===Marrasmurujen torstai-perjantai===
Valehteleeko mun silmät, vai eikö meille ole pinoa vielä?!?
Kommentit (22)
Pääsen kesälomalle helteisissä merkeissä... Sandaaleja on vain voinut pitää kun jalatkin on turpeat, ja kohta kai täytyy ottaa sormukset sormesta etteivät juutu kiinni.
Kolmas neuvola oli, sokeria oli virtsassa, kohdunpohjamitta yli yläkäyrän, elokuussa on edessä sokerirasitus. Aiemmat lapsetkin olleet yli 4-kiloisia ja ikääkin on jo " paljon" joten raskausdiabeteksen riski on koholla.
4D-ultrassa Brunollakin on käyty, ja kaikki näytti olevan kunnossa.
Lomalla olemme niin paljon merellä kuin suinkin mahdollista, toki tämän mahan kanssa en lähde veneilemään jos vähänkin enemmän tuulee. Mutta en ole varmaankaan paljon koneen ääressä lähiviikkoina.
Jännittää seurata Momentin raskauden etenemistä, laskujeni mukaan minulla, Momentilla ja Jasilla on sama laskettu päivä.
t Mari 22+0
Ennen kesälomaa siis! kyllä on ihanaa. :-)
Selkä alkaa olla tosi jumissa, istuminen on ihan vihonviimeistä hommaa. Pakottaa alaselkää ja varsinkin häntäluuta. Sitten kun selkä oikein tiltissä niin tuntuu että se stimuloi supistuksiakin. =/
Noista kelan hakemuksista. Minä haen 6 kk:n tulojen perusteella. joten täytin normaalisti tuon äitiysrahahakemuksen, ruksasin sinne vaan kohtaan 12 HAEN ETUUTTA PALKKATULOJEN PERUSTEELLA ja että selvitys TOIMITETAAN MYÖHEMMIN. Sitten annoin palkanlaskijalle täytettäväksi lomakkeen Y17 Ilmoitus työnantajan maksamasta palkasta, sen saa kelan nettisivuilta. Hän sitten täytti sen ja pisti kelaan menemään. Näin mulla tehtiin myös viime raskaudessa. Silloin tosin palkanlaskija vahingossa ilmotti mun 6 kk tuloiksi koko vuoden tulot ja ensimmäinen kirje kelasta pudotti mut pyllylleen kun siinä ilmotettiin äippärahaksi melkeen sama summa kuin mun kk-palkka! =D tajusin kyllä että jokin on mennyt pieleen ja asia korjattiin.
Neuvolassa kävin viimeksi maanantaina, rv 22+1. Hemppa oli laskenut, 118. Ei käskenyt rautatabuille, mutta neuvoi rautapitoisia ruokia syömään ja ostin myös luontaistuotekaupan kräuterblutsaftia, kun ei mulle oikeen ne rautatabletit sovi, menee vatsa niin jumiin.. Ja viimeksi tuo mehu auttoi yksinään pitämään hemoglobiinin kurissa. Toivon mukaan auttaa nytkin. Vähän tuntuu että on maha mennyt nytkin vaan sekasin, kun olen popsinut reilusti ruisleipää ja persiljaa (sitä voi mennä jopa ruukullinen kerralla.....), mutta kaipa se tasottuu. Sf-mitta huitelee vähän omilla käyrillään, 22cm sai terkkari tulokseksi, vaikka miten koitti tiukasti mitata. ;) painoa oli tullut 800g/vko, eli aika reilusti, mutta ei se kuulemma haittaa, kun ei mulla tota painoa ylimäärästä oo.. eipä sitä nyt tarvis kauheasti silti tulla... Vauva liikkui sf-mittauksen ja sydänäänten kuuntelun ajan niin kovin, että terkkari merkkas korttiin kolme plussaa liikkeiden kohdalle =) ja syke oli 136.
Semmosia. Loma tosiaan alkaa tänään, ens viikoksi mökkeilemään ja rauhottumaan. Ihanaa!
