Mitkä asiat ovat tulleet sinulle yllätyksenä deittimaailmassa?
En olisi uskonut, että miten paljon moniongelmaisia ihmisiä on tarjolla siellä..
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätykset:
- miesten sitoutumishalottomuus, joskus edes ekoihin treffeihin tai niille pyytämiseen ei jakseta panostaa (kai kun kysyntä on niin kova?) Kuitenkin keskustelun aloittavat mun kanssa..
- passiivis-agressiivisuus: "tuppisuut voivat painaa suoraa rastia" tms. Juu olen samaa mieltä, että mukavampi on jutella ei-tuppisuun kanssa, mutta en tuollaista ilkeämielistä tekstiä laittaisi.
- se, että ei suoraan sanota, että haetaan vaan seksiseuraa (itse haen vakavempaa). Tai pahinta, etteivät tiedä itsekään, mitä hakevat -> silloin ei ainakaan voi mitään vakavaa syntyä, koska mielestäni siihen tarvitaan sellainen asenne, että haluaa edes toisen sisäiseen maailmaan tutustua.Miksi sitoutua, kun on irtotavaraa tarjolla?
Koska se nainen sen tavaran ympärillä on sellainen, että sen kanssa haluaa olla? Eikös ihminen sitoudu sellaiseen, jonka seurassa on hyvä olla ja josta ei siksi halua päästää irti?
Sinun näkemyksesi miehistä on kovin negatiivinen ja ellen tuntisi toisenlaisia miehiä, olisin varmaan mieluummin jäänyt sinkuksi kuin sitoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Statuksen suuri merkitys naisille on ollut kieltämättä yllätys minulle. Ehkä olin myös asian suhteen hieman naiivi ja kuvittelin, että nykyajan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa sillä ei enää olisi juurikaan painoarvoa.
Olin ennen johtotehtävissä kansainvälisen yrityksen markkinoinnin parissa, mutta en ikinä tuntenut sitä omakseni ja lopulta menetin kiinnostukseni siihen täysin. Tällöin katosivat kuin taikaiskusta myös minusta kiinnostuneet naiset, ja nykyään kun kerron etten ole aktiivisesti työelämässä (teen kyllä paljon muuta kuten vapaaehtoistöitä), niin keskustelu loppuu kuin seinään.
Tukia en ole nostanut elämässäni lainkaan yliopistoajan opintotukea lukuunottamatta, ja pärjään varsin hyvin omilla säästöilläni. Kunnianhimoni ja kiinnostuksen kohteeni ovat vain nykyään täysin muualla kuin oravanpyörässä pyörimisessä.
Ehkä yrität liian hyvännäköisiä naisia? Varakkaille miehillehän syntyy usein harha omasta vetävyydestään. Sitten kun statukset riisutaan, paljastuu mikä on se oma "taso" ihan vain miehenä, ilman muita ansioita.
Miten kiinnostuneita naiset on kuitenkin ulkonäöstä, vaikka olen kuullut paljon puhuttavan miesten pinnallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävintä on kuinka paljon helpompaa on saada aikaiseksi perus-häsläystä naisten kanssa kuin mitään parisuhteeseen viittaavaa.
Toinen yllättävä seikka ovat ns. kaveriseuraa hakevat. Ei siis mitään häsläystä, muttei mitään parisuhdettakaan, ihan vaan kavereita.
Haen kaveriseuraa, koska ei kiinnosta "romanttiset treffit" tuntemattoman tyypin kanssa. Liian paksua, pitäisi heti päättää ollako vai ei, edetä nopeasti tai unohtaa. En halua "parisuhteeseen" liian nopeasti, en sänkyyn, en antaa lupauksia, en kuulustella saati vastata mihinkään tenttaukseen jne.
"Parisuhde" kun tarkoittaa nykyään ihan eri asioita eri ihmisille. Kaikesta pitäisi erikseen sopia, mikä on "meidän" sääntömme, "meidän" tapamme, "meidän" tavoitteemme. Muutaman tapaamisen jälkeen en vielä halua "meitä", vaan sitä että kaksi yksilöä tutustuu toisiinsa rauhassa.
