Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi minulla on vähän kiire ja vain tämä yksi ostos tyypit

Vierailija
29.05.2020 |

Päästääkö kassajonossa tyypit, annatko hänen etuilla.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen itse myös päästänyt kassalla kysymättä pariskunnan perjantai-iltana, joilla oli ostoksissaan alkoholijuomia ja kuulutus niiden myymisen loppumisesta tuli.

Jalo ajatus, ei siinä mitään. Mutta näissä kannattaa olla todella tarkkana sen kanssa, mikä on ostajan kunto. On riski ettei kassa myykään ja sittenpä onkin se kassa helposti tukossa seuraavat puoli tuntia kun humalaisen innolla intetään vastaan. "Esimiestä pyydetään kassalle 2..."

Tämäkö sinulla tuli mieleen, koska tarinassa mainittiin mies? Entä jos kyseessä olisi ollut nuori ura-nainen?

Osaan kyllä arvioida ihan itse ilman palstamamman skenaarioita nähdä ihmisten kunnon.

Yksikään känniläinen ei sönkötä puolta tuntia, eikä siinä tarvita esimiestä paikalle.

t. se sama, ja myyjänä ja baarimikkona työskennellyt MIESkirjoittaja. 

Vierailija
22/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä on tärkeää?

Olet oravanpyörässä.

Näet itse, ettei se toimi.

Mene lääkäriin ja työpsykologille. Ei se ole häpeällistä, että hakee apua. Pahempaa on, että rikot itsesi ja muuta.

Huomaatko itse, miten häpeä ohjaa tekemisiäsi?

Se on hyvin tuttua monelle.

Ole rohkea ja hae apua.

Välit itse itsestäsi. Jos et itsestäsi, niin välitä edes lapsistasi.

He alkavat voida paremmin, kun huoltaja voi paremmin.

Sinun olisi hyvä päästä juttelemaan joko ryhmään tai kahden.

Jos poltat itsesi loppuun, niin siitä palautuminen vie vähintään vuoden.

Olet jo siinä rajoilla, niinkuin kerrot huomanneesi.

Jostain pitää löysätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kysyjän asenteesta. Jos kysyy oisiko mahdollista että hän äkkiä maksaa tämän ostoksensa ja on kohtelias, on ihan ok. Jos ryysää ohi ja sanoo että mulla on vain tämä yksi niin nykäsen niskasta takasin

Tämä! Samaa mieltä vastaajan kanssa, että yhden ostoksen asiakas ansaitsee etuilunsa ainoastaan ja vain kohteliaalla käytöksellä.  En näe järkeä luovuttaa paikkaani, jos en myös saa palkkiotani kiitoksella ja ystävällisellä hymyllä. Se kun ei ole paljon vaadittu, jos kerran minultakin vaaditaan joustoa jonkun kiireille.

Vierailija
24/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kysytty ja aika tahditonta se mielestäni olisikin. Miten tilanteessa voi antaa kohteliaasti mahdollisuuden kieltäytyä? Mikä yksi ostos voi niin kiireinen olla?

Jos jonossa on useampia, eihän ensimmäinen jonottaja voi heidän puolestaan antaa viimeiselle saapujalle mitään erivapauksia.

Jos on jonossa yksin ja omasta aloitteestaan päästää toisen ohi, se on tietysti mukavaa, kohteliasta ja eri asia kuin epäkohtelias pyytely.

Vierailija
25/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos ei käy että pääsee kiilaamaan edelle, loukkaannutaan. Joskus oon sanonut ihan kohteliaasti että ikävä kyllä oon ruokatunnilla ja mulla on puoli tuntia aikaa koko kaupassa käyntiin niin on ihan päin naamaa haukuttu

Mut on haukuttu kun en laskenut, koska oli itselläkin kiire, eikä mitään kärrillistä tavaraa. Hyvä ettei myyjä kutsunu vartijoita kun meni etulijalla tunteisiin.

Vierailija
26/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pyysin  kerran kun oli vain maitopurkki  ja vauva odotti autossa miehen kanssa. Edessäni oli 2 ihmistä kukkurakärryineen, olisin seissyt siinä jonossa tunnin ja mies soitellut perään että mihin sinä jäit täällä hermostutaan..

Eikö miehes pärjää yhden kauppareissun ajan vauvan kanssa?

Pärjää toki, mutta autossa on paha vaihtaa vaippoja eikä miehestäkään heru maitoa :D  Muistaakseni myös auto oli suoraan auringossa ja tuskaisen kuuma, sovittiin että haen juosten sen maitopurkin. 

Ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna: oisko MITÄÅN ajatusta mitä auringonpaahteessa seisovalle autolle voisi tehdä jos siinä istuu kuskin paikalla joku ajokykyinen? Tai joku joka saa edes virrat/ ilmastoinnin päälle? Kas kun on todennäköistä kaupassa on muitakin asiakkaita eikä siellä välttämättä vaan äkkiä juosta

Vierailija
27/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hahmota miten jäätelön tai limskan ostaminen olisi niin kiireellinen asia, että muiden pitäisi sille antaa tilaa ja väistää. Diabetespotilas voi varmasti syödä patukan jo kaupassa ja maksaa vain kääreen.