Minni 22+5
Ihan ekana onnittelut tittuskalle talokaupoista!
neuvolassa tuli hieman sanomista. mulla ei ole paino noussut yhtään viimeseen 2kk, nyt tullut yhteensä 3kg. sinänsä outoa kun mulla on noiden poikien kanssa tullut tähän mennessä aina se 10kg... tässä odotuksessa on tehnyt kovasti makeeta mieli ja olen sitä hinkua tyydyttänyt hedelmillä, kun on tuo raskausdiabetes edellisessä raskaudessa ollut. kaipa se sitten selittää tuon ainon.
ekaa kertaa mitattiin sf ja se oli 19, eli hieman keskikäyrän yläpuolella. ultrassa taas vauvan koko on ollut hieman keskikäyrän alapuolella. vauva nukkui kun sykettä oettiin, oli tasainen 138. etuuskaavakkeetkin sain ja niitä alan täyttelemään.
reagoiko teillä vauva ääniin?
meillä esikoinen soittaa huuliharpulla iltalaulun (aika karmeeta vingutusta mutta ylpeydenaihe pojalle) ja vauva alkaa aina kamalasti potkia kun se huuliharppuilu alkaa.
eipä tässä ihmeitä. makailu jatkuu. seuraava nla vasta 6 viikon päästä ja sokerirasitus reilun 4vk päästä.
momentti rv tasan 22
Huomenta juu.. olin eilen niin innoissani ja oon vieläkin, tiette tunteen, oma, saa alkaa laittaan pihaa ja jne sisustaan muksuje huoneita.. jipi jipi..
Nyt on alkanu liikkeet tuntuun päivittäin, iltaisin enemmän, sellaista pientä muljahtelua :D Tänään peseen mattoja et saa ne sitten puhtaina uuteen paikkaan :) Muutetaan muuten maalle :), eikös täällä joku muukin maalta ollut? toivoo vauvaa?
Rakenneultra olis maanantaina ja neuvola tiistaina ja kampaaja maanantaina ja mekko niihin häihin pitäis löytää ja töissä olla, mulla on sit niin äh vkoloppu töiden kannalta 36h pe, la su aikana :/
Momentille jaksamista lepäämiseen, onko haltija piparista kuulunut mitään? onko meidän kaikilla muruilla asiat suht koht hyvin?
Näin muuten unta että synnytin halko suussa hopeisen vauvanm??? on ko teille muille tullu uniin mitään hassuja?
Nyt kahvia sitten mattopyykille :)
tituska rv 20+5
Onnea talokauppojen johdosta Tittuskalle!Varmasti mahtava fiilis teillä!
Meillä on ollu taloyhtiön remontin vuoksi lämmin vesi pois päältä sunnuntaista asti ja onneks eilen illalla alkoi taas lämmintä vettä tulemaan. Oli aikamoista hommaa lämmittää kattiloissa vettä tiskivedeksi, saatikka pesuvedeksi meille. Pyykki vuori kerkesi kohota korkealle. Tänään sitten onkin siivouspäivä ja tiski/pyykkivuorten purkaminen alkaa. Kylläpäs sitä huomasi miten tottunut olen sellaiseen ylellisyyteen kuin lämmin vesi! Viikonloput on siitä aina ihanaa aikaa kun saadaan koko perhe olla yhdessä :)
Alkuviikosta ostimme hoitopöydän ja nyt oikein pistelee että pääsisin ostelemaan vauvan vaatteita lipaston laatikoihin. Olen viikannut jo ne unisex-vauvan vaatteet kaappiin. Oishan se helpompaa jos tietäis sukupuolen jo niin uskaltaisi ostaa tytölle tai pojalle vaatteita..
