HUHTIHURMUREILLE perjantaita!
Kommentit (22)
ihanaa kun tuo pakkanen lauhtui ja luntakin tuprutti taivaalta! pääseevät lapsetkin ulos kunhan isäntä tulee töistä. minuun tuo lasten flunssa iski nyt toden teolla, en jaksa millään lähteä ulos seisoskelemaan, kun ei keuhkoputkentulehdus olisi vaan tulossa...
polilla ei mitään uutta. vauvan painoarvio oli reilu 2kg, keskikäyrillä mennään. supistelutkin ovat laantuneet kun muistaa pysyä aloillaan.
vauva on edelleen oma vilkas itsensä, varsinkin öisin. taitaa antaa jo esimakua tulevista valvomisista...
kaikki tarpeellinenkin tuli viikon aikana hankittua, tutit,rasvat pullot hoitolaukku ja tietysti vaatteita :) nyt vain odotellaan h-hetkeä!
vinkkinä muille, ainakin itse olen iki-ihastunut lindexin vauvan vaatteisiin. kannattaa käydä katsomassa, ovat suht edullisiakin!
päivän jatkot kaikille tasapuolisesti!
hope@ rv 32+5
On jo jokunen aika pitänyt kysyä, että onko teille tullut sitä masuviivaa? Mä tässä ihmeissäni odottelen, että missä viipyy. Jos tossa mahassa jotain on, niin ainakin on todella vaalea, pitää oikeen tihrustaa, mutta mitään selvää ei ole. Esikoisesta tuli viiva, mutta en tietenkään muista millä viikolla! Voikohan se vielä tulla vai jäänkö tällä kertaa ilman?
Voi kun olen niin kateellinen teille, jotka voitte ulkoilla ja käydä kaupassa, niin tyhmältä kun se kuulostaakin. Eilen päätin sängynpohjalta irtautua sen verran, että hain esikoisen hoidosta, vein muskariin, odotin siellä 45 min ja tultiin kotiin. No, eipä ollut hyvä idea. Estolääke piti taas ottaa, kun supistuksia pukkas, ei mitään tajuttomia, mutta kuitenkin, vaikka koko illan taas olin makuulla.
Alapäässä vihlos oikeen kunnolla, pelkään, että tulee kohdunsuulta, mutta toisaalta vois olla ihan liitoshommiakin. Toivottavasti ei tule vitsaputkesta, kaamee pissahätä eilen taas koko ajan, vaikka mitään juurikaan ei tule. Mulla on kyllä kokemusta tulehduksesta ja se on ollut ihan eri sfääreissä, joten ei kai huolta. Sitä alkaa olemaan vaan niin vainoharhainen, kun makaa yksinänsä ja koko ajan pelkää, että jotain tapahtuu. Yleiskunto alkaa menee kun lehmän häntä ja kun vähäks aikaa nousee ylös, tuntuu sen verran, että suhteellisuuden taju katoaa: JOhtuuko krempat ihan tavallisista raskausvaivoista, huonotuneesta kunnosta vai siitä, että on jonkinsortin riski koko ajan tässä supistusten takia... Sitä miettii myös, että mitä jos makaa turhaan, jos nämä supistukset eivät ennenaikaisuutta aiheuttaisikaan, kun esikoinenkin roikku mukana täysiaikaiseksi, mutta toisaalta ei viitsi sitä riskiä ottaa. Vaikka ei syntyisikään yhtään etuajassa, niin en kyllä mielellään mene yhdeksikään ylimääräiseksi päiväksi sairaalaan makaamaan.
Menis nyt vaan aika nopeasti, ei tässä kuitenkaan la:aan asti jouduta olemaan vankina vaan kyse on yhdestä tai puolestatoista kuukaudesta.
Tavoite on, että reilun viikon päästä polikontrollissa ei olis tapahtunut mitään alapäässä. Sekin auttais jo jaksamaan seuraavat viikot PALJON helpommin, jos sitten uskaltais jo jotain hiukkasen tehdä.
