Onko alkoholin juominen yksin muka merkki ongelmista?
Siis jos juo vaikka pari kolme siideriä. Enempää en edes pysty. Kaverini väittää, että minulla on psyykkisiä ja tunne-elämän ongelmia kun juon joskus yksin muutaman siiderin.
Kommentit (52)
Ei ole, jos et nyt iha joka ilta juo. Itse nautin lasillisen viiniä silloin tällöin nimenomaan yksin kotona lempiohjelmiani katsoen =) Se on luxusta ja elämän pieniä nautintoja, ei onneksi ongelma.
Oikein odotan viikonloppua. Saan olla kerrankin koko viikonlopun yksin ja todellakin juon viiniä ja saunon ja juon olutta. Aion kuunnella myös musiikkia ja linnunlaulua, istuttaa kukkia, valvoa myöhään, ottaa aurinkoa ja shoppailla viinipäissäni kesämekkoja netistä. Yksin.
Suomessa on niin hirveesti mielipiteitä ja paheksuntaa toisten juomisia kohtaan. Huomaa, että meillä on ongelma ihan kansakuntana. Toiset ei osaa relaa ja toiset sitten osaa, liikaa. Ääripäät.
Mulla on myös kaveri, joka paheksuu itsekseen juomista. Etenkin jos sen tekee arkena ja päivällä. Mulla on ongelma, kun maanantai-iltapäivänä avaan viinipullon ja juon siitä kaksi lasillista. Tätä ei tapahdu edes joka kuukausi, mutta kesäaikaan useammin. Mulla on usein (su)-ma-ti vapaana, viikonloppuisin todella harvoin.
Viikonloppuisin kannan tälle paheksuvalle kaverille juomaa. Hän tulee työpaikalleni perjantaisin suoraan töistä ja kittaa aamuneljään. Sama jatkuu lauantaina, sunnuntaina saattaa piipahtaa loiventaville. Joka viikonloppu! Hänellä ei ole ongelmaa, kun hän hoitaa työnsä ja juo vapaalla. Ehkä tuo ravintolatyöskentely ei ole hänen mielestään työtä. ;)
Pahempaa jälkeä tulee, kun menee baariin kännissä. Joutuu häpeämään myöhemminä. Jos ottaa vain kotioloissa ja pysyy puhelimesta erossa, ongelmaa ei ole. Tietysti ei pidä usein juoda.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on niin hirveesti mielipiteitä ja paheksuntaa toisten juomisia kohtaan. Huomaa, että meillä on ongelma ihan kansakuntana. Toiset ei osaa relaa ja toiset sitten osaa, liikaa. Ääripäät.
Mulla on myös kaveri, joka paheksuu itsekseen juomista. Etenkin jos sen tekee arkena ja päivällä. Mulla on ongelma, kun maanantai-iltapäivänä avaan viinipullon ja juon siitä kaksi lasillista. Tätä ei tapahdu edes joka kuukausi, mutta kesäaikaan useammin. Mulla on usein (su)-ma-ti vapaana, viikonloppuisin todella harvoin.
Viikonloppuisin kannan tälle paheksuvalle kaverille juomaa. Hän tulee työpaikalleni perjantaisin suoraan töistä ja kittaa aamuneljään. Sama jatkuu lauantaina, sunnuntaina saattaa piipahtaa loiventaville. Joka viikonloppu! Hänellä ei ole ongelmaa, kun hän hoitaa työnsä ja juo vapaalla. Ehkä tuo ravintolatyöskentely ei ole hänen mielestään työtä. ;)
Pitää vielä lisätä se, että tää kaverini siis istuu lähinnä YKSIN siellä baarissakin. Satunnaisen ihmisen kanssa juttelee, mutta muuten se istuksii ja katselee ihmisvilinää.
Joskus itse miettinyt, että tuoko on sitten kivaa? Menis kotiinsa, rahatkin säästyis ja kattois viinilasin kanssa jotain kivaa leffaa vaikka tai netissä surffailis. - koska mä teen niin ja se on musta äärettömän kivaa ja rentouttavaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei yksin juominen sinänsä ole merkki ongelmasta. 2-3 siideriä silloin tällöin ei myöskään oikein osu alkoholin ongelmakäytön raameihin.
Jep, naapuriini taannoin muutti eronnut mies.
Hän avautui varsìn pian(avattuaan muutaman lonkeron) eronsa syystä.
Vaimo nipotti parista kaljasta tai lonkerosta.
Mies tuli hyvin tutuksi, tuli joka perjantai ja lauantai kylään lonkeropullon kanssa.
Perjantaina haki viinikuution ja 12-packin olutta tai lonkeroa. Lauantai-iltana piti huoltoasemalta hakea toinen mäyräkoira
Että sellainen parin kaljan naukkailija.
Näitä parin oluen nautiskelun takia väärin ymmärrettyjä olen sittemmin tavannut lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jos juot joka ilta jotain, olet riippuvainen.
Kerran viikossakin känni on jo oire jostain. Välttelet jotakin ikäviä tunteita juomisella (yksinjuomisessa tuo on se tavallisin syy).
