Exä ahdistelee mua tavaroiden takia, joita en saa haettua
Unohdin että mulla oli häkkivarastossa aika reippaasti vaatteita plus muuta omaisuutta. Asun tällä hetkellä jo toisella paikkakunnalla ja toivun isosta leikkauksesta. Erottiin melkein vuosi sitten ja nyt exä uhkailee että jos en hae tavaroita heti paikalla, laittaa ne kaatopaikalle ja lasku siivouksesta ja kaatopaikkamaksuista tule perään. :(
Olen sanonut että saa mun tavaroista pitää mitä haluaa (niin pitikin, mm. pelikonsolit ja pelit tms. muun arvokkaan) ja loput heittää roskiin. Annoin exän myös pitää kaikki huonekalut. Olisin luullut että voisi itsekin sen verran joustaa että saisi muutaman vaatesäkillisen kierrätykseen ilman katkeraa tappelua.
Voiko exä oikeasti vaatia rahaa tästä? Ahdistaa kun mun taloudellinen tilanne on hyvin huono muutenkin.
Kommentit (40)
Ei sulla oo mitään velvoitetta maksaa vaikka lähettäisikin sulle jonkun laskun.
Ja muutenkin jos se urputtaa jostain vaatekasseista, niin lupaudu hankkimaan kyyti ja hakemaan ne mutta huom, pyydä samalla pelikonsolit ja muut arvokkaat tavarat mukaan.
Toisen omaisuutta ei saa hävittää, vaikka se olisikin omassa varastossa vaan omistajalle pitää antaa reilusti aikaa hakea omaisuus ennen tuhoamista yleensänoin puoli vuotta.
Kai nyt siinä ajassa saat kamasi hävitettyä?
Eikö sinulla ap muka ole ketään läheistä joka voisi auttaa? Isä, äiti, veli tai sisko...? Joku muu sukulainen? Miten paljon sitä tavaraa oikein on? Henkilöautollinen? Pakettiautollinen? Kuorma-autollinen?
Kyllä te naiset ootte ärsyttäviä.
Toisella romua häkkikellari täynnä jota ei suostu/jaksa/ halua hakea ja miestä haukutaan urpoks ku se haluaa toisen tavarat kodistaan pois..
Tunnen erään naisen, jolla kaksikin vuotta eron jälkeen oli vieläkin suuri osa tavaroista eksän luona. Kyse ei edes ollut siitä, etteikö hänellä ollut mahdollisuutta hakea tavaroita. Hän asui yksin omassa asunnossa. Hän ei vain viitsinyt. Tai sitten se oli jotain reviirin merkkausta.
Kaikista pahinta jutussa oli, että mies oli vielä umpirakastunut. Nainen teki erosta vielä vaikeampaa, koska mies ei päässyt jatkamaan elämäänsä. Joka päivä joutui katselemaam muistoja eksästä. Hän elätteli toiveita yhteenpaluusta. Miksi muuten nainen olisi jättänyt kamansa sinne? Ja ei hän olisi voinut ketään deittiäkään kotiinsa tuoda, kun siellä on vieraan naisen vaatteita.
Jotkut ovat vain niin itsekkäitä. Eivät näe ollenkaan omaa napaansa pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hittojako roikotat niitä tavaroitasi siellä toisen nurkissa. Ei ole exäsi velvollisuus siivota sinun sotkujasi, joten käypä nyt reippaasti ihan itse hoitamassa omat tavarasi vihdoin ja viimein toisen nurkista hemmettiin. Melkoinen itsekeskeinen kakkiainen taidat olla - ei ihme, että olet ex.
Miksi samaistut qusipäähän? Ei tarvitse vastata 😂
Ja sinunko mielestäsi on ihan ok odottaa, että joku toinen hoitaa sinun tavaroidesi hävityksen sinun puolestasi ja vielä ilmaiseksi? Miksiköhän ihmeessä? Kyllä jokainen on ihan itse vastuussa siitä, että 1) ei jätä tavaroitaan roikkumaan toisen nurkkiin ja 2) ihan itse hävittää ne tavarat, joita ei itselleen halua. Se, että ap on lahjoittanut osan tavaroista exälleen ei millään tapaa velvoita sitä exää siivoamaan loppuja ap tavaroita. Ihme täyttä palvelua odottavia prinsessoja täällä, jos kuvittelevat, että on normaalia käytöstä odottaa jonkun toisen hävittävän sinun tavarasi, kun itse et viitsi.
Ihan käsittämätöntä porukkaa täällä. Siis ihanko oikeasti joidenkin mielestä on ok ensin jättää omat tavaransa toisen nurkkiin lojumaan ja sitten vielä odottaa, että toinen hoitaa tavaroiden siivoamisen ja hävittämisen ilmaiseksi? Ja vielä haukutaan ihmistä, jonka varasto on täynnä toisen ihmisen roinaa, joita tämä toinen kieltätyy sieltä hakemasta tilaa viemästä. Ei oikeasti ole todellista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä päin kierrätyskeskus velottaa vaan 20e ihan minkä tahansa irtaimiston poiskuljetuksesta.