(.) Vauva potkii aina vain kovemmin, saa nähdä onko mulla kylkiluut vielä ehjinä loppu raskaudesta :D
Tänä aamuna koin lievän järkytyksen kun kipusin vaaálle. Painoa on tullut yhtäkkiä kamalasti! kilo per viikko! Alussa paino ei noussut pahoinvointien takia ja sen jälkeen nousi tasaisesti, mutta nyt pamahti. ja eihän se ihme: lomalla olen pojan kanssa kotona, liikunta on jäänyt todella vähiin ja jäätelö maistuu. Pakko tässä on muistella mitä on suuhunsa pistänyt ja miettiä kevyempiä ruokia millä jatkaisi. Kilo viikossa on mulle ihan liikaa- en ole ihan hoikka. Viime raskauden painonnousu 8kg olis sopiva mulle, joten nyt pitää laittaa jarruja päälle. Oma mokahan se on kun olen syönyt liikaa (vaikka muka terveellisesti, niin on niitä herkkujakin mennyt) Jäätelö saa jäädä. :( Liikunta ei tunnu supistelujen takia enää mukavalta, mutta pitää yrittää rauhallisilla kävelyillä käydä tms. Ei ole mukavaa jos raskauden jälkeen jää kamalasti ylimääräistä. Toisaalta näiden kahden viikon aikana mun masu on selvästi kasvanut pyöreäksi vauvamahaksi, joten ehkä vauvallakin on kasvupyrähdys menossa..
Miten teillä on paino noussu näillä viikoilla? 19-22?
Vaavaa 21+2
Onnea Tittuska talokaupoista! Pääsettekö piankin muuttamaan? Entä onko remonttitarvetta?
Tuuli: Taidetaan jättää tangot väliin. TV:stä katellaan ja muuten vaan lepäillään, että jaksaa Hesan reissussa olla. Kun kuitenkin vähän rauhallisemmin pitäis vielä ottaa. Basaarikuja voi kyllä sen verran kiehtoa, että siinä piipahdetaan. Tosin nyt kun ei saa pyöräillä, niin voi olla et jätetään väliin, autolla ei tee keskustassa paljon mitään.
Vielä äippärahoista. Viipero saikin jo varmaan vastauksen, eli kaavakkeet voi viedä ja tosiaan rasti siihen kohtaan, että tulotiedot ilmoitetaan myöhemmin. Nyt on vaan pakko vielä jauhaa sitä kohtaa, että missä vaiheessa ne palkkatulot saa jättää. Eli 6 kk tulot pitää olla siis 20% suuremmat, kuin 2004 verotuksessa ja " Tällöin hakija voi esittää Kelalle työtulonsa kuuden kuukauden ajalta VÄLITTÖMÄSTI ENNEN vanhempainrahakauden alkamista. " eli kun mun ä-loma alkaa 29.9. tulot pitää olla 6 kk ennen tuota aikaa huhti-syyskuulta. En siis voi jättää esim. tuloja nyt tästä päivästä 6kk taaksepäin. Minkä olisin mielelläni tehnyt,koska mulla nyt jo niin pitkä sairasloma, että jos vielä joudun lisää ottaan saikkua, palkka pienenee. Eli en haluaisi sen palkan tulevan laskuihin. Vielä " Ratkaisevaa ei ole palkan maksupäivä vaan se, että tulot on ansaittu tuona aikana." Tässäkin mulla on sellainen seikka, että saan lisäksi soviteltua päivärahaa, joka maksetaan tietenkin aina seuraavan kuun puolessa välissä. Vipan liiton rahan tulen siis saamaan lokakuun puolessa välissä, eli voinko jättää hakemuksen vasta sitten? Oli täällä se lomittaja, joka ei osannut näihin antaa selkeää vastausta joten ajattelin, että palaan asiaan sitten kesän lopussa, kun vakiremmi paikalla.
Huh huh tulihan siinä selostusta. Nyt pitää hakea äitiltä lainaan laukku, jota saa vedettyä, kun ei oikein saisi nostella. Lapsillakin on omat trollit, niin menee reissu kivuttomasti ;)
Oikein hyvää je helteistä viikonloppua kaikille!
