Onko alkoholin juominen yksin muka merkki ongelmista?
Siis jos juo vaikka pari kolme siideriä. Enempää en edes pysty. Kaverini väittää, että minulla on psyykkisiä ja tunne-elämän ongelmia kun juon joskus yksin muutaman siiderin.
Kommentit (52)
Minä asun yksin, ja vaikka on (aikuiset) lapset, ystäviä ja sukulaisia olen melko erakko luonne ja viihdyn itsekseni. Toki näen tuttuja, joskus jopa baarissa, mutta useimmiten nautin alkoholia yksin. Saan helposti kankkusen joten vältän siihen asti juomista, enkä terveyssyistäkään halua mitään riskirajoja ylittää. Yleensä menee noin viinipullon verran viikossa, parilla kolmella kerralla. Ruuan kanssa, leffaa katsoessa, partsilla istuessa tms. Tosin viime uutenavuotena olin hurja jo join kokonaisen kuohuviinipullon YKSIN, avasin sen viideltä ja oli tyhjä yhdeltä yöllä. Sellaista se lempparisarjojen maratonkatsominen voi aiheuttaa, turmiollista. Välillä sitten ei tee mieli moneen viikkoon.
Kyllä tämä on varmasti tunneongelmaisen rapajuopon merkki ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo koskaan yksin.
Enkä huonoihin fiiliksiin tai pettymykseen.
M46
Mutta juot seurassa koska? Kaverisi ovat niin v1ttumaisia ettei kestä selvinpäin?
Alkoholi sopii minusta seurallisuuteen ja hyviin fiiliksiin.
Täytyihän se sulle kirjoittaa, kun et osannut tosta eka vastauksesta jo päätellä.
Sehän on vain fiksua ja järkevää. Ei tarvitse tarjota muille, eikä jakaa aineita. Saa itse kovemman kännin edullisemmin.
Alkonarkeilla on alkonarkkien ongelmat.
No ei todellakaan ole. Eiköhän ongelman mittarina ole määrä ja miten usein alkoholia käyttää, ei se, kenen kanssa sitä juo, onko yksin tai kaksin. Minusta superihanaa on juoda pari lasia viiniä ihan yksin, katsoa telkkarista juuri sitä, mitä haluaa tai lukea hiljaisuudessa kirjaa. Ihan yhtä mukavaa on vaikka kutsua ystävä syömään ja juomaan se pari viinilasillista.
Pari lasillista viiniä yksin hyvää tv-sarjaa katsoessa ja kissa sylissä on aivan ihanaa.
En näe mitään järkeä mennä ottamaan jonnekin pari ja sen jälkeen etsiä paikkaa missä saisi nukkua. Se on mukavinta tehdä ihan kotona ja sammua sänkyynsä.
Kyl nyt tekis mieli Alkomahoolii.
Skåål till alkåhåli. Kaljaa, lonkeroo koneeseen, sen jälkee tiukkoi viinoi.
Joo ja kylhä sitä alkoo tuli taas haettuu! Lönkeröö ja karpalolonkeroo dokaukses ja Temptaatio Islanti tsiigaukses!
Emme käy koskaan baareissa tai harrasta viinanhuuruisia illanistujaisia, mutta ilmeisesti ahtaan maailmankatsomuksen omaaville yksi saunakalja on iso ongelma. Varsinkin, jos puoliso puuhaa omiaan toisessa huoneessa. :D
Suuttuvat tai haluavat tarjota, kun "tietävät kuinka v-mäinen olo sulla täytyy olla." Oikea syy lienee se, että jos yksikin raitistuu tai vähentää, niin kohta joku toinenkin alkaa vähentää ja ehkä jopa paheksua vielä juovia.
Siksi, muutamat lähimmät ystävät poislukien, juon mieluummin yksin, ei ole ainakaan ryhmäpainetta, omien juomahalujen lisäksi. -> Saan syyttä vain itseäni.