Exä ahdistelee mua tavaroiden takia, joita en saa haettua
Unohdin että mulla oli häkkivarastossa aika reippaasti vaatteita plus muuta omaisuutta. Asun tällä hetkellä jo toisella paikkakunnalla ja toivun isosta leikkauksesta. Erottiin melkein vuosi sitten ja nyt exä uhkailee että jos en hae tavaroita heti paikalla, laittaa ne kaatopaikalle ja lasku siivouksesta ja kaatopaikkamaksuista tule perään. :(
Olen sanonut että saa mun tavaroista pitää mitä haluaa (niin pitikin, mm. pelikonsolit ja pelit tms. muun arvokkaan) ja loput heittää roskiin. Annoin exän myös pitää kaikki huonekalut. Olisin luullut että voisi itsekin sen verran joustaa että saisi muutaman vaatesäkillisen kierrätykseen ilman katkeraa tappelua.
Voiko exä oikeasti vaatia rahaa tästä? Ahdistaa kun mun taloudellinen tilanne on hyvin huono muutenkin.
Kommentit (40)
Ei voi vaatia mitenkään, että sinun olisi pakko maksaa sitä.
Siis jos sä oot ite hölmönä luovuttanut omaisuutta toiselle, niin ei se velvoita exää hoitamaan sun romuja yhtään minnekään. Eli joko haet itse tai exä palkkaa siivoojat, muuttomiehet ja ajeluttaa ne sun kustannuksella kotiovellesi.
Ihana exä, saa siis ilmaiset huonekalut ja pelit ja vermeet ja kehtaa tuollaisesta nillittää. Jos alkaa uhittelemaan, niin sanot että siinä tapauksessa otat kaikki huonekalut ja kalliit vempeleet takaisin. Voi olla että loppuu urputtaminen.
Todellakaan et anna sen pitää mitään jos jatkaa valittamista.
Exälläsi on yhtä paljon oikeuksia tavaroihisi kuin taloyhtiöllä viedä polkupyöriä pyörävarastosta kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Exälläsi on yhtä paljon oikeuksia tavaroihisi kuin taloyhtiöllä viedä polkupyöriä pyörävarastosta kaatopaikalle.
Taloyhtiö laskuttaa asukkaita kaatopaikkakustannuksista
Sanot että haet joko kaiken sinulle kuuluvan tai mikäli jos mielii arvotavarat pitää, niin sitten suu suppuun. Miehen oma valinta.
Ei voi periä maksuja sinulta, kun kyseessä on sana sanaa vastaan. Voit todeta tehneesi hänen kanssaan sopimuksen, jonka mukaan kaikki tavarat jäävät hänelle. Hän on saanut huonekalut ja pleikkarit ym. mutta mukana on tullut myös vaatteesi jne. Kyseessä on ollut paketti diili ja on exän asia mitä tavaroille tekee. Jos ei olisi halunnut vaatteitasi riesoikseen, olisi hänen kuulunut kieltäytyä koko diilistä ja palauttaa myös ne pleikkarit ym.
Anna ukolle kaksi vaihtoehtoa:
1) hän saa pitää tavarat jotka hänelle ovat tuntuneet kelpaavan jos käyttäytyy asiallisesti
2) haet kaiken omistamasi pois
Veikkaan että ilmaiset pleikkarit on sen verran kiva juttu, että kitinä loppuu siihen.
Sano että heittää roskikseen. Pari laatikkoa per viikko.
Voit myös laittaa Torille että saa kaikki ilmaiseksi jos ottaa kaikki sun tavarat.
Laskun voi lähettää mutta voit unohtaa sen koska sillä ei ole lainvoimaa.
Voit myös laittaa hänen numeronsa estolle jos muu ei auta.
Jos hävittää niin hävittää, mutta omalla kustannuksellaan. Säilytä kaikki aiheeseen liittyvät viestit.
No hittojako roikotat niitä tavaroitasi siellä toisen nurkissa. Ei ole exäsi velvollisuus siivota sinun sotkujasi, joten käypä nyt reippaasti ihan itse hoitamassa omat tavarasi vihdoin ja viimein toisen nurkista hemmettiin. Melkoinen itsekeskeinen kakkiainen taidat olla - ei ihme, että olet ex.
Äh, tämä olikin taas pilkuttoman trollin kyhäelmä. 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Sano että heittää roskikseen. Pari laatikkoa per viikko.
Voit myös laittaa Torille että saa kaikki ilmaiseksi jos ottaa kaikki sun tavarat.
Laskun voi lähettää mutta voit unohtaa sen koska sillä ei ole lainvoimaa.
Voit myös laittaa hänen numeronsa estolle jos muu ei auta.
Laki määrää toiminnan ja voit unohtaa koko jutun
Aika outoa että annoit sille tavaroitasi.
Miksi? Onko tyyppi uhkaava?
Vierailija kirjoitti:
No hittojako roikotat niitä tavaroitasi siellä toisen nurkissa. Ei ole exäsi velvollisuus siivota sinun sotkujasi, joten käypä nyt reippaasti ihan itse hoitamassa omat tavarasi vihdoin ja viimein toisen nurkista hemmettiin. Melkoinen itsekeskeinen kakkiainen taidat olla - ei ihme, että olet ex.
Kyllä se on toisin päin. Mene helvettiin solvaaja.
Mikset salaa yhteystietojasi? Kiusaaminen on mahdollista vain kun sen mahdollistaa.
Henkilötietojen ja ajoneuvorekisterin omistajatietojen salaaminen onnistuu netissä ja maksaa muutaman kympin. Puhelinnumeron saa salattua ilmaiseksi.
Ei hänellä ole mitään laillista laskutusperustetta, ja kun hän on noin lapsellinen, on turha vääntää yhtään mistään hänen kanssaan.
Tsemppiä, voimaa ja parhautta sekä pikaista paranemista.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi periä maksuja sinulta, kun kyseessä on sana sanaa vastaan. Voit todeta tehneesi hänen kanssaan sopimuksen, jonka mukaan kaikki tavarat jäävät hänelle. Hän on saanut huonekalut ja pleikkarit ym. mutta mukana on tullut myös vaatteesi jne. Kyseessä on ollut paketti diili ja on exän asia mitä tavaroille tekee. Jos ei olisi halunnut vaatteitasi riesoikseen, olisi hänen kuulunut kieltäytyä koko diilistä ja palauttaa myös ne pleikkarit ym.
Kyllähän exän kanssa asioista sovittaessa puhelut tallennetaan ja sähköpostit sekä muut viestit pidetään tallessa, joten aika helposti oikeudessa ei ollakaan sana sanaa vastaan, vaan valehtelija jää valheistaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi samaistut qusipäähän? Ei tarvitse vastata 😂
Palkkaisin muuttomiehen kantamaan ihan kiaken sinne jääneen pois, pelit ja huonekalut mukaanlukien.
Voi, ja tulee muuten hyvin kalliiksi sinulle. Haepa pois äläkä kitise.