Bubbles 22+6
Moikka,
Kahden päivän Helsingin hurvittelut ovat nyt ohitse ja tänään ollaan lähdössä mökille saunomaan ja uimaan :-)
Tittuskalle onnea talokaupoista! On ihanaa kun saa suunnitella sisustamista, vaikken niin kovin paljon itse muuttamisesta olekaan innostunut.
Äitiyspäivärahoista: Käyn maanantaina neuvolassa, jossa ilmeisesti saan jo paperit mukaani, kun kerran mennään jo 22 raskausviikossa. En voi kuitenkaan laittaa hakemuksia vielä eteenpäin, kun en tiedä, kuka loppuviimein maksaa äitiyspäivärahani. Työnantajani piti asiaa selvitellä. Ongelmani on, että työsopimukseni loppuu 1.11.2006 esimieheni käsityksen/tiedon mukaan saan jatkosopimuksen äitiysloman ajaksi...minulla ei vain ole mustaa valkoisella tuon työn jatkuvuuden suhteen...niin, etten nyt sitten tiedä maksaako työnantaja minulle sen 3kk äitiysloma-ajan palkan vai miten nuo kuviot nyt menevät...kaiken lisäksi hakemus pitää laittaa menemään työnantajalle hyvissä ajoin, jo 3kk ennen laskettua aikaa...menee vaikeaksi. Olisi niin paljon parempi jos saisin hakea etuutta suoraan KELA:sta...joka tapauksessa haen rahaa 6kk tulojen mukaan. Hoih, tulipa sekava sepustus...
Minulla on aivan hirvä stressi päällä kun ensi viikolla alkaa taas työt. Helpolla en siellä tule pääsemään kun homma on pelkkää raavasta nostelua yms. Ahdistaa jo pelkää ajatuskin. Otan asian kyllä puheeksi maanantaina neuvolassa.
Liikkeet senkun vain vahvistuvat päivä päivältä. Vauva tuntuu olevan kovin levotonta sorttia. Vaihtaa puolelta toiselle päivän mittaan (on helppo tuntea kun on perätilassa) ja yöksi sitten käpertyy tuonne kohdun yläneljännekseen nukkumaan. Öisin ja aamuisin tuo osaa olla rauhallinen, mutta iltaa kohden meno yltyy ja poloinen tuntuu saavan hikankin kovin usein.
En ole vielä mitään hankintoja vauvalle tehnyt. Meillä on niin ahdasta tällä hetkellä, etten tosiaan tiedä, mihin saan vauvalle vaatekaappiakaan, meillä kun jo kaikki vaatekaapit suorastaan pursuavat vaatteita...ärsyttää tämä epäjärjestys. En jaksa siivotakaan, kun on niin kauhean kuumakin täällä sisällä.
vali vali...johan tuli taas valitettua...Hyvää viikonloppua kuitenkin kaikille. Huomenna vaihtuu taas raskausviikko :-)
Kanelisokeri 20+6
Tällä viikolla kyselin juuri tuosta 6kk tuolosta ja virkailija sanoi, että vaikka minulla alkaa äitiysloma 25.9. niin voivat hyväksyä 6kk tuloiksi myös 1.3.2006-31.8.2006. Eli vaikka teoriassa _pitäisi_ olla juuri ne äitiyslomaa edeltävät 6kk perusteena, niin _vähän_ voivat joustaa, ilmeisesti juuri siksi että on helpompi antaa täysiltä kuukausilta tulotiedot kuin kuukauden osilta... Muutenhan mun pitäisi antaa tiedot 25.3.2006-24.9.2006.
On näitten kanssa kyllä välillä ihmeissään! Oliskin niin hyvä tilanne, että sais antaa tulla äippärahan sen 2004 verotuksen mukaan... Vaan kun työtulot silloin 0 euroa... Olin silloin minimiäitiysrahalla ja kotihoidontuella esikoisesta.