Odotukset ova isoja, mutta itse koen, että niitä voi aina muuttaa sen mukaan mitä on tarjolla. Siis pidän monenlaisista miehistä, ei ole vaan yhtä miestyyppiä. Mutta eri miesten kanssa ei mitenkään voi toteuttaa kaikkea, vaan jokaisen kanssa on luotava uusi suhde ihan alusta saakka.
Ja miksi kaverisuhde? Siksi, että en halua toisen vonkaavan seksiä joka käänteessä. Sänkyynmenon jälkeen suhde on mielestäni sitten seurustelua, en enää hyväksy muita tapailusuhteita kummaltakaan. Valitettavasti moni sinkkumies kiertää sängystä sänkyyn siinä tapaillessa. Kavereina voi viettää aikaa yhdessä, tehdä jotain mitä molemmat haluavat, tutustua ja ystävystyä vähitellen ja se voi johtaa seurusteluun, jos kaveruuden lisäksi löytyy kemiaa.
Ei se oikein toimi noin. Jos sanot miehelle että haet kaveriseuraa, miehelle se tarkoittaa että romanttinen tie ei ole vaihtoehto. Harvaa miestä kiinnostaa ylipäänsä etsiä kaveriseuraa tuntemattomasta naisesta, miehellä on jo omat kaverit sitä varten. Pahimmassa tapauksessa saat niljakemiehen, joka uskoo että kun tarpeeksi kaveerataan niin lopulta aina pääsee sänkyyn. Se on joidenkin miesten ainoa taktiikka pariutumisessa, kun eivät pärjää normaaleilla konsteilla.
Vaikka haet parisuhdetta, niin eihän se tarkoita että heti pitäisi tietää mihin tämä juttu on menossa vai onko minnekään. Ihan rennosti vaan.
Samaa mieltä! Ja mä yhdistän myös kavereiden hakijat erilaisiin fwb-juttujen harrastajiin ja siten vakavaa parisuhdetta etsivänä ohitan ne, jotka sanoo etsivänsä "kavereita".
Vierailija kirjoitti:
Miten kiinnostuneita naiset on kuitenkin ulkonäöstä, vaikka olen kuullut paljon puhuttavan miesten pinnallisuudesta.
Tuo! Itseä naisena ärsyttää myös se, että väitetään, ettei naisille ulkonäöllä ole väliä. Kyllä todellakin on.
Se että yksi deitti illallinen kertoo mukamas jo en että oletko se oikea hänelle. Jos ei klikkaa heti sekunnilla niin siirtyvät seuraavaan deittiin. ennenvanhaan tutustuttiin kunnolla ja annettiin edes e mahdollisuus antaa itsestään niitä hyviä puolia.
Tuure kirjoitti:
Se että yksi deitti illallinen kertoo mukamas jo en että oletko se oikea hänelle. Jos ei klikkaa heti sekunnilla niin siirtyvät seuraavaan deittiin. ennenvanhaan tutustuttiin kunnolla ja annettiin edes e mahdollisuus antaa itsestään niitä hyviä puolia.
Milloin oli tuo "ennen vanhaan"? Olen itse aloittanut ensimmäisen seurustelusuhteen 1970-luvulla, joten aika pitkä näkemys on siitä, miten ennen vanhaan toimittiin. Jos taas ajattelet vielä vanhempia aikoja, niin eikö mielestäsi ole yhteiskunta muutenkin muuttunut toisenlaiseksi?
Eikä se yksi deitti-illallinen kerro, onko joku oikea. Se kertoo, onko hän siinä määrin kiinnostava, että kannattaa jatkaa tutustumista. Vasta vuosien jälkeen näkee, oliko hän todellakin Se Oikea.
Se on yllättänyt, että tosiaan yli kolmekymppisenä ei ole enään niin paljon vientiä, eikä miehet ole kiinnostunut.