Vierailija
28/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs mies liukkarin ja vaippojen kanssa vaati päästä, päästin ja tulihan niille vaipoillekin myöhemmin käyttöä.

Ismo 56

Vierailija
29/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pyysin  kerran kun oli vain maitopurkki  ja vauva odotti autossa miehen kanssa. Edessäni oli 2 ihmistä kukkurakärryineen, olisin seissyt siinä jonossa tunnin ja mies soitellut perään että mihin sinä jäit täällä hermostutaan..

Pärjää toki, mutta autossa on paha vaihtaa vaippoja eikä miehestäkään heru maitoa :D  Muistaakseni myös auto oli suoraan auringossa ja tuskaisen kuuma, sovittiin että haen juosten sen maitopurkin. 

Ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna: oisko MITÄÅN ajatusta mitä auringonpaahteessa seisovalle autolle voisi tehdä jos siinä istuu kuskin paikalla joku ajokykyinen? Tai joku joka saa edes virrat/ ilmastoinnin päälle? Kas kun on todennäköistä kaupassa on muitakin asiakkaita eikä siellä välttämättä vaan äkkiä juosta

Joka kaupassahan kaksi asikasta edellä pidentää asiointia niin että kaksi tuntia menee ja autossa odottavat ehkä selviää hengissä.

Vierailija
30/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan kategoriaan menee nämä palvelutiskeillä, esim. lippuluukuilla, pankin tiskillä tms. paikoissa muiden vuoroilla ilmaantuvat "vain yksi nopee kysymys" tyypit.

ASIAKASPALVELIJAT JA VIRKAILIJAT: miksi alatte monesti keskustelemaan näiden kanssa vaikka teillä on asiakastilanne siinä kesken? Miksette vain ilmoita että sori, nyt on tässä hänen vuoronsa.

Vierailija
31/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä paistaa mielestäni juuri sellainen itsekkyys, josta en tykkää. Kirjoittaja itse ei edes taida ymmärtää omaa itsekkyyttään. Toistet joustakoon, kun oman tekemisen suunnittelu ja aikataulutus on mennyt vähän sinnepäin. Miksi turhaan suunnitella, varautua ja olla ajoissa, kun ainahan voi sitten paikalla säätää ja asiat tuppaavat aina lutviutumaan. Muuthan voivat aina pikkuasioissa joustaa.

En olisi itse päästänyt sinua ohitseni vaikka vain siksi, että oppisit joskus odottamaan omaa vuoroasi ja ottamaan muutkin huomioon.

Vierailija
32/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä paistaa mielestäni juuri sellainen itsekkyys, josta en tykkää. Kirjoittaja itse ei edes taida ymmärtää omaa itsekkyyttään. Toistet joustakoon, kun oman tekemisen suunnittelu ja aikataulutus on mennyt vähän sinnepäin. Miksi turhaan suunnitella, varautua ja olla ajoissa, kun ainahan voi sitten paikalla säätää ja asiat tuppaavat aina lutviutumaan. Muuthan voivat aina pikkuasioissa joustaa.

En olisi itse päästänyt sinua ohitseni vaikka vain siksi, että oppisit joskus odottamaan omaa vuoroasi ja ottamaan muutkin huomioon.

Tähän sama, vaikkei nyt ehkä juuri tuohon kirjoittajaan kohdistuen. Mutta yleisesti ottaenhan sellaiset mukarennot Aina ne asiat jotenkin lutviutuu-tyypit on kaikkea muuta kuin rentoja ja joviaaleja, ja käyttävät ihan kursailematta muiden aikaa ja vaivaa oman sähläämisensä paikkailuun.

Vierailija
33/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan kategoriaan menee nämä palvelutiskeillä, esim. lippuluukuilla, pankin tiskillä tms. paikoissa muiden vuoroilla ilmaantuvat "vain yksi nopee kysymys" tyypit.

ASIAKASPALVELIJAT JA VIRKAILIJAT: miksi alatte monesti keskustelemaan näiden kanssa vaikka teillä on asiakastilanne siinä kesken? Miksette vain ilmoita että sori, nyt on tässä hänen vuoronsa.

Nämä. Tähän vielä lisätään tämä nuorten ja lasten syrjiminen. Jopa kirjastossa voi olla mahdotonta saada palvelua vaikka kuinka jonottaisi kun asiakaspalvelija oikein kurkkii ympärilleen jos olisi vaikka joku eläkeläinen jonka voisi siihen vielä ottaa edelle.

Vierailija
34/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä kassatyöntekijänä muistelen aina hyvällä niitä ihmisiä, jotka tekevät muiden elämästä helpompaa.