Mutta toivottavasti me kaikki saadaan paperit tarvittavine liitteineen lähtemään... Eiköhän ne siltä Kelasta sitten kysele ja pyydä lisätietoja, jos kovin kämmäillään ;)
Tulis ny jo viileemmät ilmat, mä ihan läkähdyn jo! Ei sais valittaa ku on lämmin mut valitan silti :)
Oottelen täs et toi mies saa tuola kylppäris valmiiks ne mitä on meinannu, sit anoppilaan suihkuun ja keskiselle. Keskisellekin on tullu äitiysvaatteita, toivottavasti nyt löytäisin jotku kivat kesähousut, sama se minkä laatuset ovat kuhan nyt tän kesän ehjänä pysyvät niin hyvä. Syksylle ja talvelle on vaatetta, mut en oo vielä aikaisemmin ollut kesähelteellä raskaana niin ei ole tullut kesämamma vaatteita hankittua. Tuntuu et paitoja sais olla vaik kuinka monta ku on niin kuuma ja hikoilee kovasti nii pitää vaihtaa monesti päiväs paitaa, no täs kotona ny ei niin haittaa vaik olis vähä liian lyhkäsiä paitoja mut ku ihmisten ilmoille lähtee nii olis kiva ku ei napa vilku :) mulla tuli esikoisen odotuksesta niin rajut raskausarvet mahaan ja nehän on ja pysyy etten kyl viiti paljasta mahaa pahemmin esitellä :(
Muistankohan nyt nimimerkin oikein, mut tais olla tittuska joka pääsee uuteen kotiin? Onnittelut siitä!!
Nyt syömään jotain ja josko sit pääsis lähteen...moikka!
Tuuli
Heipä hei taas pitkästä aikaa - en kuulu vakiokirjoittajiin, mutta silloin tällöin oon jotain laitellut.
Oltiin viikon lomalla Lapissa esikoisen kanssa, mies on siellä töissä (reissuhomma) ja ehkä muutamme sinne vielä ennen synnytystä, jos asunto löytyy. Muuten oli mukavaa, mutta automatkat ilman ilmastointia meinasivat teettää tuskaa.
Mulla pitäis olla ens viikolla neuvola, edellisen kerran olen käynyt siellä huhtikuussa!! Jyväskylän kaupungin talous on kuralla ja siksi käyntejä on harvoin. Mulla on siis tähän mennessä (rv 20+5) ollut yksi neuvolantätikäynti, yksi ultra (rakenneultrasta ja seulasta kieltäydyin) ja yksi lääkärikäynti. Onko teillä muilla todellakin noin tiheesti noita käyntejä? Mua pikkasen ihmetyttää tämä säästäminen täällä. Aika itsenäisesti olen saanut hoidella tätä raskautta siis tähän asti ja pähkäillä painonnousun ja hemoglobiinin; oma-aloitteisesti olen silloin tällöin nappaillut rautatabletteja kun on ollut väsymystä.
Vauvan liikkeet olen tuntenut tasan kuukauden ajan joka päivä. Nyt myllerrys on jo aikamoista! Ääniin tosiaan reagoi ja sama homma kuin edellisenkin kanssa eli vauhti yltyy kovaksi kun ite yrittäis nukkua. Maha on muutenkin kasvanut nopeesti hirveen kokoiseksi, ei uskois että neljä kuukautta on vielä synnytykseen. Paino noussut kokonaisuudessaan pari kiloa (kotivaa' alla punnittuna).
Mullakin pitäis olla jossain vaiheessa äitiyspoli, koska edellinen leikattiin ahtaan lantion vuoksi, ja tämä seuraavakin TOIVOTTAVASTI leikataan.
Helteistä kesää ja hyvinvointia kaikille!
t. Vilhelmiina
Ensinnäkin tittuskalle onnittelut talokaupoista! Olen niin kade, mullakin hirveä talokuume, mutta vielä ei ole löytynyt sopivaa, emmekä aio ainakaan näillä näkymin rakentaa uutta.