Yllättävintä on deittimaailman raskaus ja synkkyys joissakin ihmisissä.
Kepein ja innostunein mielin pitäisi olla liikkeellä, niin vastaan tulee "Vi77u mä on niin kyllästynyt tähän"-asenteella olevia naisia.
Jos kyllästyttää, niin tauolle tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tuure kirjoitti:
Milloin oli tuo "ennen vanhaan"? Olen itse aloittanut ensimmäisen seurustelusuhteen 1970-luvulla, joten aika pitkä näkemys on siitä, miten ennen vanhaan toimittiin. Jos taas ajattelet vielä vanhempia aikoja, niin eikö mielestäsi ole yhteiskunta muutenkin muuttunut toisenlaiseksi?
Eikä se yksi deitti-illallinen kerro, onko joku oikea. Se kertoo, onko hän siinä määrin kiinnostava, että kannattaa jatkaa tutustumista. Vasta vuosien jälkeen näkee, oliko hän todellakin Se Oikea.
Sepä se. Joistain vain näkee heti, että ei tule mitään. Turha siinä on jatkaa deittailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Statuksen suuri merkitys naisille on ollut kieltämättä yllätys minulle. Ehkä olin myös asian suhteen hieman naiivi ja kuvittelin, että nykyajan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa sillä ei enää olisi juurikaan painoarvoa.
Olin ennen johtotehtävissä kansainvälisen yrityksen markkinoinnin parissa, mutta en ikinä tuntenut sitä omakseni ja lopulta menetin kiinnostukseni siihen täysin. Tällöin katosivat kuin taikaiskusta myös minusta kiinnostuneet naiset, ja nykyään kun kerron etten ole aktiivisesti työelämässä (teen kyllä paljon muuta kuten vapaaehtoistöitä), niin keskustelu loppuu kuin seinään.
Tukia en ole nostanut elämässäni lainkaan yliopistoajan opintotukea lukuunottamatta, ja pärjään varsin hyvin omilla säästöilläni. Kunnianhimoni ja kiinnostuksen kohteeni ovat vain nykyään täysin muualla kuin oravanpyörässä pyörimisessä.
Ehkä yrität liian hyvännäköisiä naisia? Varakkaille miehillehän syntyy usein harha omasta vetävyydestään. Sitten kun statukset riisutaan, paljastuu mikä on se oma "taso" ihan vain miehenä, ilman muita ansioita.
Totta kai kiinnostun itseäni viehättävistä naisista, mutta mikään instamalli ei todellakaan ole se ihmistyyppi.
Saan kyllä esimerkiksi tinderissä ihan saman verran kiinnostusta ja tykkäyksiä kuin ennenkin, mutta erona on se, että keskustelu tuntuu hyytyvän totaalisesti, kun työtittelini ja sen olemattomuus paljastuu..
Se on yllättävää kuinka 40+ naiset vielä haaveilevat omasta lapsesta.
Vuosi-kaks menee nopeasti pariutumiseen ja vielä lapsi olisi saatava. Mahdollista toki, mutta epätodennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat ripustautuvia ja odottavat jatkuvaa viestittelyä silloinkin, kun ei olla vielä edes tavattu.
Moni vanhempi mies hakee estotonta seksiseuraa, mutta ei ole valmis tekemään minkäänlaista vaikutusta seuralaiseensa (tyyliin tapaaminen koitetaan sopia Teboilin kahvioon).
Joo tämä että yhtäkkiä muutut tilivelvolliseksi miehelle jota et ole tavannut tai edes tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo! Itseä naisena ärsyttää myös se, että väitetään, ettei naisille ulkonäöllä ole väliä. Kyllä todellakin on.
Missä on väitetty, ettei yhdellekään naiselle ulkonäöllä ole väliä?
Omalta kohdaltani, onhan sillä väliä, mutta sen lisäksi on luonne ja miten sovitaan toisillemme. Löysin itselleni sopivan miehen näillä kriteereillä ja yhdessä menty 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille naisille ei ole ulkonäöllä väliä. Miehet on rumia. Pitää vain löytää se jonka ulkonäköön inho laimenee ajan kanssa.