Kannattaa pysähtyä miettimään, miksi sitä sidua tai viinipulloa on niin pirun vaikea jättää väliin.
Kerran viikossa humala on vaan kivaa. Ei mulla ollut mitään ongelmaa tai murhetta miksi niin tein. Lopetin sen vajaa vuosi sitten, kun aloin tiputtaa painoa. Ehkä aloitan taas kesällä harrastuksen uudestaan :) ihan vaan kuule siksi, että hauskaahan se on. Kiva tunne ja jotenkin rentouttaa.
Yksikin heppu sanoi, että 24 tölkin laatikko olutta voi hänelle riittää kuukaudeksi.
Haki 2:n viikon ajan joka päivä kaljalaatikon.
Kiukutteli, kun kukaan ei voi viedä häntä kauppaan, asunto on täynnä tyhjiä tölkkejä.
Kai se on kulttuuriero. Joissakin perheissä pysyvät korkit kiinni muutoin kuin jos on jokin erityinen syy juhlia. Mutta se ei tarkoita että sellaisissa perheissä kaikki olisi hyvin. Sellaisissa perheissä voi olla kireä kyttäävä ilmapiiri ja kaikki, lapset mukaanlukien kärsivät siitä.
Jos juo pari kolme kaljaa esim saunan yhteydessä ei sen pitäisi häiritä ketään. Jotkut vain ottavat pulttia siitä ja haluavat saarnata.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin juon yksin ,miksi en joisi. Jos olen yksin,en ole koskaan huonossa seurassa!
Olen huomannut saman että yksin on sitä parasta seuraa. Sitäpaitsi mä viihdyn yksin enkä tarvi ketään huvittamaan mua.
Vierailija kirjoitti:
Ekstroverttien harjoittamaa sadismia. Juon mieluiten yksin koska nautin siitä ja en halua ketään pilaamaan tunnelmaa.
No todellakin, juuri näin! Yritetään kontrolloida ihmistä, joka tekee niinkuin itsestä parhaalta tuntuu, eikä mene lauman mukana.
Vierailija kirjoitti:
Merkityksellistä on se, kuinka paljon ja kuinka usein juot, ei se, kenen kanssa juot. Yksin juominen ei ole sen kummallisempi asia kuin yksin syöminen.
Niin, ihan samalla lailla ihmiset turruttavat itseään syömisellä. Se vaan pitää elämän hyvin jähmettyneenä ja ylläpitää passiivisuutta, uhriutumismielialaa, itseinhoa, voimattomuutta jne.
Mutta jos kupin otto selvästi piristää sinua ja edistää tavoitteidesi saavuttamista, niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekstroverttien harjoittamaa sadismia. Juon mieluiten yksin koska nautin siitä ja en halua ketään pilaamaan tunnelmaa.
No todellakin, juuri näin! Yritetään kontrolloida ihmistä, joka tekee niinkuin itsestä parhaalta tuntuu, eikä mene lauman mukana.
Kaikki jotka käyttävät alkoholia, menevät lauman mukana. Niin normalisoitua alkoholin käyttö on, että jotkut jopa suuttuvat jos et juo. Se v”tuttaa heitä. Poikkeat oudosti tahdottomasta massasta.
Vierailija kirjoitti:
En juo koskaan yksin.
Enkä huonoihin fiiliksiin tai pettymykseen.
M46
Mutta juot seurassa koska? Kaverisi ovat niin v1ttumaisia ettei kestä selvinpäin?
Mä istutin just kukkia parvekkeelle ja siivosin sotkut. Aurinko paistaa ja nautin hommaa tehdessä 3 kylmää Karhua, ihan yksin. Mies on iltavuorossa ja tulee joskus 22.30, olisiko mun pitänyt odottaa siihen asti, että saan seuraa? Ihan sairasta tuomitsemista, suomalaisilla on ihmeellisiä asenneongelmia, ei ihan terveellä pohjalla joittenkin asenteet ole 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo koskaan yksin.
Enkä huonoihin fiiliksiin tai pettymykseen.
M46
Mutta juot seurassa koska? Kaverisi ovat niin v1ttumaisia ettei kestä selvinpäin?
Ei niin v1ttumaisia kuin sinä 😒 eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka käyttävät alkoholia, menevät lauman mukana. Niin normalisoitua alkoholin käyttö on, että jotkut jopa suuttuvat jos et juo. Se v”tuttaa heitä. Poikkeat oudosti tahdottomasta massasta.
No juon ihan siksi, koska saan siitä itselleni vaikka mitä "kivaa". En siksi, että muutkin tekevät niin. Jos se ei minua kiinnostaisi, niin minulle ei olisi mikään ongelma lopettaa juomista jonkun typerän joukkopaineen takia, josta en oikeasti piittaa hevonkukkuakaan. Muut saavat myös minun puolestani ihan tasapuolisesti joko juoda tai olla juomatta. Se on jokaisen täysin OMA asia.
Anna kun arvaan. Kaverisi on näitä kun ei osaa edes kuselle mennä baarissa yksin?