Mulla ei oikeen ole mitään sen hauskempia uutisia, kun nämä päivät eivät kovin villejä ole :/ Telkkaristakin tulee musta keskikerto vähemmän kaikkea katsottavaa (jos esim. vertaa edellisiin talviin). Mua kun ei nappaa oikeen noi klo 21 jälkeen alkavat jännitysohjelmatkaan. Pitäisköhän uppoutua talviolympialaisiin? Esikoista odottaessa seurasin äitiysloman alettua jalkapallon MM-kisoja. Ei ollut oikeen tekemistä vaavia odottaessa, mikä tuntuu nyt vähän hölmöltä (silloin kun olin suht kondiksessa).
Viivaa odotellaan ja masua kasvatellaan...
Touhis 28+6 tai jopa 29+
Meillä on 2-vuotissynttärivalmistelut täydessä käynnissä. Jotenkin oli sääli viedä poika omana synttäripäivänä hoitoon kun olisi voinut jäädä kotiinkin, mutta kun hoitotäti on järjestänyt lapsille aina omat juhlat, niin ajattelin että kiva se on meidänkin lapsen juhlia ensin siellä niiden kolmen kaverin kanssa, kun muitakin on juhlittu, ja tämän jälkeenhän hän jää sitten pian kotihoitoon... Täytyy laittaa lahja valmiiksi olkkariin odottamaan ;)
Masuun ei mitään erityistä kuulu. Vauva on jonkun kerran mönkinyt niin, että on tosiaan tuntunut tulevan kyljestä/nivusesta läpi. Kuitenkin vaikuttaa paljon rauhallisemmalta kuin isoveljensä (jospa tästä tulisi tosiaan rauhallinen tyttö?!) Yökin meni parhaiten moneen viikkoon, nukuin kuuteen saakka ja olo tuntui levänneeltä pitkästä aikaa!
Mutta nyt vielä selvittämään työjuttuja. Haalen, mistä ostit tuon seinään kiinnitettävän hoitopöydän ja mitä maksoi????? Meille olisi tulossa sellainen mutta vasta pääsiäisenä, käytettynä, ja mietin vaan että pitäisikö hankkia kuitenkin uusi vai jaksettaisko odottaa sinne asti.
mutta nyt hommiin, ja sitten kakun koristeluunkin kohta.
eikkuli ja hippuska 32+2
Ei masuviivaa, ja tyttö ultran mukaan tulossa :) Esikoiselta tuli viiva napaan asti, en vain tullut laittaneeksi sitä mihinkään ylös että milloin tuli, ja poika oli. Muistaakseni se oli tosi haaleanhäivähdys vaan, ja sitten yhtäkkiä se vain oli siinä ihan tummana. Häipyi kyllä äkkiä myös pois. Olen kyllä miettinyt, että onko siinä tyttö/poikaviivassa mitään mieltä, vai onko kyse vaan vatsalihasten erkaantumisesta (ja nythän ne varmaan olivat hyvin jo valmiiksi erkaantuneina ;))... kun tuolla 2-vuotiaalla nassikalla on joku vastaava viiva masussaan ;)
Touhis, siinä olen kyllä samoilla linjoilla että kovasti on tv-ohjelmissa toivomisen varaa päivisin kotona oleville. Täytyy varmaan niitä talvikisoja alkaa seurata ja tekemään vaikka jotain käsitöitä samalla. MIes eilen juuri innosteli, että toukokuun alussa alkaa jaliksen mm-kisat, mikäli hän aikoo niitä tuijottaa jantuksissaan tv:n ääressä, saa siinä samalla hoitaa tenavat ja äiti lähtee sillä välin ulkoilemaan. Minusta juuri tylsempää lajia kuin jalkapallo saa hakea...
että tämmöistä.
Jee, aurinko paistaa ja pakkasta muutaman asteen verran.
Meinaan lähteä vähän ajan päästä lasten kanssa pulkkamäkeen :) Ja joo, en itse aio laskea, mutta puolen kilometrin matkan aion sinne mäen alle taivaltaa edes takaisin. Tuostakin voi jo varmaan päätellä, että täällä on mammalla olo mitä mainioin. Supistukset ovat pysyneet pari päivää melkein kokonaan poissa, enkä ole ottanut enää kolmea lääkettä/pvä, kun olen vähemmälläkin pärjännyt, yhtä-kahta/pvä.
