelee koska pelotetta ei ole.

Vierailija
198/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomen tarvitsisi maksaa Italialle yhtään mitään mutta ei Suomessa mikään huippuverotus ole, jos tavan tuloveroja vertaa

keskieurooppalainen

Vierailija
199/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on lapioitu myös veroja maksamattomien puoluetoverien toimimattomiin yrityksiin. Ei yhtään jyrähdellyt tuolloin, joten ilmeisesti laksatiivia oli otettu.

Vierailija
200/331 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi