Mitä jos masennuksesta ei paranekaan?
Olen sairastanut masennusta noin 30 vuotta ja tällä hetkellä terapiassa. Minulla ja psykoterapeutilla on eriävä näkemys siitä, voiko tästä parantua. Itse koen ongelmani paisuneen niin suureksi, että tästä en enää selviä. Ongelmana on myös se, että joitain asioita ei voi muuttaa, kuten itseinhon kohteissa luonteenpiirteet/persoona ja ulkonäkö. Juuri siksi pelkään, että en parane koskaan koska nämä asiat ovat juuri sellaisia mitä ei voi muuttaa.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Terapeuttia ei haittaa, paranetko vai et. Terapeuttien kanssa vänkääminen on hukkaan heitettyä aikaa. Syömäsi lääkkeet ovat ainoastaan ympäristöäsi varten: ne estävät vihasi kääntymistä sinusta itsestäsi ulospäin.
Paraneminen on sitä että laitat tunteesi niille kuuluviin lokeroihin ja pidät ne siellä. Kukaan toinen ei voi sitä työtä puolestasi tehdä.
Huomasitko mitä tässä juuri kirjoitit? Terapia on tottakai hukkaanheitettyä aikaa, jos et itse tee sitä työtä vaan odotat terapeutin parantavan sinut ollessasi itse passiivinen. "Kukaan toinen ei voi sitä työtä puolestasi tehdä". Terapeutin tehtävä on ohjata sinut sille polulle.
Entä jos joku ei syö lääkkeitä jotka hänelle on määrätty