Että en usko tuosta olevan haittaa, jos rauhallisesti kävellään ja samalla ilmaa ihaillaan. Kun en enää kerta kaikkiaan kestä olla vaan sisällä tai korkeintaan omassa pihassa! Ja kai se positiivinen ja ulkoilmasta virkistynyt mielikin on kuitenkin hyväksi, vai mitä luulette?
Toivottavasti en ole illalla täällä sitten valittamassa supisteluita :/
Tuosta masuviivasta: minulla ei ole ollut sitä kertaakaan, ei siis esikoisesta (tyttö) eikä toisesta (poika), eikä siis tälläkään kertaa, ja poika on tulossa. En tiedä millä perusteella se joillekin tulee ja toisille ei... Ainakaan minun sukulais-ja tuttavapiirissäni sillä ei ole ollut tekemistä vauvan sukupuolen kanssa: viivalla varustetuista mahoista on tullut niin tyttöjä kuin poikiakin. Jossakinhan siitä puhutaan poikaviivana, mutta minä en siihen usko.
Olen muutenkin kauhean skeptinen noitten erilaisten uskomuksien suhteen, millä perusteella voi päätellä vauvan sukupuolen odotusaikana... Hauskojahan ne ovat, ja on kiva kuunnella ihmisten arvailuja milloin mihinkin perustuen :) Mutta joko minä olen todella omituinen tai jotain, kun tuntuu että minulla on nuo oireet ja muut joka kerta menneet aivan päinvastoin. Sydänäänistä lähtien, meillä n jokaisella olleet sykkeet 150:n paikkeilla, ja siis näillä sykkeillä tyttö, poika ja nyt tulossa toinen poika. Eli ultraan uskon näköjään minäkin :)
Jepjep, tämä skeptikko käy nyt viemässä linnuille ulos ruokaa ja lähtee sitten pikku hiljaa (kirjaimellisesti) vahtimaan lapsia pulkkamäkeen, ettei tapahdu mitään isompia haavereita.
Eusenia 31+4
jaahas ja taas perjantai=). mulle tuli nyt se viiva mahaan, esikoisesta ei tullut ja tyttö tuli silloin, nyt ultran mukaan poika tulossa.
nukuin taas huonosti, heräilin koko ajan=(: ja aamulla kun uni olis maistunut niin koko ajan soi puhelin..no nukkuupahan viikonloppuna univelat kiinni.
(.) tuntuu mukava möyrintä. oiskohan äsken syödyn suklaapatukan ansiota. synnytys pyörii mielessä joka päivä, kyllä se pelottaa..se kipu on niin rajua..ja viimeksi kun kesti niin pitkäänkin vielä.
T:peetu 28+6
...ja sitten kohta onkin jo maanantai :)
Olin aamulla sokerirasituksessa. Oli sellaista colan näköistä ja makuista juomaa, samanlaista kuin viimeksi. Ilmeisesti riippuu paikasta, kun jossain saa vielä sitä valkoista litkua... mikä kyllä on pahaa! Mutta kyllä tuo ihan hyvin meni alas, vaikka en colasta muuten tykkääkään -poikkeuksena sitruunan ja limen makuinen cola :)
En vain tullut kysyneeksi milloin tuloksia voi kysellä. Jos jättäisi maanantaihin.
Maha- asukki on ollut koko päivän hiljainen, mutta jotain höyhen liikkeitä tuntuu. Taitaa ottaa aamuinen voimille. Pitää seurailla liikehdintää, kun neuvolantätikin käski niin tekemään. Mitään viivaa ei ole, piti ihan tarkastaa. En kyllä muista, että oliko esikon kanssakaan, vaikka siitä ei ole kuin se vuosi. Painoarviostakaan ei ole mitään tietoa, paitsi sen verran 3n ultran perusteella että kasvu on viikkoihin nähden juuri oikea... mitä sitten tarkoittaakaan?! :)
Pitää varmaan tiedustella tiistaina, kun menen ylimääräiseen lääkäriin. Vihloo pahasti tuonne alapäähän, ehkä kohdunsuu tai sitten joku muu liitoskipu. Eilen illalla lepäsin hetken, niin loppuiltana oli kävelykin täyttä tuskaa. Eikä kyllä vieläkään. Supistuksiakin on tässä ollut samalla tavalla kuin tähänkin asti. Saa nähdä miten huominen päivän kaupungillaolo vaikuttaa. Ukko olisi vielä lähdössä iltarientoihin, jonka tosin voi peruuttaa jos siltä tuntuu... mutta sitten omatunto soimaa, kun toinen ei pääse mihinkään. Kuitenkin aina patistan hippaamaan ja sen kerran kun lähtisi niin sitten joutuisi olemaankin kotona :)
Sen näkee sitten huomenna.