Juuri ne asiakkaat jotka päästävät muita edelleen, auttavat mummoja pakkaamisessa ( kyllä, näitäkin on!) ja niitä jotka maksavat lapselta ostoksista puuttuvan viisisenttisen.

Teen itse aina vieläkin tätä samaa, ja entisenä mieskassana sain aina kiitosta siitä, kun pakkasin asiakkaiden pienet ostokset asiakkaan puolesta suoraan ostoskassiin, jos asiakas sellaisen osti. 

Vierailija
35/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä. Tähän vielä lisätään tämä nuorten ja lasten syrjiminen. Jopa kirjastossa voi olla mahdotonta saada palvelua vaikka kuinka jonottaisi kun asiakaspalvelija oikein kurkkii ympärilleen jos olisi vaikka joku eläkeläinen jonka voisi siihen vielä ottaa edelle.

Missähän kirjastossa jonotetaan/käy paljon eläkeläisiä? 

Kun melkein joka kirjastossa lainaukset on tehty jo vuosia itse asiakaspäätteillä. 

Vierailija
36/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kaupassa, tuli puhelu, heti töihin, oli ihan kellonaikakin milloin piti olla paikalla. No noukin jotain evääksi ja jätin muiden ostamisen toiseen kertaan. Kiire kuitenkin oli, työpaikka oli toisella puolella pääkaupunkiseutua. Tein siis keikkatyötä. Pyysin eräältä mieheltä josko pääsisin maksamaan edelle evääni, ei käynyt. No en sitten uskaltanut jäädä jonottamaan etten myöhästyisi töistä ja lähdin ilman eväitä. Olin iltavuoron töissä ilman eväitä. Paha mieli oli pahempi kuin nälkä. Siihen aikaan ei ollut pika/automaattikassoja.

Itse tarjoan usein paikkaa edessäni.

Vierailija
37/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli siis kännissä, koska ei voinut siirtää autoa. Oli myös jätetty lapsiluko taa, koska ei voinut poistua autosta...

Vierailija
38/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran kaupassa, tuli puhelu, heti töihin, oli ihan kellonaikakin milloin piti olla paikalla. No noukin jotain evääksi ja jätin muiden ostamisen toiseen kertaan. Kiire kuitenkin oli, työpaikka oli toisella puolella pääkaupunkiseutua. Tein siis keikkatyötä. Pyysin eräältä mieheltä josko pääsisin maksamaan edelle evääni, ei käynyt. No en sitten uskaltanut jäädä jonottamaan etten myöhästyisi töistä ja lähdin ilman eväitä. Olin iltavuoron töissä ilman eväitä. Paha mieli oli pahempi kuin nälkä. Siihen aikaan ei ollut pika/automaattikassoja.

Itse tarjoan usein paikkaa edessäni.

No voi hyvänen aika sentään, sanattomaksi vetää. Oman vuoron odotus olisi varmaan kestänyt 2-5 min..? Ei kukaan voi sinua tuollaisella aikataululla töihin käskyttää. Meillä ainakin aamukeikkalaisten "Tulen heti kun pääsen" on enemmän kuin tarpeeksi ja kiitollisia ollaan, jos joku pääsee paikkamaan lyhyellä varoitusajalla. Matkaan menee se mikä menee, sitä ei voi auttaa. Aikuisena huolehdit toki omista eväistäsi ja rajoistasi. Jos eväiden hakuun menee ylimääräiset 5 min niin sitten työpaikalla vain odotetaan nätisti.

Vierailija
39/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin joskus juuri ajokortin saaneena toimittamassa jotain lappusta liikennevirastoon tms., ja tunnollisesti odottanut lähemmäs puolta tuntia vuoronumeroni kanssa. Kun vihdoin tuli minun numeroni, joku ukko kiilasi eteeni kyselemään peräkärryistä. Yritin siinä piipittää, että minun vuoro, mutta kumpikaan ei reagoinut. Oli onneksi melko lyhyt keskustelu, mutta kun menin heti sanomaan virkailijalle, että anteeksi olin numero x ja hän kiilasi blaa blaa, niin virkailija alkoi toitottamaan kovaan ääneen, että pitää ottaa vuoronumero ja odottaa omaa vuoroaan! Ei suostunut, vaikka yritin sitä vuoronumerolappuakin näyttää, että olin ihan oikeasti numero x... Vasta kun menin hakemaan uutta vuoronumeroa, viereinen virkailija huomautti tälle toiselle, että minä olin oikeasti vuorossa eikä se peräkärrymies. Silloin tämä virkailija huusi, että älä nyt ainakaan ota uutta vuoronumeroa ja suostui ottamaan lappuni vastaan. Vitutti.

Vierailija
40/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän, jos takanani ei jonoa. Yleensä itselläni on kärry täynnä ja jos taakseni tulee joku jolla tavarat käsissä (muutama artikkeli) aina annan mennä ennen minua. Tapanani onkin katsoa kuka tulee perässäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän