Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhaku-uupumus

Vierailija
28.05.2020 |

Olen viimeisen puolen vuoden sisällä käynyt 12 työhaastattelussa. Enkä ole saanut yhtään työtarjousta. Tunnen itseni todella surkeaksi. Ehkä pitää alkaa miettiä alanvaihtoa. Miten te muut olette onnistuneet työnhakuun liittyviä vaikeita tunteita käsittelemään?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole tähän mitään hyvää ajatusta?

Vierailija
2/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Itken juuri kotisohvalla. Olen hakrnut varmaan sataa paikkaa tänä keväänä enkä ole saanut töitä. Olen opettaja ja tehnyt kaikki mahdolliset sivuaineet ja opiskrllut ulkomailla yms. Olen vaan niin paska ihminen. Ja huono tyyppi. Muillekaan aloille en pääse koska ei ole koulutusta. Haluaisin vaan opettaa lapsia. Olen hiljainen ja tunnollinen,riskyvöt ja iloiset menee haastatteluissa ohi. Halaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävintä on se että elää niin pienillä rahoilla, en paljon vaadi mutta kyllä enemmän raha olisi ihan tervetullut lisä. Yritän tilanteelle tehdä jotain tuloksetta :,(  Minä kun olen aina uskonut siihen että pitää ottaa vastuuta omasta elämästä. Tämä on todella rankkaa, vielä rankempi on kun työttömiä pidetään laiskoina.

Minä syön tervellisesti, on laaja sosiaalinen piiri, olen hyvässä kunnossa, herään aamulla ja teen paljon kaikkea.

Kyllä minä syvällä rintaäänellä sanoisin että Suomen työmarkkinat ovat vain todella huonoja. Lähipiirissäkin ainoastaan hoitoalan ihmisillä on varmat työpaikat.

Vierailija
4/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Itken juuri kotisohvalla. Olen hakrnut varmaan sataa paikkaa tänä keväänä enkä ole saanut töitä. Olen opettaja ja tehnyt kaikki mahdolliset sivuaineet ja opiskrllut ulkomailla yms. Olen vaan niin paska ihminen. Ja huono tyyppi. Muillekaan aloille en pääse koska ei ole koulutusta. Haluaisin vaan opettaa lapsia. Olen hiljainen ja tunnollinen,riskyvöt ja iloiset menee haastatteluissa ohi. Halaus!

Voimia, tuo on rankka tilanne.

Vierailija
5/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Itsellä vielä se tilanne että joudun hakemaan töitä alalta joka ei juuri kiinnosta aidosti. Yhtä teeskentelyä koko työnhaku. Alan vaihto kovasti pyörii mielessä ja työvoimapula-alalta, jotta saisi vakituisen ja pysyvän työpaikan. Eipä tähän muuta voi sanoa kuin että nykypäivän työelämä määräaikaisuuksineen ja työnantajan markkinoineen on p*rseestä.

Vierailija
6/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Itsellä vielä se tilanne että joudun hakemaan töitä alalta joka ei juuri kiinnosta aidosti. Yhtä teeskentelyä koko työnhaku. Alan vaihto kovasti pyörii mielessä ja työvoimapula-alalta, jotta saisi vakituisen ja pysyvän työpaikan. Eipä tähän muuta voi sanoa kuin että nykypäivän työelämä määräaikaisuuksineen ja työnantajan markkinoineen on p*rseestä.

Apua. Tuo on vielä pahempi kun joutuu laittamaan itsensä täysillä peliin, vaikkei oikeasti kiinnosta. Jaksamista sinulle, sitä tarvitaan.

Vierailija
7/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa olin optimistisempi, mutta nykyään jo haastatteluun mennessä on vaikea välttää sitä ajatusta, ettei tästä taida mitään tulla.

Vierailija
8/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä päälle lisätään te-byrokraattien harjoittama kyykytys ja kaiken maailman näennäistoiminnot uravalmentajineen, Spring Houset ja muut pellefirmat.

Vierailija
9/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo luovuttanut itseni kohdalla, niin ei toivoa tuovaa sanottavaa ole.

Vierailija
10/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisinpä edes haastatteluihin. Antaisi edes vähän itseluottamusta siihen, että ainakin kiinnostan työnantajia. Toisaalta, mitäpä haen sellaisiin toimistotöihin mihin hakee se sata muutakin samanlaista. Erotu nyt siinä sitten.

Vierailija
11/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsisinpä edes haastatteluihin. Antaisi edes vähän itseluottamusta siihen, että ainakin kiinnostan työnantajia. Toisaalta, mitäpä haen sellaisiin toimistotöihin mihin hakee se sata muutakin samanlaista. Erotu nyt siinä sitten.

Minä olen haastatteluiden jälkeen kuullut jo niin monta kertaa olleeni vahva kakkonen tehtävään, että olen alkanut epäillä että näin sanotaan automaattisesti kaikille haastattelussa rannalle jääneille, jottei heille tulisi paha mieli.

Vierailija
12/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa ulkomailta töitä

Vierailija
13/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on viime viikkoina ollut nyt monta viestiketjua saman aihepiirin sisällä, siis siitä miten jaksaa työnhakupettymyksiä ja miten työnhaku on nykyään ihan pelleilyä yms.

Sattumaako, vai onko tämä työnhaku mennyt viime aikoina yhä hölmömmäksi ja turhauttavammaksi hommaksi? Varmaan tietysti hakijoitakin on nyt enemmän turhautumassa, kun moni on lomautettuna tai irtisanottu koronan takia.

Vierailija
14/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa ulkomailta töitä

Minne maahan suomalaiset päästetään tällä hetkellä?

Vierailija
15/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa ulkomailta töitä

En halua.

Vierailija
16/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa ulkomailta töitä

Mielenterveys on alkanut heittää jo yksinään kotimaassa vieraalla paikkakunnalla työn vuoksi asuessa. Jätän ulkomaille muuttamisen välistä.

Vierailija
17/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa ulkomailta töitä

Ehkä sinkkuna onnistuu, mutta moni ei halua ulkomaille muuttaa varsinkin jos puoliso on hyvässä työssä täällä Suomessa ja lapset koulussa. Sitä paitsi eiköhän siellä ulkomaillakin ole myyjiä ihan omasta takaa, työttömiäkin. Miksi ne ottaisi minut, jonkun kieltä osaamattoman, vaikka Prahaan kaupan kassalle?

Vierailija
18/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa ulkomailta töitä

Ehkä sinkkuna onnistuu, mutta moni ei halua ulkomaille muuttaa varsinkin jos puoliso on hyvässä työssä täällä Suomessa ja lapset koulussa. Sitä paitsi eiköhän siellä ulkomaillakin ole myyjiä ihan omasta takaa, työttömiäkin. Miksi ne ottaisi minut, jonkun kieltä osaamattoman, vaikka Prahaan kaupan kassalle?

Näin. Suomi on kallis maa. Esimerkiksi Ukrainan palkoilla ei täällä olevan asunnon lainaa lyhennetä.

Vierailija
19/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hakenut 45 paikkaa, päässyt 19 kertaa jatkoon. Osa ollut sisäisiä, ja niissä näköjään haastatellaan aina kaikki sisäiset hakijat.

Kolmeen on tehty ja lähetetty video, vähintään kaksi kierrosta sisältäviä haastatteluja on ollut ainakin 10, kolme kertaa olen ollut (netti)testeissä, yhteen oli ennakkotehtävät. Muutaman kerran minut on otettu haastatteluun mielialalla "haluamme tavata kaikki hyvät tyypit, ja sinä sellainen olet, mutta meillä ei ole mitään sinulle sopiva nyt" tai paremmin kriteerit täyttäneitä on ollut useita. Olisiko haastatteluissa tarkoitus kertoa "joo toisin kuin mun CV:ssä lukee, osaan kyllä tämän asian x ja y ja z" vai mitä ihmettä on odotettu??

En viitsi edes miettiä kuinka monta kymmentä tuntia olen käyttänyt tähän aikaa.

Vierailija
20/74 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se kuuluisa ulkomaa josta saa töitä? Tarviiko sinne olla kuinka kielitaitoinen ja haittaako aukot cv:ssä? Pääseekö pelkällä tutkinnolla vai vaaditaanko alan kokemusta?