Oltiin esikon kanssa eilen siellä korvatarkastuksessa. Mitään ei ollut ja olisi sen kyllä huomannut jos kipeät olisivat olleet. Muuten kun on vauhti päällä koko ajan, melkein juosten pitää mennä saunaankin.
Joku kyseli eilen niistä valmennuksissa käynneistä, en sitten muistanut mitään laittaa... Synnytysvalmennuksesta tai mistään muustakaan valmennuksesta ei ole ollut neuvolassa puhetta. Viimeksi parhevalmennukset oli ainakin sitä luokkaa, että näin äkkiä sinne ei kyllä tarvi mennä uudelleen. Istuttiin pöytien ääressä ja täti edessä pälätti sen koko kaksi tuntisen -ilman taukoa. Jopa lastenhoitotunti (2h) oli sitä, kun ajateltiin että vaippoja olisi nukeilta vaihdettu yms... Varsinkin kun tuleva isukki koskaan varmaan edes pitänyt noin pientä sylissä. Synnytysvalmennus oli kyllä ihan hyvä. Käytiin synnytys läpi ja katseltiin niitä papereita, muistaakseni videokin (mikä olin jo 2een kertaan koulussa nähnyt :)). Lopuksi oli osastolla katselu. Nyt on toinen sairaala, mutta se varsinainen valmennus on kyllä vähän turhaa tässä vaiheessa. Sen verran hyvin edellinen vielä muistissa, vaikka ei ihan kaavojen mukaan mennytkään =/
Mutta nyt voisi hetkeksi oikasta ennen kuin tuo esikko herää päiväunilta <3
-viivi_84 ja maha- asukki huomenna tasan 30 (!!!)
Huomenna en kerkeä koneelle, joten sunnuntaina sitten pidemmät turinat :)
Kaikille lumista ja rauhallista viikonloppua!!! -ja olkaa nätisti ;)
Olo on mitä poikkinaisin näin tänä perjantaina. Esikoisen kerhoon roudaus ja koiran lenkitys nuorimmaisen kanssa kerhon aikana on onneksi nyt takana; pääsee huilaan! Otan kyllä aivan rennosti tän illan ja huomisen päivän, on niin kovasti fyysinen väsy. Lekottelua siis tiedossa=)
(.): ollut tänä aamuna ja eilen illalla taas hiukan normaalia hiljaisempaa, pikku potkuja vain. Liekkö tirriäinen väsy kuten äitinsä?
Mulle ei ole ainakaan vielä tullut linea negraa. Esikoisen aikaan oli, ja poika tuli, kakkosen aikaan ei ollut, ja tyttö tuli. Ei sillä etten kyllä tuohon ennustukseen juuri usko, eikö lie enemmänkin sattumaa! Ja hormooneistahan se puhtaasti johtuu.
Noi supistelut ja niiden vuoksi liikkumattomuuteen joutuminen kyllä todellakin on noidankehä. Kun niitä suppareita ensin tulee, ja sit sen vuoksi joutuu liki vain lepäilemään, niin yleiskunto kerkeää laskemaan, ja silloinhan taas supistus tulee aina vain pienemmästä ja pienemmästä ponnistelusta. Ikäviä juttuja...