Eli, tänään oli neljäs neuvolakäynti. Olen käynyt kerran kuussa huhtikuusta alkaen. Kaikki näytti olevan ok. Verenpaine 110/67, Hb 129 eli vielä en tarvi rautakuurille. Syke oli 140 ja sf mitta 17cm, menee tasaisesti keskikäyrän mukaan =) Paino on noussut kaikenkaikkiaan nyt 4kg. Täytyy kai olla ihan tyytyväinen kun ekaa odotan ja syömisen suhteen en ole ollut niin tarkka, ainakaan nyt kesällä. =) Liikuntakin on jäänyt vähemmälle näillä helteillä.
Kahden viikon kuluttua olis sit taas neuvola. Tulee 22 rv täyteen joten saan ne kelan paperit silloin. Tänään sain myös matot pestyä. Nyt pitäis vähän siivota, mutta taidan siirtää sitä illemmalle, että jaksaa paremmin. On niin lämmin!
Aurinkoista viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!!!
Rusina rv 20+1
Minäkin piiiitkästä aikaa kirjoittelen jotakin... On ollut niin tuskaisen kuumaa, että sais jo minun puolestani hellittää. Allergiaoireet tuohon jatkuvaan hikoiluun lisänä eivät helpota oloa yhtään. Ja matalat paineet... Tänäänkin kauppareissulla meinasi taju lähteä pariinkin otteeseen. Toivoisin kunnon ukkosmyrskyä ja sään viilenemistä muutamalla asteella.
Muuten raskaus on sujunut ihan kivasti, nyt viikkoja on 20+5. Vauva potkiskelee ja pyöriskelee usein. Mitään kovin pahoja " oireita" ei ole ollut. Maha on kasvanut kovasti. Mammavaatteita tekisi kovasti mieli ostaa, muttei millään viitsisi kun siskoltani jää kohta vino pino tarpeettomaksi... Odotellaan siis vielä pari viikkoa. ;)
Mutta enpä osaa nyt muuta rustailla joten hyviä jatkoja vaan kaikille! Ja Tittuskalle onnea talokaupoista. Itse odottelen koska tuo ukkokulta sais meidän uuden talon valmiiksi jotta päästäis joskus tästä kuumasta kerrostaloasunnosta veks. Mutta kaikki aikanaan.
Öitä, toivottelee JaaSa ja Jumbsu
...En kestä enää ainuttakaan hellepäivää...alan olla ihan sipissä. Maanantaina koittaa kaiken lisäksi taas työarki, eikä totta puhuen kiinnosta lainkaan.
Neuvolassa olen käynyt kerran kuussa ja taas maanantai-aamuna olen sinne taas menossa. Tuntuu kovin harvakseltaan olevan noita käyntejä, mutta kyllä siellä taas saa loppuraskaudesta rampata varmaan useammin.
Minulla on kaikki ollut jotenkin erilaista tässä raskaudessa verrattuna kahteen aiempaan. En ole aiemmin ymmärtänyt, miten kiusallinen vaiva esim. levottomat jalat ovat, mutta nyt toki ymmärrän kun jalat ovat kuin tulessa mitä pidemmälle ilta sujuu. Siis jalkapohjat alkavat kuumottaa niin, että tekisi mieli upottaa ne kylmään veteen. Vaiva on todella kiusallinen. Haluan jääkylmät jalkani takaisin! Nyt jo närästääkin ihan hirveästi. Ennen sekin on ollut lähinnä viimeisten viikkojen vaiva. Vali Vali, pääasia, että vauva kasvaa ja voi hyvin. Äiti kyllä kestää tämän krempan hammasta purren.
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille, meikäläinen ottaa nyt pakkasesta vähän jätskiä jälkkäriksi.