Se että hyvää ilmaista seuranhakusivustoa ei taida nykyään olla olemassakaan. Tinderiin en ole menossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätykset:
- miesten sitoutumishalottomuus, joskus edes ekoihin treffeihin tai niille pyytämiseen ei jakseta panostaa (kai kun kysyntä on niin kova?) Kuitenkin keskustelun aloittavat mun kanssa..
- passiivis-agressiivisuus: "tuppisuut voivat painaa suoraa rastia" tms. Juu olen samaa mieltä, että mukavampi on jutella ei-tuppisuun kanssa, mutta en tuollaista ilkeämielistä tekstiä laittaisi.
- se, että ei suoraan sanota, että haetaan vaan seksiseuraa (itse haen vakavempaa). Tai pahinta, etteivät tiedä itsekään, mitä hakevat -> silloin ei ainakaan voi mitään vakavaa syntyä, koska mielestäni siihen tarvitaan sellainen asenne, että haluaa edes toisen sisäiseen maailmaan tutustua.Miksi sitoutua, kun on irtotavaraa tarjolla?
Koska se nainen sen tavaran ympärillä on sellainen, että sen kanssa haluaa olla? Eikös ihminen sitoudu sellaiseen, jonka seurassa on hyvä olla ja josta ei siksi halua päästää irti?
Sinun näkemyksesi miehistä on kovin negatiivinen ja ellen tuntisi toisenlaisia miehiä, olisin varmaan mieluummin jäänyt sinkuksi kuin sitoutunut.
Käsitykseni miehistä? Vastasin kyllä otsikon kysymykseen, ja avasin n. 1% kokemuksistani deittimaailmassa. Hyviäkin on, mutta otin esille sellaisia, mitkä itseäni ihmetyttävät (eli suomeksi sinulle negatiivisia?) En ole lainkaan vastannut kysymykseen, mikä on käsitykseni miessukupuolesta. Tiedoksesi, että minun paras ystävä on esimerkiksi sukupuoleltaan mies! Puhumattakaan muista hyvistä ihmissuhteistani miesten kanssa. T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille naisille ei ole ulkonäöllä väliä. Miehet on rumia. Pitää vain löytää se jonka ulkonäköön inho laimenee ajan kanssa.
Eivät ole rumia. Joku mies on kyllä mulle niin väittänyt, että naisille ei ulkonäöllä ole väliä. Yleensä ne niin väittäneet ovat olleet rumia. Ja jotkut sitten väittäneet, ettei ulkonäöllä ole heillekään väliä. Vaikka on. Miksi muuten he just mua olisivat lähestyneet? Ei ainakaan ihanan luonteen vuoksi, sillä sitä mulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Se että hyvää ilmaista seuranhakusivustoa ei taida nykyään olla olemassakaan. Tinderiin en ole menossa
Hyvin moni niissä muissa seuranhakusivustoilla olevista on myös Tinderissä.
Tinder on hyvä, koska siellä on väkeä. Jokainen toki tyylillään.
Ei se oikein toimi noin. Jos sanot miehelle että haet kaveriseuraa, miehelle se tarkoittaa että romanttinen tie ei ole vaihtoehto. Harvaa miestä kiinnostaa ylipäänsä etsiä kaveriseuraa tuntemattomasta naisesta, miehellä on jo omat kaverit sitä varten. Pahimmassa tapauksessa saat niljakemiehen, joka uskoo että kun tarpeeksi kaveerataan niin lopulta aina pääsee sänkyyn. Se on joidenkin miesten ainoa taktiikka pariutumisessa, kun eivät pärjää normaaleilla konsteilla.
Vaikka haet parisuhdetta, niin eihän se tarkoita että heti pitäisi tietää mihin tämä juttu on menossa vai onko minnekään. Ihan rennosti vaan.