Mutta nyt täytyy lähteä jotakin syömään; mahdoton nälkä! (Makoisat pullakahvit kahvilassa lenkin jälkeen eivät näköjään nälkää hirmuisen pitkään pidättele! ;))
Nautiskelkaahan alkavasta viikonlopusta!:)
tilda 29+5
Perjantaipäivä - tänään olen vaan tähän saakka ikäänkuin laiskotellut mutta nyt pitää alkaa sitten jotain tekemäänkin. Eilinen vaan säikäytti kun verenpaine oli kotimittarilla mitaten liian korkea. Keskiviikkona paineet neuvolassa ok, mutta silloin myös kotona olivat vähän koholla. Luulenpa kaiken johtuvan siitä että tiistai ja keskiviikko meni siten, että koko päivän aamusta iltaan touhusin kotona kaikenlaista ilman lepotaukoja taikka päiväunia. Ja eipä siihen sitten enää tarvittu kuin yksi vähän huonommin nukuttu yö. No nyt paineet on taas ihan hyvät kun eilen lepäilin ja tänään olen siis ottanut rauhallisemmin.
Masuviiva mulla on, sellainen ihan kuin olisi tussilla piirretty ja kun eilen jokun kyseli vauvojen sukupuolia niin tyttö olisi meille 4D:n mukaan tulossa :-). Pikkuinen prinsessa siis. Aika monelle meistä näyttäisi poika olevan tulossa eilisen gallupin mukaan. Vauva elelee masussa entiseen malliin , tasaisesti itsestään ilmoittelee, mutta vaikka viikkoja on jo näinkin paljon ja vauva rt:ssä niin ei nuo yläpotkut kyllä mitenkään kipeää ainakaan tee, semmoisia pehmeitä tönimisiä. Onkohan normaalia? Kun jotkut sanovat että on ihan kylkiluut tohjona potkuista, mutta tuleeko se vaihe myöhemmin? Kaikkea sitä tuleekin miettineeksi.
Touhis: Kyllä se aika menee. Ajatella, ihan pian sulla on alkamaisillaan jo 30. raskausviikko. Mutta tiedän tunteen kun sitä ihan laskee päiviä tai päivissä jopa tunteja että aika kuluu. Ja tosiaan nyt kannattaa seurata niitä olympialaisia ja sitten passitat miehesi hakemaan kaupasta kaikki maailman juoru- ja vauvalehdet ja sitten ne käsityöt on myös ihan hyvä idea jos sinulla on tuota neulojan vikaa. Itse silloin reilu 20+ viikolla kun en suppareitten vuoksi uskaltanut tehdä mitään makasin sohvalla ja kudoin kaulahuiveja ja tulihan niitä useampi tehtyä :-).
Jaahas mutta jos sitä nyt ryhdistäytyisi tähän päivään. Mukavaa viikonlopun alkua!
Vattumato rv 32+1
käytettynä mekin hoitopöydän ostimme, taisi olla brio-merkiltään. mutta ikeassakin on jonkinlainen, itse tykästyin enempi brioon. nyt täytyy lähteä ostamaan ruuveja,että sen saisi kiinni viikonloppuna :)
Pieni korjaus viikkoihin, vasta kun asiaa ajatteli vähän tarkemmin niin tajusin että olin ihan väärin laittanut. Huomenna kun viikkoja on jo kasassa 31 eikä 30!!! :)
-viivi_84
..taas. aika menee nopeasti vaikka päivät pitkiltä tuntuvat kotona tassutellessa. ainakin villakoirat muistuttavat että edellisestä siivouksesta on JO viikko aikaa. suunnittelin, että josko vain imurointi ja wc:n pesu riittäis tällä viikolla, mutta minussa on sitä vikaa, että pakko tehdä kaikki kunnolla eikä vain puolittain. ja nyt tässä mun tilanteessa työnjako on sellainen, että mies imuroi, luutuaa ja tamppaa matot. minä viikkaan pyykkejä, pesen wc:n ja pyyhin pölyt. ja ensin ' innostan' miehen siivoamaan (se on toisinaan melko kova homma;))
mutta hyvin osaa mies siivota ja huolella, kun alkuun pääsee! (kiitos anoppi kasvatuksesta)
minäkin etsin hoitopöytää vaaville. olen kuvista katsonut brion basic-mallin mukavan näköiseksi ja siihen jos ostais jotkut kivat korit. mies kyllä sanoo, että se on epäkäytännöllinen meillä, kun ihan varmaan isommat sisarukset vetää kaikki siitä lattialle tai ainakin sotkee vaatepinot. niin, pitänee vielä miettiä. käytettyjä olen katsonut, mutta niissä on hinnat nousseet korkeiksi (huutiksessa), jopa 70¿ ja yhdessä lastentarvikekaupassa näytti olevan 99¿ tarjouksessa joku väri ainakin, että sitten kyllä maksan uudesta sen muutaman kympin enempi. mulla ei ole aikaisemmin ollut hoitopöytää ollenkaan, mutta nyt kyllä haluaisin sellaisen.
eipäs tälle perjantaille ihmeempiä!
-lotta rv32+3-
kovasti tsemppiä lepäilyyn. Itse jouduin neljännessä raskaudessa makaamaan 3 vkoa sairaalassa kun lapsivesi meni ennen aikojaan. Ja kyllä oli aika pitkää välillä ja kova ikävä kotiin muiden lasten luo.
Oma olotila on väsynyt, hemppa on laskusuunnassa edelleen. Vauva potkiskelee rauhalliseen tahtiin ja välillä innostuu jumppaamaan kovemminkin. Tänään on kuitenkin ollut itselläni niin hyvä päivä, että tein pihalla lumitöitä samalla kun ulkoilin pienten kanssa.
Gallupiin en eilen vastannut, meille siis 4D:n mukaan tyttö tulossa. Linea negra on tullut mulle joka kerta, nytkin yltää ihan rintojen alapuolelle asti :)
Mandi ja kuutonen 30+1
Pitkästä aikaa taas lueskelun lisäksi voisin kirjoitella myös kuulumisia. Minulla myös viiva navan alla ja poika tulossa, kuten ollut kahdesti jo aikaisemminkin. Ystävälläni joka sai viime maaliskuussa vauvan kasvoi kamala karvoitus mahaan, onneksi ei semmoista ole kumminkaan tullut. Hänen neuvola täti oli sanonut sen olevan normaalia, etenkin poikaa odottaessa.
Meillä on nyt huomenna vihdoin ja viimein talkoot jossa muutamme ison pojan alakertaan ja laitamme hänen entisen huoneen vauvvelille kuntoon. Eli vaihdamme nyt lattiat ja listat, seinien maalaus jää vielä tekemättä, mutta teemme senkin vielä. Järjestys on vähän hölmö, mutta seinien maalausta voi tehdä yksinkin, mutta laminaatin laitossa on hyvä olla apumies ja huomiseksi mieheni sai sen järkättyä niin nyt menee näinpäin.
Ihanaa kun saa huoneen tyhjäksi ja vauvvelin tavarat sinne, nyt niitä on ripoteltu ympäriinsä. Meillä hankittuna vaunut (emmaljunga) rattaat, vauvan sänky ja hirmuinen määrä vaatteita sekä pari nallea, pupujussikan pinnasuojat, verhokatos, pari lakanasettiä, pyyhkeitä ja korisängyn peitto sekä röyhelöt. Oletteko muuten käyneet pupujussikoiden nettikaupassa, semmoinen on avattu lähiaikoina ja tuotteet ovat kyllä aivan ihania, valikoimaa on paljon enemmän kun jälleenmyyjillä.
Hoitopäytä ja pinnasänky pitäisi vielä hankkia, mallia ja väriä en vaan osaa päättää, luultavasti haluan kumminkin semmoisen reilun kokoisen pinnasängyn joka käy vähän pidempään. Onko kellään hyviä ehdotuksia?
Minna- rv 29+0
Taas on viikko vierähtänyt nopeasti! Koiran kanssa käytiin taas lenkillä,pitkä lenkki tehtiinkin-1,5 tuntia. Tuo meidän hauva on vasta vuoden vanha,että virtaa riittää ja on välillä tosi riiviö! Kuten tänään! Mitään ei totellut ja hyppi ja veti....huhhuh. Sanoin jo miehelle,että saa hoitaa iltalenkityksen :) Edelleen meidän koira pelkää lapsia...voi olla sille iso shokki,kun vauva syntyy. Uskon kyllä,että se tottuu siihen nopeasti-ainakin siedätyshoitoa saa sitten riittävästi.