Kanelisokeri 21+0
Neuvolaterveisiä:
Hb 108 ja rautakuurille, verenpaine 120/65 eli laskemaan päin " virallisillakin" mittauksilla, mulla tuo paine olisi kotimittauksella vieläkin alhaisempi, mutta joku valkotakkikammo kai on ;) Vauvan syke 155 ja kovasti potki dobleria. Sf-mitta 23cm ja yläkäyrällä edelleen mennään... Sokerirasitukseen sain lähetteen ja ajan 31.7. klo 9.30... Taitaa tulla AIKA tukala aamu... Supisteluista juteltiin ja kätilö oli sitä mieltä, ettei kipeää saisi vielä supistella, mutta koska seuraavalla kerralla eli 2.8. on lääkäri, niin sitten katsotaan kohdunkaulan/suun tilanne vasta. Mutta jos tulee kipeitä paljon, niin synnytyssaliin vaan " päivystyspotilaana" . Kelan paperit sain, vielä kun osaisi täyttää... Esikoisen kanssa oli niin helppoa, kun sain minimirahan eikä tarvinnut kuin laittaa rasti yhteen ruutuun. Nyt olen ihan pihalla, että mitä itse täytän ja mitä työnantaja täyttää jne.
Mutta tuossa kai ne tärkeimmät!
Onko kaikki muut jo kesälaitumilla? Itsellänikin alkaa maanantaina 3 viikon kesäloma, silloin tuskin ihan joka päivä koneelle ehdin ;)
Marrastoive rv 23+4
Hiljaista alkaa siis taas olla ennen viikonloppua.
marrastoive: Mielettömän myöhään sulla sokerirasitus. Täällä alkaa jo puoli 8. Ota sitten evästä joukkoon, että saat heti kokeen jälkeen jotain suuhus. Siinähän pitää olla illasta asti ravinnotta, eikä vettäkään saa juoda ku lasi kaks.
Mä kans jätin eilen Kelalle paperit, vaikkakin haen puolen vuoden tuloilla. Tilitiedot sun muut sitten lähetetään jälkikäteen, mut saan sit pakkauksen heti hypisteltäväksi ;) Oli vaan niin ärsyttävää, kun kesälikka ei osannut vastata mun kysymyksiin, ja jouduinkin käydä kahtena päivänä selvittelemässä asioita. Pitäähän niittenkin oppia,mut olis sit joku osaavampi kaverina niin kauan, että osaavat itekin. Näitä juttuja kun ei itse ainakaan tajua, miten olis järkevintä...
Mietin jo milloin kuuluis olla neuvolan toka lääkäri? Mä kun oon hypännyt tuolla polilla. Nyt ei sinne kuitenkaan enää määrätty kontrollia. Seuraava neuvola-aika on rv26, sokerirasituksen jälkeen, joten joko sen olis pitänyt olla lääkärineuvola? No ottavat sitten lääkärille vaika seuraavalla viikolla, eihän mulla oo kun aikaa.
Veljen vaimon laskettuaika lähestyy ja serkkukin on tänään synnytyssuunnittelussa äitipolilla. Pian alkaa meidän suvun pikkuserkusluku käydä uusila kierroksilla ;)
Ollaan otettu täällä vähän rauhallisemmpin nyt, kun sunnuntaina lähdetään Helsinkiin viettämään lomaa. Onko kellään kokemusta LegoShowsta? Sen lisäksi kolutaan Lintsi, SeaLife ja Korkeasaari. On niin ihana päästä vähän kotoa jo kauemmas.
Täällä alkaa olla Tangotunnelmaa !
B 22+5
täällä ei ihmeitä. tänään on ollut aika rauhallinen päivä suppareiden kanssa. aamulla vähän alkoi juilimaan kun lapset riehui ja kyöhnäsi niin kamalasti mutta meni ohi kun mies vei lapset kauppareissulle ja sain maata ilman seuraa.
huomenna olis neuvola. normaalisti siellä käynnit varmaan jää kokonaan koska käyn äitipolilla vähän väliä. huomenna pitää kuitenkin mennä että saan kelan paperit täytettäviksi. onneksi tajusin jo aiemmin ottaa palkkakuittini ja työsopimuksen kotiin ettei tartte niitä erikseen hakea mistään. minäkin haen nyt ekaa kertaa 6kk tulojen mukaan. tuntuu tosi ruhtinaalliselta kun aiemmin olen ollut opiskelija ja aina sillä minimillä ollut.
minkäs alan ihmisiä muuten olette jos saa udella? itse olen kehitystehtävissä ja edunvavonnassa sosiaalialalla ja tykkään työstäni kovin.
reilu viikko on nyt maattu ja alan tottua.
hyvillä mielin,
momentti rv21+6
Meinaatko Bubbles mennä tangoille? Tai joku muu onko menossa?