Sano eksälle et roudaa kaiken oven eteen ja hoida kuljetus.
Tai sit ole vaan vastaamatta, miten se on niin laiska ettei saa roskiin vaikka on jäänyt voitolle, ei ole sun ongelma.
Urpo jätkä.
No kyllä tasan tarkkaan on ap:n ogelma eikä kenenkään muun. Ne ovat ap:n tavarat, joten on vain ja ainoastaan hänen velvollisuutensa käydä ne ihan itse sieltä toisen varastosta hakemassa ja sen jälkeen tehdä niille ihan itse mitä parhaaksi katsoo. Ainoa urpo tässä on ap, joka on jo ties kuinka pitkään katsonut oikeudekseen säilyttää tavaroitaan toisen tiloissa ja vielä kehtaa vaatia toista ratkaisemaan ongelma puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihana exä, saa siis ilmaiset huonekalut ja pelit ja vermeet ja kehtaa tuollaisesta nillittää. Jos alkaa uhittelemaan, niin sanot että siinä tapauksessa otat kaikki huonekalut ja kalliit vempeleet takaisin. Voi olla että loppuu urputtaminen.
Todellakaan et anna sen pitää mitään jos jatkaa valittamista.
milläs se hakee noi huonekalut, kun ei saa paria säkillistä kuteita haettua
Olet kokonaan unohtanut nämä tavarat, mutta nyt sinulle on kuitenkin yhtäkkiä ongelma, jos ne tavarat hävitetään? minkä ihmeen takia, kun et selvästikään niitä tavaroita tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Olet kokonaan unohtanut nämä tavarat, mutta nyt sinulle on kuitenkin yhtäkkiä ongelma, jos ne tavarat hävitetään? minkä ihmeen takia, kun et selvästikään niitä tavaroita tarvitse?
Ei kun luinpas hätäisesti. Eli ongelma ei ollutkaan se, että ex hävittäisi tavarat vaan että hän ei hävitä niitä.
No joka tapauksessa, jos kyse on oikeasti vain parista vaatepussista, kai ne nyt leikkauksenkin jälkeen pystyy jotenkuten hakemaan. Tai sitten pyytää jonkun muun hakemaan ne puolestaan. Luulenpa vaan, että siellä on nyt vähän muutakin kuin "pari vaatepussia", jos tästä nyt näin iso ongelma on syntynyt.
Miksi ap tekee aloituksen ja katoaa kuin pieru Saharaan? Trolli?
Pidät ex:än kotia omana romuvarastonasi. Sillä hinnalla ettää saa sulta jotain kämäsiä tavaroita. Hienoa homma, olet säästänyt paljon varastointi kustannuksissa, mutta säälin kyllä ex:sääsi, vaikuttaa turhan kiltiltä kynnysmatolta.
Itse olisin hettänyt kaiken menemään heti eron jälkeen ja laskuttanut kulut kaltaiseltasi hyväksikäyttäjältä.
Häpeä Narttu!
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla oo mitään velvoitetta maksaa vaikka lähettäisikin sulle jonkun laskun.
Ja muutenkin jos se urputtaa jostain vaatekasseista, niin lupaudu hankkimaan kyyti ja hakemaan ne mutta huom, pyydä samalla pelikonsolit ja muut arvokkaat tavarat mukaan.
Miten niin ei ole? Et sinä voi muutenkaan jättää tavaraa lojumaan ympäriinsä olettaen, että joku muu niistä hankkiutuu eroon. Jos minä vaikka veisin rikkinäisen telkkarin naapurin tontille, kyllä vain naapuri voi vaatia sinut sen hakemaan pois tai kuljetuttaa kierrätykseen sinun laskuusi. Tai jos jätät autosi jonnekin vieraan ihmisen parkkipaikalle vuodeksi, kyllä se sieltä hinataan pois ja lasku lähetetään rekisterinumeron perusteella omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap tekee aloituksen ja katoaa kuin pieru Saharaan? Trolli?
Olisiko hoksannut, että on väärässä. Nämähän yleensä katoavat, kun eivät enää kehtaa vastata. (Itsekin olen näin joskus häpeissäni tehnyt :D)
Vuosi sitten muuttanut ja kamat vanhan kämpän kellarissa !
Ihan sama kenen se asunto, oisin ja hävittänyt ajat sitten ja lasku perään.
Kiva muuttaa jonnekin kun edellinen asukas jättänyt romunsa kellariin.
Mikähän leikkaus tässä oli kyseessä?
Täällä päin kierrätyskeskus velottaa vaan 20e ihan minkä tahansa irtaimiston poiskuljetuksesta.
Sano eksälle et roudaa kaiken oven eteen ja hoida kuljetus.
Tai sit ole vaan vastaamatta, miten se on niin laiska ettei saa roskiin vaikka on jäänyt voitolle, ei ole sun ongelma.
Urpo jätkä.