Masuviivasta-mulla on ollut se varmaankin noin 18 raskausviikosta lähtien. Vauvan sukupuolta ei tiedetä-me halutaan jännittää loppuun asti! Se viiva on mulla navasta ylöspäin rintoihin asti. Onko muilla niinpäin? Vasta nyt viime viikkoina haalea viiva on ilmestynyt myös navasta alaspäin. Tuttavapiirissä on kaksi,joilla oli viiva ihan alhaalta rintoihin asti ja tyttö tuli molemmille. Oletteko kuulleet sellaista ennustusta,että jos viiva on navasta ylöspäin->tulee tyttö. Ja jos viiva on alhaalta vain napaan asti->tulee poika? Noihin ennustuksiin en itse kyllä usko...
(.) voi hyvin ja potkii mukavasti. Eilen tunsin eka kertaa hikottelun! Hassu tunne!
Viikonloppuna olisi ohjelmassa raksalla hääräämistä,talo pitää saada valmiiksi ennen vauvan tuloa!
simsku rv 31+6
Tämä viikko meni sitten saikulla ollessa, kaikki sanoo et olen hullu jos en lisää hae, no kattoo nyt sitten...Tottahan se on etten yhtään kirkkaampaa kruunua saa vaik väkisin sinne töihini vääntäytyisinkin. Kotona olen ollut ihan lepokannalla, imuroinut joka päivä, kun koiralla karvanlähtöaika:-(((
Oma (.) : Galluppiin kertoisin, että Brunon ja 3D-ultran sekä kahden muun ultran perusteella olisi meille tyttö tulossa, minulla on ennestään kolme poikaa ja yksi tyttö, miehelle vauva on ensimmäinen. Prinsessan tuloon ollaan varustauduttu vaaleanpunaisin hepenin;-)
Masukki on kyllä tosi vilkas pitkin päivää, kokoarviosta ei hajua, mutta uskon teidän muiden arvioiden perusteella neidin olevan sellainen pari kiloinen, sen verran mojovia on potkut:-)))
Minulla ei ikinä ole ollut viivaa ja molempia lapsia on syntynyt.
Nyt lähdetään viemään lapsia isälleen ja nautitaan kahdenkeskisestä viikonlopusta, kohtahan meitä on sitten kolme ns. vapaa vkl:na.
Ponnari ja Masukki 30+6
Miehellä oli esikoisen hakuvuoro tänään, niin ei ollut kiire lähteä töistä kotiin...
Vesijumppa keskiviikkona auttoi onneksi, ja nyt lonkat ovat olleet kaksi päivää aika hyvät. Yöt toki edelleen hankalia, mutta pahin särky helpotti. Täytyy koittaa raahautua vaikka uimahalliin pari kertaa viikossa heti kun mammis alkaa tuon jumpan lisäksi, jospa se parantaisi oloa.
Kalle pyörii vatsassa entiseen tahtiin, mutta tila alkaa selvästi olla vähissä, sen verran tiukkaa punkeamista on havaittavissa :-) Näin kaveria tänään joka hämmästeli mun pientä vatsaa. Se oli ihan positiivista kuunneltavaa oman miehen kommenttien jälkeen - sen mielestä olen ' huge' ... Aika keskikastia tämä maha kai on jos objektiivisesti katsoo, ympärys 105 cm ja sf-mitta 28 cm?? Olen kuitenkin 171 cm pitkä ja aika harteikas.
Meillä oli esikoisella hoitopöytä makkarissa kun kylppäriin ei mahtunut. Kun muutimme, teimme hoitotason pesukoneen päälle ja olen kyllä tykännyt tästä ratkaisusta paljon enemmän. Meillä tyttö on ollut aikamoinen kakkamasiina aina joten pesupisteen läheisyydestä on etua. Tosin vaatteet ovat sitten muualla, ja pikkuvauvalla taas voi olla kätevämpää, että vaatteet ovat helposti ulottuvilla? Meillä on hoitopöytä edelleen käytössä, musta siinä on tosi helppo pukea tyttö, etenkin nyt kun kumartelu alkaa olla hankalaa. Vaippa on käytössä enää öisin, joten periaatteessa hoitopöytä alkaa olla vapaana pikkuvelille :-)
Viikonloppuja kaikille.