Me ei varsinaisesti tangoamaan mennä, mut ehkä huomenna vois sielä kaduilla käydä kattelees kojuja. Lauantaina mennään käväseen Kristiinassa ja sit taas su remppaa aherretaan. Miehellä on vielä yks viikko lomaa loppukuusta ja sillon mökkeillään koko viikko niin tulee vähä löhöiltyäkin.
Taidanpa mennä leikkaan ruohon, ku ei täs ny muutakaan ole.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Tuuli
Elikkäs tänään kävin neuvolassa hb 124, verenpaine 110/70 ja sf 20,5 cm. Vauvalla syke 140 ja kovasti myöskin potki dobleria! Ensikerralla onkin sitten lääkärin tarkastus josta jo saan kylmiä väreitä... Terkkari kertoi että neuvolalääkäri vaihtuu kun nykyinen jää äitiyslomalle :) ja tilalle on tulossa Sri lankalainen mieslääkäri!!!! Voi apua! Eikö suomesta tosiaan löydy lääkäreitä??
Kiitos muuten vinkistä (en muista kuka...) ja linkistä vaunujen tilaamiseen saksasta, hinnat oli sen verran edulliset että tätä kannattaa tosiaan harkita.
Nyt ei muutakuin Kelan papereita tutkailemaan, hyvät illan jatkot.
Nasketti rv 22+0
Teitä oli muitakin jotka aikoo hakea äippärahaa 6kk:n tulojen perusteella. Voinkohan jo viedä todistuksen + täytetyn Kelan kaavakkeen Kelalle, vai pitääkö ne työtulot olla heti mukana? Joku sanoi että sais ainaki pakkauksen kun vie.. Elikkä mulla sellanen tilanne, että teen viran puolikasta ja työlistaa täytetään sairaslomien ym. sijaisuuksilla. Tulot viimesestä 3 kk:sta ennen äippälomaa siis vielä arvoitus (sen puolikkaan ylittävältä osalta). Voiko ne tulotiedot viedä vasta äitiysloman alettua, jos muut paperit täytetty + viety? Olikohan sekavasti selostettu...=) Osaisko joku valaista tietämätöntä?
Viipero rv 22+3
Bubbels, oli joo vähän kökkö aika sokerirasitukselle. Johtuu siitä, että sain tosiaan vasta eilen neuvolassa lähetteen sinne ja lopulta maanantaina alkavan kesäloman takia mulla oli tasan YKSI päivä, joka sopi omaan ohjelmaan mennä sinne välillä rv 26-28... Ja tuolle aamulle oli jäljellä enää klo 7 ja klo 9.30 ajat. Klo 7 olis ollut liian aikaisin, en olisi saanut millään miehiäni sitä ennen hoitoon/töihin (meillä vaan yksi auto ja matkaa 7km töihin/hoitoon/sairaalaan). Että jotenkin pitää vaan koittaa selvitä. Ja kun tuosta vedestä kysyin, niin kätilö oli sitä mieltä, että jos nyt yhden jääpalan imeskelisi, jos on pakko... Että ei sitä vettäkään saisi oikeastaan juoda. Toivottavasti on viileät ilmat silloin.
Painosta unohtui eilen sanoa :) Sitä tosiaan on tullut ihan kivasti... 8kg lähtöpainoon.
Minäkin haen sen viimeisen 6kk mukaan äippärahaa, mutta koska en ota pakkausta vaan rahan, niin ei ole sen takia mikään hoppu saada papereita lähtemään. Ajattelin odotella elokuulle ja jätän sitten kaikkine tulotietoineen.
Mutta oikein ihanaa, helteistä viikonloppua muille marrasmurSuille ;)
Marrastoive rv 23+5