Pipsukka ja Kalle 32+5
Nyt on sitten täälläkin otettu oikeen extra-rennosti.
On alkanut uppoamaan tuota supparinestolääkettä vähän turhan paljon...
Huomenna olisi vähän erikoisohjelmaa kun pitäisi lähteä hääpäivänviettoon.Ihan kyllä vaan syömään ja leffaan.
Ajatus siitä,että saa valmiin annoksen eteen ja että sen saa vielä ihan rauhassa syödä, saa väkisin hymyn huulille.Leffassakaan ei sitten olla käyty hmm... 4 vuoteen.
Sunnuntaina saa vielä kaiken kukkuraksi nukkua niin pitkään kuin unta riittää,lapset kun ovat hoidossa sunnuntai- iltapäivään asti.
Talokin alkaa vihdoin olla valmis.Muutamat kynnykset ja listat vielä ,niin VALMISTA ON!!! ...Kyllä tätä hetkeä on odotettukin =O))
Muutostakin meinaan selvitä,jotenkin.
Tänään ei siis supistuksia,vielä.Kaikki hienosti!
mamix4x 30+2
Tänään on ollut pakollisien asioiden hoitopäivä ja olenkin mennyt suuna päänä joka paikkaan.
Nyt sitten olo on ihan sen mukainen.Muutamia kipakoita supistuksiakin huitomiseni sai aikaan.Alamasussa särkee menkkamaisesti ja alaselkään vihloo ja koko maha on kova,kuin pallo.
Ja kiitettävät kivut häpyluissa,ei tahtonut tulla sängystä noususta mitään.Miehen oli pakko tulla auttamaan.Alkoi jo suunnittelemaan jonkin sortin vinssiä minun paikalleni=D
Mutta eipä tälle olotilalle voi mitään,pakkohan se oli asiat saada päiväjärjestykseen.Eihän tuo isäntäkään kaikkea ehdi työpäivän päälle tekemään.
Oma maha: Vauveli on möyrinyt ja melskannut tänään todella paljon.
Mitkä lie perjantai bileet siellä menossa.
Maanantaina pitäisi mennä äitiyspolille käymään kontrollissa.
Peruin tämän päiväisen neuvolakäynnin,kun keskiviikkona olin ä-polilla ja maanantaina uudelleen.
Lupasin maanantaina soitella ja tilailla aikaa sen mukaan mitä tuolta polilta tuumaavat tilastani.
Joku kyseli masuviivasta.Minulle se tuli ekassa raskaudessa ja poikahan sieltä tupsahti maailmaan ja tämän masussa olevan möttösenkin pitäisi olla poika,on sen verran monesti tutkittu,mutta viivaa ei ole tullut.
Nyt pitäisi mennä tekemään pitsaa.Ihanaa saada pitkästä aikaa oma tekemää pitsaa.Namnam=)
Niksu 32+6
joten aloitin uuden. MAsuasukki on tosi aktiivinen liikkumaan, ja ilmeisesti jo sen verran iso,että toiset liikkeet sattuvat kamalasti. painoarviosta en tiedä, seuraava neuvola on ensi maanantaina.
Vauvalle ei ole vieläkää nvalmiina yhtään vaatteita, tosin nyt olemme saaneet uudet tuplarattaat jo haettua kotiin asti. myös uusi hoitopöytä ostettiin, kun esikoisen kanssa oli mielestämme tosi kätevää,kun hoitotaso oli pesukoneen päällä vessassa, niin kaikki pyllypesut yms sujui helposti siellä. (oli meillä oikea hoitopöytäkin makuuhuoneessa, joka toimi vauvanvaatekasana..) Nyt meillä on kuivausrumpu pesukoneen päällä,joten ostimme seinään kiinnitettävän hoitopöydän, ja se pitäisi vielä kiinnittää seinään. saan siis taas sen hoitotason vessaan :)
Esikoinen on nyt 1v6kk,ja innoissaan tulee paijaamaan masua ja halimaan sitä. saa nähdä,kuinka käy kun vauva syntyy..
Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan esikon kanssa, pakkastakaan ei ole enää paljoa.
Haalen rv32+3